Aamu-Usva kirjoitti:"...jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on (Room.12:6)..."
Herman kirjoitti:Kiitos Vaisuliini hyvistä sananpaikoista. Noista ilmenee hyvin, mikä ennenkaikkea tekee profeetasta väärän: synnissä, valheessa, vääryydessä ja avionrikkomisessa eläminen. Se että ei kuunnella Jumalaa eikä tunneta Häntä. Kopioidaan toisilta profeetoilta sanomia ("varastavat sanan toinen toiseltansa"). Korotetaan itseään eikä anneta kunniaa Herralle.
Danielin kirjasta tulee myös hyvin ilmi tämä oikean ja väärän profeetan ero:
Silloin kaldealaiset puhuivat kuninkaalle araminkielellä: "Eläköön kuningas iankaikkisesti! Sano uni palvelijoillesi, niin me ilmoitamme sen selityksen."
--
Kuningas vastasi ja sanoi Danielille, jonka nimenä oli Beltsassar: "Voitko sinä ilmoittaa minulle unen, jonka minä näin, ja sen selityksen?"
Daniel vastasi kuninkaalle ja sanoi: "Salaisuutta, jonka kuningas tahtoo tietää, eivät viisaat, noidat, tietäjät eivätkä tähtienselittäjät voi ilmoittaa kuninkaalle.
Mutta on Jumala taivaassa; hän paljastaa salaisuudet ja ilmoittaa kuningas Nebukadnessarille, mitä on tapahtuva aikojen lopussa. Tämä on sinun unesi, sinun pääsi näky, joka sinulla oli vuoteessasi... (Dan.2:4, 26-28)
Väärät profeetat ajattelivat itse pystyvänsä selittämään salaisuudet, kun taas Daniel kertoi Jumalan ilmoittavan asian. Väärät profeetat tuhottiin, Daniel korotettiin. Kiitos Jumalalle, että näin tulee myös käymään meidän aikamme profeetoille, sekä väärille että oikeille.

todael kirjoitti:Sain tällaisen vastauksen Jouko Piholta. Itse en ymmärrä miksi profetian antaja ei tule päivänvaloon ??
30.6.2012 22:28 Petri Kuusela
Käyttäjän uloskutsuttu kuva
Voisiko arvoisa Jouko Piho kertoa, kuka on Rene Walli ? Onko hän uskossa Jeesukseen ?
Suosittele
30.6.2012 22:44 Jouko Piho
Käyttäjän joukopiho kuva
En kerro lähemmin.
Rene Walli on uskossa Jeesukseen
>> https://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/110317-uni-ven%C3%A4j%C3%A4n-hy%C3%B6kk%C3%A4yksest%C3%A4-suomeen
Jasmiini kirjoitti:Pihon sivulta myöskin hänen kommenttinsa edelliseen profetiaan liittyen
P.S. On kovin huolestuttavaa, että viime aikoina on tullut kovin runsas määrä itänaapuriin liittyviä unia. Keuruulla helluntaikonferenssissa voimakkaan parannuksen tehneet uskovat sanoivat viime viikonloppuna, että Venäjä tulee syksyllä.
Ensin mainitaan, että tämä on huolestuttavaa, sitten kerrotaan, että joku on sanonut, että venäjä hyökkää syksyllä. Piho taas itse arvelisi venäjän hyökkäystä ensi juhannuksena. Ihmettelen myöskin sitä, että joku on kokenut voimakkaan parannuksen teon ja tämmöisessä mitä ilmeisemmin siis voimakkassa tunnetilassa saanut jonkunlaisen viestin venäjän hyökkäämisestä suomeen syksyllä.
En siis usko, että olisi Jumalan tahto esittää tämmöisiä arvioita, joista toinen sanoo toista ja toinen toista ja kolmas jotakin ihan muuta.
Raamattu kuitenkin kehoittaa meitä iloitsemaan Herrassa, luottamaan Häneen kaikessa ja jos sota nyt tuleekin ja kuollaan, niin ollaan voittajina perillä, jos olemme uskomme säilyttäneet.
Olemme taivaan kansalaisia, siellä on kotimme ja Isän maamme. Tien sinne tiedätte.
Pekalta aika hyvä kysymys, miten uusi maailman järjestys vaikuttaa Suomi-Venäjä suhteisiin?
Jouko_Piho kirjoitti:todael kirjoitti:Sain tällaisen vastauksen Jouko Piholta. Itse en ymmärrä miksi profetian antaja ei tule päivänvaloon ??
30.6.2012 22:28 Petri Kuusela
Käyttäjän uloskutsuttu kuva
Voisiko arvoisa Jouko Piho kertoa, kuka on Rene Walli ? Onko hän uskossa Jeesukseen ?
Suosittele
30.6.2012 22:44 Jouko Piho
Käyttäjän joukopiho kuva
En kerro lähemmin.
Rene Walli on uskossa Jeesukseen
>> https://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/110317-uni-ven%C3%A4j%C3%A4n-hy%C3%B6kk%C3%A4yksest%C3%A4-suomeen
Minä itse olen omalla nimelläni julkisuudessa, ja haluaisin että kaikki netissä kirjoittavat kirjoittaisivat omalla nimellään.
Miksi sinä "todael" et kirjoita omalla nimelläsi?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa