Koronavirus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koronavirus

ViestiKirjoittaja tuulikki » 21. Maalis 2020 13:04

Vähän googlailin tuota ID2020, ja esim. tällainen video löytyi (toki löytyi informaatiota paljon, mutta tämä on aika simppeli video)
https://www.youtube.com/watch?v=oaDlAp7A98I
Koetelkaa :)
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Maalis 2020 13:53

roosa kirjoitti:Kyllä Vaisuliini astmaatikko kuuluu riskiryhmään, ei kannata riskeerata terveyttään, vaan olla varovainen nyt kuten kaikkien muidenkin. Onneksi netti ja puhelin vielä toimii, joilla saa yhteyden ulkomaailmaan uskoviin, ja myös uskosta osattomille voi todistaa Jeesuksesta ja kertoa evankeliumin ilosanomaa. Nyt jos koskaan on hyvä aika Rukoilla, ylistää ja todistaa Herrasta. :)

Pitää muistaa että Jumala on yliluonnollinen Jumala ja Hän pitää meistä huolta kaikin tavoin, eikä Hän anna myöskään omiensa ottaa Pedon merkkiä, jos vain olemme juurtuneet Kristuskalliolle ja pysymme Hänessä ja Häneen turvaamme joka hetki. Jollain tavoin Hän sen tulee estämään. Hän antaa meille voiman olla ottamatta sitä. Siinä juuri kysytään sitä uskoa eikä ihmisviisautta. Uskallammeko elää ja kuolla Kristuksen nimeen, vai pidämmekö kiinni tästä maallisesta ja maailman ruhtinaasta ja otamme hänen merkkinsä ja ehkä hetken elämme, mutta sen jälkeen päädymme ikuiseen kadotukseen. Omassa voimassa me ei tähän pystytä, mutta Jeesuksen avulla me pystymme tähänkin!

Minäkin uskon että siinä rokotuksessa on jotain joka muuttaa meidän DNA:n. Voi olla että jos ei ota rokotusta, ei voi myöskään ostaa tai myydä mitään ja meitä pidetään yhteiskunnalle vaarallisina... Tämän on tiennyt että tämä tulee, mutta onhan tämä silti vähän epätodellisen tuntuista. Psalmi 23 lohduttakoon meitä.

Ok, THL:n mukaan astmaatikot eivät kuulu riskiryhmään niin siksi se juttu minua mietitytti. :think2:

THL on päivittänyt ja selkeyttänyt riskiryhmiä, jotka ovat suuremmassa vaarassa saada koronavirusinfektion vaikea, sairaalahoitoa vaativa, tautimuoto. ⁣

Mitä tämä tarkoittaa? ⁣

- Kaikki astmaatikot eivät kuulu riskiryhmään ja voivat edelleen käydä töissä, jos etätyöt eivät onnistu⁣
- Pelkkä verenpainetauti ei ole riski ⁣
- Tupakka kannattaa tumpata nyt! ⁣

- Alla luetelluiden riskiryhmäläisten tulee soittaa pikaisesti terveyskeskukseen, jos nousee kuumetta yli 38 astetta ja samanaikaisesti on kurkkukipua tai yskää. ⁣

Lieviä koronavirusinfektion oireita ovat nuha, yskä, kurkkukipu, lihassärky tai kuume.⁣

Vakavia oireita ovat hengenahdistus ja yleistilan heikkeneminen. ⁣

THL:n päivittämät riskitekijät/-sairaudet:⁣

- Yli 70-vuotiaat henkilöt⁣
- Vaikea-asteinen sydänsairaus⁣
- Huonossa hoitotasapainossa oleva keuhkosairaus⁣
- Diabetes, johon liittyy elinvaurioita⁣
- Krooninen maksan tai munuaisen vajaatoiminta⁣
- Vastustuskykyä heikentävä tauti, esim. leukemia tai lymfooma⁣
- Tauti, johon saat vastustuskykyä heikentävää hoitoa (esim. elinsiirto, solunsalpaajat)⁣
- Tekijöitä jotka saattavat lisätä koronavirusinfektion riskiä terveydelle ovat sairaalloinen ylipaino (BMI eli Body Mass Index yli 40) sekä päivittäinen tupakointi, jotka yleisesti ottaen heikentävät keuhkojen toimintaa. ⁣

Lähde: THL www-sivut lainattu 18.3.2020 klo 13:29

FB:ssa en ole tavannut vielä sellaista kirjoitusta joka kirkastaisi Jeesusta, kuin sinä. Kiitos sinulle! :) Kaikkia uskovia (ei kaikki, vaan osa) kiinnostaa enemmän maalliset tapahtumat. Ymmärrän, että on vastuuta varoittaa niistä mutta kaivattaisiin tasapainottavaa uskonelämää jos korotettaisiin ja kirkastettaisiin enemmän Jeesusta. Minä vähän aikaa sitten kirjoitin Jeesuksen tahdon mukaisesta laupeudesta siinä toivossa että joku voisi nostaa esille jotain Jeesusta korotettavaa ja kirkastettavaa kirjoitusta. FB:ssa uskovien some vie keskittymisen Jeesuksesta mukaillen maailman tapahtumia ja saa voiton ja vie pois sisäisen rauhan ja kylvää pelkoa. Niin silloin on vaikea olla uskovien keskellä. Olen itse yksi niistä erityisherkistä ihmisistä.

Mutta jouduin huolehtimaan uskovista niin unohdin usein itseäni. Pitää opetella kuuntelemaan Herran ääntä sillä Hän yksin tuntee minua läpikotaisin ja tietää minkälaista tomua minä olen. No siinä tapauksessa laitan kans tänne Jeesuksen tahdonmukaisesta laupeudesta. Jeesus tahtoo laupeutta voidakseen vetää syntisiä parannukseen:

Että minua alkoi puhuttaa viime sunnuntain miehen saarna, jonka mukaan Sakkeus joka oli kaikkien mielestä syntinen mies, sai Jeesukselta "kutsun" jonka kautta tuli uskoon.

Samoin syntinen nainen tuli Jeesuksen jalkojen äärelle ja kastui kyynelillä ja suuteli lakkaamatta Jeesuksen jalkoja ja voiteli kalliilla nardusöljyllä, sai synnit paljon anteeksi vaikka Simonin ja faristeusten mielestä tämä nainen oli syntinen nainen. Mutta tämä syntinen nainen sisimmässään rakasti Jeesusta, siksi osti kalliin nardusöljyn.

Samoin Pietari joka kielsi kolmesti Jeesuksen, Jeesus kutsui hänet nuotion äärelle. Hän ei luennoitse hänen syntiä mitään. Jeesus esitti nämä kysymyksiä rakastaako hän Jeesusta, se tarkoittaa että Häntä kieltänyt mies oikeasti rakasti Jeesusta. Ulkonäöltään syntiä tekevää ihmistä ei voi näön perusteella olettaa ja tuomita vaan Herra yksin näkee sydämeen läpi ja tietää ja siksi tuo esille sydämestä valoon "kiitosta".

1Kor. 4:5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on,
ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja
tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.

Sain nähdä miten laupeuden kautta Herran rakkaus vetää Hänen puoleen ihmisiä niin siinä syntiin langenneet ihmiset ja synnissä tekevät ihmiset kokevat olevansa armahdettuja. Samoin aviorikoksesta tavattu syntinen nainen jolle Jeesus sanoi; 'En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee.'

Niin nainen koki olevansa armahdettu ja vapautettu juutalaisten laista joiden mukaan määrätään kivittää aviorikoksen takia ja alkoi seurata loppuiäkseen Jeesusta. Samoin Paavali joka oli niistä suurin syntinen, koki olevansa pelastettu Jeesuksen kautta.

1Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen,
että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.'

Samoin se, joka puhutti minua kovasti, että mies joka oli rangaistuksen alainen, ristiinnaulitun Jeesuksen puolelta ja hän joka oli syntinen mies, pyysi Jeesusta muistamaan kun Hän tulee valtakuntaan.

Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Siinä se on se laupeus jota Jeesus tahtoo meiltä kaikilta. Sillä laupeuden kautta saa enemmän Jumalan tuntemusta. Juuri Jeesus sanoi; 'laupeutta Minä tahdon, enkä uhria, sillä en Minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen.

Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa,
mitä tämä on:
'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.'
Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Luuk. 5:32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita,
vaan syntisiä parannukseen."

Laupeuden työt on siis Herran tahto sillä Herra tietää sydäntilat joita Hän tahtoo rakkaudella vetää parannukseen laupeuden työn kautta.

Hoos. 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria,
ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

Eli laupeuden työn kautta totuuden tuntemisen rinnalla ihmiset alkavat ojentautua kohti Jeesusta. Sain nähdä miten laupeuden työn kautta ihmiset alkoivat ojentautua kohti Kristusta. Niin se avasi silmiäni. Tajusin, että laupeus on tärkeä työ jota Herra tahtoo.

Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on:
Laupeutta minä tahdon enkä uhria.'
Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Luuk. 5:32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita,
vaan syntisiä parannukseen."

No minua jäi mietityttämään Herran tahdonmukainen seurakuntayhteys miten se voisi onnistua antikristuksellisessa ajassa. Ei voi tankata autoon enää niin miten voisi päästä sinne seurakuntaan ilman autoa. Pitäisikö pyöräillä polkupyörällä sinne sää tahansa vaikka sataa paksua lunta keskellä talvea? Jumala tahtoo että pidämme seurakuntayhteyden Jeesuksen päivään asti, niin se mietityttää miten voisi onnistua.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme,
niin kuin muutamien on tapana,
vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän,
kun näette tuon päivän lähestyvän
. RK

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2020 10:21

*
Maailmanlaajuinen Kristittyjen yhteinen rukouspäivä on su 22.3. Klo 12-13, koronaviirusta vastaan

Rukousaiheet:
1. Viruksen leviämistä vastaan
2. Sairastuneiden parantumisen puolesta
3. Rauhaa niille perheille, joiden lähiomainen on kuollut
4. Maailman talouden parantumisen puolesta
5. Hallitukselle ja päättäjille viisautta, että tekisivät oikeita päätöksiä
6. Ihmiskunnan heräämisestä synnintuntoon, parannuksen ja sielun pelastumisen puolesta
7. Elämän jatkumisen puolesta

Maailmassa ei ole ikinä ollut kristittyjen yhteistä rukouspäivää - uhkaa vastaan joka vaikuttaa koko maailmaan.
Jakakaa jotta jokainen tietäisi tästä.
Peitetään maailma rukouksella !!

:prayer4:

-----------------------------------------
Jerusalemin rukouslista

Tarvitsemme esirukoustanne koko Israelin ja maailman puolesta. Israelin Herra Jumala ja Jeshua ovat ylin auktoriteetti ja Pelastaja koko ihmiskunnalle. Siksi meillä Jeshuan opetuslapsilla täytyy olla globaali näkökulma, ja meidän on rukoiltava kaikkialla maailmassa olevien Jumalan lasten puolesta. Ehdotan, että jokainen tämän rukouslistan lukija käyttää viisi minuuttia rukoillakseen tässä järjestyksessä, alusta loppuun ja lopusta alkuun:

1. Rukoile omasta ja perheesi puolesta.

2. Rukoile asuinpaikkakuntasi puolesta.

3. Rukoile maasi puolesta.

4. Rukoile niiden kansojen puolesta, jotka ovat vihollisianne.

5. Rukoile niiden kansojen puolesta, jotka ovat ystäviänne.

6. Rukoile, että uskomattomat ja epäjumalanpalvelijat näkisivät Jumalan käden liikkuvan historiassa.

7. Rukoile sairaiden puolesta ja että koronavirus tyrehtyisi.

8. Rukoile, että pimeydessä olevat näkisivät maailman Valon Jeshuan suuren valon.

9. Rukoile, että uskonveljesi ja -sisaresi kokisivat läheisen yhteyden Jumalan kanssa opiskellessaan ja lukiessaan Hänen Sanaansa.

10. Rukoile, että juutalainen kansa pelastuisi ja että Herramme palaisi Siioniin.

Joseph Shulam

Tässä linkissä on muuta enemmän luettavaa ja rukoiltavaa. Jos haluat lukea tämän linkin ja rukoilla. Herran siunaus jääköön Israeliin ja Israelin kansalle ja Jeshuan veri suojelkoon Israelia ja kansaa ainakaan, Hänen veressä ja nimessä. Amen!

https://www.israel-apu.fi/kirjoittaja/shshulam/jerusalemin-rukouslista-19-3-2020/

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Maalis 2020 15:37

Olihan tämmöinenkin aikanaan:

Aasialainen influenssa

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aasialainen_influenssa

Aasialainen influenssa oli vuosina 1957–1958 pandemiaksi laajentunut influenssaepidemia, jonka viruksen tyyppi on A H2N2. Virus sairastutti arviolta 900 miljoonaa ihmistä[1][2] ja tappoi maailmanlaajuisesti 1–4 miljoonaa, luultavimmin 2 miljoonaa henkeä.[1][3] eli moninkertaisesti enemmän kuin normaali kausi-influenssa.[2]

Yhdysvalloissa tauti esiintyi ensi kertaa kesäkuussa 1957 mutta levisi laajalle vasta lokakuussa. Virukseen kuoli eniten ihmisiä syyskuun 1957 ja maaliskuun 1958 välisenä aikana. Yhdysvalloissa kuoli noin 69 800 henkeä, mikä oli kaksi kertaa enemmän kuin tavallisessa influenssassa. Yhdysvaltain väestön kuolleisuus tautiin oli 0,4 promillea.[4]

Isossa-Britanniassa Englannissa ja Walesissa kuoli noin 30 000 ihmistä, ja kuolleisuus tautiin oli 1,3–3,5 tuhatta sairastunutta kohti. Otoksen (29 lääkäriä) mukaan kuolleisuus oli noin 2,3 tuhatta kohti[3]. Tällöin tauti olisi ollut Yhdysvaltain terveysministeriön nykyisin käyttämän asteikon mukaan luokan 2 pandemia.

Suomessa tautiin sairastui noin kolmasosa väestöstä ja kuoli 1 300 ihmistä. Suurin osa kuolemista johtui sekundaarisesta bakteerikeuhkokuumeesta. Aasialainen influenssaepidemia oli ensimmäinen, jonka aikana bakteerien aiheuttamia keuhkokuumeita pystytiin hoitamaan antibiooteilla.[2] Eri puolilla Suomea suljettiin kouluja epidemian vuoksi, ja varuskuntiin järjestettiin ylimääräisiä sairastupia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja roosa » 22. Maalis 2020 16:54

Pekalle: Aivan, ja myös espanjantauti oli vuosina 1918-1919, siihen kuoli arviolta 30-100 miljoonaa ihmistä. Suomessakin uhreja oli n. 25 000.

Wikipediasta lisää: https://fi.wikipedia.org/wiki/Espanjantauti

Tuossa englanninkielinen linkki, laitan siksi että kannattaa katsoa ne kuvat, näyttää tutulta ne kuvat kun vertaa nykypäivään. Siellä sivun alaosassa maskikuviakin löytyy:

https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu
roosa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Maalis 2020 20:21

*
Näin viime yönä kaksi kuvaa Suomen kansasta, ja haluan jakaa ne tässä:

Kuva 1: Näin Suomen vaakunan, mutta kun katsoin sitä, järkytyin: siinä ei ollutkaan leijona, vaan lohikäärme joka piteli Suomen lippua käsissään. Raamatussa leijona kuvaa Juudan Leijonaa, mikä tarkoittaa Jeesusta. Lohikäärme tarkoittaa saatanaa. SUOMESSA VALTA ON VÄÄRISSÄ KÄSISSÄ. Suomen päättäjien takana vaikuttavat anti-kristilliset voimat, ja tällaisina kriisiaikoina se lisää kaoottisuutta, sekavuutta ja epävarmuutta. Tämän kansan johto ei kunnioita enää Jumalan Sanaa eikä hädän hetkellä turvaudu JEESUKSEN nimen voimaan ja rukoukseen kuten esim talvisodan aikana.

Kuva 2: Näin leijonan kasvot, ne näkyivät kauempana ja ne olivat huolestuneet, leijona oli juoksemassa Suomea kohti, se oli sysätty syrjään, heitetty kauas, mutta se oli nähnyt ihmisten hädän ja oli kovaa vauhtia juoksemassa Suomea kohti. Tämä on kuva Jeesuksesta. Hänet on sysätty tässä maassa syrjään, heitetty pois vallasta, Hänen Sanaansa ei Suomessa oli kunnioitettu, mutta Hän on nähnyt Suomen kansan hädän ja kuullut uskovien rukoukset. Siksi Hän on tulossa avuksemme. Tänään, kansainvälisenä rukouspäivänä rukoilemme, että Hän saa tässä maassa jälleen sen vallan ja auktoriteetin joka Hänelle kuuluu, ja että Suomen kansa saa toipua tästä Korona-viruksen kirouksesta.

(Tämän saa jakaa, näkyy myös omalla seinälläni: Karoliina Korpela)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Maalis 2020 22:20

Aikuiset astmaatikot kuuluvat riskiryhmään. Näin tiedottaa sekä astmaliitto että THL. Jokainen voi itse etsiä noilta sivuilta uusimpia tiedotteita.

Tämä pandemia luo pelkoa, koska siihen ei toistaiseksi ole auttavaa lääkettä; sama on tässä siis rikkaan ja köyhän kohtalo. Tästä ei selviä rahalla eikä parhaimmallakaan yksityishoidolla.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Maalis 2020 10:02

*
Minulla olisi rukouspyyntö. Minulle tuli ajatus valmistaa pieni videopätkä minunlaisille mutta tarvitsisin muita asioita voidakseni valmistaa se video. Jos se on Herran tahto, niin ovi aukeaisi ja pari henkilöä jotka nousi mieleeni voisi osallistua kanssani videon valmistamiseen. Viisautta tarvitaan myös että pitää valita oikeat liittyvät Raamatun kohdat. Pyydän myös rukousapua että kaikki saatanan estot väistytään Jeesuksen nimessä niin videon tekeminen toteutuisi ja samoin videon kautta varoittaminen onnistuisi.

On syytä muistaa sellaisia uskovia, joilla on pieni hiipuva liekki joka palaa vielä, ettei sitä sammuta jotain järkyttävällä asialla. Pitäisi valita oikeat sanomat mitkä eivät sammuta pientä hiipuvaa liekkiä.

vaisuliini

ViestiKirjoittaja roosa » 23. Maalis 2020 10:29

Huomenta kaikille :) Juu, nyt ei kannata antaa uskonliekin hiipua, sen verran kovat ajat ovat meneillään ja kovempaa on tulossa näinä lopun aikojen lopussa. Mutta Raamatusta Jumalan Sanasta saamme voimaa ja rukouksesta, ja muilta uskovilta kun tiedämme että uskovat ympäri maailman (jotka ovat hereillä) elävät samaa todellisuutta kuin me ja näkevät mitä on meneillään 'kulissien takana'.

Tämä uutinen sai kyllä kylmät väreet aikaan: Intiassa merkitään karanteenin määrätyt henkilöt leimaamalla leima käteen!! Tuolla koko uutinen https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... ea33d47826
roosa

ViestiKirjoittaja Linnea » 23. Maalis 2020 12:36

vaisuliini kirjoitti:*
Näin viime yönä kaksi kuvaa Suomen kansasta, ja haluan jakaa ne tässä:

Kuva 1: Näin Suomen vaakunan, mutta kun katsoin sitä, järkytyin: siinä ei ollutkaan leijona, vaan lohikäärme joka piteli Suomen lippua käsissään. Raamatussa leijona kuvaa Juudan Leijonaa, mikä tarkoittaa Jeesusta. Lohikäärme tarkoittaa saatanaa. SUOMESSA VALTA ON VÄÄRISSÄ KÄSISSÄ. Suomen päättäjien takana vaikuttavat anti-kristilliset voimat, ja tällaisina kriisiaikoina se lisää kaoottisuutta, sekavuutta ja epävarmuutta. Tämän kansan johto ei kunnioita enää Jumalan Sanaa eikä hädän hetkellä turvaudu JEESUKSEN nimen voimaan ja rukoukseen kuten esim talvisodan aikana.

Kuva 2: Näin leijonan kasvot, ne näkyivät kauempana ja ne olivat huolestuneet, leijona oli juoksemassa Suomea kohti, se oli sysätty syrjään, heitetty kauas, mutta se oli nähnyt ihmisten hädän ja oli kovaa vauhtia juoksemassa Suomea kohti. Tämä on kuva Jeesuksesta. Hänet on sysätty tässä maassa syrjään, heitetty pois vallasta, Hänen Sanaansa ei Suomessa oli kunnioitettu, mutta Hän on nähnyt Suomen kansan hädän ja kuullut uskovien rukoukset. Siksi Hän on tulossa avuksemme. Tänään, kansainvälisenä rukouspäivänä rukoilemme, että Hän saa tässä maassa jälleen sen vallan ja auktoriteetin joka Hänelle kuuluu, ja että Suomen kansa saa toipua tästä Korona-viruksen kirouksesta.

(Tämän saa jakaa, näkyy myös omalla seinälläni: Karoliina Korpela)

Minusta Karoliinan profetioita ei kannata jakaa, vaikka kuulostaisi raamatullisilta. Tunnen Karoliinan henkilökohtaisesti, enkä halua hänelle mitään pahaa. Olen itse saanut häneltä joskus ”profetian”, jossa luvattiin tiettyjen asioiden tapahtumista määräajassa, mutta tuo aika on kulunut umpeen jo vuosia sitten, eikä nuo asiat ole toteutuneet, joten en voi luottaa siihen, että hänen profetiansa ovat Jumalasta.
Linnea

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu