Venäjän hyökkäys Suomeen 2013 - profetiassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Venäjän hyökkäys Suomeen 2013 - profetiassa

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Heinä 2012 00:32

:crazy: :silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Heinä 2012 00:46

Ainakin teoriassa tuommoinen sotatilanne voisi syttyä eli jos ajatellaan, että Iran tai Syyriakin (Venäjä on molempien liittolainen) alkaa uhittelemaan Israelille ja Nato ja EU-liittovaltio tulevat auttamaan Israelia niin siinä rytäkässä voi Suomi (Suomi=EU-liittovaltion osavaltio) joutua Venäjän kostotoimien kohteeksi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Heinä 2012 08:20

Jasmiini kirjoitti:Vaisuliinille - tässä yksi kohta, jossa puhutaan vääristä profeetoista

1 Joh. 4:
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

Kiitos siitä paikasta, Jasmiini!
No minä en tunne Pihoa. Onko hän raitishenkinen...?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Herman » 01. Heinä 2012 08:30

Minusta tuollaisten sanomien kohdalla ei välttämättä ole niin oleellista keskittyä sanoman tuojaan, vaan itse sanomaan. Niinkuin on kirjoitettu: "profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on" (1.Tess.5:20-21). On toki liikkeellä myös vääriä profeettoja, kuten tuossa aiemmin lainatussa Johanneksen kirjeessä kerrotaan, mutta jos aletaan esimerkiksi pieleen menneiden profetioiden kautta luokittelemaan profeettoja vääriksi, niin ei varmaan jäisi kovin montaa oikeaa, sillä profetoiminen on vajavaista ja jokainen astia on vajavainen ja taipuvainen erehtymään.

En tarkoita tällä, etteikö tulisi varoa ja varjella itseään vääriltä profetioilta, mutta tarkoitan että mielestäni kannattaa enemmän keskittyä sanomaan kuin sanoman tuojaan. Jumalan Henki voi antaa meille ymmärrystä onko sanoma oikea, vaikka emme tietäisi minkälainen ihminen sen on välittänyt.
Herman

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Heinä 2012 10:28

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Heinä 2012 11:34

Jasmiini kirjoitti:Olen Hermanin kanssa samaa mieltä. Profetoiminen on vajavaista ja tuommoisen unen olisi kuka tahansa meistä voinut nähdä ja luulla sitä oikeaksi, enkä minäkään voi sanoa 100% varmuudella olevani oikeassa, kun sanon, etten usko tuon tulleen Herralta. Kaikki voimme kaikessa erehtyä.

1. Kor. 14: 31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.

1. Kor. 13: Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

1. Kor. 14: Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

Tuossa edellä tuli myöskin profetoimisen tarkoitusta esille.

Silloin, kun joku itseään profeetaksi sanova tuo jatkuvasti vääriä profetioita, sellaisia, mihin liittyy väärää oppia, nimenomaan sellaista, mikä vie pois Jeesuksesta, niin kyse on väärästä profeetasta.

Kiitos Jasmiini Raamatun kohdista.

Hes. 33:3

ja jos hän näkee miekan tulevan maan kimppuun ja puhaltaa pasunaan ja varoittaa kansaa,

Olisiko tuossa Raamatun kohdassa kysymys siitä, että Herra varoittaa meitä myös tulevasta vaarasta?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Heinä 2012 11:45

HESEKIEL 33

1. Minulle tuli tämä Herran sana:

2. "Ihmislapsi, puhu kansasi lapsille ja sano heille: Jos minä annan miekan tulla maan kimppuun ja maan kansa on ottanut yhden miehen joukostansa ja asettanut hänet vartijakseen
3. ja jos hän näkee miekan tulevan maan kimppuun ja puhaltaa pasunaan ja varoittaa kansaa,
4. ja joku kuulee pasunan äänen, mutta ei ota varoituksesta vaaria, ja miekka tulee ja ottaa hänet pois, niin hänen verensä tulee hänen oman päänsä päälle:
5. hän kuuli pasunan äänen, mutta ei ottanut varoituksesta vaaria; hänen verensä tulee hänen päällensä. Jos olisi ottanut varoituksesta vaarin, olisi hän pelastanut sielunsa.
6. Jos taas vartija näkee miekan tulevan, mutta ei puhalla pasunaan eikä kansa saa varoitusta, ja miekka tulee ja ottaa pois jonkun sielun heistä, on hän otettu pois synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin vartijan kädestä.
7. Ja sinä, ihmislapsi! Minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
8. Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
9. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
10. Ja sinä, ihmislapsi! Sano Israelin heimolle: Näin te sanotte: 'Niin, rikoksemme ja syntimme ovat meidän päällämme, ja me riudumme niiden tähden. Kuinka me voisimme pysyä elossa?'
11. Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!
12. Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.
13. Jos minä sanon vanhurskaalle, että hän totisesti saa elää, mutta hän sitten luottaa vanhurskauteensa ja tekee vääryyttä, niin hänen vanhurskauttansa ei ensinkään muisteta, vaan hän kuolee vääryydessään, jota on tehnyt.
14. Ja jos minä sanon jumalattomalle, että hänen totisesti on kuoltava, mutta hän kääntyy pois synnistänsä ja tekee oikeuden ja vanhurskauden
15. - antaa takaisin, tuo jumalaton, pantin, korvaa riistämänsä ja vaeltaa elämän käskyjen mukaan, niin ettei vääryyttä tee - niin totisesti hän saa elää; ei hänen ole kuoltava.
16. Hänen syntejänsä, jotka hän on tehnyt, ei ensinkään muisteta: hän on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää.
17. Ja vielä sinun kansasi lapset sanovat: 'Herran tie ei ole oikea'. Juuri heidän omat tiensä eivät ole oikeat.
18. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava.
19. Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestansa ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, saa hän sentähden elää.
20. Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea': minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan."

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Heinä 2012 13:15

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 13:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Heinä 2012 14:39

Kiitos Jasmiini, kyllä minäkin uskon, että Jumala voi meitä varoittaa vaaroista, isommista ja pienemmistä. Minuakin on varoitettu, aina silloin tällöin, eri asioista. Yksi esimerkki pienemmästä "vaarasta": Sain unessa hyvin selvän sanoman, että eräs mies sokeutuu. Ihmettelin kovasti, että mitä tämä oikein tarkoittaa ja olin huolissanikin tämän erään miehen puolesta, että tuleeko hän tosiaan menettämään näkönsä jne. Noin viikon päästä kävi selville, että tällä miehellä oli ollut koko ajan petos mielessään minua(kin) kohtaan eräissä asioissa joissa tein hänen kanssaan yhteistyötä, paljonkin. Ja tuo petos siis tuli ilmi noin viikon päästä kun olin nähnyt/kuullut tuon sanoman unessa. Ja aivan lopuksi tuo mies joutui vielä poliisienkin hampaisiin ja lopuksi vielä joutui luopumaan koko yrityksestään kun jatkoi epärehellistä toimintaansa monien muidenkin kanssa.

On minuakin henkilökohtaisesti varoitettu myös omista synneistäni joissa olen roikkunut kiinni. Muutaman kerran olen saanut unessa vakavan varoituksen olla tekemättä tahallista syntiä eli olin tehnyt erästä syntiä pitkänkin aikaa ja en ollut jättänyt sitä pois. Rukoilinkin sitten apua Jeesukselta, että haluan parantaa tapani ja pääsinkin lopuksi eroon huonoista "tavoistani" eli tahallisesta syntiriippuvuudestani, eräässä syntiasiassa. Onneksi saamme anteeksi kun teemme Pyhän Hengen voimassa parannuksen. Kiitos Herralle.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Heinä 2012 13:43

Aika paljon profetioita on ollut tuosta Venäjän hyökkäyksestä, itse suhtaudun kyllä noihin varauksella. Ja aika monen olisi mukamas pitänyt jo toteutua, nimiä en laita ketkä ovat profetioita tästäkin antaneet, eiköhän jokainen niitä tiedä. Ja mihin raamattu kehoittaa, katsomaan siihen, että toteutuuko asiat vai ei, eikä ottamaan kaikkea kaikilta.

Antaisikohan Jumala tarkkaa päivämäärää? Ja miksi henkilö ei tule päivänvaloon vaan tahtoo olla salattuna eli jossain kätköissä, vai ymmärsinkö oikein että tämän profetian antaja on salassa.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu