Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 24. Helmi 2020 09:21

vaisuliini kirjoitti:
dogmatikos kirjoitti:"Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa." (Luuk 13:22-29)

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

Voisitko lopettaa noilla Raamatun kohdilla langettamisen? Olet langettanut niillä samoilla kohdilla keskustelupalstoihin täällä foorumissa eikä keskustelusta tullut mitään kanssasi koska et antanut tilaa tutkimaan Raamattua totuuden tuntemisen rinnalla etkä antanut tilaa olemaan eri mieltä asioista vapaasti ehdolla että keskustelusta tulisi hedelmällinen ja rakentava.

En voi nojautua sinun käsityksiin joiden ohessa keskustellaan Raamatun asioista. Raamattu on ainut yli kaikkea ja maailmaa auktoriteettinen Jumalan ilmoitus. Niin Raamattua lukemalla ja tutkimalla etsitään ensisijaisesti Herran tahtoa mitä Hän opettaa Raamatun kautta Hänen tahtonsa mukaan. Pidän aina huolen että tulee kieltää itseä ja ristiinaulita lihan tahtoa joka johtaa oikeassa olemiseen.

En osoittanut niitä jakeita sinulle, vaan halusin tuoda yleisellä tasolla esille sen, millä perusteella uskovia temmataan. Sinun ei pitäisi loukkaantua Raamatun jakeista, jotka liittyvät tähän keskusteluun. Otin esille tärkeän asian. Monet luulevat, että täältä maailmasta temmataan suuria määriä kristittyjä. Totuus on, että vain viisaat neitsyet temmataan, joita on paljon vähemmän kuin tyhmiä neitsyitä.

"Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.' Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.' Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä." (Matt 25:6-13)

Helluntailaisuudessa on sellainen käsite kuin pelastusvarmuus, jonka mukaan, jos puhut kielillä tai profetoit, niin pelastut, koska ne olisivat takuuna pelastusvarmuudesta. Eräs pastori sanoin minulle monta vuotta sitten kahvipöydässä, ettei edes ihmeiden tekijät kaikki pelastu. Jäin silloin ihmettelemään asiaa, mutta hän viittasi vuorisaarnaan, jossa tästä kerrotaan ja myös sanotaan, että vain harva uskovista pelastuu.

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät..
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

Monella on pelastusvarmuus, joka perustuu ulkoisiin merkkeihin, mutta todellinen pelastusvarmuus tulee uskokuuliaisuudesta. Sen takia tempaushetkellä on paljon sellaisia, jolla on pelastusvarmuus, mutta heitä ei kuitenkaan temmata, koska heidän pelastusvarmuutensa perustui väärään käsitykseen pelastumisen ehdoista. Suhteessa hyvin pieni joukko on valvonut, mikä tarkoittaa öljyä ja sen myötä tullutta uskonkuulaisuutta. Heidät Herra hakee.

"ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen." (Room 1:5)

"Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:13)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja Juhani » 24. Helmi 2020 15:42

dogmatikos kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:
dogmatikos kirjoitti:"Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa." (Luuk 13:22-29)

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

Voisitko lopettaa noilla Raamatun kohdilla langettamisen? Olet langettanut niillä samoilla kohdilla keskustelupalstoihin täällä foorumissa eikä keskustelusta tullut mitään kanssasi koska et antanut tilaa tutkimaan Raamattua totuuden tuntemisen rinnalla etkä antanut tilaa olemaan eri mieltä asioista vapaasti ehdolla että keskustelusta tulisi hedelmällinen ja rakentava.

En voi nojautua sinun käsityksiin joiden ohessa keskustellaan Raamatun asioista. Raamattu on ainut yli kaikkea ja maailmaa auktoriteettinen Jumalan ilmoitus. Niin Raamattua lukemalla ja tutkimalla etsitään ensisijaisesti Herran tahtoa mitä Hän opettaa Raamatun kautta Hänen tahtonsa mukaan. Pidän aina huolen että tulee kieltää itseä ja ristiinaulita lihan tahtoa joka johtaa oikeassa olemiseen.

En osoittanut niitä jakeita sinulle, vaan halusin tuoda yleisellä tasolla esille sen, millä perusteella uskovia temmataan. Sinun ei pitäisi loukkaantua Raamatun jakeista, jotka liittyvät tähän keskusteluun. Otin esille tärkeän asian. Monet luulevat, että täältä maailmasta temmataan suuria määriä kristittyjä. Totuus on, että vain viisaat neitsyet temmataan, joita on paljon vähemmän kuin tyhmiä neitsyitä.

"Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.' Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.' Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä." (Matt 25:6-13)

Helluntailaisuudessa on sellainen käsite kuin pelastusvarmuus, jonka mukaan, jos puhut kielillä tai profetoit, niin pelastut, koska ne olisivat takuuna pelastusvarmuudesta. Eräs pastori sanoin minulle monta vuotta sitten kahvipöydässä, ettei edes ihmeiden tekijät kaikki pelastu. Jäin silloin ihmettelemään asiaa, mutta hän viittasi vuorisaarnaan, jossa tästä kerrotaan ja myös sanotaan, että vain harva uskovista pelastuu.

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät..
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

Monella on pelastusvarmuus, joka perustuu ulkoisiin merkkeihin, mutta todellinen pelastusvarmuus tulee uskokuuliaisuudesta. Sen takia tempaushetkellä on paljon sellaisia, jolla on pelastusvarmuus, mutta heitä ei kuitenkaan temmata, koska heidän pelastusvarmuutensa perustui väärään käsitykseen pelastumisen ehdoista. Suhteessa hyvin pieni joukko on valvonut, mikä tarkoittaa öljyä ja sen myötä tullutta uskonkuulaisuutta. Heidät Herra hakee.

"ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen." (Room 1:5)

"Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää." (Room 8:13)

Meillä on täysi varmuus ja luottamus siihen, että meillä on pelastus vain armosta Jeesuksen veren kautta, ilman omia pelastavia tekoja. Luotan ja uskon siihen.
Juhani

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Helmi 2020 17:11

*
Hei Dogmatikos, en yhtään loukannut. Tarkoitan että sinä pommitit näön perusteella ne Raamatun kohdat koittaaksesi osoittaa että olisin niiden kohtien mukaan sellainen vaikken ole sellainen.

Kuitenkin tärkeät edelliset ja nykyiset laittamasi Raamatun kohdat ne on. Nykyisten Raamatun kohtien, joita laitoit, mukaan viisaat neitsyet saa öljyä lamppuun, kunhan otetaan vastaan rakkautta totuuteen voidakseen tutkia avoimin ja tutkivin mielin, onko asia näin. :thumbup:

Huomautan, etten ole helluntailainen jos sinä tarkoitat sitä.

Tarkoitan että kun laitan tänne jotain pohdittavaa, niin se menee vain yleiselle tasolle. Ja kunhan keskinäinen rauha säilyy keskuudessamme. Juuri sitä tarkoitan. Ymmärrätkö?

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 24. Helmi 2020 19:20

dogmatikos ...vaikka kenties ajattelet ,että sinulla on valta tuomita helluntalaiset niin otappa nyt rauhallisesti ,mutta tähän aiheeseen . Itsellä on sellainen näkökulma/mielipide ,että on yksi tempaus ja siihen nousevat maasta Kristuksessa kuolleet Pyhät ja heidän jälkeensä silmänräpäyksessä muuttuvat uuteen taivaalliseen olomuotoon ne ,jotka ovat Kristuksen omia eli elävässä uskossa ja Jumalan Henki on sinettinä ja Kristityt ovat siis Hengessä vaeltavia Jumalan lapsia ja he tulevat ympäri maapalloa kaikista kansoista ilman minkäänlaista jakoa ja nousevat Herraa vastaan yläilmoihin.
Oletettavaa myös se ,että juutalaisista on myös osa mukana .

Lisään tähän selvän näyn ,jonka aikoinaan näin juuri tuosta hetkestä kun uskovia alkoi nousta taivaassa sellaiselle sanoisinko lasimeren päälle tai lasi (vaikea ilmaista) ja päät kääntyili rauhallisesti ihmetellen ja samalla ihmiset jatkoivat matkaa eteenpäin ja uusia nousi sinne ylös lasimerenpinnalle tai he nousivat kuin hissillä sen lasimeren läpi tai kannen ,miksi sitä voisi sanoa ja uusia ihmisiä tuli lisää lisää ja yksi asia ,joka kiinnitti huomion oli aurinko ,joka oli taustalla (en tiedä kuuluiko sen olla) ,mutta ihmettelin toisaalta sitä ja en tiedä miksi ?? mutta hienolta näytti ,vaikka ihmetys oli suuri ihmisillä taivaan loistosta .
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2020 19:42

*
Ef. 2:11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -

12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;

13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.

14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,

15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,

16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.

17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;

18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,

20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,

21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;

22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

Erottavaa väliseinää purattuaan me kaikki pakanakristityt ja juutalaiset kristityt elämme uuden liiton aikaa. Niin näin rakennumme Kristuksessa juutalaisten kristittyjen kanssa yhdessä Jumalan asumukseksi Pyhässä Hengessä ja 18 jakeen mukaan meillä molemmilla on pääsy Isän tykö - Pyhässä Hengessä.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2020 20:08

*
Palataan vielä siihen Ef. 2 lukuun. 13 ja 14 jakeen mukaan erottavaa väliseinää purattuaan Jumala teki pakanakristityt ja juutalaiset kristityt yhdeksi. Ja 19 jakeen mukaan me kaikki olemme Jumalan perhe silleen perustukselle rakennettuja ja kulmakivenä itse Jeesus [jae 20]. Herrassa koko rakennus (pakanakristityt ja juutalaiset kristityt) liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa. 22 jakeen mukaan me yhdessä juutalaisten kristittyjen kanssa rakennumme Jumalan asumukseksi Hengessä (Pyhässä Hengessä).

Niin olisi ristiriitaista ajatella että meidät pakanakristityt temmataan ylösotossa ilman juutalaisia kristittyjä (Israelin jäännös). Se tarkoittaa, ettei Raamattu tue kaksivaiheista ylösnousemusta ja ylösottoa. Jumalan perhe (=pakanakristityt ja juutalaiset kristityt eli Israelin jäännös) ei voi revetä kahtia ylösotossa että juutalaiset kristityt eli Israelin jäännös jäisi tänne maailmaan vaan kaikki yhdessä Jumalan perheenä temmataan ylösotossa.

13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.

14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,

19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,

20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,

22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

vaisuliini

ViestiKirjoittaja toni t » 26. Helmi 2020 20:53

vaisuliini kirjoitti:*
Palataan vielä siihen Ef. 2 lukuun. 13 ja 14 jakeen mukaan erottavaa väliseinää purattuaan Jumala teki pakanakristityt ja juutalaiset kristityt yhdeksi. Ja 19 jakeen mukaan me kaikki olemme Jumalan perhe silleen perustukselle rakennettuja ja kulmakivenä itse Jeesus [jae 20]. Herrassa koko rakennus (pakanakristityt ja juutalaiset kristityt) liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa. 22 jakeen mukaan me yhdessä juutalaisten kristittyjen kanssa rakennumme Jumalan asumukseksi Hengessä (Pyhässä Hengessä).

Niin olisi ristiriitaista ajatella että meidät pakanakristityt temmataan ylösotossa ilman juutalaisia kristittyjä (Israelin jäännös). Se tarkoittaa, ettei Raamattu tue kaksivaiheista ylösnousemusta ja ylösottoa. Jumalan perhe (=pakanakristityt ja juutalaiset kristityt eli Israelin jäännös) ei voi revetä kahtia ylösotossa että juutalaiset kristityt eli Israelin jäännös jäisi tänne maailmaan vaan kaikki yhdessä Jumalan perheenä temmataan ylösotossa.

Näin se on. Seurakuntaa ei temmata (Herraa vastaan) ennen kuin Israelin jäännös on siihen liittynyt Jumalan lupauksen mukaan. Kun Israelin jäännös kääntyy huutamaan Herraa Jeesusta avuksi, niin Hänen tulemus on lähellä.

"Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi." (Sak.14:4-5)

Kun Israelin jäännös uskoo Herraan Jeesukseen, niin silloin on Jerusalemissa tukalat paikat, kun pakanakansat hyökkäävät sinne. Jäännös pakenee Öljymäen halkeamassa tulleeseen laaksoon ja silloin Herra tulee; kaikki pyhät enkelit (Jumalan sotajoukot) mukanaan ja tempaa yhden seurakunnan (kaikkien aikojen Jumalan pelastamat) Itseään pilviin vastaan. Sieltä (pilvistä) seurakunta sitten tulee Herran kanssa Jerusalemiin, sillä Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä.

"Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata." (Sak.14:6-7)

"Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin." (Matt.24:29-31)

Kun Öljymäki halkeaa ja Israelin pelastunut jäännös pakenee sinne juuri ennen Herran tulemusta (tempausta), niin aurinko pimenee ja tähdet sammuvat, sillä taivaitten voimat järkkyvät. Silloin Jeesus ilmestyy pilviin niin, että kaikki Hänet näkevät ja vaikeroivat ja jonne myös enkelit kokoavat (tempaavat) seurakunnan Herraa vastaan taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin, suuren pasunan pauhatessa.

"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla." (1.Tess.4:16-18)

"Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi. Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti. He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa." (Sak.14:8-11)

Amen.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 26. Helmi 2020 21:12

toni t kirjoitti:Näin se on. Seurakuntaa ei temmata (Herraa vastaan) ennen kuin Israelin jäännös on siihen liittynyt Jumalan lupauksen mukaan. Kun Israelin jäännös kääntyy huutamaan Herraa Jeesusta avuksi, niin Hänen tulemus on lähellä.

"Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi." (Sak.14:4-5)

Kun Israelin jäännös uskoo Herraan Jeesukseen, niin silloin on Jerusalemissa tukalat paikat, kun pakanakansat hyökkäävät sinne. Jäännös pakenee Öljymäen halkeamassa tulleeseen laaksoon ja silloin Herra tulee; kaikki pyhät enkelit (Jumalan sotajoukot) mukanaan ja tempaa yhden seurakunnan (kaikkien aikojen Jumalan pelastamat) Itseään pilviin vastaan. Sieltä (pilvistä) seurakunta sitten tulee Herran kanssa Jerusalemiin, sillä Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä.

"Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata." (Sak.14:6-7)

"Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin." (Matt.24:29-31)

Kun Öljymäki halkeaa ja Israelin pelastunut jäännös pakenee sinne juuri ennen Herran tulemusta (tempausta), niin aurinko pimenee ja tähdet sammuvat, sillä taivaitten voimat järkkyvät. Silloin Jeesus ilmestyy pilviin niin, että kaikki Hänet näkevät ja vaikeroivat ja jonne myös enkelit kokoavat (tempaavat) seurakunnan Herraa vastaan taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin, suuren pasunan pauhatessa.

"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla." (1.Tess.4:16-18)

"Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi. Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti. He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa." (Sak.14:8-11)

Amen.

Miksi sinä Toni ja Petri erehdytte tempausoppinne kanssa, jonka mukaan seurakunta temmataan vasta vaivan aikojen lopulla? Syy on siinä, että teillä on sellainen väärä ajatus, ettei lopun ajoilla Jeesus voi tulla takaisin kuin vain yhden kerran.

Raamattu kertoo, että Jeesus tulee hakemaan ensin seurakuntansa Isän luokse taivaaseen, jossa on mukana 144000 messiaanista juutalaista, jotka ovat kääntyneet messiaanisiksi. Tämä tapahtuu vaivan aikojen puolessa välissä, kuten Ilm 12 ilmoittaa. Sitten on aika rangaista niitä, jotka eivät uskoneet profeetta Eliaa eivätkä kumartaneet Herraa. Lopun aikojen koettelussa 1/3 osa juutalaista selviää ja Jeesus pelastaa heidät palatessaan pysyvästi takaisin Jerusalemiin 1000-vuotiskauden kuninkaana. Silloin ei enää ketään temmata Jeesusta vastaan vaan 3,5 vuotta sitä ennen taivaaseen temmatut tulevat Jeesuksen kanssa takaisin.

Näissä jakeissa on ilmoitettu tempaus vaivan aikojen puolessa välissä. Jeesus tulee hakemaan omansa sen alta pois, että Antikristus pääsee menemään temppeliin.

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." (Joh 14:2-4)

"Toinenkin tunnusmerkki näkyi taivaalla: suuri tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea ja kruunu kaikissa seitsemässä päässä. Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy. Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää." (Ilm 12:3-6)

[Huomatkaa lapsi temmattiin ensin Jumalan valtaistuimen eteen taivaaseen ja sen jälkeen alkoi 3,5 vuoden vaivan ajat!]

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa. -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi." (Jes 66:7-9)

TÄSSÄ VÄLISSÄ ON 3,5 ANTIKRISTUKSEN VUOTTA

Tämä jakson lopussa Jeesus tulee pelastamaan sen jäännöksen, joka on tehnyt parannuksen ja jäännös ei enää lennä tuuliin eikä pilviin vaan heidät haetaan erilaisilla kulkuvälineillä Jerusalemiin Jeesuksen luokse.

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)

"mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2 Tess 1:7,8)

"Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen." (Jes 66:15-20)

"Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilvien keskellä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan, ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valitut neljältä ilmansuunnalta, maan ja taivaan ääriä myöten." (Mark 13:26,27)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2020 21:59

*
Amen, Toni. Kiitos!

Muuten minua alkaa puhuttaa Jes. 66 luku. RK-käännöksen mukaan Jaavan on Kreikka. Laitan tänne ottamani kuvan jonka mukaan Jaavan tarkoittaa Kreikkaa. Kiinnostaisi tietää, mitä on Tarsiis, Puul ja Luud? 18 jakeen mukaan aika (Jeesuksen päivänä) tulee, jolloin Jumala kokoaa kaikki maailman kansat.

Image

Lehtimajanjuhla vietetään tuhatvuotisessa valtakunnassa eli rauhan ajassa jäljelle jääneet niistä kansoista, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan, kulkevat vuosi vuodelta sinne ylös kumartamaan kuningasta, Herraaa Sebaotia ja viettämään lehtimajanjuhlaa [Sak. 14:16].

Image

Sak. 14:16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

Nyt alkaa kiinnostaa nämä puhuttavat Raamatun kohdat.

vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 26. Helmi 2020 22:12

vaisuliini kirjoitti:Muuten minua alkaa puhuttaa Jes. 66 luku. RK-käännöksen mukaan Jaavan on Kreikka. Laitan tänne ottamani kuvan jonka mukaan Jaavan tarkoittaa Kreikkaa. Kiinnostaisi tietää, mitä on Tarsiis, Puul ja Luud? 18 jakeen mukaan aika (Jeesuksen päivänä) tulee, jolloin Jumala kokoaa kaikki maailman kansat.

Lehtimajanjuhla vietetään tuhatvuotisessa valtakunnassa eli rauhan ajassa jäljelle jääneet niistä kansoista, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan, kulkevat vuosi vuodelta sinne ylös kumartamaan kuningasta, Herraaa Sebaotia ja viettämään lehtimajanjuhlaa [Sak. 14:16].

Sak. 14:16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

Nyt alkaa kiinnostaa nämä puhuttavat Raamatun kohdat.

Kreikka on hebreaksi Javan.

1000-vuotiskaudella kaikki kansat menevät kuuntelemaan opetusta Jerusalemin temppeliin ja viettämään sapattia, uudenkuunjuhlaa sekä lahtimajanjuhlaa.

"Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa." (Sak 14:16)

"Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra." (Jes 66:23)

"Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana". Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan." (Jes 2:2-4)

Petri Paavolan mukaan temppeli on kapinallinen laitos ja se tuhoutuu. Paavola myös opettaa, että temppeliä koskevat kohdat VT:stä ovat vain vertauskuvallista opetusta, mikä käytännössä tarkoittaa, että ne olisi kumottu. Itse en ole Paavolan kanssa samaa mieltä. Edellä siteeraamani profetiat ja muutkin VT:n tekstit ovat kirjaimellista ilmoitusta, mitä tulee vielä tapahtumaan, koska minun Herrani Jeesus Kristus niin sanoi. Kolmas temppeli on toiminnassa koko 1000-vuotiskauden ajan, eikä Jeesus kumonnut tätä profetiaa.

"Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo." (Room 3:31)

"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:19)

"Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa." (Luuk 16:17)
dogmatikos

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu