Hengen elpyminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hengen elpyminen

ViestiKirjoittaja kurja » 30. Heinä 2020 19:45

Hei Kaisla !

Tässä tulee ilmi se, mistä aiemmin sinulle kirjoitin, eli näiden opettajien oma näkemys on Totuus,
ja muiden näkemys vain heidän oma näkemys ja valhetta siltä osin kuin se ei ole sama kuin näiden
opettajien:

" Pointti on se, etteivät sinun kirjoituksesi kurja ole mitään tulkinnasta vapaata puhdasta Jumalan sanan totuuden esittelyä, vaan esität oman tulkintasi lainaamalla sen tueksi sanaa. Petri lainaa samoja kohtia ja esittää ne erilaisessa valossa kuin sinä. Me emme kiellä sitä etteikö VT:ssä olisi täytytty Hengellä, mutta jos ei ymmärrä Hengellä täyttymisen ja uudestisyntymisen eroa, niin asiassa voi joutua helposti pahaan ristiriitaan. Tämän vuoksi kehoitan jokaista aiheesta kiinnostunutta lukemaan antamani Petrin linkin ajatuksella. Minulla ei ole enempää aikaa kirjoittaa tänään tänne ja enkä koe, että kurjalle vastaaminen auttaa yhtään enempää. "

Eli vaikka minä toin 3 Raamatunpaikkaa, niin nekin muka ovat minun omaa "näkeystäni", vaikka ne ovat Jumalan selvää Sanaa.

Mutta samassa Tonikin suosittelee lukemaan Petrin omaa tulkintaa ja näkemystä, eikä siinä ole eikä voi olla mitään väärää.

Miksi näin ?

No kun se on Tonin ja Petrin yhteinen näkemys ja siten se näkemys on siten Jumalan Sanaa, eikä heidä oma näkemyksensä.

Tulen varmasti saamaan bannia ajan kanssa, nyt vain etsitään siihen syytä, vaikka minä en muuta tehnyt, kuin sitä ihan samaa,
mitä Petri ja Toni tekevät itse kaikille muille, joiden näkemys ei ole sama heidän kanssaan.

Minä en siis voi millään pärjätä täällä, sillä heillä yksin on Tieto, mutta muilla ei sitä ole,
jotka siis eivät ole heidän kanssaan samaa mieltä kaikesta, ja he siis vallitsevat hallitsevat
muiden kirjoittajien uskoa.

Sydämen asenne on väärä, eli se asenne kerrotaan tässä:

1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

Eli siinä kohtaa on menty pahasti ylpistymään, kun ei oteta enää edes Jumalan selvääkään Sanaa vastaan, vaan päinvastoin,
väitetään sitäkin toisen "mielipiteeksi" !

Opettajasta onkin tullut Kaikkiteitävä ja erehtymätön Herra ja Jumala !

Siis jos uskova ei kykene koettelemaan enää omaksumiaan oppeja ja on jo Opettajana, eikä oppilaana,
niin pahasti on paisuttu ja ylpistytty ja se käy lankeemuksen edellä.

No, onkohan tämä taas kerran niitä viimeisiä viestejäni täällä ?

Laitoin kuitenkin ajateltavaa niille, jotka itse ajattelevat, eivätkä vain sokeasti seuraa näitä "opettajia".

Siis todellisen Jumalan valmistaman opettajan ei tulisi opettaa asioista, joista hän itse ei ole saanut itselleen
varmaa opetusta, siis Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !

Jos en pääse enää kirjoittamaan, niin hyvää jatkoa sinulle Kaisla !

Pysy aina oppilaana, kuten minä olen pysynyt ja pysyn edelleen, etsi Totuutta salatuinpaan asti !

Mutta älä usko ihmisiä, älä heitä, etkä minua, vaan pyri saamaan opetus Herralta suoraan, silloin et eksy !

Ihmiset ovat KAIKKI erehtyväisiä, minäkin siis, mutta Pyhän Hengen opetus ei ole koskaan valhetta.

Nykyään me kaikki kannamme ihan liikaa mukanamme ns. "vanhinten perinnäissääntöjä", jotka eivät ole
kuitenkaan mikään Totuus, ja niistäkin me vapaudumme vain Pyhän Hengen opetuksen kautta ja avulla.

Joten Herran siunausta sinulle jo näin etukäteen !
kurja

ViestiKirjoittaja kurja » 30. Heinä 2020 19:54

Ai niin, yksi asia jäi tuosta pois, Toni siis kiroitti näin:

" Minulla ei ole enempää aikaa kirjoittaa tänään tänne ja enkä koe, että kurjalle vastaaminen auttaa yhtään enempää. "

Näillä "opettajilla" ei riitä aikaa !

Jeesuksella oli aina aikaa kysyville !

Kiire ei ole Herrasta, se on vihollisesta !

Kiireen tekee yleensä ihminen itse, kuvittelemalla olevansa kovin korvaamaton.

Jos Hengessä vaeltaa, ei ole kiirettä, kaikki aikanaan, eli eletään tässä hetkessä, ja nyt.

Sitten tuossa näkyy taas se väärä sydämen asenne, "Kurjalle on turhaa" !

Jaak. 2:1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.

1. Tim. 5:21 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä, että noudatat tätä, tekemättä ennakolta päätöstä ja ketään suosimatta.

Jos olemmekin olleet aiemmin erimieltä näissä asioissa, niin ei Jumalan Armoon kuulu se, että sen mukaan arvoidaan ja tuomitaan
toista loputtomasti.

Mutta nyt siis on jo etukäteen väärä asenne.

Mihin se Rakkaus katosi ?

No, minä ymmärrän hyvin kyllä sen, että moni pakenee paikalta, kun ei kykene Raamatulla omia,
vääriäkään näkemyksiä perustelemaan.

Tähän toimintaan olen jo kovin tottunut, sitä ovat harjoittaneet Petri ja Mauno Mattilakin.

Eli ei mitään uutta auringon alla.
kurja

ViestiKirjoittaja Kaisla » 31. Heinä 2020 09:58

Minä en usko että bannien syy olisi nämä asiat ja Raamatun sanan avautumiset täälä, vaan se sävy millä keskustelija on mukana.
Kai täälläkin on vapaus uskoa niinkuin asian näkee ja jättää asia hautumaan.
En usko että kukaan todellinen opettaja pitää jästipäisesti kiinni omasta näkemyksestään, jos ymmärtääkin että hei noinhan se onkin, mutta toista ei voi pakottaa uskomaan toisin ;gladly: :bible:
Kaisla

ViestiKirjoittaja Kaisla » 31. Heinä 2020 10:03

Ja mä muuten muistan pähkäilleeni tätä asiaa joskus että mitä se oli kun Jeesus kävi hakemassa tuonelasta saalista ja mitä tarkoittaa raamatunpaikka
1Piet 4
5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää
Kaisla

ViestiKirjoittaja PetriFB » 31. Heinä 2020 10:14

Koska minusta ja minun opetuksestani keskustellaan täällä, niin aion vastata siihen ja tuoda esille sen miten uskon ja ymmärrän, että uudestisyntyminen ja Pyhän Hengen saaminen sydämeen asumaan tapahtui vasta Uuden Liiton ajassa ja helluntaipäivänä.

Ihmisillä voi olla ihan oikeasti kiireitä ja minullakin on monta asiaa, joita tulee tehdä ja siksi en kykene vastaamaan ennen viikonloppua, ja ehkä vasta sunnuntaina kykenen vastaamaan ja kirjoittamaan tästä asiasta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Kaisla » 31. Heinä 2020 10:15

Ja mistähän mulle nyt tuli mieleen lause "lain kirjaimen kuolleessa tilassa" ?? :wise3:
Kaisla

ViestiKirjoittaja Kaisla » 31. Heinä 2020 10:16

Petri laittoi väliin, mutta siis tuohon edelliseen :thumb:
Kaisla

ViestiKirjoittaja Kaisla » 31. Heinä 2020 12:30

Vielä pähkäilyä tuosta ,että tulivatko opetuslapset nyt kuitenkin uskoon siinä vaiheessa kun Jeesus sanoi että "tule ja seuraa minua" vai mistä he saivat voiman siihen lähtemiseen ja ihmeitten tekemiseen? Huomaa muuten ja häpeäkseni tunnustan että ei oo tullut luettua Raamattua oikein kunnolla aikoihin, kun asiat joita oon joskus miettinyt , alkaa olla taas hakusas :roll: Yritän viritellä sitä intoa taas :bible:
Kaisla

ViestiKirjoittaja kurja » 01. Elo 2020 16:36

Kaisla kirjoitti:Ja mä muuten muistan pähkäilleeni tätä asiaa joskus että mitä se oli kun Jeesus kävi hakemassa tuonelasta saalista ja mitä tarkoittaa raamatunpaikka
1Piet 4
5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää

Tässä se sanotaan:

Luuk. 9:1 Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja vallan kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja.

He toimivat siis Jeesuksen valtuuttamina ja Hänen voimassaan, mutta heillä itsellään siis ei ollut Pyhää Henkeä vielä.
kurja

ViestiKirjoittaja kurja » 01. Elo 2020 16:39

Kaisla kirjoitti:Vielä pähkäilyä tuosta ,että tulivatko opetuslapset nyt kuitenkin uskoon siinä vaiheessa kun Jeesus sanoi että "tule ja seuraa minua" vai mistä he saivat voiman siihen lähtemiseen ja ihmeitten tekemiseen? Huomaa muuten ja häpeäkseni tunnustan että ei oo tullut luettua Raamattua oikein kunnolla aikoihin, kun asiat joita oon joskus miettinyt , alkaa olla taas hakusas :roll: Yritän viritellä sitä intoa taas :bible:

Kyllä opetuslpset jo uskoivat, sen todistaa moni Raamatunkohta, esim. tämä:

Matteus 16
13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
kurja

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu