Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 26. Helmi 2020 09:40

Ihmiset ovat eksyksissä, koska he eivät tunne Raamattua. Katoliset palvovat neitsyt Mariaa, koska he ovat saaneet kokea ihmeitä, mihin he uskovat enemmän kuin Jumalan sanaan. Fatima ei ole ainoa neitsyt Maria -ihme, myös Karmeliitta järjestö on syntynyt, kun neitsyt Maria ilmestyi joillekin Karmel vuorella. Muuten Raamatun mukaan Maria oli synnyttäessään Jeesuksen neitsyt, mutta myöhemmin Maria synnytti Joosefille myös lapsia. Katoliset väittävät, että Maria olisi ikuisesti neitsyt, mutta Jeesuksen syntymän jälkeen ei enää ollut.

"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)

Koska ihmiset osaavat huonosti Raamatun ja he saavat vääriä sanomia eksyttäviltä hengiltä, niin he eksyvät. Tämä toimii myös päinvastoin. Jos ihmisille julistettaan vanhurskasta evankeliumia, niin joku torjuu sen eksytyksenä, koska hän ei oikeasti osaa Raamattua.

Raamatussa on selvästi kerrottu, miksi seurakunta on eksyksissä:

"Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." (Mark 12:24)

"Miksi tämä kansa on jatkuvasti eksyksissä, miksi Jerusalem pysyy luopumuksessaan? Miksi se riippuu lujasti kiinni valheessa eikä suostu palaamaan takaisin minun luokseni? Minä olen kuunnellut heitä tarkoin -- eivät he puhu niin kuin tulisi puhua. Kukaan ei kadu pahuuttaan, ei ajattele: "Mitä minä olenkaan tehnyt!" Jokainen juoksee kiireesti omaa tietään niin kuin taistelutantereella kiitävä ratsu. Haikarakin taivaalla tietää muuttoaikansa, kyyhkyset ja pääskyset osaavat tulla, kun niiden aika on. Mutta minun kansani ei halua tietää, mitä Herra on sille säätänyt. Kuinka te voitte väittää: "Me olemme viisaita, meillä on Herran laki." Totisesti, lainopettajien kynä on väärentänyt Herran lain!" (Jer 8:5-8)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Helmi 2020 10:37

*
Ihan äsken FB:ssa huomasin jonkun mainoksen, jonka mukaan tänään on karkauspäivä. :wtf: Siinä lukee; karkauspäivä on kosintapäivä. :wtf:
Muuten yhden iäkkään miehen joka oli tuttavani syntymäpäivä oli karkauspäivänä, aika harvinaista ja nyt hän nukkuu rauhassa. Karkauspäivän syntymä mietityttää. :think:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juhani » 29. Helmi 2020 21:39

Sitä kuulee tänä päivänä monenlaista eri opetusta, mutta ehkä paras on lukea enemmän vain Raamattua ja antaa parhaimman opettajan opettaa, jonka nimi on Pyhä Henki. Hän kirkastaa Kristusta ja avaa sanaa jokaiselle janoavalle.
Juhani

ViestiKirjoittaja Juhani » 01. Maalis 2020 00:36

:eh: Toivottavasti kukaan ei pahastu minulle siitä, että joskus kirjoittaessani joudun myöhemmin hivenen muokkaamaan tekstiä, koska olen huono kirjoittaja ja kirjoitan usein virheitä kännykkää käyttäessäni.
Juhani

ViestiKirjoittaja anjou » 01. Maalis 2020 01:07

Raamatun opettaja Pawson, joka käsittääkseni on arvostettu sanoo että Ilmestyskirjasta on ainakin 80 eri tulkintaa, joista hän itse edustaa yhtä. Hän kuitenkin sanoi, että jättää lopullisen vastauksen Jumalalle. Täällä me katsomme kuin peilistä....jne. On hämmentävää miten eri käsityksiä on. Onko tarkoitus edes yrittää tulkita, kun jokaisella tulee mukaan oma ihmistulkinta, vaikka uskoisi edusvansa puhdasta tulkintaa. Jätetään Jumalan käsiin.
anjou

ViestiKirjoittaja Juhani » 01. Maalis 2020 02:49

Aamen veljeni Anjou. Herra olkoon kanssasi ja siunatkoon sinua.
Juhani

ViestiKirjoittaja anjou » 01. Maalis 2020 15:13

Kiitos
anjou

ViestiKirjoittaja Jukka » 01. Maalis 2020 21:00

vaisuliini kirjoitti:*
Ihan äsken FB:ssa huomasin jonkun mainoksen, jonka mukaan tänään on karkauspäivä. :wtf: Siinä lukee; karkauspäivä on kosintapäivä. :wtf:
Muuten yhden iäkkään miehen joka oli tuttavani syntymäpäivä oli karkauspäivänä, aika harvinaista ja nyt hän nukkuu rauhassa. Karkauspäivän syntymä mietityttää. :think:

Joku kertoi minulle mennä vuonna, että karkauspäivänä naiset saa kosia ja jos mies ei vastaa myöntävästi niin sille ostetaan sitten hamekangasta.... että kaikkea sitä .... :lol:

Karkauspäivänä syntyneet eivät voi viettää ainakaan 50-vuotisjuhlia syntymäpäivänään. 40-, 60-, 80- ja 100-vuotisaynttärit taitavat onnistua noin pikaisesti laskien. Ja karkauspäivänä syntyneet lapsetkin saavat toivottavasti jonkun lahjan 4-, 8- ja 12-vuotiaina.
Jukka

ViestiKirjoittaja Juhani » 08. Maalis 2020 13:12

Kiitos ja kunnia Herralle! On ilo huomata, että uskonaskel-foorumi on herättänyt ihmisissä lisää mielenkiintoa ja monet ova käyneet sitä yhä enemmän lukemassa. Pitääpä yrittää kirjoittaa tänne nyt useamminkin. Nyt on aika julistaa veren Evankeliumia, pelastusta Herrassa Jeesuksessa!
Juhani

ViestiKirjoittaja Linnea » 12. Maalis 2020 11:25

Facebook kerää listaa ja vuorovaikutustietoja sivustoista ja sovelluksista, joissa profiilin käyttäjä käy, vaikkei olisi kirjautuneenakaan Facebookiin. Jos haluat katsoa oman mahdollisen ”listasi”, tästä linkistä näkee: https://www.facebook.com/off_facebook_activity/
Ja tuosta saa myös pois päältä toiminnon, joka yhdistää Facebookin ulkopuolisen toiminnan Fb-profiiliin (jos Fb:n ilmoitukseen on luottaminen).

Gmailissa on myös ilmeisesti vieläkin seuranta automaattisesti päällä, sen saa pois päältä (kirjautuneena) Gmailin tai Googlen sivulta oikeasta yläkulmasta, sieltä → Valitse Google-tilisi määritykset.
Viimeksi muokannut Linnea päivämäärä 12. Maalis 2020 20:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Linnea

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu