vaisuliini kirjoitti:Dogmatikos, voisitko lukea rauhallisesti ja huolellisesti nämä Raamatun kohdat jotka viittaa temppeliin eli ruumis on Herran temppeli?
En minä kiellä sitä, etteikö ruumis ole Pyhän Hengen temppeli, jos ihminen on pyhittänyt elämänsä. Mutta sen lisäksi Jerusalemin temppeli on Herran asuinpaikka samalla tavalla kuin ruumiskin. Ruumiin temppeli ei korvaa mitenkään Jerusalemin kolmatta temppeliä, joka tullaan vielä rakentamaan Herran Jeesuksen valtaistuinsaliksi.
Sinä yrität nyt kumota Raamatun profetiaa Jeesuksen antaman kiellon vastaisesti. Ilmestyskirja kertoo Jumalan kolmannen temppelin olevan Jerusalemissa lopun ajoilla tarkoittaen Danielin profetian viimeistä vuosiviikkoa. Tämän sinä olet nyt purkanut pois selityksillä, jotka ovat täysin Raamatun ilmoituksen ja Jumalan käskyjen vastaisia. Olisit noudattanut sitä Paavalin käskyä seurakuntajärjestyksestä 1 Tim 2 ja 1 Kor 14, niin olisit varjeltunut tältäkin.
"Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat." (Ilm 11:1)
"Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin. Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni. Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti. Ja Israelin heimo ei ole enää saastuttava minun pyhää nimeäni - eivät he eivätkä heidän kuninkaansa - haureudellansa, kuninkaittensa ruumiilla ja uhrikukkuloillansa." (Hes 43:5-7)
"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:18-20)
"Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:37,38)