Hei Kaisla !
Tässä tulee ilmi se, mistä aiemmin sinulle kirjoitin, eli näiden opettajien oma näkemys on Totuus,
ja muiden näkemys vain heidän oma näkemys ja valhetta siltä osin kuin se ei ole sama kuin näiden
opettajien:
" Pointti on se, etteivät sinun kirjoituksesi kurja ole mitään tulkinnasta vapaata puhdasta Jumalan sanan totuuden esittelyä, vaan esität oman tulkintasi lainaamalla sen tueksi sanaa. Petri lainaa samoja kohtia ja esittää ne erilaisessa valossa kuin sinä. Me emme kiellä sitä etteikö VT:ssä olisi täytytty Hengellä, mutta jos ei ymmärrä Hengellä täyttymisen ja uudestisyntymisen eroa, niin asiassa voi joutua helposti pahaan ristiriitaan. Tämän vuoksi kehoitan jokaista aiheesta kiinnostunutta lukemaan antamani Petrin linkin ajatuksella. Minulla ei ole enempää aikaa kirjoittaa tänään tänne ja enkä koe, että kurjalle vastaaminen auttaa yhtään enempää. "
Eli vaikka minä toin 3 Raamatunpaikkaa, niin nekin muka ovat minun omaa "näkeystäni", vaikka ne ovat Jumalan selvää Sanaa.
Mutta samassa Tonikin suosittelee lukemaan Petrin omaa tulkintaa ja näkemystä, eikä siinä ole eikä voi olla mitään väärää.
Miksi näin ?
No kun se on Tonin ja Petrin yhteinen näkemys ja siten se näkemys on siten Jumalan Sanaa, eikä heidä oma näkemyksensä.
Tulen varmasti saamaan bannia ajan kanssa, nyt vain etsitään siihen syytä, vaikka minä en muuta tehnyt, kuin sitä ihan samaa,
mitä Petri ja Toni tekevät itse kaikille muille, joiden näkemys ei ole sama heidän kanssaan.
Minä en siis voi millään pärjätä täällä, sillä heillä yksin on Tieto, mutta muilla ei sitä ole,
jotka siis eivät ole heidän kanssaan samaa mieltä kaikesta, ja he siis vallitsevat hallitsevat
muiden kirjoittajien uskoa.
Sydämen asenne on väärä, eli se asenne kerrotaan tässä:
1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
Eli siinä kohtaa on menty pahasti ylpistymään, kun ei oteta enää edes Jumalan selvääkään Sanaa vastaan, vaan päinvastoin,
väitetään sitäkin toisen "mielipiteeksi" !
Opettajasta onkin tullut Kaikkiteitävä ja erehtymätön Herra ja Jumala !
Siis jos uskova ei kykene koettelemaan enää omaksumiaan oppeja ja on jo Opettajana, eikä oppilaana,
niin pahasti on paisuttu ja ylpistytty ja se käy lankeemuksen edellä.
No, onkohan tämä taas kerran niitä viimeisiä viestejäni täällä ?
Laitoin kuitenkin ajateltavaa niille, jotka itse ajattelevat, eivätkä vain sokeasti seuraa näitä "opettajia".
Siis todellisen Jumalan valmistaman opettajan ei tulisi opettaa asioista, joista hän itse ei ole saanut itselleen
varmaa opetusta, siis Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !
Jos en pääse enää kirjoittamaan, niin hyvää jatkoa sinulle Kaisla !
Pysy aina oppilaana, kuten minä olen pysynyt ja pysyn edelleen, etsi Totuutta salatuinpaan asti !
Mutta älä usko ihmisiä, älä heitä, etkä minua, vaan pyri saamaan opetus Herralta suoraan, silloin et eksy !
Ihmiset ovat KAIKKI erehtyväisiä, minäkin siis, mutta Pyhän Hengen opetus ei ole koskaan valhetta.
Nykyään me kaikki kannamme ihan liikaa mukanamme ns. "vanhinten perinnäissääntöjä", jotka eivät ole
kuitenkaan mikään Totuus, ja niistäkin me vapaudumme vain Pyhän Hengen opetuksen kautta ja avulla.
Joten Herran siunausta sinulle jo näin etukäteen !