Roksi kirjoitti:Niinpä. Eksyin taas turhiin mietteisiin. Turha on miettiä huomista. Kiitos muistutuksesta vaisuliini, siitä mikä on tärkeää!
Tarkoitan että nämä kaksi asiaa on huolestuttavampi kuin tämä keskustelu mutta tokihan siitä asiasta voi keskustella ja kysellä miten selviytyä.
Erityisherkät ja normaalit uskovat ovat "samassa veneessä" niin normaalien uskovien takia vene kallistuu aina koska se ei ole ongelmaa normaaleille uskoville mutta he eivät tunnu ymmärtävän miten erityisherkillä on vaikea kestää ja pitää sisäinen tasapaino ja he helposti uupuvat henkisesti.
Vain Kristuksen tuntemisen kautta löydetään levon sielulle mutta normaaleille uskoville se ei ole kiinnostuksen kohde kuin maailman tapahtumat ja muut asiat mitkä lisätään levottomuutta ja turvattomuuden tunnetta erityisherkille uskoville ja ne käy erityisherkille ylivoimaisiksi, jos ollaan samassa veneessä normaalien uskovien kanssa.
Erityisherkkyys ei ole vika, eikä sairaus vaan ominaisuus jonka kanssa joudutaan elämään kaiken aikaa mutta normaalien uskovien tulisi huomioida se myös, silloin se olisi paljon helpotusta erityisherkille uskoville.
Minäkin olen kauempaa ajatellut ja myös olen tietoinen siitä että asuttomien uskovien kanssa jaetaan asunnon yhdessä vaikka se voi olla ahdasta niinkuin alkuseurakunnan apostolien aikoinaan kun heillä oli yksi sielu ja yksi sydän ja kaikki ominaisuudet oli heille yhteistä. Niin se sama tulee myös viimeisinä päivinä tapahtumaan mutta minua huolettaa normaalien uskovien ymmärtämättömyys erityisherkkyydestä ja liiallisesta maallisesta kiinnostuksesta jos siitä puhutaan kaikki aikaa enemmän kuin Kristuksen tuntemisesta. Kristuksen tuntemisen kautta löydetään levon sielulle mutta se ei näytä kiinnostuvan normaaleja uskovia. Toivoisin että normaalit uskovat ajattelisivat toisten parasta niin silloin rauha pysyisi hyvin heidän keskellä.
Ap.t. 4:32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Jos rakennetaan kasvihuone kun se menee sellaista rajaa yli, kiinteistövero nousee. Pieni kasvihuone ei mitään peritä kiinteistöveron. Ei missään Suomea päin ole tonttia asuntoineen joka olisi täysin ilmaista. Riippuu kunnasta missä rajaa se menee niin kunnan mukaan on jokavuotinen kiinteistövero maksettava. Mutta se ei ole meidän asia huolestua etukäteen.
Meillä on sama Jumala joka aikoinaan on saanut punaisen meren jakautumaan, on sama Herra, Hän on pelastanut ja vastedes pelastaa. Haluaisin laittaa ne Raamatun kohdat miten Jaakobin aikoinaan Jumala piti huolen. Ja Egyptistä lähteneellä kansalla oli yksi ehto kunhan tuli noudattaa Herran käskyjä, niin Herra varjeli kansaa, sama asia pätee lopunajan uskoviin jos he pitävät Herran käskyjä, silloin heidän käy hyvin. Ei onnettomuutta. Mutta jos ei pidä Herran käskyjä, onnettomuus tulee ja joutuu näkemään nälkää.
Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.
1Moos. 28:15 Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
20 Ja Jaakob teki lupauksen, sanoen: "Jos Jumala on minun kanssani ja varjelee minut sillä tiellä, jota nyt kuljen, ja antaa minulle leipää syödäkseni ja vaatteita pukeutuakseni,
3Moos. 26:2 Pitäkää minun sapattini ja peljätkää minun pyhäkköäni. Minä olen Herra.
3 Jos te vaellatte minun säädöksieni mukaan ja noudatatte minun käskyjäni ja pidätte ne,
4 annan minä teille sateen ajallansa, niin että maa antaa satonsa ja kedon puut kantavat hedelmänsä.
5 Ja puiminen kestää teillä viininkorjuuseen asti, ja viininkorjuu kestää kylvöön asti, ja teillä on kyllin leipää syödäksenne, ja te saatte turvallisesti asua maassanne.
6 Ja minä annan rauhan teidän maallenne, ja te saatte levätä, kenenkään peljättämättä; ja minä hävitän pahat pedot teidän maastanne, eikä miekka käy teidän maanne ylitse.
12 Ja minä vaellan teidän keskellänne ja olen teidän Jumalanne, ja te olette minun kansani.
13 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vein teidät pois Egyptin maasta, olemasta heidän orjinansa; ja minä mursin rikki teidän ikeenne puut ja annoin teidän kulkea pää pystyssä.
14 Mutta jos te ette kuule minua ettekä pidä kaikkia näitä käskyjä,
15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
16 niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja näännyttävät sielunne; ja te kylvätte siemenenne turhaan, sillä teidän vihollisenne syövät sen.
Joos. 1:8 Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.
Erityisherkille uskoville minäkeskeiset normaalit uskovat ovat henkistä raskasta. Erityisherkät joutuvat tekemään itse valinnat kenen kanssa seurakunnassa on mukana ja ketä saarnaajaa kuunnellaan ja kenen kanssa pidetään ylistys- ja rukouskokouksen jne... Mutta joskus valintoja ovat vaikea löytää ja siksi on näännyksissään. Kuinka lopunajan viimeisinä päivinä erityisherkkien uskovien käy, se on suuri huolenaiheeni.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.