Koronavirus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koronavirus

ViestiKirjoittaja nmn » 28. Marras 2021 01:27

Teofilus kirjoitti:
pekka kirjoitti: Auta meitä kaikkia jotka emme halua näitä rokotteita itseemme ottaa.

Rokottamiset onnistuvat helposti, kun menevät vain hakemaan rokotteet. Itselläni on kaksi koronarokotetta ja hyvin meni eikä tautia ole tullut. Suosittelen, sillä rokotteet pelastavat paljon ihmisihenkiä.

Muustakin on kyse kuin tilapäisestä turvasta. Pitää ajatella pidemmälle. Oletko varma että haluat olla luomassa maailmaa, jossa valtaapitävät voivat sanella ketkä saavat osallistua yhteiskuntaan ja ketkä eivät? Haluatko varmuudella tukea järjestelmää, jossa globaalit suuryritykset voivat nyt pakottaa sinut ottamaan milloin mitäkin kokeellista lääkettä, vaikka et sitä itse tarvitsisi tai haluaisi, jos kertovat ensin että se on "yleisen edun" nimessä?
nmn

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 28. Marras 2021 23:41

Mutta "SE JUTTU" jäi edelleenkin vaile selitystä :shock: :shock: :shock: maksujärjestemistä ja siruista olen jo kuullut, mutta se että MIKSI tuo määräys annetaan??? puhutaan myös pedon kumartelusta..

2.Moos 20:4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5.-------> Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä.<-------- Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

SIinä on kyse myös jonkin epäjumalan palvelemiseen lähtemisestä ja kumartaa muuta Jumalaa kuin Elävää Jumalaa.. pelkkä se, että pääsee ostoksille tai kaupantekoon, ei ole se koko jutun pointti vaan kokonaisuus
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777

ViestiKirjoittaja Mariini » 29. Marras 2021 01:53

Uusi kansalaisaloite koronapassia vastaan, aloitettu eilen:
Koronapassista sekä sen laajentamisesta luovuttava perustuslain sekä ihmisoikeuksien vastaisena

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9363

Veikkaan että pyyhkivät py.. pöytää tälläkin mutta ompahan viestiä etteivät kaikki hyväksy totalitarismia.
Mariini

Re: Mitä Petri Paavolalle kuuluu?

ViestiKirjoittaja Juhani » 29. Marras 2021 10:55

Teofilus, uskoakseni täällä ei tarvita mitään rokotelobbareita ja tuollaiset mainospuheet eivät kuulu tänne.

Minun kolme rokotettua ystävääni ovat sairastuneet koronaan ja ovat karanteenissa. Yksi on kolme kertaa rokotettu, sekä kaksi muuta tuplarokotettuja. Olen myös tietoinen monista rokotehaittatapauksista. Joten millaiset terveiset pitäisi kertoa heille?
Juhani

ViestiKirjoittaja Iustus » 29. Marras 2021 12:31

Juhani kirjoitti:Teofilus, uskoakseni täällä ei tarvita mitään rokotelobbareita ja tuollaiset mainospuheet eivät kuulu tänne.

Minun kolme rokotettua ystävääni ovat sairastuneet koronaan ja ovat karanteenissa. Yksi on kolme kertaa rokotettu, sekä kaksi muuta tuplarokotettuja. Olen myös tietoinen monista rokotehaittatapauksista. Joten millaiset terveiset pitäisi kertoa heille?

Vaikkapa sellaiset terveiset, että kaikkiin rokotteisiin liittyy mahdollisia haitta- tai sivuvaikutuksia, ja että rokote on todennäköisesti suojannut koronaan sairastuneita ystäviäsi taudin vakavimmilta oireilta.
Iustus

ViestiKirjoittaja Teofilus » 29. Marras 2021 14:36

Juhani kirjoitti:Teofilus, uskoakseni täällä ei tarvita mitään rokotelobbareita ja tuollaiset mainospuheet eivät kuulu tänne.

Uskon, että Jumala siunasi Israelia, koska se pääsi heti rokottamaan ensimmäisten joukossa koko väestön. Nyt he ovat antaneet jo kolmannenkin annoksen väestölle, mikä on pelastanut lukuisten juutalaisten hengen. Tämä esimerkin mukaisesti, rokotteen ottaminen on suositeltavaa. Israelissa lääketiede on huippuluokkaa.

Rokotteet ennalta estävät tehokkaasti koronan vaikeaa muotoa. Kuten kirjoitin rokottamattomilla on 33 kertaa suurempi riski joutua teho-hoitoon.

Pfizerin ja Modernan rokotteita on annettu miljardeja annoksia yli vuoden aikana. Rokoteaine hajoaa ja poistuu kehosta parissa viikossa. Todennäköisyys vaikeille sivuoireille putoaa jyrkäsi sen ajan jälkeen. Rokotteita on annettu jo kymmenia vuosia ja osaaminen rokottamisesta on kasvanut tuntuvasti mm. influensa-rokotteiden kautta. Länsimaiset terveysviranomaiset seuraavat tarkasti rokotteiden turvallisuutta. On selvää, että Pfizerin ja Modernan rokotteet ovat turvallisia ja tehokkaita, muuten joku länsimaa olisi kieltänyt rokottamisen.
Teofilus

ViestiKirjoittaja Teofilus » 29. Marras 2021 14:43

nmn kirjoitti:
Teofilus kirjoitti:
pekka kirjoitti: Auta meitä kaikkia jotka emme halua näitä rokotteita itseemme ottaa.

Rokottamiset onnistuvat helposti, kun menevät vain hakemaan rokotteet. Itselläni on kaksi koronarokotetta ja hyvin meni eikä tautia ole tullut. Suosittelen, sillä rokotteet pelastavat paljon ihmisihenkiä.

Muustakin on kyse kuin tilapäisestä turvasta. Pitää ajatella pidemmälle. Oletko varma että haluat olla luomassa maailmaa, jossa valtaapitävät voivat sanella ketkä saavat osallistua yhteiskuntaan ja ketkä eivät? Haluatko varmuudella tukea järjestelmää, jossa globaalit suuryritykset voivat nyt pakottaa sinut ottamaan milloin mitäkin kokeellista lääkettä, vaikka et sitä itse tarvitsisi tai haluaisi, jos kertovat ensin että se on "yleisen edun" nimessä?

Minusta sinä vähän liioittelet. Ei länsimaissa anneta suuryritysten antaa mitä tahansa lääkkeitä väestölle. USA:n, Euroopan, Japanin ja Israelin terveysviranomaiset tutkivat tarkkaan lääkkeet ja rokotteet ennen myyntiluvan antamista. Rokotteet on todettu tehokkaiksi ja turvallisiksi.

Korona on yleisvaarallinen kulkutauti. Rokottaminen on käytännössä ainoa tehokas keino taistella pandemiaa vastaan. On hyvin ymmärrettävää, että yhteiskunta vaatii mm. rokotepassia eräitä palveluja käytettäessä, koska näin suojellaa toisia ihmisiä tartunnoilta. On lähimmäisen rakastamista ottaa rokote.
Teofilus

ViestiKirjoittaja Mariini » 29. Marras 2021 21:53

Kyllä tämä koko tilanne on mennyt tosi rumaksi melkoisella vauhdilla. On aika naiivia kuvitella, etteivät ihmisoikeudet ja perusoikeudet olisi vaarassa.

Samalla kun ihmiset vallanpitäjiä ja kaikenmaailman johtajalääkäreitä mukaanlukien vihjailevat, että rokottamattomat pitää viedä seilin saarelle
tai kaikki palvelut koronapassin taakse
tai sosiaalituet koronapassin taakse
tai rokottamattomilta kiellettävä terveydenhoito, maksakoot itse
tai lapset pois rokottamattomilta
tai potkut passittomille
ynnä muuta tällaista. Muissa maissa ollaan näitten kanssa pidemmällä. Suomi menee varmasti perässä, sen verran toopea sakkia täältä löytyy.

Ajan henki näyttää olevan sellainen, että mukamas ollaan niin hyviä ja jaloja ihmisiä enemmistön mielipiteineen tai jonkun ideologisen suuntauksen kanssa, tiedetään kaikesta kaikki
ja kaikki muut ovat tyhmiä, pahoja ja rumia ihmisiä, jotka ansaitsevat tuntuvan rangaistuksen ja kaikki "oma jalous" syljetään toisten päälle kauhean rähinän kanssa. Päästään pätemään ja kiillottelemaan
omaa kuorta.

Ei tunnu kovin kivalta kun yksi huutaa murhaajaksi ja samaan aikaan miettii, tarviiko kohta passin maksaakseen vuokran, pitäskö muuttaa kuusen alle??
Mariini

ViestiKirjoittaja Teofilus » 29. Marras 2021 22:41

Mariini kirjoitti:Samalla kun ihmiset vallanpitäjiä ja kaikenmaailman johtajalääkäreitä mukaanlukien vihjailevat, että rokottamattomat pitää viedä seilin saarelle
tai kaikki palvelut koronapassin taakse
tai sosiaalituet koronapassin taakse
tai rokottamattomilta kiellettävä terveydenhoito, maksakoot itse
tai lapset pois rokottamattomilta
tai potkut passittomille
ynnä muuta tällaista.

Singaporessa tehtiin päätös, ettei rokottamattomien sairaalahoitoa enää makseta valtion varoista.

Tehohoito maksaa Suomessa 3300 euroa päivä ja keskimääräinen hoitojakso on noin 10 vuorokautta siis 33000 euroa. Sen päälle tulee fysikaalinen kuntoutus ja vammaispalvelut, koska puolet teho-osastolla olleista saa vakavan keuhkovamman, joka vaikuttaa muualle kehoon mm. lihasmassaan, kävelykykyyn jne.

Ottamalla kaksi rokotetta valtio selviää 40 eurolla + hoitajan palkka 10 minuutilta, mikä ennalta ehkäisee tehokkaasti tehohoitoon joutumista. Rokote estää myös taudin leviämistä toisiin ihmisiin, joten rokotteen ottaminen on lähimmäisen rakastamista.

Nyt pandemiasta on tullut pahin aalto ja tartuntoja on valtavan paljon ja sairaalat uhkaavat täyttyä. Jokainen turha tehohoitopaikka yli normaalikapasiteetin siirtää 5 tavallista leikkausta, koska leikkauksia varten tarvitaan myös tehohoitopaikkoja. Etelä-Euroopassa on jouduttu jo siirtämään kiireellisiä syöpäleikkauksia, koska tehohoitopaikat ovat olleet täynnä koronapotilaita.
Teofilus

ViestiKirjoittaja Mariini » 29. Marras 2021 23:00

Teofilus kirjoitti:
Ottamalla kaksi rokotetta valtio selviää 40 eurolla + hoitajan palkka 10 minuutilta, mikä ennalta ehkäisee tehokkaasti tehohoitoon joutumista. Rokote estää myös taudin leviämistä toisiin ihmisiin, joten rokotteen ottaminen on lähimmäisen rakastamista.

No, eipä se ihan noin tainnut mennä.. Asiallista virallista tietoa on runsaasti saatavilla, joka kertoo kertoo ihan muusta.
Ihmiset myös mieltävät monenlaisia asioita rakkaudeksi, vaikka ne eivät sitä olekaan.
Mariini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu