Koronavirus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koronavirus

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Huhti 2020 16:43

tanu kirjoitti:Jotain hyvääkin tästä korona-tilanteesta:

-kiire loppuu monilla ihmisillä. on aikaa miettiä, että mikä elämässä oikeasti on tärkeää. uskonasiat saattaa alkaa kiinnostaa.
-peliautomaatit on suljettu-->moni peliongelmainen huomaa että jää rahaa ruokaan ja muuhun tärkeään.
-koulut on kiinni-->lapset on kotona ja perheillä on enemmän aikaa toisilleen
-turhat konsertit ja muut viihdetapahtumat on peruttu

Uskon että Jumala on sallinut tämä tilanteen, koska haluaa vetää ihmsiä luokseen parannukseen ja pelastukseen.

Olen samaa mieltä tanun kanssa. Herra on sallinut tämän ja se on pysäyttänyt monta pohtimaan elämän katoavaisuutta. Ja toden totta: lapsilla ja vanhemmilla on aikaa yhdessä enemmän kuin vuosikymmeniin.
Jukka

Re: Petri Paavolalle

ViestiKirjoittaja Anton » 23. Huhti 2020 17:46

On ihan yleisesti tiedossa, että Italiassa, Espanjassa sekä muissakin maissa, tilastoidaan korona kuolinsyyksi aika huolettomasti. Lisäksi Italian ja Espanjan kohdalla on monta selitystä, esimerkiksi ikääntyvä väestö, sosiaaliset tavat, runsas antibioottien käyttö joka heikentää immuniteettia, surkeaan tilaan paikoittain ajettu terveydenhuolto, ja jo mainitut runsas tupakointi ja ilmansaasteet. Ylikuormitus terveydenhoidossa on ollut aika pienellä alueella (mistä ehkä kertoo se, että samoja muutamia kuvia täysistä sairaaloista on käytetty jatkuvasti ympäri maailman, ja jopa valheellisesti liitetty ihan eri maan tilanteesta kertovaan uutiseen. Muualla hoitohenkilökunta lähettelee kevythenkisiä tanssivideoita, ja jatkuvasti tulee kuvia puolityhjistä osastoista).
Anton

ViestiKirjoittaja laulajamies » 24. Huhti 2020 02:40

Tässä tietoturva-asiaa radio-ohjelman muodossa https://areena.yle.fi/1-4318215

Ylellä on myös dokumenttisarja nimeltä 'logged in', jossa katsahdetaan mm. uskon askel -foorumillakin kirjoitelleeseen Henri Lentosen elämään.
laulajamies

ViestiKirjoittaja Tapani » 24. Huhti 2020 10:57

Voisiko syy joidenkin maiden (esim. Italia) korkeisiin kuolleisuuslukuihin olla, että viruksesta on levitetty vakavampia oireita aiheuttava versio? Tai sitten virusta on levitetty joihinkin maihin jo paljon pidempään kun on kerrottu? Itse uskon, että virus on ihmisen valmistama ja se tappaa, mutta nämä rajoitustoimet on ihan ylimitoitettuja. Uskon, että taloutta tuhotaan tahallaan ja tämä on juuri uuden maailmanjärjestyksen valmisteluja. Se on selvää, että tämä on yhtä valehtelua alusta loppuun, koka ajan mediassa asiantuntijoiden mielipide muuttuu. Alussa annettiin esim. neuvoja, että pitäisi kävellä silmäsuojusten kanssa, virus voi tarttua ohikävellessä ja pinnoilta useiden päivien ajan. Kun katsoo näitä tartuntalukuja on selvää, ettei virus tartu helposti ja/tai tauti on todella lievä suurimmalla osalla. Ruotsin linja katsottiin ensin katastrofiksi, sitten joku asiantuntija tulee selvittämään, että ehkä se onkin oikea. Kohta joku toinen asiantuntija tulee selvittämän, että Ruotsi toimii väärin jne. Kukaan ei tunnu enää tietävän mikä on totuus, kun koko ajan tulee ristiriitaista tietoa. Ja sitten jotkut uskovaiset vielä väittävät, että kyllä he tietävät totuuden kun ovat riittävän laadukkaasti perehtyneet mediauutisointiin. Minulle tulee mieleen tämä Raamatun kohta näistä viranomaisiin ja mediaan luottavista uskovista:

JESAJA 30
1. Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra, jotka pitävät neuvoa, mikä ei
ole minusta, ja hierovat liittoa ilman minun henkeäni, kooten syntiä synnin päälle;
2. jotka menevät Egyptiin, kysymättä minulta, turvautuakseen faraon turviin ja etsiäkseen suojaa Egyptin varjossa!
3. Faraon turva koituu teille häpeäksi ja suojan etsiminen Egyptin varjosta häväistykseksi.
4. Sillä vaikka hänen ruhtinaansa ovat Sooanissa ja hänen sanansaattajansa saapuneet Haanekseen asti,
5. joutuvat kaikki häpeään kansan tähden, josta heillä ei ole hyötyä - ei apua, ei hyötyä, vaan häpeätä ja pilkkaa.
6. Ennustus Eteläisen maan Behemotia vastaan. Halki ahdingon ja ahdistuksen maan, halki naarasleijonan ja jalopeuran maan, kyykäärmeen ja lentävän käärmeen maan he kuljettavat aasinvarsojen selässä rikkautensa ja kamelien kyttyrällä aarteensa kansan tykö, josta ei hyötyä ole.
7. Egyptin apu on turha ja tyhjä; sentähden minä annan sille nimen: "Rahab, joka ei pääse paikaltansa".
8. Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.
9. Sillä he ovat niskoitteleva kansa, ovat vilpillisiä lapsia, lapsia, jotka eivät tahdo kuulla Herran lakia,
10. jotka sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita.
11. Poiketkaa tieltä, väistykää polulta; viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."

Ensimmäinen Johanneksen kirje 2
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

Ei tämä koronavirus saa olla erottava tekijä uskovien välillä, varmasti näissä salaliitot kieltävissä uskovissa on hyviä saarnamiehiä ja todistajia, parempia kuin minä.
Tapani

ViestiKirjoittaja Tapani » 24. Huhti 2020 11:15

Uuden maailmanjärjestyksen arkkitehti Henry Kissinger on sanonut, että amerikkalaiset olisivat raivostuneet 70-luvulla, jos sotilaat olisivat tulleet partioimaan kadulle. Mutta jos heihin kohdistetaan vakava uhka (esim. terrori-isku), todellinen tai kuviteltu he olisivat siitä kiitollisia. Nyt kun on väläytelty rajoitusten lieventämistä jotkut ihmiset kommentoivat, että ei missään nimessä, päinvastoin rajoituksia on tiukennettava.
Tapani

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Huhti 2020 12:30

Tapani kirjoitti:Voisiko syy joidenkin maiden (esim. Italia) korkeisiin kuolleisuuslukuihin olla, että viruksesta on levitetty vakavampia oireita aiheuttava versio? Tai sitten virusta on levitetty joihinkin maihin jo paljon pidempään kun on kerrottu? Itse uskon, että virus on ihmisen valmistama ja se tappaa, mutta nämä rajoitustoimet on ihan ylimitoitettuja. Uskon, että taloutta tuhotaan tahallaan ja tämä on juuri uuden maailmanjärjestyksen valmisteluja. Se on selvää, että tämä on yhtä valehtelua alusta loppuun, koka ajan mediassa asiantuntijoiden mielipide muuttuu. Alussa annettiin esim. neuvoja, että pitäisi kävellä silmäsuojusten kanssa, virus voi tarttua ohikävellessä ja pinnoilta useiden päivien ajan. Kun katsoo näitä tartuntalukuja on selvää, ettei virus tartu helposti ja/tai tauti on todella lievä suurimmalla osalla. Ruotsin linja katsottiin ensin katastrofiksi, sitten joku asiantuntija tulee selvittämään, että ehkä se onkin oikea. Kohta joku toinen asiantuntija tulee selvittämän, että Ruotsi toimii väärin jne. Kukaan ei tunnu enää tietävän mikä on totuus, kun koko ajan tulee ristiriitaista tietoa. Ja sitten jotkut uskovaiset vielä väittävät, että kyllä he tietävät totuuden kun ovat riittävän laadukkaasti perehtyneet mediauutisointiin. Minulle tulee mieleen tämä Raamatun kohta näistä viranomaisiin ja mediaan luottavista uskovista:

JESAJA 30
1. Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra, jotka pitävät neuvoa, mikä ei
ole minusta, ja hierovat liittoa ilman minun henkeäni, kooten syntiä synnin päälle;
2. jotka menevät Egyptiin, kysymättä minulta, turvautuakseen faraon turviin ja etsiäkseen suojaa Egyptin varjossa!
3. Faraon turva koituu teille häpeäksi ja suojan etsiminen Egyptin varjosta häväistykseksi.
4. Sillä vaikka hänen ruhtinaansa ovat Sooanissa ja hänen sanansaattajansa saapuneet Haanekseen asti,
5. joutuvat kaikki häpeään kansan tähden, josta heillä ei ole hyötyä - ei apua, ei hyötyä, vaan häpeätä ja pilkkaa.
6. Ennustus Eteläisen maan Behemotia vastaan. Halki ahdingon ja ahdistuksen maan, halki naarasleijonan ja jalopeuran maan, kyykäärmeen ja lentävän käärmeen maan he kuljettavat aasinvarsojen selässä rikkautensa ja kamelien kyttyrällä aarteensa kansan tykö, josta ei hyötyä ole.
7. Egyptin apu on turha ja tyhjä; sentähden minä annan sille nimen: "Rahab, joka ei pääse paikaltansa".
8. Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.
9. Sillä he ovat niskoitteleva kansa, ovat vilpillisiä lapsia, lapsia, jotka eivät tahdo kuulla Herran lakia,
10. jotka sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita.
11. Poiketkaa tieltä, väistykää polulta; viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."

Ensimmäinen Johanneksen kirje 2
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

Ei tämä koronavirus saa olla erottava tekijä uskovien välillä, varmasti näissä salaliitot kieltävissä uskovissa on hyviä saarnamiehiä ja todistajia, parempia kuin minä.

Tapani:

Minullakin on ollut mielessä jo useita päiviä, että virusta olisi levitetty tahallaan moneen paikkaan.

Eilen yöllä näin erikoisen unen. Tässä unessa selvittelin tätä koronavirus tapausta ja pääsin unessa sellaisten ihmisten jäljille, jotka ovat tätä virusta levittäneet. Minulle ei sanottu niiden miesten nimiä, mutta tiesin ja tunnistin heidät kasvoilta. Kun siinä unessa tutkin ja pääsin lähelle niitä ihmisiä ja sain selville muutaman heistä, niin eräs heistä käveli minua vastaan eräässä sellaisessa isossa messuhallin tapaisessa tilassa, jossa oli paljon ihmisiä ja kun hän tuli minun kohdalleni, niin hän ojensi kättänsä minua kohti ja aukaisi nyrkkiin puristetun kätensä minun kohdallani lähellä suutani ja silloin tunsin kuin jotakin pistävää tuli suuhuni. Puhalsin tämän pistävän aineen ulos suustani ja ymmärsin ettei se minua vahingoittanut, sillä Herra Jeesus suojeli minua.

Minulle sanottiin unessa, että tämä mies, joka levitti sitä virusta oli suojattu siltä, niin ettei se vaikuttanut häneen.

Menin sen miehen luokse ja sanoin, että minä tiedän mitä sinä äsken teit, yritit levittää sitä virusta minuun, mutta se ei onnistunut, koska Herra Jeesus suojeli minua. Se mies yritti väittää, että hän ei levittänyt mitään virusta, vaan muuten vain aukaisi nyrkissä olleen kätensä.

Tämän jälkeen se mies alkoi pahoinpitelemään ihmisiä sellaisella tavalla, että hän oli saanut erikoiskoulutusta lähitaistelussa, sillä hän murskasi monta ihmistä lyhyessä ajassa silmieni edessä, mutta hän ei edes pyrkinyt vahingoittamaan minua taistelutaidoillaan, mutta hän ikään kuin näytti, että hän osaa tämän jutun ja kykenee helposti hoitelemaan yhtäaikaa monta ihmistä. Se oli kuin uhkaus minulle, että lopeta tämän asian tonkiminen. Tähän tämä uni päättyi.

Tietenkin meidän tulee koetella kaikki, unetkin ja pysyä Jumalan sanan totuudessa. Oli se aika erikoinen uni. Pysytään kuitenkin Jumalan sanan totuudessa ja keskitytään Herraan Jeesukseen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Huhti 2020 07:23

*
Juha Ahvio aloittaa blogikirjoituksensa raflaavasti:

"Koronavirus pääsi irti Wuhanin laboratoriosta
Kaiken käytettävissä olevan informaation valossa otsikossa todettu on kaikkein perustelluin, luonnollisin ja uskottavin selitys pandemian aiheuttaneen Wuhan-koronaviruksen alkuperälle."

https://www.patmos.fi/blogit/kirjoitukset/1480/koronavirus_paasi_irti_wuhanin_laboratoriosta
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Huhti 2020 08:33

Britit ovat tutkineet ja löytäneet covid-19 kantamuodon, joka on A tyyppi, josta ovat peräisin B ja C kannat. Wuhanissa kiinalaisilla on pääosin B virustyyppiä, jonka alkuperä on A tyypissä. A tyyppi on USA:n hallitseva covid-19 virusmuoto. Jos Wuhan olisi covid-19 viruksen alkulähde, niin A tyypin pitäisi olla siellä hallitseva virus tyyppi, mutta koska Wuhanissa B tyyppi on hallitseva viruskanta, niin se tarkoittaa sitä, että Wuhan ei ole viruksen alkuperä. Covid-19:n alkuperä on USA:n laboratoriossa. Tämä selittää sen miksi valkoisen talon videovuodossa sanottiin, että siellä on jo kaikki rokotettuja covid-19 varten. Jesuiitta kätyri Fauchi on tiennyt kaiken alusta asti ja koittaa harhauttaa kaikkia. Tämä on etukäteen suunniteltu asia ja suunnitelman arkkitehdit ovat kehittäneet itselleen suoja-aineen virusta vastaan. Yritän saada tekeillä olevan videon juuri näistä mitä kirjoitin valmiiksi ensi viikon alkupuolella. Tämä on aika erikoista, sillä olen itse ollut tätä mieltä tai tähän suuntaan jo pitkän aikaa ja nyt siihen on olemassa todisteet. Covid-19 on amerikkalainen laboratorio virus.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Leea » 25. Huhti 2020 16:27

Syitä miksi esim Italia on kärsinyt taudista pahiten on useita. Käsittääkseni Italia ei myöskään varautunut alussa epidemiaan kunnolla. Maassa käy paljon turisteja, sosiaaliset tavat, väestöntiheys on eri luokkaa mitä Pohjoismaissa, isot tapahtumat kuten jalkapallo-ottelut ovat edesauttaneet rajua leviämistä. Atalanta-Valencia ottelu yksi josta sanotaan viruksen levinneen laajalle.

Tapani kirjoitti:Minulle tulee mieleen tämä Raamatun kohta näistä viranomaisiin ja mediaan luottavista uskovista:

En tiedä viittasitko myös minuun tällä. Mutta pakko sanoa että en itse ainakaan laita luottamusta viranomaisiin, valtioon tai valtamediaan. Jeesus on ainoa johon laitan täyden luottamuksen. Tässä koronavirusasiassa liikkuu niin paljon kaikenlaista tietoa että en itse uskaltaisi lähteä väittämään varmana tietona esim. viruksen alkuperää. En tunne asiaa niin hyvin ja enkä näe tätä asiaa sellaisena josta pitäisi uskovien kiivailla loputtomiin. Myös tuo rokoteasia voi mennä joillakin ylireagoinnin puolelle, yhtälailla muissakin lääkkeissä on vaaransa.

Epidemiat on vaikeita pysäyttää. Miten te haluaisitte että tautien leviämistä hillittäisiin? Olisiko parempi että taudeista ei varotettaisi kansalaisia tai tehtäisi minkäänlaisia toimia. Suhtaudun itse poikkeuslakeihin myös aika kielteisesti. Ainoa missä vähän aikaa näen tällaisen olevan paikallaan on juurikin pandemia tilanteessa. En halua että jumalattomia kuolee tauteihin.
Leea

ViestiKirjoittaja Tapani » 25. Huhti 2020 17:49

Leea kirjoitti:
Tapani kirjoitti:Minulle tulee mieleen tämä Raamatun kohta näistä viranomaisiin ja mediaan luottavista uskovista:

En tiedä viittasitko myös minuun tällä.

Lähinnä pettymystä on ollut näihin eräisiin saarnamiehiin, joiden videoita on esim. tälläkin palstalla linkitetty. Lisäksi on pari muuta. Aikamoista ihmisviisastelua ja valheisiin uskomista mielestäni eräillä. Eli heitä ajattelin tuossa, en ketään tältä foorumilta.
Tapani

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu