*
Jes. 2:3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen:
"Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle,
Jaakobin Jumalan temppeliin,
että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa;
sillä Siionista lähtee laki,
Jerusalemista Herran sana." 33/38
Jes. 2:3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen:
"Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle,
Jaakobin Jumalan huoneeseen,
että hän opettaisi meille teitään ja että me vaeltaisimme hänen polkujaan.
Silloin Siionista lähtee opetus,
Jerusalemista Herran sana." RK
Jes. 51:4 Kuuntele minua,
kansani, kuule minua, kansakuntani,
sillä minusta lähtee laki,
ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille. 33/38
Jes. 51:4 Kuuntele mnua, kansani,
kuule minua, kansakuntani,
sillä minusta on lähtöisin laki,
ja minä säädän oikeuteni valoksi kansoille. RK
Jeesuksesta lähtee laki (toora), joka on opetukseksi.
5.Mooseksen kirja:
32:1 "Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat!
32:2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
32:3 Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.
32:4 Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.
Niiden Raamatun kohtien 5Moos. 32:1-4 mukaan Jeesus kastepisaran lailla tulee nostamaan pystyyn. Jeesus nostaa särkyneen ruokon pystyyn ja saa heikosti savuavaa kynttilänsydäntä palamaan kunnolla - Kristuksen tuntemisen rinnalla, kun Hän saattaa oikeuden voittoon, ja he panevat Hänen nimeensä toivonsa. Jeesuksessa ei ole yhtään vääryyttä. Juuri Sana sadepisarana ei riko yhtäkään ihmistä. Se ei tarkoita, että vanhan liiton alle palattaisiin takaisin noudattamaan VT:n eläinuhrilakia.
Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
21 Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."
Kysyn mitä on Tarsiis, Puul ja Luud [Jes. 66:19]?
Ne niistä kansoista jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan, viettävät sapattia, uudenkuunjuhlaa sekä lahtimajanjuhlaa tuhatvuotisessa valtakunnassa eli rauhan ajassa, kun ylöstemmatut kristityt hallitsevat Jeesuksen kanssa yhdessä tuhatvuotisessa valtakunnassa. Ei ole toista kaksivaiheista ylösnousemusta ja ylösottoa.