Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 25. Helmi 2020 14:06

Juhani kirjoitti:Jumalan rauhaa kaikille,

Asioita saa tutkia ja koetella, mutta mielestäni pitäisi välttää henkilöön tarttumista, sekä hyökkäävää ja lakihenkistä kirjoittamista. Meillä on tässä kaikilla parantamisen varaa. On kyseessä sitten kuka ihminen tahansa, niin minulle tulee ainakin paha mieli ja rauhaton olo mm. tällaisista kommenteista:

” Ongelmaksi hänelle on tullut se…”
” Hänen pitää siis saada jotenkin kumottua sellainen ajatus…”
” Hän opettaa jakeen olennaisesti väärin…”

"Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa." (Ap. t 17:11)

"Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja." (1 Joh 4:1)

"Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää." (1 Tess 5:21)

Somessa oli mielenkiintoinen kommentti termistä lakihenkinen. Sellaista sanaa ei ole mainittu Raamatussa ollenkaan. Raamatussa on kyllä mainittu, että niillä on rauha, jotka Jumalan käskyjä noudattavat. Sen takia Pietari sanoi, että pitää totella ennemmin Jumalaa kuin ihmistä.

"Tähän Pietari ja muut apostolit vastasivat: "Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä." (Ap. t 5:29)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 25. Helmi 2020 14:30

Lakihenkinen on aika hyvä sana kuvaamaan sellaista henkilöä ,joka yrittää tuoda lain takaisin ja kuoleman lain alla ,mutta tokihan me armon alla Kristuksessa kulkevat kartamme viimeiseen asti sellaisia henkilöitä ja mielellään emme edes syö sellaisten kanssa sillä laki on kapinaa Jumalaa vastaan kun Hän on armon koko maailman pakanoille suonut uskosta Jeesukseen Kristukseen .
Toki eihän käskyt huonot ole vaan hyvät ja Pyhät ja antaa ymmärryksen ,jonka me jo tiedämmekin uskon vaelluksessa kulkemiseenkin kun kasvattaja meissä sisällä ohjaa ja opastaa kasvattaa..neuvoo ..suojelee yms yms siis kaikkea kun Hengessä vaellamme.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 25. Helmi 2020 14:37

MrKerimäki kirjoitti:Lakihenkinen on aika hyvä sana kuvaamaan sellaista henkilöä ,joka yrittää tuoda lain takaisin ja kuoleman lain alla ,mutta tokihan me armon alla Kristuksessa kulkevat kartamme viimeiseen asti sellaisia henkilöitä ja mielellään emme edes syö sellaisten kanssa sillä laki on kapinaa Jumalaa vastaan kun Hän on armon koko maailman pakanoille suonut uskosta Jeesukseen Kristukseen .
Toki eihän käskyt huonot ole vaan hyvät ja Pyhät ja antaa ymmärryksen ,jonka me jo tiedämmekin uskon vaelluksessa kulkemiseenkin kun kasvattaja meissä sisällä ohjaa ja opastaa kasvattaa..neuvoo ..suojelee yms yms siis kaikkea kun Hengessä vaellamme.

Oletko sitä mieltä, ettei Jumalan käskyjä tarvitse noudattaa? Jos et halua syödä lakia noudattavien ihmisten kanssa, niin et mahdu samaan ruokapöytään Paavalin kanssa, koska hän ilmoitti hyväksyvänsä lain käskyt ja noudattavansa niitä.

"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap. t 24:14)

"Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap. t 25:8)

"He sopivat Paavalin kanssa uudesta tapaamisesta, ja määräpäivänä heitä tuli useampia hänen majapaikkaansa. Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen." (Ap. t 28:23)

Tämä aikani Uskonaskeleen keskusteluissa on laittanut minut tutkiskelemaan sellaisia ristiriitaisuuksia, joita yleisesti ottaen on protestanttisaarnaajilla, joita olen itse kuunnellut vuosikausia. Eli jos joku sanoo, ettei pidä syödä lain noudattajien kanssa ja samalla se osoittaa esim. Paavaliin, niin silloin tuollaisissa puheissa on jotain todella pielessä.
dogmatikos

ViestiKirjoittaja Juhani » 25. Helmi 2020 15:31

dogmatikos kirjoitti:
MrKerimäki kirjoitti:Lakihenkinen on aika hyvä sana kuvaamaan sellaista henkilöä ,joka yrittää tuoda lain takaisin ja kuoleman lain alla ,mutta tokihan me armon alla Kristuksessa kulkevat kartamme viimeiseen asti sellaisia henkilöitä ja mielellään emme edes syö sellaisten kanssa sillä laki on kapinaa Jumalaa vastaan kun Hän on armon koko maailman pakanoille suonut uskosta Jeesukseen Kristukseen .

Oletko sitä mieltä, ettei Jumalan käskyjä tarvitse noudattaa? Jos et halua syödä lakia noudattavien ihmisten kanssa, niin et mahdu samaan ruokapöytään Paavalin kanssa, koska hän ilmoitti hyväksyvänsä lain käskyt ja noudattavansa niitä.

"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap. t 24:14)

"Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap. t 25:8)

"He sopivat Paavalin kanssa uudesta tapaamisesta, ja määräpäivänä heitä tuli useampia hänen majapaikkaansa. Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen." (Ap. t 28:23)

Tämä aikani Uskonaskeleen keskusteluissa on laittanut minut tutkiskelemaan sellaisia ristiriitaisuuksia, joita yleisesti ottaen on protestanttisaarnaajilla, joita olen itse kuunnellut vuosikausia. Eli jos joku sanoo, ettei pidä syödä lain noudattajien kanssa ja samalla se osoittaa esim. Paavaliin, niin silloin tuollaisissa puheissa on jotain todella pielessä.

Haluatko noudattaa vielä vanhan liiton lakia? Eläinuhreja ja Mooseksen lakia. Onko se mielestäsi vielä voimassa?
Juhani

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Helmi 2020 15:32

Kaadoin tänään muutamia puita "tiluksiltamme". Eräs puu oli todella paksu ja pitkä koivu vesikaivomme lähellä. En kaatanut puuta ihan tyvestä, vaan seisoin suorassa, ja kaadoin puun vähän ylempää, sillä ainakin minulle paksun puun kaataminen on niin paljon helpompaa. Jos joku menee pieleen, niin pääsee paremmin ja nopeammin juoksemaan karkuun, jos puu alkaa kaatumaan päälle (heh).

Kaatokolon kanssa ja muutenkin oli pikku ongelma, mutta kyllä se puu kaatui siten ettei kaatunut naapurin pellon päälle eikä oman kaivon päälle. Nämä isot koivut on hankalia kaataa, kun puu saattaa kasvaa sinne tänne monen mutkan kautta vähän joka suuntaan. En ole mikään ammattimetsuri, vaan tällainen amatööri. Jälkeenpäin ajattelin ettei sitten ollutkaan ihan fiksua kaataa noin isoa puuta yksin ja ilman apuvälineitä, sillä mukanani oli vain pelkkä sthilin moottorisaha (kaksi sahaa). Koin kyllä tilanteessa myös Jumalan varjelusta, sillä rukoilin Jumalalta apua ja varjelusta Herran Jeesuksen nimessä.

Image
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 25. Helmi 2020 16:26

Petrille pieni vinkki toiselta amätööri kaatajalta .Itse pidän silmällä tuulta sillä se voi olla paras kaveri ,mutta karmea vastustaja ja joskus oikean suunnan tuulella kaadan vaarapuut ja tietysti on vänkärirauta ja sahaus silleen ,että raudan saa väliin tai sitten työnninpuu tai vinssi ,jolla voi vinssata ja kiristää väillä ja taas hieman sahata ja taas kiristää kunnes puu menee jo aivan luokille siihen suuntaan ,mihin halutaan kaataa .
Toki olen nähnyt kun puu pyörähtää kannolla JO.. kun sisusta on mätää eli ei ammattimetsurikaan nähnyt sitä ,että koivu oli tyvestä sisältä ihan mätä ja sillä oli kaataessa ihan oma suunnitelma mihin mennä ja menikin ihan vika suuntaan ja osittain sähkölinjalle oksat,mutta ei suurempaa katastrofia.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Helmi 2020 16:42

MrKerimäki kirjoitti:Petrille pieni vinkki toiselta amätööri kaatajalta .Itse pidän silmällä tuulta sillä se voi olla paras kaveri ,mutta karmea vastustaja ja joskus oikean suunnan tuulella kaadan vaarapuut ja tietysti on vänkärirauta ja sahaus silleen ,että raudan saa väliin tai sitten työnninpuu tai vinssi ,jolla voi vinssata ja kiristää väillä ja taas hieman sahata ja taas kiristää kunnes puu menee jo aivan luokille siihen suuntaan ,mihin halutaan kaataa .
Toki olen nähnyt kun puu pyörähtää kannolla JO.. kun sisusta on mätää eli ei ammattimetsurikaan nähnyt sitä ,että koivu oli tyvestä sisältä ihan mätä ja sillä oli kaataessa ihan oma suunnitelma mihin mennä ja menikin ihan vika suuntaan ja osittain sähkölinjalle oksat,mutta ei suurempaa katastrofia.

Joo tuuli on tärkeä tekijä. Tänään oli tuuleton päivä. Vänkärirauta ja vinssi olisivat hyvä olla olemassa, mutta minulla ei ole kumpaakaan. Täytyy ehkä joskus ostaa. Ensimmäinen kaatokolo ei onnistunut, kun sahasin sitten väärästä kohtaa kohti kaatokoloa. Täytyi tehdä toinen kaatokolo ja ja homma uudestaan ja sitten puu kaatuikin ihan kivasti. Isojen ja pientenkin puiden kanssa tulee olla tarkkana. Voi olla lahoa sisältä ja kaatua minne sattuu ja joskus puissa voi olla sellainen jännite, että räksähtää yhtäkkiä poikki ja taas ihan minne sattuu.

Joskus tulee tehtyä vähän "hulluja" juttuja. Kerran kaadoin pihaltamme ison koivun latvuksesta alaspäin pienempinä paloina. Se olikin aika urakka. Käytin turvaketjuna koiran vaijeriketjua, jonka laitoin vyötärön ja puun väliin. Sain puun poikki ja palasiksi. Taitaa kuitenkin olla nyt niin, etten enää toista kertaa "sooloile" sillä tavalla. Vaimo pelkäsi ja rukoili puun juurella, kun minä kapusin koivun latvaa kohti. Tällä sivulla lisää kuvausta ja kerrontaa kuvien kera tuosta kun kiipesin latvukseen sahaamaan puuta poikki:

https://www.kotipetripaavola.com/pihapu ... minen.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Juhani » 25. Helmi 2020 23:47

Kuva Portugalin Fatimasta v.2018, jossa poikkesin matkallani kiertäessäni Eurooppaa. Maria eksytys on siellä sanoin kuvaamatonta.

Ihmiset konttaavat Marian "ilmestymispaikalle"

Image
Juhani

ViestiKirjoittaja Juhani » 26. Helmi 2020 00:09

Mulle tuli muistellessani tätä kuvaa suuri hätä eksyneistä sieluista, joita on todella paljon katolisessa kirkossa. Monet tunnustavat kristinuskoa, mutta eivät silti Herraa Jeesusta.

Miksi me veljet kiistelemme joskus joistakin opillisista asioista tai Raamatun profetioista? Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei meidän tarvitse tietää vielä ihan kaikkea, vaan ainoastaan se mitä Herra haluaa meidän tällä hetkellä tietävän tai tekevän. Ainoastaan Hänen tahtonsa...
Juhani

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2020 08:19

*
Voi eksytystä! Muuten haluaisin lyhyesti sanoa että olen miettinyt ihmetellen miksi Herra tahtoi näyttää minulle vain eksytykset viestittämällä. Niin tajusin että kun Hänen tahdossa pysymällä Jumala johdattaa oikealle tielle ja paljastaa eksytykset etten eksyisi pois totuudesta. Ja Herra tahtoo että eksyneiden sielujen puolesta rukoillaan myös että he pääsisivät tuntemaan totuuden ja löytäisivät Jeesuksen ja pelastuisivat.

1Tim. 2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja
tulisivat tuntemaan totuuden.

Mutta Herra puhui minulle unen kautta eksytyksestä kun silloin juuri kirjauduin johonkin toiseen foorumiin niin siten silmäni aukesi näkemään asioita ja muistin unen niin tajusin Herran viestin koska astuin "väärään foorumiin" niin Hän tahtoi ohjata minua takaisin oikealle tielle. Mutta tämä on ainut hyvä paikka missä saa kasvaa totuuden tuntemisen rinnalla.

Mutta yksi asia on todella raskasta henkisellä tasolla ja siinä murruin täysin, kun huomasin että hän joka on ollut meidän kanssa kauan, on kulkenut pois toiseen suuntaan. Murruin täysin ja olin hätääntynyt hänen puolesta jo monta päivää. En saanut rauhaa sydämelleni hänen vuoksi. Itkin sisäisesti hänen vuoksi.

1Joh. 2:19 Meistä he ovat lähteneet,
mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme;
sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme,
niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet;
mutta heissä oli tuleva ilmi,
että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

Pyhä Henki on jo ilmoittanut lopunajan luopumuksen ja me elämme tätä luopumuksen aikaa. Silmäni aukesi näkemään luopumuksen merkkejä. Minä huokasin Herran puoleen sanattomin sanoin ja olin tuskissani. Tärkeintä on valvoa omaa sydäntä ja koetella itseä ja uskoa, pohjautuuko se Raamattuun ja rukoilla Herran johdatusta oikealle tielle ja pysyä Raamatun Jeesuksessa ja pyytää että Herra avaa ymmärrystä Raamattuun.

Ps. 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein,
hän opettaa nöyrille tiensä.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu