*
On todella tärkeää ymmärtää, että Herran Jeesuksen opetuslasten pitää uskaltaa sanoa valhe valheeksi, eksytys eksytykseksi, totuus totuudeksi ja Jumalan tahto Jumalan tahdoksi. Jos näin ei tehdä, silloin voi pikkuhiljaa sokeutua hengellisesti. Ekumenian hyväksymistä ja siihen osallistumista tai sitä ettei uskalleta sanoa mitä ekumenia ihan oikeasti edustaa voi verrata sammakkoon, joka laitetaan metalliseen pesuvatiin (tai kattilaan), jossa on vettä. Kun vettä aletaan keittämään ja veden lämpötila lämpenee hitaasti, niin sammakko sopeutuu lämpenevään veteen eikä ymmärrä hypätä pois pesuvadista. Kun veden lämpötila nousee hitaasti, niin sammakon solujen lämpötila nousee myös hitaasti ja kun solujen lämpötila ylittää 43 astetta, niin sammakon soluvalkuainen koaguloituu (hyytelöityy). Koaguloituminen eli soluvalkuaisten hyytelöityminen lamaannuttaa sammakon siten, ettei se kykene enää hyppäämään pois pesuvadista, vaan kuolee kiehuvaan veteen. Sammakon kuoleminen kiehuvaan veteen metallisessa pesuvadissa ei ole keksitty juttu tai teoria, vaan todellinen tosiasia, joka on todistettu todeksi käytännössä.
Sammakko ei aluksi ymmärrä mitä on tapahtumassa ja mitä sille ollaan tekemässä, siksi se ei vastusta eikä torju ajatusta olla pesuvadissa. Vesi vetää sammakkoa puoleensa ja vesi on sammakolle luontainen elementti. Sammakko saattaa aluksi jopa ajatella, että tämä on mukavan lämmin pieni lätäkkö ja nauttia täysin siemauksin lämpimästä lätäköstä. Sammakko pikkuhiljaa sopeutuu veden muutoksiin, jossa veden lämpötila pikkuhiljaa lämpenee, eikä sammakko vieläkään ymmärrä mitä sille on tapahtumassa, mutta sammakon nauttiessa vesielementistä se muuttuu niin kuumaksi, että se lopulta tappaa sammakon. Veden lämpötilan muuttuessa lähelle kuolettavaa lämpötilaa, sammakko ei vieläkään ymmärrä mitä sille tapahtuu, vaan ymmärtämättömyytensä tähden se antaa keittää itsensä hengiltä. Sopeutuminen veden lämpötilan muutoksiin ja siihen mukautuminen, eli mukana olo muutoksissa aiheutti sammakon kuoleman.
Samalla tavalla toimii ekumenia. Ekumenia on kuin tuo pesuvati houkuttelevine vesineen, johon se haluaa sinut istuttaa ja sopeuttaa ja haluaa saada sinut pikkuhiljaa uskomaan kaiken mitä ekumenia edustaa, uskoo ja opettaa. Jos et ajoissa hyppää pois ekumenian pesuvadista, niin sinä tulet kuolemaan hengellisesti ja menettämään iankaikkisen pelastuksen, sillä toiseen evankeliumiin uskominen, jota ekumenia edustaa on Raamatun opetuksen mukaan kirouksen alaista evankeliumia, johon uskovat ihmiset ovat myös itse kirouksen alaisia.
Gal 1:
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1 Piet 4:
14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
2 Kor 6:
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Raamatun opetuksen mukaan emme saa sekaantua (olla osallisena) meille kuulumattomiin asioihin. Raamatun opetuksen perusteella on selvää, että katolisuus ja ekumenia ovat asioita, joihin emme saa olla osallisia, eli antaa sellaista lausuntoa ja uskoa että olemme sellaisten kanssa yhdessä Jumalan lapsia ja Herran Jeesuksen opetuslapsia, jotka opettavat monia erilaisia pelastuksenteitä sekä sanovat kaikkien uskonnon edustajien olevan Jumalan lapsia.
Raamatun opetuksen mukaan Jumalan tuomio alkaa ensin Jumalan huoneesta (Jumalan seurakunta), joka tarkoittaa sitä, että jos me uskovina samaistumme katolisuuteen ja ekumeniaan, niin olemme Jumalan tuomion alla, koska emme saa sekoittaa totuutta ja valhetta keskenään. Älä lue minua siten, että minä uhkaan kirjoituksellani uskovia, jotka ovat mukana ekumeniassa tai eivät halua erota ekumeniassa mukana olevista uskonsuunnista. Minä en uhkaa ketään, vaan tuon esille, että Raamatun opetuksen mukaan Jumalan tuomio alkaa ensin seurakunnasta ja se on tietenkin Raamatun opetuksen mukaan selvää, että jos uskovina olemme jollakin tavalla mukana valheessa, petoksessa ja eksytyksessä emmekä vetäydy siitä pois ja sanoudu irti tällaisista yhteyksistä, niin enemmin tai myöhemmin joudumme kohtaamaan Jumalan tuomion.
On varmasti niin, että paimenilla, eli seurakunnan johtajilla on suuri vastuu tässä asiassa, mutta jokaisella uskovalla on myös vastuunsa tässä asiassa Jumalan edessä. Siksi kehotan jokaista uskovaa eroamaan sellaisista yhteyksistä, jotka ovat tekemisissä ekumenian tai katolisuuden kanssa ja rukoilkoon he, että Jumalan johdatuksesta ja johdatuksessa he saisivat mennä mukaan sellaiseen uskovien yhteyteen (seurakunta), joka näkee ekumenian ja katolisuuden eksytyksen eikä ole missään hengellisessä yhteistyössä niiden kanssa.
Toivon mukaan et lue minua väärin, sillä minä en kehota ketään eroamaan seurakunnasta (Jumalan seurakunnasta), vaan vetäytymään pois sellaisesta yhteydestä, joka on Jumalan tuomion alla ja rukouksessa etsimään ja löytämään sellaisen seurakuntayhteyden, joka haluaa elää ja vaeltaa Pyhän Hengen rakkaudessa Jumalan sanan totuuteen uskoen.
Mikään uskovien yhteys ei ole täydellinen, koska kukaan uskova ei ole ja tule täydelliseksi tässä ajassa se tulee aina muistaa. Sekin pitäisi muistaa sekä uskoa, että Raamattu opettaa vetäytymään pois epäjumalanpalvelijoiden yhteydestä, sillä totuus ja valhe eivät kuulu yhteen, eivätkä ole yksi ja sama asia. Tämä opetus sisältää sen ettemme saa pitää epäjumalanpalvelijoita Jumalan lapsina, koska he eivät ole sitä. Raamatun sanan totuuden perusteella katolisuus ja ekumenia ovat epäjumalanpalvelusta ja Raamatun opetuksen mukaan Herran Jeesuksen opetuslasten tulee vetäytyä pois epäjumalanpalveluksen harjoittamisesta.
Koin voimakkaasti sydämelläni, että jos Jumalan armosta (ilman omaa ansioitamme) näemme katolisuuden ja ekumenian olevan eksytystä ja petosta, niin meidän pitäisi murehtia enemmän sitä, että jotkut uskovat ovat eksyksissä eivätkä ymmärrä tai halua ymmärtää ekumeniassa olevaa eksytystä, kuin siitä että eksyksissä olevat eivät usko niitä uskovia, jotka varoittavat heitä ekumenian eksytyksestä.
Jos olet enemmän huolissasi siitä että sinua ei uskota, niin sinulla voi olla vaarana välittää enemmän omasta "oikeaoppisuudestasi" kuin siitä että eksyksissä oleva saisi armon hylätä eksymys ja että hän parannuksen kautta pääsisi vaeltamaan ja kasvamaan totuuden tiellä. Jos sinulla on sellainen asenne, että katsot niitä alaspäin, jotka ovat eksyksissä, niin silloin et kulje oikeassa asemassa totuuden tiellä, koska todellinen totuuden tie saa sinut tulemaan pienemmäksi ja Jeesuksen suuremmaksi. Silloin kuin näin tapahtuu ja uskon kasvu noudattaa tätä Raamatun opetusta, niin silloin rakkaudessa ja sävyisyydessä valhetta piilottamatta sekä totuutta kertoen kohtaat niitä, jotka ovat eksyneet pois totuudesta.
Älköön kukaan käyttäkö tätä kirjoitusta ketään kohtaan lyömäaseena, vaan käytä tämän kirjoituksen sanomaa totuutta noudattaen kaikessa sävyisyydessä, että se läpäisi ihmisen sydämen, joka voi olla ylpeyden tähden eksynyt, väärän opetuksen tähden eksynyt, vilpittömästi eksynyt jne. Vain Jumalan rakkaus ja totuus yhdessä voi muuttaa ihmisen sydämen ja johdattaa hänet parannuksen paikalle sekä innoittaa häntä Pyhässä Hengessä kulkemaan ja kasvamaan Jumalan sanan totuuden mukaisesti.
-PP-