Raamatullinen seurakunta - Millainen sen tulisi olla?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamatullinen seurakunta - Millainen sen tulisi olla?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2023 13:27

*
Rukous seurakunnan puolesta :prayer4:

Rukoillaan että me kaikki kirkastaisimme ruumiillisesti Kristusta joka on seurakunnan perustus ja huippukivi ja siitä että ilman eroavaisuuksia ja rajoittavia oppirakennelmia yhteinen kokoontuminen Kristuksen tähden toteutuu.

Aika sitten Suomen valtiokirkko on jo valinnut "lain" kun se katsoi siitä velvoitteeksi että tulee sitä lakia noudattaa. Se tarkoittaa että se ei ole valinnut Jumalan tahdon eikä enää elä Jumalalle.

Jos virallinen laki joka kieltää sanomasta isää isäksi ja äitiä äidiksi, tulee voimaan, se vetää seurakunnan mukaan luopumaan Herrasta ja laittomuuteen.

Siksi on tärkeintä rukoilla että me kirkastamme ruumiillisesti Kristusta joka on seurakunnan perustus ja huippukivi ja pidämme vaarin yhteisestä kokoontumisesta Kristuksen tähden.

Ennen taivaaseen astumista Kristus rukoili totuudessa pyhittämistä ja seurakuntaykseyttä joka on itsekin Kristuksen perustus ja huippukivi ja Hän on seurakunnan täyteys joka täyttää kaiken, että me Kristuksessa muodostamme kokonaiseksi yhdeksi ruumiiksi niin yhden ruumiin kautta ihmiset näkevät vain Kristuksen ja tulevat uskoon.

Heprealaiskirjeessä kehotetaan meitä entistä enemmän kehottamaan älkäämme laiminlyökö yhteistä kokoontumista sen perusteella että Kristus on seurakunnan perustus ja huippukivi kun näemme päivän lähestyvän.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Ennen taivaaseen astumista Hän sanoi antaneensa meille kirkkauden kun me olisimme yhtä. Se on herätys niin kuin vanhassa testamentissa sanotaan että Jumala laski ilmestysmajan päälle ja näytti kirkkauden ja kansa näki sen ja ilahtui. Vanhassa Testamentissa puhuu esikuvallisista opetuksista uuden liiton uskoville. Esim. ilmestysmaja kuvaa Kristusta.

Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

Apostolien aikana heillä oli yksi sydän ja yksi sielu, sen kautta suuri määrä ihmisistä tuli uskoon ja vielä joka päivä.

Ap.t. 2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

On tärkeä rukoilla että me ruumiillisesti ja koko ymmärryksellä kirkastaisimme Kristusta joka on seurakunnan perustus ja huippukivi.

Ja tulisi hylätä kokonaan pois omaan ymmärrykseen nojautuminen joka estää kuulemasta Herran ääntä ja estää saamasta Häneltä avaamansa ymmärrystä.

Ef. 4:11-16 puhuu seurakuntaviroista ja Kristuksen ruumiin rakentamisesta ja kaikin tavoin ja rakkaudessa kasvamisesta kohti Kristusta joka on pää.

Ja Apt. 20:28 puhuu että me olemme se "kaikki lauma" ja me kaikki olemme Herran seurakunta jonka Kristus on omalla verellä ansainnut.

Ap.t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

1.Kor. 12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Efesolaiskirje:
1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut
hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

1Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Huhti 2023 17:41

*
Ap.t. 4:8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
4:9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne
4:11
Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
4:12
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Elävä uutinen:
Apt. 4:11 Raamattu tarkoittaa juuri Jeesusta puhuessaan ’rakentajien hylkäämästä kivestä, josta tuli peruskivi’.
12 Kukaan muu ei voi pelastaa ihmistä kuin hän. Koko maailmassa on hänen nimensä ainoa, joka voi meidät pelastaa.”

Kiven hylänneet rakentajat:
Kiven hylänneisiin rakentajiin nämä kohdat soveltuvat. Heille ei kelpaa se mitä Raamattu ilmoittaa Kristuksesta seurakuntaykseyden perusteella. He asettivat seurakunnan seurakuntarajan ja oppirakennelman mukaan mitkä ei pitäydy Kristukseen. Koska valittu kivi on meidän aikakauden kanssa vielä voimassa.

Profetoitu Rheman sanalla kivi tulee toteutumaan:

Jes. 28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.

Room. 9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".

1Piet. 2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

Ef. 2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa
koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja
hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

Ef. 1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

Akanat ja jyvät:
Aikoinaan on ollut sellainen pyöreä maa-ala, jolla puidaan nisunjyviä ja se on usein sijainnut jossakin korkealla ja tuulisella alueella.

Yksinkertaisimmillaan puiminen on suorittanut käsin hakkaamalla lyhteitä tantereeseen tai lyömällä kepillä lyhteitä, jolloin jyvät irtoavat korsista ja akanoista.

Puimisessa on voitu käyttää myös esim. härkien vetämiä puimarekiä tai puimajyriä, joilla on ajettu puimatanterella olleiden viljojen yli niin että jyvät ovat irronneet.

Ja lopulta jyvistä irronneet kuoret tuuli tempaa ja vie pois mukanaan. Niin efesolaiskirjeessä sanotaan siitä ”opintuuliksi” (Ef. 4:14).

Ef. 4:14 (B) ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

Eli siemenettömät akanat puimisen yhteydessä irtoavat ja lentävät tuulen mukanaan pois.
Raamatussa puhutaan että ne siemenettömät akanat eli ruumenet viedään polttamaan sammumattomassa tulessa (Matt. 3:12).

Matt. 3:12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

Se tarkoittaa ettei pitäydy Häneen vaan seurakuntarajoihin, eroavaisuuksiin ja oppirakennelmiin.
Meidän tulee pitäytyä yksin Jumalan Sanaan niin siinä on mahdollista tulla jyvän kaltaiseksi.
Sanassa sanotaan; "Herra kokoaa nisunjyvät ja vie Herran aittaan".

Jeesusta ei voi kirkastaa oppirakennelmien mukaan:
Ne vesittää ja tekee Jumalan Sanan tyhjäksi. Ne oppirakennelmat eivät pitäydy Kristukseen.
Jumalan Sanassa puhutaan; ”varokaa ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen”.

Kol. 2:8 Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen. Raamattu kansalle

Mutta mitä perinnäissäännöt tarkoittaa?
Englanninkielen mukaan perinnäissääntö on ’traditional rule’. Perinne ’tradition’.

Se perinnäissääntö rinnallistaa "traditio, perinne, peritty tapa, kansanperinne ja perimätapa" .

Mutta mitä on järkeisoppi? Ja mitä maailman alkeisvoimat tarkoittaa?

Esimerkiksi, kun ihminen nojautuu omaan ymmärrykseen joka ohjailee häntä tulkitsemaan Raamattua ymmärtämättä että Raamattu on Jumalan auktoriteettinen ilmoitus Hengen voimavaikutuksesta eikä pitäydy juuri sellaisena niin kuin Jumalan Sanassa on ilmoitettu vaan luo sille ”opin”.

Sananlaskut:
3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi
äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.
3:6 Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän sinun polkusi tasoittaa.
3:7 Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.

Se luotu oppi on ihmisen oma tulkinta. Järkeisoppi on se oppi, joka tulee oman ymmärryksen nojalta.
Oppi saa ihmiset ”sillä petoksella” sitoutumaan siihen oppiin ja saa ihmiset noudattamaan sitä oppia.
Se oppi vie ihmiset maailman alkeisvoimien alle ja orjuuttaa heitä maailman alkeisvoimien alla. Se on uskonnollisuuden petosta.

Oppi saa heidät saaliikseen ”sillä petoksella”. Silloin ihmiset ovat maailman alkeisvoimien alla ja he elävät uskonnollisuuden petoksessa. Ne pitäytyy perinnäissääntöihin, eikä Kristukseen.
Meidän tulee hylätä ne kaikki mitkä vesittää Kristusta.

Kreetan matka:
Jokunen vuosi sitten lähdimme Kreetaan. Oli pääsiäinen ja kiirastorstai. Me varasimme majoituspaikan joka sattuu olemaan lähellä Kreetan suurta katolista kirkkoa.

Meidän huone oli sen kirkon vastapäässä ja katsoin ikkunasta miten paljon ihmisiä siellä oli. Kaikki ihmiset eivät mahtuneet sisälle koska kirkko oli täpötäynnä ja paljon ihmisiä seisoi ulkopihalla kuuntelemassa saarnaa.

Jumala paljasti mulle että tämä maa kunnioittaa Jumalaa huulillaan mutta sydän on kaukana Hänestä ja jumalanpelkonsa on ihmisten opitut ihmiskäskyt eli perinnäissäännöt.

Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,

Mark. 7:6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
7:7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
7:8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
7:9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.

Meidän tulee pitäytyä yksin Raamattuun sellaisena mitä siinä puhutaan ja ilmoitetaan. Emme voi emmekä saa lisätä Raamattuun perinnäissääntöjä mitkä vesittää Jumalan Sanaa.

Saarnan, opetuksen ja julistuksen kanssa ei saa käyttää perinnäissääntöjä jotka vesittää Jumalan voimaa. Koska evankeliumi on Jumalan voima pelastukseksi jokaiselle joka uskoo, silloin vanhurskas on elävä uskosta (Room. 1:16-18).

Roomalaiskirje:
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

Paavali:
Paavali ylen kalliin Kristuksen tuntemisen rinnalla luki kaikki ja fariseuksellinen oppirakennelma tappioksi ja piti sen roskana jotta hänen havaittaisiin olevan Kristuksessa ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, joka tulee laista, vaan sen, joka tulee uskosta Kristukseen , sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella (Fil. 3:8-9).

Hän oli siellä Arabiassa kolme vuotta. Niin Paavalille ei ole opetusta keneltään ihmiseltä saanut vaan hän sai sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta. Siksi Paavali sanoi ettei hänen julistamansa evankeliumi ole ihmismielen mukaista (Gal. 1:11-12).

Sitten Kristuksen sisäisen tuntemisen löydettyään hän sanoi; "olkaa mun seuraajia niin kuin olen Kristuksen seuraaja" (1Kor. 11:1).

1.Korinttolaiskirje:
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna
2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,

2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

Terve nöyryys ja valheellinen nöyryys:
Jos "nöyryys paistaa" mutta ei vaella Jumalan Sanan mukaan, silloin hän ei pitäydy Kristukseen vaan perinnäissääntöihin ja oppirakennelmiin. Hänen nöyryys ei ole Herrasta vaan itsestään joka tekeytyy nöyräksi.

Niin puu hedelmistään tunnetaan, vaeltaako Sanan mukaan vai ei. Jos vaeltaa Sanan mukaan, silloin on oikea ja terve nöyryys. Sitä on helppo muistaa.

Mutta jos saarna, opetus ja julistus tulee perinnäissääntöjen ja oppirakennelmien mukaan, se ei kirkasta Kristusta vaan perinnäissääntöjä ja oppirakennelmia.

Älkäämme antako kenenkään saarnaajan, opettajan ja julistajan turmella uskoamme niillä perinnäissäännöillä ja oppirakennelmilla, joiden takana ovat ihmisten perinteet ja alkeisvoimat eikä Kristus (Kol. 2:8).

Meidän tulee pitäytyä Raamattuun sellaisena niin kuin se ilmoittaa silloin se pitäytyy Kristukseen.

Kol. 2:8 Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen. Raamattu kansalle
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Tammi 2024 15:41

*
LAHKONHENKI ESTÄÄ MEITÄ OLEMAAN YHTÄ KRISTUKSESSA

Olen välttänyt seurakuntaan jäseneksi rekisteröitymisen koska olen ymmärtänyt että se johtaa hajaannukseen ja lahkoutuu uskonsuunnan mukaan.

Olen ymmärtänyt oikeassa valossa seurakuntaa. Koska vanhasta testamentista uuteen testamenttiin asti seurakuntaa tulisi ymmärtää oikealla tavalla ja oikeassa valossa.

Vanhasta testamentista uuteen testamenttiin asti Raamattu puhuu seurakunnasta joka ei ole KOSKAAN muuttunut.

Pidän kaikki uskonsiskot ja -veljet Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan kuuluvina Jumalan lapsina ja he kaikki ovat minun siskojani ja veljieni.

Mutta yksi ongelma on herätysliikkeissä ja kirkoissa. Näen ainoastaan niissä lahkonhenkeä.

Se tulee hajaannuksesta ja vielä uskonsuunnasta. Se estää ihmisissä uskoon tulemista. Se korottaa omaa uskonsuuntaa ja tukee hajaannusta.

Miten valkeus voi olla yhteydessä pimeyden kanssa? Siksi en voi yhtyä siihen.

Meidän tulee entistä enemmän kehottaa toisiamme kun näemme tuon päivän lähestyvän vauhdissa että tulee kokoontua yhteen ilman erottavaa väliseinää uskonsuunnan mukaan ja ilman hajaannusta.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Koska me olemme Kristuksen "rakennuskivet", jotka rakentuvat muiden kristittyjen ja juutalaisten kristittyjen kanssa yhteen Herran seurakuntana, jonka Kristus on omalla verellänsä ansainnut itselleen.

Ap.t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

Kristus ristinkuolemalla on ansainnut tämän Herran seurakunnan omalla verellänsä. Me olemme Herran seurakunta.

Kristus on seurakunnan perustus ja huippukivi, joka ei koskaan lyyhisty eikä kaadu maan tasalle vaan se pysyy ja kestää jopa vaikeat ajat.

Galatalaiskirjeessä puhutaan että Jumalan valtakuntaa ei voi periä jos elää lahkonhengessä.
Kun "me näemme tuon päivän lähestyvän", se tarkoittaa että ennen Hänen tulemusta meidän tulisi hylätä se lahkonhenki ja palautua Herran seurakunnan malliin, jonka Kristus on omalla verellänsä ansainnut itselleen.

1Kor. 1:10 Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudessanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.

1Kor. 1:10 Now I beseech you, brethren, by the name of our Lord Jesus Christ, that ye all speak the same thing, and that there be no divisions among you; but that ye be perfectly joined together in the same mind and in the same judgment.

Suomeksi;
Nyt minä rukoilen teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että te kaikki puhuisitte samaa ja ettei teidän keskuudessanne olisi erimielisyyttä. vaan että olisitte täydellisesti liittyneet yhteen samassa mielessä ja samassa tuomiossa (1Kor. 1:10).

Raamattu kansalle -käännöksen mukaan luetaan; "olisitte täysin yhtä". Ja KJV:n mukaan luetaan; "ye be perfectly joined together" = olisitte täydellisesti liittyneet yhteen.

KJV:n mukaan se sanoo; "älkäämme antako erimielisyyksien hajottaa seurakuntaa, vaan eläkäämme sovussa ja pyrkikäämme yhteiseen päämäärään Herran seurakunnassa".

Meidän ei tulisi jakautua erilleen toisistamme, eikä meidän tulisi elää lahkonhengessä. Jos eletään lahkonhengessä, ei voi periä Jumalan valtakunnan. Vakava asia. Sitä tulisi ymmärtää.

Arvaa, mitä Sanassa puhutaan yllättävästä asiasta? Että "itsekukin olemme toistemme jäseniä".

Room. 12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;

1Kor. 12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

Se tarkoittaa, että me kaikki muodostamme yhdessä ruumiillisena seurakuntana Kristuksessa.

Ja olemme kaikki ikään kuin nuo rakennuskivet, joista me kaikkien kanssa yhdessä rakennumme apostolien ja profeettojen laskemalle perustukselle ja koko rakennuksen kulmakivenä (huippukivenä) on itse Jeesus Kristus. Katso kuva.

Näin Pyhä Henki on yhdistänyt meidät Kristukseen ja toisiin kristittyihin niin kuin efesolaiskirjeessä sanotaan. Se on Herran seurakunta, jonka Kristus omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

Nyt kodeissa ja yhteisissä kokoontumispaikoissa kokoontuminen on Herran ennallistamansa seurakunnan liikehdintä, joka on ykseyden perusteella.

Raamatun mukaan Jumala itse lisää pelastuneen ihmisen uudestisyntymisen kautta seurakuntaansa. Tämän tähden Raamatussa sanotaan että pelastuneesta tulee osa Jumalan perhettä.

Ja Sanassa sanotaan, että Herra lisäsi seurakuntaan JOKA PÄIVÄ niitä, jotka pelastuivat.

Ap.t. 2:47 kiittäen Jumalaa. Ja he nauttivat kaiken kansan suosiota. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka pelastuivat. (Alkutekstin mukainen jae) Toivo Koilo Suuri Ilosanoma

Suuri määrä pelastuneista Raamatussa mainitaan seurakunnan ykseyden perusteella.

Ap.t. 4:4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.

Ap.t. 5:14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot.

Ap.t. 6:7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.

Ap.t. 11:21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.

Ap.t. 11:24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.

Meidän tulisi hylätä lahkonhenki ja unohtaa erimielisyys ja kokoontua yhteen ilman erillistä uskonsuuntaa ja ilman hajaannusta kun näemme tuon päivän lähestyvän siinä vauhdissa.

Heprealaiskirjeessä kehotetaan meitä kehottamaan toisiamme entistä enemmän älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme kun näemme tuon päivän lähestyvän (Hepr. 10:25).

Se tarkoittaa, että meidän tulisi kehottaa toisiamme entistä enemmän ja tiedottaa meille kaikille uskoville omassa asuinkunnassa jakautumaton yhteinen kokoontuminen Kristuksen tähden jonka päivä lähestyy.

Se ei ole sama yhteiskristillinen ekumenia vaan se tarkoittaa seurakunnan ykseyttä, jota tulisi ymmärtää oikeassa valossa.

Olkaamme rohkeita ja antakaamme Pyhän Hengen yhdistää uudelleen meitä yhteen täydellisesti Kristuksessa Herran jakautumattomana seurakuntana.

Image
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Helmi 2024 17:44

*
UNI KAHDESTA LAIVASTA

Aika sitten yksi uskova kertoi minulle unesta. Se oli kova paikka kuulla hänen unta.

Ja hän kertoi saaneensa unen ja siinä unessa hän näki kaksi laivaa, molemmat laivat oli satamalla. Hän näki unta, että uskovat olivat jonossa ja menivät ensimmäiseen laivaan. Sitten laiva nousi ilmaan ja meni taivaaseen.

Sitten uskovat, jotka olivat vielä maan päällä ja he olivat jonossa ja menivät toiseen laivaan, sitten se upposi veteen alas ikään kuin laiva hukkuisi.

Ymmärsin hänen unen tulkinnan, että se ensimmäinen laiva kuvaa Herran seurakuntaa ykseydestä käsin, jonka Kristus antoi henkensä ja lunasti omalla verellään itselleen.

Myös ymmärsin unen tulkinnan siitä toisesta laivasta, joka kuvaa seurakuntaa mutta se ei ole ykseyden perusteella rakennettu vaan se on hajaannuksen tilassa ja lahkonhenki.

Matkalla kohti Hänen kirkkautta:

Mitä enemmän me olemme lähellä Hänen kirkkautta, sitä enemmän me saamme lisää ymmärrystä ykseyteen, jonka Kristus antoi henkensä ja lunasti sen omalla verellään itselleen ja se on Herran seurakunta.

Jos joku väheksyy seurakunnan ykseyden opetusta, viimeisenä päivänä se tuomitsee hänet ks. Joh. 12:48.

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Olen kiitollinen eräälle uskovalle hänen unen takia, joka avasi minulle ymmärrystä Raamattuun, koeteltuani Raamatun Sanalla. Jumala kuitenkin käyttää häntä "työvälineenä".

Haluaisin kertoa siitä, mitä minä aloin ymmärtää. Aloin ymmärtää, että Herra itse lisää ihan automaattisesti pelastuneet ihmiset seurakuntaan ykseyden perusteella (Apt. 2:47) ja he ovat Hänen seurakunta ykseydestä käsin.

Apt 2:47 kiittäen Jumalaa. Ja he nauttivat kaiken kansan suosiota. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka pelastuivat. (Alkutekstin mukainen jae) Toivo Koilo Suuri Ilosanoma

Kun luin Raamattua, huomasin ja kiinnitin pari sanaan, niissä luetaan; " joka päivä ", ymmärsin, että Herra itse lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka pelastuivat.

Jeesuksen rukous:

Yksi asia Johanneksen kirjeestä on vaikuttavaa ja puhuttelevaa. Että ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili ja sanoi että pyhittää itseään (Jeesusta) meidän tähtemme että me olisimme totuudessa pyhitetyt.

Se tarkoittaa että Hän tulee pyhitetyksi kirkastamalla meidän tähtemme ja Hänen kirkkauden rinnalla me saamme ymmärrystä totuuteen jotta siinä totuudessa me muuttuisimme pyhitetyksi.

Joh. 17:19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.

Hän sanoi ettei rukoile ainoastaan pelastuneiden ihmisten puolesta vaan niiden jotka uskovat sanan kautta Häneen, jotta he olisivat yhtä niin kuin Isä ja Poika ovat yhtä niin maailma uskoisi (ks. Joh. 17:20-21).

Joh. 17:20 ”Mutta minä en rukoile ainoastaan heidän puolestaan vaan myös niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

21 että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Rukoilen, että hekin olisivat yhtä meissä, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.

Se tarkoittaa, että Herra itse lisää heidät Kristukseen, joka on Herran seurakunta ykseydestä käsin.

Ymmärsin, että Jeesus on antanut meille kirkkauden ehdolla että me olisimme yhtä jotta maailma ymmärtäisi. Samalla tavalla apostolien aikana suuri määrä ihmisistä tuli uskoon ja pelastui ja heidät Jumala lisäsi seurakuntaan ja vielä joka päivä.

Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Tämä tarkoittaa että pelastumattomien ihmisten kannalta että meidän kaikkien uskovien tulisi unohtaa erimielisyytemme ja kehottaa toisiamme kokoontumaan yhteen kun näemme tuon päivän lähestyvän ilman jakautumista niin pelastumattomat ihmiset jopa lähiomaiset ja perhekunnat näkisivät Kristuksen ykseyden perusteella, niin kuin apostolien aikana, jolloin suuri määrä ihmisistä tuli joka päivä uskoon ja pelastui.

Tämä on todella valtavan iso asia. Me lähestymme koko ajan kohti Kristuksen kirkkautta ja sitä enemmän ymmärrys totuuteen lisääntyy. Aamen!

Hääseurakunta, ylkä ja morsian - ykseydestä käsin
Image
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Touko 2024 18:47

*
Synkretismi on uskontojen toisiinsa sekoittumista ja yhteensulautumista. Synkretismi on uskontojen yleinen piirre, sillä kaikki uskonnot ovat ajan kuluessa muuttuneet ja omaksuneet kanssakäymisen tuloksena vaikutteita, ja uusia uskontoja on syntynyt entisten pohjalle.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Synkretismi

Vielä synkretismistä. Googlesta saa lisätietoa milloin kirkot ja vapaasuunnat ovat rantautuneet tänne Suomeen. Nämä tiedot osoittaa päivänselvästi että kyse oli ihmisistä jotka ovat perustaneet itse herätysliikkeen eli vapaasuunnan ja kirkon. Niillä on liian kaukana Raamatun määrittelemästä seurakunnasta.

Googlen tiedot: Luterilaisuus sai alkunsa 1500-luvun Saksassa. Saksalainen munkki Martti eli Martin Luther otti kantaa katolisessa kirkossa vallalla olleeseen anekauppaan.

Wikipedian tiedot: Ruotsi oli uskonpuhdistuksen myötä irtautunut katolisesta kirkosta 1520-luvulla, mutta luterilaisuuden vakiintuminen kesti vuosisadan ajan.

Jesuiitat pyrkivät salaa toimien saamaan katolilaisuudelle kannatusta, mutta heidän salakähmäisyytensä pilasivat heidän maineensa ja jesuiitoista muodostui stereotyyppinen kuva viekkaina kieroilijoina. Juhanan kuoleman jälkeen ennestään jo Puolan kuninkaaksi valittu Sigismund kruunattiin myös Ruotsin kuninkaaksi.

Hän olisi halunnut ajaa vastauskonpuhdistusta Ruotsissa, mutta kruunajaisissa säädyt ryhmittyivät yksimielisesti katolisuutta vastaan ja painostivat Sigismundia tunnustamaan Ruotsin luterilaiseksi maaksi.

Vuonna 1607 Kaarle-herttua kruunattiin Ruotsin kuningas Kaarle IX:ksi. 1600-luvulla Ruotsissa siirryttiin puhdasoppisuuden aikaan, jossa tiukan luterilaisen ortodoksian avulla kansa saatiin hallintaan ja luterilaisuus vakiinnutettiin maan ainoaksi uskonnoksi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vastauskonpuhdistus_Ruotsissa

Googlen tiedot: Suomen ensimmäinen helluntaiseurakunta, Helsingin Siiloan-seurakunta, perustettiin vuonna 1915. Helluntaiherätyksen Suomeen tuonut T. B. Barratt oli alkuun lapsikasteen kannalla.

Helluntailaisuus sai alkunsa 1900-luvulla Yhdysvalloissa Kansasissa ja Los Angelissa . Helluntailaiset ajatteleva, että henkikasteessa Pyhä Henki laskeutuu ihmisen päällä. Helluntaiherätys korostaa Pyhää Henkeä ja armolahjoja. Thomas Ball Barrett levitti helluntailaisuuden pohjoismaihin.
Liikkeeseen liittyi aluksi väkeä eniten lestadiolaisten, Lähetysseuran, metodistien ja baptistien keskuudesta. Pian alkoivat omat herätykset, jolloin syntyivät myös ensimmäiset omat seurakunnat 1910-luvulla.

Googlen tiedot: Suomen Vapaakirkko on vuonna 1923 perustettu, itsenäinen kristillinen protestanttinen kirkkokunta. Vapaakirkon historia vuosina 1923–1949. Vuonna 1923 voimaan tulleen uskonnonvapauslain nojalla rekisteröitiin 1. helmikuuta 1923 Suomen Vapaakirkko, ensimmäisenä uskonnollisena yhdyskuntana Suomessa.

Wikipedian tiedot: Suomen Vapaakirkon juuret ovat angloamerikkalaisperäisissä vapaakirkollisissa herätysliikkeissä, jotka alkoivat vaikuttaa Suomessa 1870-luvulla etenkin Uudellamaalla ja Pohjanmaalla. Aluksi pyrkimyksenä oli uudistaa Suomen evankelis-luterilaista kirkkoa, mutta kirkon piirissä näihin niin sanottuihin allianssipyrkimyksiin suhtauduttiin kielteisesti, ja vapaakirkollisissa piireissä luovuttiin allianssiaatteesta 1900-luvun alussa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Vapaakirkon_historia

Sana seurakunnasta VT:n kannesta UT:n kanteen asti on sama minkä Jumala on kirjoituttanut Henkensä kautta ja juuri se on se oikea seurakunta joka on itse uskovat, - ei rakennus.

Katsotaan UT:n alkuperäiseen seurakunnan sanaan. Lihavoin pari sanaa, missä Jumalan seurakunta ja Herran seurakunta mainitaan.

1Kor. 1:2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

1Kor. 10:32 Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,

1Kor. 11:16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.

1Kor. 11:22 Eikö teillä sitten ole muita huoneita, niissä syödäksenne ja juodaksenne? Vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa ja tahdotteko häväistä niitä, joilla ei mitään ole? Mitä minun on teille sanominen? Onko minun teitä kiittäminen? Tässä kohden en kiitä.

1Kor. 15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

2Kor. 1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle ynnä kaikille pyhille koko Akaiassa.

Gal. 1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin

1Tess. 2:14 Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntain seuraajia, jotka ovat Juudeassa, sillä tekin olette kärsineet omilta kansalaisiltanne samaa kuin he juutalaisilta,

2Tess. 1:4 niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä

1Tim. 3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

1Tim. 3:15 että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.

Jeesus vs. synkretismi:

Tarkoitan synkretismillä että herätysliike on Suomeen rantautunut ja sitten on luonut oman uskonsuunnan ja sitten usko perustuu siihen herätysliikkeen luomaan uskonsuuntaan eikä Kristukseen joka on seurakunnan pää ja me Hänen verellään ansaitsemansa seurakunnan ristin kautta koska me olemme Herran seurakunta.

Kol. 2:19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

Ennen Jeesuksen tulemusta meidän tulisi olla uskonkuuliainen Jumalan Sanalle eikä synkretismille. Meidän tulisi kasvaa ulos synkretismistä ja kasvaa Kristuksessa ja antaa Hänen pyhittävän puhdistaen, vedellä pesten Sanan kautta ja asettavan eteen kirkastettuna seurakunnan jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista vaan se olisi pyhä ja nuhteeton.

Ef. 5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

Tämä tarkoittaa että seurakunta on Herran, - ei herätysliikkeiden oma.

Herra lisäsi seurakuntaansa joka päivä niitä jotka pelastuivat ja Hänen käsi oli omien kanssaan Hänen seurakuntana ykseyden tilassa niin suuri joukko uskoi ja kääntyi Herran puoleen.

Siihen aikaan ei ollut vielä synkretismin kautta Suomeen rantautuneita herätysliikkeitä eikä kirkkoja niin ihmismäärä oli valtavan suuri joka tuli uskoon ja pelastui ja vielä joka päivä tuli uskoon. Herra veti ihmisiä Hänen puoleen koska seurakunta oli Hänen oma niin se oli herätys.

Apt 2:47 kiittäen Jumalaa. Ja he nauttivat kaiken kansan suosiota. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka pelastuivat. (Alkutekstin mukainen jae) Toivo Koilo Suuri Ilosanoma

Ap.t. 11:21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.

Ap.t. 4:4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.

Ap.t. 5:14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot.

Ap.t. 6:7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.

Ap.t. 11:24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.

Mutta jos usko perustuu synkretismin kautta siihen että kuuluu johonkin Suomeen rantautuneeseen herätysliikkeeseen, ja uskoo että se on Raamatun mukainen seurakunta ja uskoo että Suomeen rantautuneeseen herätysliikkeeseen liittyminen tekee ihmisen seurakunnan jäseneksi. Jos joku tulee uskoon ja liittyy herätysliikkeeseen, mitä siihen Raamattu sanoo?

Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Kommentaariraamattu: 23:15 Fariseusten käännyttämät ihmiset olivat kiinnostuneita uskonnosta, eivät Jumalasta. He takertuivat omien säännöksiensä yksityiskohtiin ja unohtivat Jumalan, jonka rakastamiseen lait tähtäsivät. Tekoja korostava uskonto ajaa ihmisiä kilpailemaan toistensa kanssa tiedossa ja teoissa, jolloin tekopyhän opettajan oppilaista tulee todennäköisesti opettajaansa tekopyhempiä. Mekin saatamme erehtyä kasvattamaan fariseuksia, jos korostamme ulkoista kuuliaisuutta sisäisen uudistumisen kustannuksella.

Niin vanhin Herran kirjoittamansa sana sanoo meistä seurakunnaksi, se on VT:ssa ja sama määrittely VT:n kannesta UT:n kanteen asti eikä se ole muuttunut ja on edelleen sama sana seurakunnasta. Eli Raamatun mukaan seurakunta on itse uskovat, - ei rakennus.

Seuraavaksi tärkeintä on yhteinen kokoontuminen - ykseyden tilassa. Minulle kaikki Jumalan omat ovat Herran seurakunta, joko he tietävät sen vai tietämättä siitä että he ovat todella Herran seurakunta. Emme kokoonnu Suomeen rantautuneen herätysliikkeen mukaan vaan me kokoonnumme yhteen koska me kaikki olemme Herran seurakunta. Silloin saamme Herralta Hänen antamansa kasvua. Katso loppusanaa, mitä siinä luetaan.

Kol. 2:19 (b) eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

Sinä ja sinä, te kaikki olette todella Herran seurakunta, kirjoitusten mukaan. Silloin saatte Herran antamansa kasvua. Jos joku sanoo kuuluvansa johonkin Suomeen rantautuneeseen herätysliikkeeseen synkretismin mukaan, häntä tulisi lähimmäisenrakkaudellisesti ohjata tuntemaan Raamatun totuutta että hän on jo Herran seurakunta - heti uskoontultuaan. Niin ja aamen!

Ef. 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Ajattelen kertoa mitä tapahtui.Jokunen päivä sitten istuin täysin tietämättömänä enkä osannut arvata mikä mua odotti.

Yhtäkkiä tunsin miten pieni tuulenpuuska missä istuin, tapahtui. Se oli pieni tuulenpuuska joka tuntui tuolissa missä istuin.

Tajusin että se oli Pyhä Henki. Vähän sama mitä Raamatussa kerrotaan että huoneessa tapahtui äkillinen ja väkevä tuulenpuuska.

Ap.t. 2:2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.

Kun mulla alkoi janota Raamatun totuus, niin huomasin että totuuden Henki tuntui lähestyvän ja olla läsnä kun luin Raamattua tutkivin mielin.

Kuonat alkaa irrottaa kullan pinnasta puhdistuksen kautta kunnes kullan pinta alkaa hohtaa niin kuin morsian joka valmistuu Ylkää varten, niin on laitettava päältämme pois kaikki kuonat ja saastutukset ja valmistua ja pyhittyä totuudessa Ylkää varten.

Silloin ymmärrys Raamattuun lisääntyy ja silmät alkaa oikaista uudella ja oikealla tavalla Raamatun tuntemisen rinnalla.

Ylkää varten Hän pyhittää, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen meidät asetetuksi eteen kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton (Ef. 5:26-27).

On aika ymmärtää että kaikki synkretismiin sulautuneet ihmisten perinnälliset käsitykset ja Suomeen rantautuneet vapaasuunnat ja kirkot tulee laittaa päältämme pois ja puhdistua ja valmistua Ylkää varten ennen kuin Hän tulee.

Niin hääateriaa odottaessamme saamme tutkia ja rukoilla Herran avaamansa ymmärrystä Raamattuun ja ottaa vastaan rakkautta totuuteen.

:prayer4: :hearts: :bible:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Kesä 2024 19:56

*
Seurakunta & merkitys:

Jumala puhui tämän; 'kokoa kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen' (3Moos. 8:3).

3Moos. 8:3 ja kokoa kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen".

Siellä erämaassa ei ollut mitään rakennuksia kuin pelkkää hiekkaa. Mitä Jumala tarkoitti kun käski kokoamaan kaikki seurakunta ilmestysmajan oven eteen? Jumala tarkoittaa siis kansaa seurakunnalla.

Miksi monikko ei näy siinä sanassa 'seurakunta' vaan yksikkö? Siksi Jumala puhui seurakunnan ykseydestä että kaikki seurakunta on ykseyden tilassa.

Miksi ilmestysmajan oven eteen?

Koska se kuvaa Kristusta että Hän on ruumiillinen seurakunta ja pää, seurakunnan uloskutsuvuutta tästä maailmaa ja me kaikki olemme Herran seurakunta. Lue ajatuksen kanssa nämä Raamatun kohdat huolellisesti.

Sana 'seurakunta' ja Suomeen rantautuneet seurakunnat osoittavat selkeää eroavuutta. Suomeen rantautuneilla seurakunnilla on oma syntyhistoria.

Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Herran seurakunnan merkitystä oikeassa Sanan valossa ja avata ymmärrystä, että vanhan testamentin kannesta uuden testamentin kanteen asti sama sana 'seurakunta' ei ole rakennus vaan Jumalan omat.

Room. 12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;

1Kor. 12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

Ef. 4:12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, 33/38

Kol. 2:19 eikä hänellä ole yhteyttä Kristukseen, päähän, joka huolehtii koko ruumiista ja pitää sitä nivelten ja jänteiden avulla koossa, niin että se kasvaa Jumalan tarkoittamalla tavalla. 1992

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän. RK

Tiit. 2:13 kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä.
14 Hän antoi itsensä alttiiksi meidän puolestamme lunastaakseen meidät vapaiksi kaikesta vääryydestä ja puhdistaakseen meidät omaksi kansakseen, joka kaikin voimin tekee hyvää. 1992

Ef. 5:25 Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta
26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla
27 voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhän ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä. 1992

Ef. 1:22 Jumala on alistanut kaiken hänen valtaansa ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle seurakuntansa pääksi.
23 Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. 1992

Tarkistin nämä 1992 Raamatun kohdat ja ne on melkein oikein käännettyjä kokonaisvaltaisen Raamatun kanssa joka on täynnä sopua ilman ristiriitaa ja yhteentörmäystä.

Jokainen kirjoitus ja myös seurakunnasta, jonka on kirjoituttanut Raamattuun, on Hengestä syntynyt ja siksi Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Herran seurakunnan merkitystä oikeassa Sanan valossa ja avata ymmärrystä, että vanhan testamentin kannesta uuden testamentin kanteen asti sama sana 'seurakunta' ei ole rakennus vaan Jumalan omat.

Sinäkin olet Herran seurakunta, jonka puolesta Kristus antoi henkensä lunastaakseen itselleen kaikesta vääryydestä ja myös väärästä seurakuntakäsityksestä (Tiit. 2:14).

Kun näemme päivän lähestyvän, meidän tulee kehottaa entistä enemmän kehottamaan että tulee kokoontua yhteiseen kokoontumiseen ilman rajoitusta ja ilman eroavaisuutta, sillä seurakunta on Kristuksen täyteytensä (Hepr. 10:25, Ef. 1:23).

Kehota sinäkin Jumalan omia ja vielä entistä enemmän että tulee kokoontua yhteiseen kokoontumiseen Kristuksessa seurakuntana joka on Hänen täyteytensä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Heinä 2024 17:14

*
Hän on se kivi:

Emme voi laskea kiven seurakunnan luomiseen, sillä Hän on JO se [profetoitu Rhemalla] kivi - seurakunta jakamattomassa ykseydentilassa.

Profetia eli Rhema [ρημα] ei koskaan palaja Jumalan tykö tyhjänä vaan se tulee toteuttamaan minkä Jumala puhui profeettojen kautta kivistä.

Ap.t. 4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.

Ef. 2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,

21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;

22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

1Piet. 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,

5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

Room. 9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".

'Loukkauskivi' ja 'kompastuskivi':

Nämä sanat Raamatussa mainitaan. Mitä ne kaksi sanaa oikeastaan tarkoittaa?

Kiven hylänneisiin rakentajiin nämä kohdat soveltuvat. Heille ei kelpaa se mitä Raamattu ilmoittaa Kristuksesta seurakuntaykseyden perusteella. He asettivat seurakunnan seurakuntarajan ja oppirakennelman mukaan mitkä ei pitäydy Kristukseen.

Kol. 2:19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

Kun puhutaan Herran seurakunnasta ja ykseydestä, sellaiset uskovat loukkaavat ja paheksuvat. Se kivi on tullut heille loukkaus- ja kompastuskiveksi.

Olkoon meillä arka tunto Jumalan Sanaa kohtaan:

Kun näemme tuon päivän lähestyvän vauhdissa, heprealaiskirjeessä kehotetaan meitä entistä enemmän kehottamaan toisiamme että tulee kokoontua yhteiseen kokoontumiseen joka on jakamattomassa ykseydentilassa ja rakentua elävän kiven päälle, joka on itse Kristus, Jumalan asumukseksi Hengessä (1Piet. 2:4-6).

vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2024 20:21

*
He näkisivät Minun kirkkauteni:

Jeesus rukoillessaan sanoi pyhittävänsä itseään meidän kaikkien takia että me olisimme totuudessa pyhitettyjä. Hän tekee nytkään eli pyhittää itseään odottaen että me kaikki olisimme totuudessa pyhitettyjä (Joh. 17:19).

Ja Jeesus rukoili niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat Minuun. Se tarkoittaa että Jeesus rukoilee pelastumattomien ihmisten puolesta jotta meidän uskovien, jotka olisimme yhtä, todistuksen, evankelioinnin ja sanan kautta he pelastumattomat ihmiset uskoisivat Jeesukseen kun me kaikki olisimme jo jakamattomassa ykseydentilassa yhtä (Joh. 17:20).

Jeesus rukoillessaan sanoi antaneensa sen kirkkauden meille jotta me kaikki olisimme yhtä jakamattomassa ykseydentilassa (jae 22).

Jeesus rukoillessaan sanoi Isälle; nämä, 'Haluan että nämä, jotka olisivat minun kanssani siellä, missä olen, ja näkisivät minun kirkkauteni,....' Tämä on Jeesuksen ilmaisemansa tahtonsa Isälle että me kaikki olisimme yhtä ja näkisimme Hänen kirkkautensa' (jae 24).

Jos vastustaa totuudessa pyhittämistä, se vastustaa Jeesusta koska Hän pyhittää itseään meidän kaikkien takia että olisimme kaikki totuudessa pyhitettyjä. Vakava paikka.

Joh. 17:19 Minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että hekin olisivat pyhitettyjä totuudessa.”

20 ”Mutta minä en rukoile ainoastaan heidän puolestaan vaan myös niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

21 että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Rukoilen, että hekin olisivat yhtä meissä, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.

22 Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä

24 Isä, minä tahdon, että myös nämä, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä, missä minä olen, ja näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua ennen maailman perustamista.

Jeesus pyhittää itseään meidän kaikkien takia:

Ef. 5:25 Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen puolesta,

26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen vedellä pesten, sanan kautta,

27 ja asettaisi eteensä kirkastetun seurakunnan, vailla tahraa, ryppyä tai muuta sellaista, pyhän ja nuhteettoman.

Palatkaamme jakamattomaan ykseydentilaan:

Heprealaiskirjeessä kehotetaan meitä entistä enemmän kehottamaan toisiamme että tulee kääntyä kantaen parannuksen hedelmää ja palata jakamattomaan ykseydentilaan kun näemme tuon päivän lähestyvän vauhdissa.

Kirkkaus Hänen pyhissään:

Kuvitellaan että majakka on lujasti perustettu ja rakennettu kiven päällä. Pimeinä iltoina antaa valoaan niin kaikki laivat näkevät valoa ykseydellisesti. Niin samalla tavalla ihmiset näkisivät kirkastetun Kristuksen ja tulisivat uskoon Häneen kunhan me kaikki olisimme yhtä jakamattomassa ykseydentilassa.

Ja samalla tavalla apostolien aikana he olivat yhtä, siihen aikaan tuli suuri ihmismäärä uskoon (ks. Apt. 2:47, 4:4, 5:14, 6:7, 11:21, 24).

Ef. 1:17 Minä rukoilen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan

18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, jotta tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, miten suuri on hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään

19 ja miten äärettömän suuri on hänen voimansa meitä kohtaan, jotka uskomme, hänen väkevän voimansa vaikutuksen mukaan.

20 Tällä voimallaan hän vaikutti Kristuksessa herättäessään hänet kuolleista ja asettaessaan hänet istumaan oikealle puolelleen taivaallisissa,

21 ylemmäksi kaikkea hallitusta ja valtaa, voimaa ja herruutta ja jokaista nimeä, joka mainitaan, ei vain tässä maailmanajassa vaan myös tulevassa.

22 Jumala on alistanut kaiken hänen jalkojensa alle ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle, pääksi seurakunnalle,

23 joka on hänen ruumiinsa ja täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Heinä 2024 22:18

*
Mooseksen aikana kansa leiriytyi ristin muodon mukaan, se kuvaa Kristusta.

4.Moos. 2:1-34 ja 3:21-38 (Voit lukea nämä Raamatun kohdat ajatuksen kanssa jos haluat).

Laitan tänne muutamat kuvat ja pari videota mitkä puhuttaa niin ymmärrät että Jumala tarkoittaa juuri sitä "seurakuntaa", ei niin kuin Suomeen rantautuneet herätysliikkeet ja kirkot joilla on oma syntyhistoria. Ne on liian kaukana Jumalan määrittelemästä seurakunnasta.

Image

Image

Videon kesto 0:48 sekuntia

Videon kesto 12:17 minuuttia

Kerron ystäväni unesta. Ei tarkoitus pelottaa mutta uni oli selvästi tullut Herralta joka haluaa, että Hänen omansa uskovat alkaisivat ymmärtää seurakuntaa oikeassa Sanan valossa. Ystäväni kertoi nähneensä unta että satamalla on kaksi laivaa. Hän näki unta, että ensimmäiseen laivaan menee uskovat jotka ovat jonossa. He menevät laivaan sisään. Sitten se laiva nousee ilmaan ja menee taivaaseen.

Sitten hän näki unta, että se viimeinen laiva on vielä satamassa. Sinne menee uskovat jotka ovat jonossa. He pääsevät laivaan sisään. Sitten laiva menee alas.

Ensimmäinen laiva kuvaa Herran seurakuntaa. Se viimeinen laiva kuvaa nykyisiä seurakuntia jotka ovat rantautuneet tänne Suomeen ja niillä on oma syntyhistoria ja hajallaan puolueina ja lahkonhenkisinä eriseuroina.

On tärkeintä kasvaa Kristukseen joka on omalla verellään ansainnut Herran seurakuntaa. Ei tarvitse laskea oma kivi luodakseen seurakunnan, sillä Jeesus on jo 'se kivi', jonka päälle tulee rakentua jakamattomassa ykseydentilassa.

1Piet. 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

Ne rakentajat jotka hylkäsivät kiven, tarkoittaa, ettei heille kelpaa se, mitä Raamattu ilmoittaa Kristuksesta seurakuntaykseyden perusteella. He asettivat seurakunnan seurakuntarajan ja oppirakennelman mukaan, mitkä ei pitäydy Kristukseen.

Koska valittu kivi on meidän aikakauden kanssa vielä voimassa.

Kiven hylänneille rakentajille soveltuu tämä Raamatun kohta Kol. 2:19:

Sinä olet jo Herran seurakunta jonka Kristus on omalla verellään ansainnut itselleen. Juuri sitä Jumala tarkoittaa. Et ole minkään Suomeen rantautuneen seurakunnan jäsen kuten "seurakuntalainen" vaan Kristuksen ruumis ja jäsen.

Kun tulit uskoon, sinä hetkellä Herra lisäsi sinut Hänen seurakuntaansa (Apt. 2:47). Tämä tarkoittaa, ettet ole "seurakunnaton" mutta yhteinen kokoontuminen jakamattomassa ykseydentilassa on tämä "seurakuntayhteys".

Apt. 2:47 kiittäen Jumalaa. Ja he nauttivat kaiken kansan suosiota. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka pelastuivat. (Alkutekstin mukainen jae) Toivo Koilo Suuri Ilosanoma

Kun me näemme Jeesuksen päivän lähestyvän siinä vauhdissa, kehottakaamme toisiamme entistä enemmän että tulee kokoontua jakamattomaan yhteiseen kokoontumiseen, sillä me kaikki olemme Herran seurakunta eli rakennuskivet joiden yhteen me rakennumme ruumiin kaikkien jäsenten yhteiseen päähän, Kristukseen ja silloin Jumala antaa ravintonsa ja voimansa.

Jumala on puhunut sanansa Rheman tavoin, se ei koskaan palaja Herran tykö tyhjänä vaan se tulee toteuttamaan. Seurakunta, josta Herra on puhunut Rheman tavoin, on vielä voimassa ja tulee toteuttamaan tässä lopunajassa.

Rhema tarkoittaa; Profetia eli Rhema [ρημα] ei koskaan palaja Jumalan tykö tyhjänä vaan se tulee toteuttamaan minkä Jumala puhui profeettojen kautta 'kivistä'.

Ef. 4:13 puhuu akanan kaltaisista uskovista. Ja Ef. 4:12 ja 15 puhuu jyvän kaltaisista uskovista jotka ottavat vastaan rakkautta totuuteen ja kasvavat kohti jakamattoman ykseyden ruumiin jäsenten yhteistä päätä, Kristusta. Jyvät Hän kokoaa aittaansa ja akanat eli ruumenet Hän polttaa sammumattomassa tulessa (Matt. 3:12).

Hebr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän.

Ef. 1:22 Jumala on alistanut kaiken hänen jalkojensa alle ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle, pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa ja täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää.

Ef. 2:20 apostolien ja profeettojen perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus. 21 Hänessä koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa.
22 Hänessä tekin rakennutte yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä.

Ef. 4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

Tulee se aika, jolloin Herran omansa ymmärtävät olevansa Herran seurakunta. Sitten heitä ei näy Suomeen rantautuneissa seurakunnissa enää sillä he ovat löytäneet toisiansa Herran seurakuntana jakamattomassa ykseydentilassa ja jopa maanalaisessa.

Niin kannattaisi valmistua ennen kuin huomaat jääväsi pois Herran seurakuntayhteydestä. Sinuna ottaisin tästä vaarin.

:prayer4:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Syys 2024 20:02

*
Morsian Herran seurakuntana valmistautuu Ylkää varten:

Morsian Herran seurakuntana jakautumattomassa ykseyden tilassa valmistautuu ja odottaa innokkaasti Ylkää.

Sanassa sanotaan; "Kristuksessa koko ruumis yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan (Ef. 4:11-16).

'Seurakunta' -sana ja termi ei tarkoita Suomeen rantautuneita seurakuntarakennuksia eli herätysliikkeitä ja kirkkoja vaan Herran omiansa uudestisyntyneitä uskovia Herran seurakuntana.

Sanassa sanotaan että noudatamme totuutta rakkaudessa ja kaikin tavoin kasvamme häneen, joka on pää, Kristus.

Ja me kaikki, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa ja me olemme toinen toistemme jäseniä niin kuin rakennuskiviä joiden kanssa yhdessä rakennumme Kristuksessa ykseyden tilassa.

Ja yläpuolellamme on kulmakivi joka on itse Kristus, ja kulmakivi pitää meidät koossa, pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaaksemme ja rakentuaksemme Hengessä.

Juuri se on morsiamen tehtävä, niin morsian Herran seurakuntana ykseyden tilassa valmistautuu jotta menee vastaan Ylkäämme ylös temmattaessa - jakautumattomassa ykseyden tilassa.

Sanassa sanotaan; "Kun näemme tuon päivän lähestyvän, meidän tulee kehottaa toisiamme entistäkin enemmän". Se kuuluu morsiamen tehtävään, jossa valmistaudutaan jotta ykseyden tilassa mennään vastaan Ylkäämme.

vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu