*
Aiemmin olen täällä kertonut siitä että jokunen vuosi sitten yksi Raamatun kohta pysähdytti ja sai minua hämmentymään. Se on lähetyskäsky. Lähetyskäskyn ensimmäinen tekstirivi vahvisti neljää perusevankeliumia, eli Matteuksen evankeliumista Johanneksen evankeliumiin asti joissa näkyy päivänselvästi Jeesuksen nimi.
"Minun nimen tähden, Minun nimeen, Minun nimessäni".
Mutta sinä iltana avoimin silmin lähestyin seuraavaa eli toista lähetyskäskyn tekstiriviä. Se sai minua hämmentymään. Koska olin juuri perehtynyt siihen nimeen ja olin juuri omistamassa sen, mitä Jeesus opetti nimestä. Mutta tämä lähetyskäsky sai minua pois sen linjoilta ja olin hämmentynyt.
UNI:Sitten menin nukkumaan. Unessani kuulin ihan selvästi ja konkreettisesti Jeesuksen äänen, jonka tunsin heti. Hän sanoi minulle; ''
Menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni - kastamalla heitä Minun nimeeni.' Unesta herättyäni minulle tuli yhtäkkiä paljon Raamatun kohtia tulvaten ja niitä oli tuhansittain Hänen nimestä ja ne kohdat yhdistivät toisiinsa niinkuin palapelit jotka loksahtavat kohdilleen. Ne vahvistivat Jeesuksen nimen, joka on yli kaikkien. Ne Raamatun kohdat tuli tulvaten peräkkäin mieleeni elävästi niinkuin filmi.
Sitten minulle tuli ikäänkuin olisin saanut sisäisen näyn ja näin miten apostolit saivat tämän lähetyskäskyn Jeesukselta ja Hänen astuttuaan taivaaseen apostolit toimivat Hänen nimen mukaan kastamalla Jeesuksen nimeen. Jeesuksen ääni lähetyskäskystä ja sisäinen näky apostolien toiminnoista avasi ymmärrystä että se on jälkeenpäin vääristynyt lähetyskäsky. Se on yksi perinnäissäännöstä perinteiden mukaan. Mitä Raamattu sanoo?
Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet
Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
7 Te
ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
9 mutta
turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.'"
JUMALAN TAHDON ALLE:On hyvä nöyrtyä Hänen tahdon alle niin silloin Hän ilmoittaa, miten asia on ja johdattaa samaan yhteen uskoon kaikissa Sanan opetuksissa. Kuten minulle kävi samoin, että Herra ilmoitti minulle unen kautta.
Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin
Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
NÖYRTYMÄLLÄ JUMALAN TAHDON ALLE:Älkäämme antako perinteiden mukaan ohjata meitä maailman alkeisvoimien alle ja noudattamaan sitä, joka ei kirkasta Jeesusta. Jeesus nimitti fariseuksia ja kirjanoppineita ulkokullatuiksi (Matt. 15:7). Sillä se hapattaa ulkokultaisuutta. Se korottaa vain itseään eikä Jeesusta. Siksi se on ulkokultaisuutta.
Luuk. 12:1 Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "
Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.
Antakaamme Herran johdattaa kaikkeen totuuteen ollessamme Hänen tahdon alla nöyrästi niin totuus saa meidät ojentautumaan vapaasti kohti Jeesusta. Se kirkastaa Häntä.
SELLAISEN RUKOUKSEN:Jos tavataan sellaisen rukouksen, joka päättyy Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, se paljastuu ettei tunne Herran pyhiä kirjoituksia eikä Jumalan voimaa. Jumalan voima tarkoittaa Pyhää Henkeä ja Hänen toimintaa, että Hän vie joka Sanan yhteyteen ja kirkastaa vain Jeesusta.
Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
PYHÄ HENKI:Raamatusta ei löydy mitään sellaista kohtaa että Pyhä Henki kirkastaisi omaa nimeään. Hän kirkastaa vain Isän nimen, joka on Jeesuksen nimi; "on annettava Pojalle tämä nimi Jeesus". Se tulee nimestä, että on Herran pelastus ja Pelastaja.
Nimi yli kaikkienJeesus sanoi; Pyhä Henki on minut kirkastava (Joh. 16:14). Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja myös Jeesuksen nimeään. Se on Pyhän Hengen tehtävä. Neitsyt synnytti pojan ja tälle on annettava nimi Jeesus (Matt. 1:25). Pyhä Henki kirkastaa nimeään, joka tulee siitä että se on Isän nimi, on myös Jeesuksen nimi (Joh. 17:11). Nimi merkitsee; Herran pelastus ja Pelastaja. Pyhä Henki kirkastaa Hänen nimeään. Tämä kohta puhuu Jeesuksen nimestä, että nimi meissä kirkastuisi.
2Tess. 1:12 että meidän Herramme Jeesuksen
nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.
Niin apostolien toiminnoissa näkyy selvästi että he kastoivat Jeesuksen nimeen, jonka Pyhä Henki kirkasti heille. Pietari kehotti tekemään parannus ja vastaanottamaan kasteen Jeesuksen nimeen (Apt. 2:38). Paavali kastoi heidät Jeesuksen nimeen (Apt. 19:5). Paavali korotti että kaikki tapahtuu Jeesuksen nimessä (Kol. 3:17).
Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen
Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap.t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen
Herran Jeesuksen nimeen.
Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää
Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Sanan valossa se on päivänselvää, että he saivat suoraan tämän lähetyskäskyn Jeesukselta että kaikki tapahtuu Hänen nimessä (Kol. 3:17).
Jeesuksen nimi:Ap.t. 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Luuk. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava
hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
1Joh. 2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut
hänen nimensä tähden.
Fil. 2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle
nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää
Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
Pyhä Henki ei kirkasta itseään vaan Isän nimeään joka on Jeesuksen nimi. Pyhä Henki korottaa nimen. Tässä on nimen merkitys. Mutta jos uskoo vääristyneeseen lähetyskäskyyn, silloin ei kykene erottamaan mikä on oikea vesikaste joka on Sanan valossa. En tässä yleistä vaan tiedän että osa uskoo raamatulliseen vesikasteoppiin vaikka on kiinni vääristyneessä lähetyskäskyssä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.