Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Kesä 2012 20:14

Keskiviikko illan rauhaa :)

Tultiin täs joku tunti sitten kotiin Ikaalisista,ihan kiva reissu ja kiva paikka.Ja suht halpa,majoituttiin semmoses "lomaosakkees" tjk 3h+k hintaan 55 e /vrk.Tosi siisti ja tyylikkäästi kalustettu huoneisto.
On se välillä ihan tervettä lähteä naisporukalla + yks pikkuloppi :) harrastamaan ja ihan vaan vaihtamaan ajatuksia.Kyllä tuli uitua ja kokattua ja tuli juttua myös uskonasioista.
Pieniä mutkia tuli matkaan kun tenavat oikein "sääti" mm.pulla joutui taas nukkumaan koko rahan edestä lattialla vaikka vaihtoehtona olis ollu vyöhykesänky?? ..mikä lie onkaan :D ja pesemään keittiön mattoa hätäpäis kun jääkaapilla kävi kuhina ja fetajuustot öljyineen lensi pitkin keittiön isoa mattoa :o
Shoppailukauppoja ei oikein matkan varrella ollut...likat toi tuliaisina itteleen semmoset litran vetoiset saippuakuplakanisterit jostain halppiskaupasta :)
Muuten ok juttu..ja sinne saatetaan palata vielä tälle kesää kunhan ukko toipuu olkapää leikkauksesta :)
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Kesä 2012 14:58

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Kesä 2012 08:33

Käytiin viemässä tyttöjen kans heti aamutuimiin isäntä tuonne keskussairaalaan leikkaukseen..Herra siunatkoon ja varjelkoon häntä.

Ajattelin ajellessani kotiapäin sitä samaa, mitä oon tuumannu koko viikonlopun.Te ootte monet nuoresta iästänne huolimatta tosi kasvaneita Jumalan Sanan tuntemisessa ja ootte tosi järkähtämättömiä kannoissanne, niinkuin varmaan pitääkin olla,silloin kun asia on avautunut.
Mä en aina uskoisi että asiat on ihan niin mustavalkoisia ja haluaisin koetella niitä monelta kantilta Sanasta.
Mutta koska tiedostan että mulla se voi monesti perustua alkuun myös vähän tunteisiin ennenkö kolahtaa, niin päätin että on parempi olla puuttumatta keskusteluihin enää kovinkaan paljon , en halua olla mikään Jumalan Sanan kieroon vääntäjä niinkuin jostain olin lukevinani.
Ja kärsin siitä että liha pääsee edelleen joissain kohdin kiehahtamaan ja voin silloin satuttaa jotain,Herra auttakoon mua siinä.
Tämä on keskustelufoorumi ,mutta en enää koe että semmonen missä vois ottaa itse tutkimalla selvää asioista, koska te ootte jo sen tehneet.Kaikki vastaukset tulee kuin automaatista eikä niihin oo mitään lisättävää :)
Pyrin tästä lähin välttämään kaikennäköisiä vääntöjä ja pyydän Jumalan edessä anteeksi jokaista turhaa sanaa minkä oon sanonut tai mikä on loukannut keskustelijoita tai itse Jumalaa.
Siunattua kesän aikaa kaikille... :hugehug:
systeri

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Kesä 2012 09:47

Onpa taas paljon kiireitä kesä aikaan. Käyn kyllä lukemassa, mutta aikaa ei tahdo löytyä keskusteluihin osallistumiseen. Kohtapuolin kuitenkin helpottaa ja aikaa jää enemmän myös keskusteluihin osallistumiseen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 13. Kesä 2012 00:22

pulla kirjoitti:Käytiin viemässä tyttöjen kans heti aamutuimiin isäntä tuonne keskussairaalaan leikkaukseen..Herra siunatkoon ja varjelkoon häntä.

Ajattelin ajellessani kotiapäin sitä samaa, mitä oon tuumannu koko viikonlopun.Te ootte monet nuoresta iästänne huolimatta tosi kasvaneita Jumalan Sanan tuntemisessa ja ootte tosi järkähtämättömiä kannoissanne, niinkuin varmaan pitääkin olla,silloin kun asia on avautunut.
Mä en aina uskoisi että asiat on ihan niin mustavalkoisia ja haluaisin koetella niitä monelta kantilta Sanasta.
Mutta koska tiedostan että mulla se voi monesti perustua alkuun myös vähän tunteisiin ennenkö kolahtaa, niin päätin että on parempi olla puuttumatta keskusteluihin enää kovinkaan paljon , en halua olla mikään Jumalan Sanan kieroon vääntäjä niinkuin jostain olin lukevinani.
Ja kärsin siitä että liha pääsee edelleen joissain kohdin kiehahtamaan ja voin silloin satuttaa jotain,Herra auttakoon mua siinä.
Tämä on keskustelufoorumi ,mutta en enää koe että semmonen missä vois ottaa itse tutkimalla selvää asioista, koska te ootte jo sen tehneet.Kaikki vastaukset tulee kuin automaatista eikä niihin oo mitään lisättävää :)
Pyrin tästä lähin välttämään kaikennäköisiä vääntöjä ja pyydän Jumalan edessä anteeksi jokaista turhaa sanaa minkä oon sanonut tai mikä on loukannut keskustelijoita tai itse Jumalaa.
Siunattua kesän aikaa kaikille...

Voi pulla siun kanssasi. :hugehug: Uskoisin että ketään et ole loukannut, sitähän varten nämä foorumit ovat että näissä keskustellaan ja välillä väännetään ja käännetään. Jokinhan on vialla jos kaikki aina vaan kyselemättä olisi joo joo naisia ja miehiä. Meidän tulee ottaa Jeesus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksemme, ei ketään ihmistä joka on Hänen palveluksessaan. Kyseenalaistaminen on hyvä juttu, ei lainkaan huono asia. Eli sinähän teet juuri niinkuin pitääkin!!!
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Kesä 2012 15:19

Suomen laissa on tällainen kohta:

Rikoslain 11 luku 10 §:

"Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää
tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa
uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän,
kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen
suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla
muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon
tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Tarkoittaako tuo, että jos sanon täällä foorumilla esimerkiksi, että uskonnot ovat saatanasta lähtöisin niin minua voi odottaa kahden vuoden vankilatuomio, jos ei peru sanomisiaan tai jos sanon, että homoseksualismi on syntiä niin samoiten voin joutua siitä pahimmassa tapauksessa kahdeksi vuodeksi vankeuteen? Kuka osaa vastata mitä tuo lakipykälä tällä hetkellä oikeastaan tarkoittaa?

Tämä laki on tullut voimaan ilmeisesti kesäkuun 1. päivä 2011.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Kesä 2012 16:10

Ehkä se tulee jossain vaiheessa menemään niin, että joku tekee myös tästä uskonaskel-sivustosta tutkintapyynnön ja sen jälkeen kirjoitukset tutkitaan ja ylläpito joutuu poistamaan "epäasialliset" kirjoitukset ja selviävät sakoilla ja myös jokainen kirjoittaja joutuu vastaamaan kirjoituksistaan eli "epäasiallisten" kirjoitusten on jatkossa loputtava. Vankilatuomio seuraa varmaankin siinä tapauksessa jos ei suostu "yhteistyöhön" viranomaisten kanssa eli ei luovu jatkossakaan julistamasta Jumalan sanan totuutta.

Sopisiko seuraava Raamatun kohta tähän:

Johanneksen ilmestys 2 luku:

10. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 13. Kesä 2012 20:44

Niin... missä menee mielipiteen ja panettelun raja, kyllähän me saadaan sanoa ääneenkin tiettyjä asioita, ilman sen uhkaa että tulee oikeusjuttuja. Silläkin on merkitystä yksilöikö asioita koskemaan jotain tiettyä ryhmää vai onko mielipide yleisesti sanottu. En nyt kauhean suurta uhkakuvaa tällä hetkellä näe, ettäkö ei saisi tässä foorumissa sanoa mielipidettään vapaasti, ehkä ratkaisee myös se missä asemassa sanoo asioita. Netti on täynnänsä mitä vaan (hyvää ja huonoa) ja poliisi olisi varmasti täystyöllistetty, jos jokaista sivustoa ja kirjoittajaa tarkkailtaisiin. Tulevaisuudesta en tiedä, mutta kyllä tällä hetkellä uskon tietynlaiseen vapauteen sanoa sen uskon mukaan minkä on saanut. Ja onhan mm. Räsänen saanut ilmaista, ilman oikeustoimien uhkaa, esim. kantansa homouteen. Mitä tämä valtio "hyötyisi" meidän foorumilaisten laittamisesta oikeuteen, enempi taitaisi olla haittaa kuin hyötyä.

Tuosta Halla-ahon kirjoittelusta en tiedä, mitä on edes pitänyt sisällään, kun se nyt tapetilla on varmasti, että mitä saa sanoa ja mitä ei julkisesti.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Kesä 2012 22:49

Niin, kyllähän Raamattu meille kertoo, että tuollainen aika on tulossa ja oikeastaan on jo mutta tilanne vain pahenee loppua kohden. Ja niin kuin näkyy niin lainsäädäntökin on jo sorvattu sitä varten valmiiksi viime vuonna, täällä kotisuomessakin.

Jos olen oikein ymmärtänyt (korjatkaa jos olen väärässä tai lisätkää jos on jotain lisättävää) niin juuri tuohon samaan lainkohtaan on vedottu Halla-ahonkin tapauksessa. En tiedä mitä kaikkea hän on mennyt sanomaan mutta ainakin tämän hän on kaiketi sanonut: "Kko:n päätöstä ei kannata pitää minään taivaallisena totuutena. Se on muutaman ihmisen henkilökohtainen tulkinta." Eli hän on kaiketi mennyt arvostelemaan oikeuslaitostamme tai kertonut siitä vain mielipiteensä ja nyt hän on saanut siitä "tuomion". Eli ei saisi sanoa omaa mielipidettään vaan se olisi mukamas jonkinlaista kansan kiihoittamista siihen suuntaan, että oikeuslaitokseemme ei voi luottaa. Omien kokemusteni perusteella kyllä yhdyn ehdottomasti Halla-ahon mielipiteeseen tässä asiassa eli oikeuslaitokseemme ei voi aina luottaa, tuomiot ovat välillä ihan mitä sattuu eli laki ei toimi kaikkien ihmisten kohdalla samalla tavalla ja tuomarien antamat tuomiot ovat ikään kuin pärstäkertoimen mukaan annettuja ja varsinkin köyhän eli tavallisen ihmisen kohdalla tuomarien "ammattitaitoon" ei voi todellakaan aina luottaa vaikka eihän kehenkään ihmiseen voi luottaa tai kannatakaan luottaa, joutuisi vain turhaan pettymään.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Kesä 2012 23:12

No niin, pyydän anteeksi, tuo Halla-ahon kommentti minkä laitoin tuohon ylle niin siitä ei tämä tapaus lähtenytkään kaiketi liikkeelle vaan tuo kommentti (kko:n tuomiosta) oli ilmeisesti vain seurausta vuoden 2008 Halla-ahon kommentista missä hän oli kommentoinut islam-uskontoa, tässä linkki: https://yle.fi/uutiset/kko_kovensi_hall ... ta/6171365 eli Halla-aho on nyt saanut tuomion kko:sta tuosta vuoden 2008 kommentistaan. Korjatkaa edelleen jos olen vieläkin väärässä ymmärryksessä tässä asiassa.

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu