Herman: Raamatun mukaan on erittäin selvää, että Jumala on väkivallan puolestapuhuja kun sitä käytetään ainoastaan puolustukseksi pahantekijää vastaan.
Matt.5:38. Te kuulitte sanotuksi: silmä silmästä, ja hammas hampaasta.
39. Mutta minä sanon teille: älkäät olko pahaa vastaan; vaan joka sinua lyö oikialle poskelle, niin käännä myös hänelle toinen.
40. Ja joka sinua tahtoo oikeuden eteen, jo ottaa hamees, niin salli myös hänelle muukin vaate.
41. Ja joka sinua vaatii peninkulman, mene hänen kanssansa kaksi.
42. Anna sille, joka sinulta anoo, ja älä käänny siltä pois, joka lainan pyytää.
43. Te kuulitte sanotuksi: rakasta lähimmäistäs, ja vihaa vihollistas;
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaat vihollisianne; siunatkaat niitä, jotka teitä sadattavat; tehkäät niille hyvin, jotka teitä vihaavat, ja rukoilkaat niiden edestä, jotka teitä vainoovat ja vahingoittavat.Room.12:17. Älkäät kellenkään pahaa pahalla kostako. Ahkeroitkaat sitä, mikä kunniallinen on kaikkein ihmisten edessä.
18. Jos mahdollinen on, niin paljo kuin teissä on, niin pitäkäät rauha kaikkein ihmisten kanssa.
19. Älkäät itse kostako, minun rakkaani, vaan antakaat (Jumalan) vihan siaa saada. Sillä kirjoitettu on: minun on kosto, minä tahdon kostaa, sanoo Herra.
20. Sentähden, jos vihollises isoo, niin syötä häntä, ja jos hän janoo, niin juota häntä; sillä koskas tämän teet, niin sinä tuliset hiilet hänen päänsä päälle kokoot.
21. Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä.Eli pahalla ei tule vastata pahaan. Väkivallalla ei tule vastata väkivaltaan. Meidän tulee rukoilla niiden puolesta jotka meitä vahingoittavat ja siunata niitä jotka meitä herjaavat ja tehdä hyvää niille jotka meitä vihaavat eli Jumalan lasten tulee voittaa paha hyvällä!
Tämä sulkee pois kaiken lihallisen sotimisen ja tappelun sillä niissä ei hyvällä voiteta pahaa vaan vastataan pahaan pahalla joka EI OLE Jumalan tahto. Jumala ei ole mielestäni koskaan eikä missään tilanteessa väkivallan puolestapuhuja. Jeesus eikä opetuslapset eivät käyttäneet väkivaltaa koska väkivalta ei missään nimessä voi kuulua kristityn elämään. Ei edes puolustus tarkoituksessa sillä kristityn tulee turvata Jumalaan eikä lihaan.
Matt.19:17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19:19 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'."Jumalan laki kymmenen käskyä sanoo
"älä tapa".Kymmenessä Käskyssä oleva älä tapa sana esiintyy qal verbivartalossa jossa se merkitsee murhata, tappaa, surmata, lyödä kuoliaaksi. Käsky älä tapa tarkoittaa kaikkea tappamista ja surmaamista eli ihmisellä ei ole missään tilanteessa oikeutta tappaa toista ihmistä.
Jeesus kumosi vanhan liiton mutta ei Jumalan lakia eli kymmentä käskyä. Ihminen ei saa riistää toiselta henkeä käskyn mukaan. Vanhassa liitossa Jumala käski käydä sotaa tietyissä tilanteissa ja Jumala sääti kuoleman rangaistukset tietyistä asioista.
Ihminen ei saanut tappaa toista mutta jos rikkoi Mooseksen lakia vastaan niin vanhassa liitossa Jumalan säätämä kuoleman rangaistus astui voimaan heti ihmisten kautta. Uusi liitto on erinlainen ja uudessa liitossa ei ole enään vanhan liiton kuoleman rangaistukset voimassa ja siksi uudessa liitossa käsky älä tapa tarkoittaa kaikkea tappamista sillä Jumalan säätämä kuoleman rangaistus ei ole enään voimassa.
Käsky kieltää tappamasta eli riistämästä toisen henkeä. Kukaan ihminen ei saa siis riistää toisen henkeä. Vanhassa liitossa Jumala kuitenkin käski tappamaan tietyistä asioista ja silloin rangaistus pantiin käytäntöön ihmisten kautta.
Tällöin ihmiset eivät itse päättäneet tappaa ja riistää toisen henkeä vaan tekivät sen Jumalan käskystä. Pitää ymmärtää vanhan ja uuden liiton erot. uudessa liitossa ei Jumalan säätämä kuoleman rangaistus ole enään voimassa ja siksi käsky älä tapa koskee kaikkea tappamista. Uudessa liitossa ei tule tappaa missään tilanteessa.
Eli pahalla ei tule vastata pahaan. Väkivallalla ei tule vastata väkivaltaan. Meidän tulee rukoilla niiden puolesta jotka meitä vahingoittavat ja siunata niitä jotka meitä herjaavat ja tehdä hyvää niille jotka meitä vihaavat eli Jumalan lasten tulee voittaa paha hyvällä.