*
Ajatuksia Jumalan palvelijan uskollisuudesta - Jaakko Heinonen
Videon kesto: noin 12 minuuttia
Valhetta seuraava eksyy ja eksyttää tarjoten väärennettyä velkakirjaa sille, joka häntä kuulee. Tällöin ryöstämme sitä, mikä on Herran. Jos emme etsi vilpittömästi sitä, mikä on Herran ja vaellamme epärehellisellä sydämellä Jumalan edessä, emme voi toimia Jumalanpalvelijoina. Jumala ei jaa kunniaansa. Herra Jeesus neuvookin pelkäämään yksin Häntä, jolla on valta päättää sielujemme kohtalosta ja Hän tahtoo, että oppisimme pitämään hyvän omatunnon Jumalan edessä.
Luuk. 16:10 Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.
Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
1. Tim. 4:16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.
Jes. 42:8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
Sananl. 29:25 Ihmispelko panee paulan, mutta Herraan luottavainen on turvattu.
Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää Häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
1. Joh. 3:19-21 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme Hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan
JH