Miten valmistautua lopun aikoihin?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Roksi » 17. Maalis 2021 21:16

Kaverini kanssa mietittiin, että miten ihmeessä pystytään missään asumaan, jos ei pysty maksamaan sähköä ja vettä, vakuutuksia ym. Ja velkaa on eikä sitä muutamassa vuodessa maksettua saa. Se ois jonkun mökin osto vissiin, missä on oma kaivo eikä sähköjä?
Roksi

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 17. Maalis 2021 21:51

Tästä on vuosia aikaa kun ajoin autolla ja yht äkkiä Jumala jyrisi voimakkaalla äänellä.
MAKSA VELKASI.....minä sanoin ..millä maksan kun olen pa...
Vastaus kuului. MYY TALOSI.
Nyt tänä kesänä alkaa projekti ,että saisin talon myyntikuntoon ja pääsisin veloista.
Kenties jonkinlainen mökki löytyy ,ettei veneen alle tarttis mennä.
Näissä asioissa kuitenkin suosittelen jokaista rukoilemaan ja lähes painostamaan Jumalaa rukousten avulla ,että Hän vastaisi näin rankkaan asiaan.
Sen tiedän ,että Hän tietää kyllä jokaisen rukous aikomuksenkin eli Jumalaa saa kyllä häiritä sillä sitä Hän odottaa ,että ottaisimme jatkuvasti yhteyttä Häneen ja suunnittelisimme elämän Hänen kanssaan.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Maalis 2021 22:06

*
Haluaisin vielä sanoa että on yksi asia huolestuttavampi kuin tämä juttu. Me elämme tätä viimeistä aikaa, jolloin uskosta osattomat ihmiset, joilla etsikkoaika alkoi jo ahdingon aikaansaamana, tarkkaavat meitä etsien pelastusta. Mutta pitäisi huomioida ja ajatella heitä epäitsekkäästi koska se voi estää herätyksen jos uskovien keskellä riidanhenkinen lahkoutuminen oman Raamatun itsetulkinnan mukaan, seurakunnan nimellisen uskonsuunnan mukaan ja haluttomuuden vastaanottamaan rakkautta totuuteen on uskosta osattomien ihmisten silmissään ihan jatkuvasti.

Heitä vetää Herran puoleen jos olemme yksimielisiä Kristuksessa ja meille riittää hyvin kunhan Raamattu pyytää vain uskomista mitä Sanoissaan sanotaan niin nöyrtymällä Sanan eteen saamme ymmärryksen siihen mitä Sanassa sanotaan ja sitten Sana avaa ainoan ja oikean tien joka vie meidät oikealle tielle. Se ei pyydä mitään tulkitsemista joka on ylpeydestä joka johtaa aina riidanhenkiseen lahkoutumiseen ja oikeassa olemiseen.

Jos yksi kerta Raamatun tutkimisesta on viimeksi aikaa sitten, se ei tarkoita että yksi kerta riittää. Koska silloin uskonkasvu oli sellainen vaihe, missä ja miten se käsitti asiaa. Kun uskonkasvun kautta sellainen vaihe tulee, sitten Raamattua tutkiessaan huomaa että asia ei ole näin miten aiemmin on käsittänyt näin. En voi ymmärtää että yksi kerta riittää. Kuinka rakkauden laita on? Jos yksi kerta riittää ja lyö se tutkittu asia lukkoon, silloin siihen rakkauden kanssa olisi vaarallista päättyä, sitten ei ole enää rakkautta voidakseen vastaanottaa totuuden Raamatun tutkimisen ohessa.

Uskonkasvulla on omat eri vaiheet, siihen tarvitaan jatkuva ja oikeanlainen sydämen asenne kun otetaan vastaan rakkautta totuuteen voidakseen tutkia onko asia näin niin silloin on mahdollista korjata suunta ja ojentautua kohti Kristusta. Se osoittaa että yksi kerta ei aina riitä vaan loputonta ja jatkuvaa tutkimista ottamalla vastaan rakkautta totuuteen.

Alamaisuus estää asettumisen toisen yläpuolelle ja estää ylpeilemisen. Kun ollaan alamaisia toisillemme ja unohdetaan erimielisyyden niin rakkauden kaksoiskäskyä noudattamalla kärsitään vajavaisuuden vuoksi ja annetaan anteeksi toisilleen sekä tutkitaan päivät ja yöt Raamattua.

Ef. 5:21 Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.

Ps. 1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

Toinen juttu on vielä huolestuttavampi kuin tämä juttu. Kristuksen tunteminen ei näytä enää kiinnostavan ketään uskovia vaan maailman jutut, lopunajan merkit ja vihanajan päivillä selviytyminen jne kiinnostaa sellaisia uskovia (ei kaikki). Kun Jumala kutsui kansaa ulos Egyptistä erämaahan. Sitten erämaassa vieroksuminen alkoi. Niin tulee tämän kaltainen ja vaikea vaihe meille jos ei ota aikaa Kristuksen tuntemiseen. Tärkeintä on juurtua ja syventyä Häneen ennen sitä niin sitten osaamme turvautua ja olla riippuvaisia Hänessä.

Olen huomannut että erityisherkkyys on koko ajan herkistynyt, sietokyky heikentynyt ja erkaantunut uskovien yhteydestä niin silloin Kristuksessa riippuvuus alkaa syventyä ja sisäinen lepo vahvistuu Hänen tuntemisen kautta ja usko Häneen päin ojentautuu eli se menee oikeaan suuntaan ja Sanan vastakohtaisista opeista uloskasvaminen alkaa.

Mutta ilman Kristuksen tuntemista on mahdotonta antaa sielunhoitoa rikkoutuneille uskoville jos Kristuksen tunteminen ei ole kiinnostuksen kohteena kuin enemmän maailman jutut ja muut jutut.

Tulee varmaan kiven hiominen moninkertaistaa uskovien keskellä ja silloin on varmaan paljon kolhaistavaa uskovissa. Rikkoutuneissa uskovissa kärsivällisyys ja sietokyky ei riitä kestämään uskovien kohlauksia kun heidän kiinnostuksen kohteena ei ole Kristuksen tunteminen kuin heille riittää yksin Jeesuksen sovitustyö.

Egyptistä kansa lähti erämaahan, paljon asioita on ehtinyt tapahtua kansan keskellä, niin tulee myös lopunajan uskoville tapahtua. Jeesus on sanonut että on kanssamme loppuun asti, siinä se on se Hänen tunteminen. Mitä rikkoutuneisuuteen tulee, hoitamattomaan eheytymisprosessiin ja erityisherkkyyteen tulee, tarvitaan Kristuksen tuntemista uskovilta. Lohduttamiseen tarvitaan Kristuksen tuntemista niin osataan lohduttaa ahdistuneita uskovia.

Ymmärrän kyllä uskovien huolestuvaisuutta siitä miten selviydytään. Ei kukaan osata siihen vastata miten selviytyä. Mutta ennen kaikkea Kristuksen tunteminen on erittäin tärkeintä niin sen kautta selviydytään paremmin. Olisi hyvä tarkistaa sydäntilaa onko Kristuksen tunteminen kiinnostuksen kohteena. Jos ei niin on vielä armonaikaa jäljellä, silloin on mahdollista korjata sydämen kiinnostus oikeaan suuntaan eli Kristukseen päin. Niin silloin löydetään levon sielulle Hänen tuntemisen rinnallaan eikä mitkään maailman huolet enää huolestuta.

Voisitko sanoa miksei Kristuksen tunteminen kiinnosta sinua?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Roksi » 17. Maalis 2021 23:33

Niinpä. Eksyin taas turhiin mietteisiin. Turha on miettiä huomista. Kiitos muistutuksesta vaisuliini, siitä mikä on tärkeää!
Roksi

ViestiKirjoittaja BroJohannes » 18. Maalis 2021 10:14

Roksi kirjoitti:Kaverini kanssa mietittiin, että miten ihmeessä pystytään missään asumaan, jos ei pysty maksamaan sähköä ja vettä, vakuutuksia ym. Ja velkaa on eikä sitä muutamassa vuodessa maksettua saa. Se ois jonkun mökin osto vissiin, missä on oma kaivo eikä sähköjä?

Nämä ovat ihan hyviä kysymyksiä. Täytyyhän meidän oma vastuumme kantaa sellaisenakin aikana eikä varautumista voi hoitaa jälkikäteen.

Ihanteellistahan olisi jos pystyisi tuottamaan itse myös sähkön. Suomen olosuhteissa tuulivoima periaatteessa voisi toimia kohtuukokoisen akun kanssa. Mutta sitäkin pitäisi jonkun veljen osata huoltaa. Oma metsä olisi tarpeen lämmitystä ajatellen ja pelto ruokaa varten.

Pienemmältä paikkakunnalta pieni tila ei olisi ollenkaan huono vara tuohon veneeseen. Lopun aikaa odotellessa sitä voisi käyttää kesämökkinä.

Uskovien olisi myös hyvä miettiä kokoontumis- ja kommunikointitapoja valmiiksi.

Onko muita ajatuksia käytännön varautumisesta?
BroJohannes

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Maalis 2021 21:32

Roksi kirjoitti:Niinpä. Eksyin taas turhiin mietteisiin. Turha on miettiä huomista. Kiitos muistutuksesta vaisuliini, siitä mikä on tärkeää!

Tarkoitan että nämä kaksi asiaa on huolestuttavampi kuin tämä keskustelu mutta tokihan siitä asiasta voi keskustella ja kysellä miten selviytyä. :)

Erityisherkät ja normaalit uskovat ovat "samassa veneessä" niin normaalien uskovien takia vene kallistuu aina koska se ei ole ongelmaa normaaleille uskoville mutta he eivät tunnu ymmärtävän miten erityisherkillä on vaikea kestää ja pitää sisäinen tasapaino ja he helposti uupuvat henkisesti.

Vain Kristuksen tuntemisen kautta löydetään levon sielulle mutta normaaleille uskoville se ei ole kiinnostuksen kohde kuin maailman tapahtumat ja muut asiat mitkä lisätään levottomuutta ja turvattomuuden tunnetta erityisherkille uskoville ja ne käy erityisherkille ylivoimaisiksi, jos ollaan samassa veneessä normaalien uskovien kanssa.

Erityisherkkyys ei ole vika, eikä sairaus vaan ominaisuus jonka kanssa joudutaan elämään kaiken aikaa mutta normaalien uskovien tulisi huomioida se myös, silloin se olisi paljon helpotusta erityisherkille uskoville.

Minäkin olen kauempaa ajatellut ja myös olen tietoinen siitä että asuttomien uskovien kanssa jaetaan asunnon yhdessä vaikka se voi olla ahdasta niinkuin alkuseurakunnan apostolien aikoinaan kun heillä oli yksi sielu ja yksi sydän ja kaikki ominaisuudet oli heille yhteistä. Niin se sama tulee myös viimeisinä päivinä tapahtumaan mutta minua huolettaa normaalien uskovien ymmärtämättömyys erityisherkkyydestä ja liiallisesta maallisesta kiinnostuksesta jos siitä puhutaan kaikki aikaa enemmän kuin Kristuksen tuntemisesta. Kristuksen tuntemisen kautta löydetään levon sielulle mutta se ei näytä kiinnostuvan normaaleja uskovia. Toivoisin että normaalit uskovat ajattelisivat toisten parasta niin silloin rauha pysyisi hyvin heidän keskellä.

Ap.t. 4:32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

Jos rakennetaan kasvihuone kun se menee sellaista rajaa yli, kiinteistövero nousee. Pieni kasvihuone ei mitään peritä kiinteistöveron. Ei missään Suomea päin ole tonttia asuntoineen joka olisi täysin ilmaista. Riippuu kunnasta missä rajaa se menee niin kunnan mukaan on jokavuotinen kiinteistövero maksettava. Mutta se ei ole meidän asia huolestua etukäteen.

Meillä on sama Jumala joka aikoinaan on saanut punaisen meren jakautumaan, on sama Herra, Hän on pelastanut ja vastedes pelastaa. Haluaisin laittaa ne Raamatun kohdat miten Jaakobin aikoinaan Jumala piti huolen. Ja Egyptistä lähteneellä kansalla oli yksi ehto kunhan tuli noudattaa Herran käskyjä, niin Herra varjeli kansaa, sama asia pätee lopunajan uskoviin jos he pitävät Herran käskyjä, silloin heidän käy hyvin. Ei onnettomuutta. Mutta jos ei pidä Herran käskyjä, onnettomuus tulee ja joutuu näkemään nälkää.

Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

1Moos. 28:15 Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."

20 Ja Jaakob teki lupauksen, sanoen: "Jos Jumala on minun kanssani ja varjelee minut sillä tiellä, jota nyt kuljen, ja antaa minulle leipää syödäkseni ja vaatteita pukeutuakseni,

3Moos. 26:2 Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.
3 Jos te vaellatte minun säädöksieni mukaan ja noudatatte minun käskyjäni ja pidätte ne,
4 annan minä teille sateen ajallansa, niin että maa antaa satonsa ja kedon puut kantavat hedelmänsä.
5 Ja puiminen kestää teillä viininkorjuuseen asti, ja viininkorjuu kestää kylvöön asti, ja teillä on kyllin leipää syödäksenne, ja te saatte turvallisesti asua maassanne.
6 Ja minä annan rauhan teidän maallenne, ja te saatte levätä, kenenkään peljättämättä; ja minä hävitän pahat pedot teidän maastanne, eikä miekka käy teidän maanne ylitse.

12 Ja minä vaellan teidän keskellänne ja olen teidän Jumalanne, ja te olette minun kansani.
13 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vein teidät pois Egyptin maasta, olemasta heidän orjinansa; ja minä mursin rikki teidän ikeenne puut ja annoin teidän kulkea pää pystyssä.
14 Mutta jos te ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä,
15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
16 niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.

Joos. 1:8 Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.

Erityisherkille uskoville minäkeskeiset normaalit uskovat ovat henkistä raskasta. Erityisherkät joutuvat tekemään itse valinnat kenen kanssa seurakunnassa on mukana ja ketä saarnaajaa kuunnellaan ja kenen kanssa pidetään ylistys- ja rukouskokouksen jne... Mutta joskus valintoja ovat vaikea löytää ja siksi on näännyksissään. Kuinka lopunajan viimeisinä päivinä erityisherkkien uskovien käy, se on suuri huolenaiheeni.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Uskon » 20. Maalis 2021 00:44

-
Viimeksi muokannut Uskon päivämäärä 01. Loka 2024 08:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Uskon

ViestiKirjoittaja Uskon » 20. Maalis 2021 01:06

-
Viimeksi muokannut Uskon päivämäärä 01. Loka 2024 08:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Uskon

ViestiKirjoittaja Uskon » 20. Maalis 2021 01:15

-
Uskon

ViestiKirjoittaja Mariini » 20. Maalis 2021 16:47

Uskon kirjoitti:Ote lopunaikaa koskevasta profetiasta
https://www.pelastussanoma.fi/keskustel ... 044#p35044

Minä epäilen että onkohan tämä profetia tullut lainkaan Jumalalta?
Hieman kyseenalaisia juttuja, vaikka oli jonkin verran myös asiaakin. Osa taas oli sekavaa tekstiä, jonka tarkoituksesta ei päässyt selville.
Ensiksikin profetoija kertoo käyneensä taivaassa. En usko näihin taivaskäynteihin ja siihen että ihmisiä viedään taivaaseen vierailuille.

Profetoiva kertoo, että Jeesus on käskenyt tällaista:

Jeesus käski minun Taivaassa käydessäni luoda uskovien keskuuteen sellainen järjestelmä, josta saamme hakea kaiken ruokamme – kylmäkellari ja huonekaluvarasto. Ja että meidän tulee ostaa pieni kerrostalo, jolla on varaa, koulu tai ihan mikä vaan,jossa on huoneita yksinäisille, perheellisille, joilla on lapsia.

Varmaan harvemmalla uskovalla on varaa ostaa kokonaista kerrostaloa, ainakaan homeetonta asuttavassa kunnossa olevaa.
Toinen asia mikä liittyy näihin talojen ja tonttien ostoihin, on se, mistä vaisuliini tuossa hieman sivusi. Ne eivät ole kuluttomia. Pelkastä metsäpalstasta joutuu maksamaan kiinteistöveron.
Mikäli pedon merkin ajassa ei pysty maksamaan laskuja, voi olla että sen pelkän tontinkin kiinteistövero menee ulosottoon, joka voi tarkoittaa sitä että ulostottomies vie sitten sen tontinkin. Kerrostalosta ja sen pakollisista kuluista puhumattakaan. Tai muista taloista ja omaisuuksista. On toki mahdollista, että Jumala järjestää näissä asioissa jonkunlaisen "lampaan" reiän lakeihin. Näissä asioissa tarvitaan kuitenki Jumalan johdatusta ja varmuutta mitä tehdä. Mihinkään tällaisiin profetioihin ei tule sokeasti uskoa.

Sitten profetoija kartookin nähneenä unen. Vaikuttaa siltä että että tässä profetiassa on omia ajatuksia, unia ja "taivaassa käymistä" sekaisin.

Minä näin sellaisen unen, että oli sellainen 4 kerroksinen korkea talo ja keskellä oli kirkkohuoneisto –seurakuntasali, jossa kokoonnuttiin Jumalanpalvelukseen ja se toimi myös kouluna lapsille. Olen siitä kirjoittanut vielä, että keneenkään ei tarvinnut käyttää rahaa parturiin, ompelijalle, ravintolaan, vanhustenhuoltoon, sairaanhoitoon, lääkärille, autohuoltoon, kodinhoitoon, kouluun ja lastenhoitoon. Kaikki saatiin uskovien vapaaehtoisesta uudesta elämänmuodosta, jossa palataan siihen apostoliseen elämänmuotoon. Meillä puhutaan apostolisesta ajasta, mutta meillä ei ole nähty sitä kokonaisuutta. Kaikki toivat apostolien jalkojen juureen omasta talostaan tai maatilasta saamansa rahat ja he jakoivat kaiken keskenään.

Autonhuoltoon? En usko että pedonmerkin aikana uskovat ajelee autoilla. Kas kun sekin maksaa ja jos ei ole merkkiä, ei voi ostaa polttoainetta, mikäli kohta saa edes ajaa bensa ja diisseli mobiileilla. Ja seurantalaitteet autoissa, joita kovaa vauhtia myös suunnitellaan?? Sähköauton huolto? Tuota noin.. nauratti vähän.
Muutoin ajatukset apostolisen ajan seurakuntamallista ovat ihan hyviä, siis jakaminen ja veljistään ja sisaristaan välittäminen. Ja huolehtiminen toinen toisestamme.

Sit siellä oli tällaista
Hän sanoi minulle, että hankkiutukaa maaseudulle vesilähteiden äärelle. Kun se aika lähestyy tai tulee lähelle,ja minä koin, että olemme nyt lähellä sitä aikaa.

Lähteissä on kyllä puhtaampaa vettä yleensä, mutta joskus on syytä sekin keittää. Rottia on joskus menny kuolemaan lähteiden onkaloihin tai joku on voinu pissiä lätäkköön, mistä lähdevettä otetaan. Vai olikohan jokin muu syy mennä vesilähteiden äärelle, kuin puhdas juomavesi? Puroveden voi keittää tai käyttää vedenpuhdistinta. Kahvi voi tosin maistua silti kalalta. Ja mitenkähän tämä?

Ilm. 8:10 Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
11 Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
:think2: Jaapa jaa..

Minun taivaskäyntini tapahtui 1999 vuoden lopulla ja Hän kertoi laista, joka on tullut voimaan ja ystäväni vahvistivat tämän minulle, kun olin palannut normaali elämään. Oli tehty laki, josta Jeesus kertoi minulle ennen kuin se oli julkinen. Hän sanoi, että tehty sellainen laki, ettei saanut kuulua kuin yhteen kirkkokuntaan. Ei saanut kuulua enää vapaaseen suuntaan, luterilaiseen-, ortodoksikirkkoon vain yhteen ainoaan ja sen takana oli Tarja Halonen, joka oli määrännyt tämän paavin käskystä. Jeesus sanoi, että inkvisitio on perustettu uudelleen. Hän sanoi, että kun helluntaiseurakunnassa vaatii kantamaan sosiaaliturvatunnukset ja nimet, että ei kuuluta enää kuin yhteen kirkkokuntaan. Jeesus sanoi, että heille maksettiin jokaisesta ihmisestä ja he möivät sielut. Jeesus kertoi, että silloin tapahtuu hajoaminen.

Siis mitähän lakia tässä tarkoitetaan? Että Tarja Halonen olisi tehnyt tällaisen lain. Presidentti ei yleensä suomessa säädä lakeja vaan hallitus ja eduskunta. Olen kyllä ymmärtänyt että yhä edelleen on mahdollista kuulua useampaan seurakuntaan tai kirkkoon? Vai mikähän tämän asian takana lienee, ei saanut selvää. Hajaannus?
Kaikenkaikkiaan sekava profetia, jonka en oikein usko tulleen Jumalalta. Hyviä asioita ja huonoja ja sekavia, jos miettii mitä pitäisi tehdä, kun lopun ajat koittavat.

Siunausta kaikille älkääkä suuttuko mulle, kun vähän pureskelen näitä juttuja. :hearts:
Mariini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu