*
Ap.t. 11:14 hän on puhuva sinulle
sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'. 33/38
Kreik. sanoja = [ρημα] Rhema
Apt. 11:14 Hän on puhuva sinulle
sanoja [ρημα, Rhema], joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi. 33/38
Apt. 11:14 Hän puhuu sinulle, ja niiden
sanojen voimasta sinä pelastut, sinä ja koko perhekuntasi.' 1992

En yleensä lue 1992 Raamattua ja olin yllättynyt, että tämä 1992 Raamatun paikka vastaa oikein, koska se on Rhema, joka ei koskaan palaja Jumalan tykö tyhjänä.
Ja minulla utelu pakotti katsomaan vielä toista Raamatun paikkaa, mitä 1992 käännöksessä sanotaan.
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen
Kristuksen sanan kautta. 33/38
Room. 10:17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää
Kristuksen sana. 1992

Sana on Jumalan voima pelastukseksi jokaiselle, joka uskoo, myös evankeliumi, joka on Jumalan voima pelastukseksi itsekullekin, joka uskoo.
Room. 1:16 Sillä minä en häpeä
evankeliumia; sillä
se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle
pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "
Vanhurskas on elävä uskosta". 33/38
Room. 1:16 Minä en häpeä
evankeliumia, sillä
se on Jumalan voima ja
se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.
1:17 Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "
Uskosta vanhurskas saa elää." 1992
1Piet. 1:23 te, jotka olette
uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. 33/38
1Piet. 1:23 Olettehan te syntyneet uudesti, ette katoavasta siemenestä, vaan katoamattomasta,
Jumalan elävästä ja pysyvästä sanasta. 1992
Jaak. 1:18 Tahtonsa mukaan
hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset. 33/38
Ap.t. 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja
Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui. 33/38
Ap.t. 16:14 Meitä kuuntelemassa oli myös muuan Lyydia, jumalaapelkäävä nainen, joka oli kotoisin Tyatirasta ja kävi kauppaa purppurakankailla.
Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vastaan sen mitä Paavali puhui, 1992
Jumala on Sana. Hän vaikuttaa Sanan kautta uskoa. Se on Jumalan lahja. Aamen!

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.