Tälle päivälle....

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tälle päivälle....

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2026 17:46

*
Elävätkö uskovat sovussa Psalmi 133 opetuksen mukaisesti?

Tässä kirjoituksessa ja opetuksessa tutkin Psalmi 133 opetusta ja siihen liittyviä muita Raamatun kohtia. Suomalaiset Raamatun käännökset eivät käännä oikein Psalmi 133:1 jaetta ja alkukielen valossa koko jakeen merkitys muuttuu ihan erilaiseksi, jota tutkin tässä kirjoituksessa. Psalmi 133:1 alkutekstin mukainen ymmärrys jakeesta on myös Uuden Liiton seurakunnan perustuksena mitä tulee siihen kuinka uskovien tulisi elää keskenään.

Uusimman kotisivuni kirjoituksen voit lukea kokonaan sivultani:
-PP-

https://www.kotipetripaavola.com/elavatkouskovatsovussapsalmi133opetuksenmukaan.html?fbclid=IwY2xjawPlruNleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeEarmlHfo610W_HxtbAUMX_jg2QUbr86Jf-nXw5Qu80WlP8Z4xuvYu75sn90_aem_dHC8Gt6Cnq6IVobcNMyFyQ
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Helmi 2026 11:08

*
Mark. 2:16 Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?" 33/38

Matt. 9:11 Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"
12 Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." 33/38

Matt. 11:19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja hänestä sanotaan: ’Mikä syömäri ja viininjuoja, publikaanien ja syntisten ystävä!’ Niinpä viisaus osoittautuu oikeaksi teoissaan.” RK

Joh. 15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. 33/38
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Helmi 2026 17:28

*
Lue ajatuksen kanssa:

Joh. 17:22 Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä

23 – minä heissä ja sinä minussa – jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua.

24 Isä, minä tahdon, että myös nämä, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä, missä minä olen, ja näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua ennen maailman perustamista.

Raamattu kansalle :wise3:

Olen nähnyt vuosia sitten sydämessäni tällaisen näyn: Näen sieluni silmin Jumalan armoistuimen siellä istuu Isä ja Hänen oikealla puolella istuu Jeesus. Jeesus katsoo Isäänsä ja sanoo: Lampaat, jotka olet minulle antanut ovat hajallaan eriseuroissa erilaisissa opeissa, Isä minuun koskee, Minun sydämeni on syvästi murheellinen seurakuntani tilasta. Näen kyynelten valuvan Jeesuksen kasvoilta. Isä sanoo: Tiedän Poikani, minun sydämeeni koskee myös, minäkin olen syvästi murheellinen seurakunnan tilasta. Näen kyynelten valuvan Isän kasvoilta. Tämä näky murtaa minut, minä voin pahoin, minulla on paha olo. Minun kasvoilleni ilmaantuu kyyneleitä. Voi Herra Jeesus, auta minua, jotta jaksan eteenpäin.

Tämä näky murtaa ja koskettaa aina kun sitä muistelen. Isä ja Jeesus tuntevat paljon enemmän surua ja tuskaa kuin me voimme tuntea siitä kun Jumalan kansa vaeltaa hajaannuksen eriseuraisuudessa ja monet heistä vastustavat Jumalan asettamaa seurakunnan ykseyttä. Toivon ja rukoilen, että tämä näky ja sen sanoma Isän ja Jeesuksen kyyneltuskasta ja kivusta murtaisi meidän uskovien kovan eriseuraisuuden vallassa olevan sydämen, niin että Jumalan asettama seurakunnan ykseys kelpaisi meille.

-PP-

Lainattu tästä linkistä:

https://www.kotipetripaavola.com/mitahengellinenirtolaisuustarkoittaa.html
vaisuliini

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu