Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Helmi 2020 21:39

*
En löytänyt täältä postausta joka käsittelee tätä samaa aihetta joten ajattelen avata uutta postausta. Koska en ole koskaan ajatellut tarkemmin siitä kuin vasta nyt joka heräsi miettimään asiaa ja siten käännyin yhden uskonveljen puoleen kysymään siitä asiasta. Toivoisin ettei tästä postauksesta tehdä riidanalaiseksi keskustelun aiheeksi. Asiasta saa olla eri mieltä kunhan tulee kunnioittaa toisiamme eripuraisuudesta huolimatta. Kiitos!

Aluksi mietin milloin rauhan aika eli tuhatvuotinen valtakunta alkaa joko heti ylöstempauksen jälkeen. Niin sain vastauksen kysymykseeni että pelastettujen ylösnousemus on se hetki jolloin Jeesus tulee Israelille kuten Sakarjan 12-14 luvuissa puhutaan. Tätä edeltää pelastettujen ylösnousemus sekä ylösotto, ja tätä seuraa heti Jeesuksen tulo Israelille.

Tästä alkaa Jerusalemista käsin tapahtuva 1000-vuotinen messiaaninen kuningaskunta eli rauhan aika. Ajattelen vielä kirjoittaa lyhyesti että tuhatvuotisessa valtakunnassa lehtimajanjuhla palautuu ihmisten keskelle ja kaikki maailman ihmiset ymmärtävät Jumalan paremmin.

Kun salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Niin koko maailma saa nähdä Hänen tulemuksen, siten siihen alkaa tuhatvuotinen valtakunnan kausi eli rauhan aika alkaa ylösoton jälkeen koska ylöstemmatut Jumalan lapset tulevat hallitsemaan tuhatvuotisessa valtakunnassa Jeesuksen kanssa maailmaa.

:think2: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 23. Helmi 2020 22:12

Prosessi menee pääpiirteittäin näin. Lopun ajat ovat 7 vuoden pituinen aika siis viimeinen vuosiviikko Dan 9:27, joka alkaa seuraavasti.

Antikristus astuu esille ja alkaa solmia 10 kuninkaan liittoaan. Samalla rakennetaan Jerusalemiin kolmas temppeli, mutta Antikristus ei sinne vielä pääse. Antikristus alkaa herjaamaan kolmatta temppeliä.

"Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan." (Ilm 11:1,2)

"Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat." (Ilm 13:6)

Seurakunta ja Antikristus ovat yhtä aikaa maailmassa, mutta Antikristus ei vielä lähde tekemään kaikkein kamalimpia asioita. Näinä aikoina julistetaan myös iankaikkinen evankeliumi kaikille kansoille ja kielille, minkä tekee ilmeisesti profeetta Elia.

"Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi." (Mal 3:24,25)

"Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm 14:6,7)

Viimeisen vuosiviikon puolessa välissä Jeesus hakee omansa Karitsan häihin Isän luokse taivaaseen, mistä kertoo Ilm 12. Samalla temppeli jää tyhjäksi, joten Antikristusta pidättävät tekijä poistuu ja hän pääsee temppeliin, mistä alkaa hurja 3,5 vuoden ahdistus.

"Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen." (Joh 14:2-4)

"Toinenkin tunnusmerkki näkyi taivaalla: suuri tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea ja kruunu kaikissa seitsemässä päässä. Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy. Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää." (Ilm 12:3-6)

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa. -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi." (Jes 66:7-9)

Tätä 3,5 vuoden aikaa kutsutaan myös Jaakobin vaivan ajoiksi, jolloin kolmasosa juutalaisista kääntyy messiaanisiksi ja pelastuu 1000-vuotiskaudelle. Olen itse ymmärtänyt asian niin, että Antikristus on rangaistus niille, jotka eivät uskoneet Eliaa eivätkä kumartaneet Herraa Jeesusta.

"Näin sanoo Herra: -- Kaksi kolmasosaa tämän maan asukkaista joutuu tuhoon ja kuolee, vain yksi kolmannes jää jäljelle. Tämän kolmanneksen minä vien tuleen, puhdistan sen kuin hopean ja koettelen sitä tulessa niin kuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "He ovat minun kansani." He vastaavat: "Herra, meidän Jumalamme." (Sak 13:8,9)

Lopuksi Herra Jeesus tulee pelastamaan omaan jäännöksen, joka sanoo, "siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen". Tällöin ei temmata ketään Herraa vastaan, kun hän tulee vereen kastettu viitta päällä ja valkoisella hevosella ratsastaen Öljymäelle. Herran Jeesuksen omat lähtevät pois Jerusalemista Öljymäen halkeaman kohdalle tullutta laaksoa pitkin omin jaloin. Sitten on Harmagedon ja sen jälkeen 1000-vuotiskausi alkaa.

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Helmi 2020 22:27

*
Minulle tuli ajatus että ylöstemmattuja ihmisiä tulee etsiä ja lähiomaiset etsivät heitä ja siten ne ylöstemmatut ihmiset julistetaan radioitse ja tv-uutisissa. Niin sinä hetkellä maailman ihmiset alkavat tajuta että Jumala on oikeasti olemassa ja Raamattu on totta, eikä se ole satukirja. Niin siihen loppuu vihanaika ja saatanaa heitetään ja laitetaan lukkoon 1000 v, siten samalla ylöstemmatut ihmiset tulevat hallitsemaan maailmaa Jeesuksen kanssa, niin tuhatvuotinen rauhan aikakausi alkaa.

:think2: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 23. Helmi 2020 22:40

vaisuliini kirjoitti:Minulle tuli ajatus että ylöstemmattuja ihmisiä tulee etsiä ja lähiomaiset etsivät heitä ja siten ne ylöstemmatut ihmiset julistetaan radioitse ja tv-uutisissa. Niin sinä hetkellä maailman ihmiset alkavat tajuta että Jumala on oikeasti olemassa ja Raamattu on totta, eikä se ole satukirja. Niin siihen loppuu vihanaika ja saatanaa heitetään ja laitetaan lukkoon 1000 v, siten samalla ylöstemmatut ihmiset tulevat hallitsemaan maailmaa Jeesuksen kanssa, niin tuhatvuotinen rauhan aikakausi alkaa.

7 vuoden vaivanajat eivät pääty tempaukseen vaan tempauksesta alkaa viimeisen vuosiviikon viimeinen puolikas 3,5 vuoden ahdistuksen aika. Tempaus ei siis tapahdu 7 vuoden lopussa. Raamattu kertoo, että vaivan aikojen lopulla Jerusalemista lähdetään pois omin jaloin ja enkelit tai sanansaattajat hakevat erilaisilla kulkuneuvoilla Herra Jeesuksen oma jäännöksen kaikkialta maailmasta Jerusalemiin.

"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5)

"mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2 Tess 1:7,8)

"Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen." (Jes 66:15-20)

"Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilvien keskellä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan, ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valitut neljältä ilmansuunnalta, maan ja taivaan ääriä myöten." (Mark 13:26,27)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Helmi 2020 22:55

*
3,5 v on se vihanaika ja seitsenvuotinen kausi on Jeesuksen palvelutehtävä, eli alkaen Jeesuksen maanpäällisesta palvelusta 26 jKr Hengen vuodatukseen 33jKr asti helluntaipäivänä = 7v.

Kun he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella [Matt. 24:30]. Ja Jeesuksen omat nousevat kuolleista, ja elävät Jeesuksen omat "temmataan" heidän kanssaan yht'aikaa - yhdessä hetkessä.

1Tess. 4:15 "Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet."

Raamattua tulee lukea tarkkaan "emme ehdi ennen niitä ,jotka ovat nukkuneet". Siksi ylösnousemus ja "tempaus" (ylösotto) ovat yksi ja sama hetki ja tapahtuma.

Tapahtuma on yksi ja ainoa. Kukaan ei ehdi ennen toista. Jeesus tulee yhdelle kokonaiselle seurakunnalle ja pelastetuille, ja silloin Israelin jäännös pelastuu.

Hyvää yötä Jeesus myötä. :pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 23. Helmi 2020 23:24

vaisuliini kirjoitti:3,5 v on se vihanaika ja seitsenvuotinen kausi on Jeesuksen palvelutehtävä, eli alkaen Jeesuksen maanpäällisesta palvelusta 26 jKr Hengen vuodatukseen 33jKr asti helluntaipäivänä = 7v.

Jos tarkoitat tuolla keskustelua Danielin 70 vuosiviikosta ja jakeesta Dan 9:27, niin siitähän on käyty pitkä keskustelu tällä foorumilla. En ole tulkintasi kanssa samaa mieltä, että Dan 9:27 olisi jo toteutunut. Se toteutuu vasta Antikristuksen aikana ja siitä olen esittänyt perusteelliset perustelut tässä kesustelussa: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=3175

Mitä tulee tulkinnastasi tempauksesta tuliin ja pilviin, niin en ole senkään osalta kanssasi samaa mieltä. Olen edellä selvittänyt pääpirteitäin oman käsistykseni asiasta, miksi Raamattu opettaa tempauksen tapahtuvan tuuliin ja pilviin 7 vuoden vaivanaikojen puolessa välissä. Tämä riittäköön nyt tällä kerralla.

Minulla on sellainen käsitys tempauksesta, että vain hyvin pieni osa ihmisistä temmataan. Melkein kaikki itseään uskovina pitävät joutuvat Antikristuksen vaivan ajoille, koska he eivät valvoneet. Jeesus muutenkin puhui, että vain harva pelastuu ja suurin osa itkee hammasta purren viimeisenä päivänä, kun heille sanotaan, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.

"Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa." (Luuk 13:22-29)

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja Juhani » 23. Helmi 2020 23:38

vaisuliini kirjoitti:*
3,5 v on se vihanaika ja seitsenvuotinen kausi on Jeesuksen palvelutehtävä, eli alkaen Jeesuksen maanpäällisesta palvelusta 26 jKr Hengen vuodatukseen 33jKr asti helluntaipäivänä = 7v.

Kun he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella [Matt. 24:30]. Ja Jeesuksen omat nousevat kuolleista, ja elävät Jeesuksen omat "temmataan" heidän kanssaan yht'aikaa - yhdessä hetkessä.

1Tess. 4:15 "Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet."

Raamattua tulee lukea tarkkaan "emme ehdi ennen niitä ,jotka ovat nukkuneet". Siksi ylösnousemus ja "tempaus" (ylösotto) ovat yksi ja sama hetki ja tapahtuma.

Tapahtuma on yksi ja ainoa. Kukaan ei ehdi ennen toista. Jeesus tulee yhdelle kokonaiselle seurakunnalle ja pelastetuille, ja silloin Israelin jäännös pelastuu.

Hyvää yötä Jeesus myötä. :pc:

Kiitos Vaisuliini ja rauhaa kaikille.

"Tapahtuma on yksi ja ainoa. Kukaan ei ehdi ennen toista. Jeesus tulee yhdelle kokonaiselle seurakunnalle ja pelastetuille, ja silloin Israelin jäännös pelastuu."

Hyvä ja mielenkiintoinen huomio. Raamattu ei tue eikä tunne mitään kaksivaiheista ylösnousemusta tai tempausta, vaan Herra ottaa tulemuksessaan koko Jumalan seurakunnan, koko ruumiinsa mukaansa (elossa olevat ja Kristuksessa nukkuvat), eikä vain osia siitä. Samalla myös Israelin jäännöksen sekä kaikki pakanauskovat.
Juhani

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 23. Helmi 2020 23:53

Juhani kirjoitti:Raamattu ei tue eikä tunne mitään kaksivaiheista ylösnousemusta tai tempausta, vaan Herra ottaa tulemuksessaan koko Jumalan seurakunnan, koko ruumiinsa mukaansa (elossa olevat ja Kristuksessa nukkuvat), eikä vain osia siitä. Samalla myös Israelin jäännöksen sekä kaikki pakanauskovat.

Voi myös sanoa, ettei Raamatussa ole mainittu sellaista, etteikö niin voisi olla. Raamattu ei poissulje sellaista vaihtoehtoa, etteikö Jeesus voisi tulla kaksi kertaa.

Ylkä tulee hakemaan morsiamensa, joka on ensimmäinen tuleminen. Joku sanoo, että se on salainen tuleminen, mutta minun mielestä sen ei tarvitse olla salainen tuleminen. Sitten Raamattu kertoo, että Jeesus tulee Öljymäelle käymään sotaa, joka on toinen tuleminen. Ei ole tuulesta temmattu oppi, että Jeesus tulee kaksi kertaa.
dogmatikos

ViestiKirjoittaja Juhani » 24. Helmi 2020 01:49

dogmatikos kirjoitti:
Juhani kirjoitti:Raamattu ei tue eikä tunne mitään kaksivaiheista ylösnousemusta tai tempausta, vaan Herra ottaa tulemuksessaan koko Jumalan seurakunnan, koko ruumiinsa mukaansa (elossa olevat ja Kristuksessa nukkuvat), eikä vain osia siitä. Samalla myös Israelin jäännöksen sekä kaikki pakanauskovat.

Voi myös sanoa, ettei Raamatussa ole mainittu sellaista, etteikö niin voisi olla. Raamattu ei poissulje sellaista vaihtoehtoa, etteikö Jeesus voisi tulla kaksi kertaa.

Ylkä tulee hakemaan morsiamensa, joka on ensimmäinen tuleminen. Joku sanoo, että se on salainen tuleminen, mutta minun mielestä sen ei tarvitse olla salainen tuleminen. Sitten Raamattu kertoo, että Jeesus tulee Öljymäelle käymään sotaa, joka on toinen tuleminen. Ei ole tuulesta temmattu oppi, että Jeesus tulee kaksi kertaa.

Tulkoon vaikka viisi kertaa... Mua ei henkilökohtaisesti mitkään eri tempaus opit juuri hetkauta pelastusvarmuuden ollessa sydämessäni. :wise3:
Juhani

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Helmi 2020 07:15

dogmatikos kirjoitti:"Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa." (Luuk 13:22-29)

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa? Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

Voisitko lopettaa noilla Raamatun kohdilla langettamisen? Olet langettanut niillä samoilla kohdilla keskustelupalstoihin täällä foorumissa eikä keskustelusta tullut mitään kanssasi koska et antanut tilaa tutkimaan Raamattua totuuden tuntemisen rinnalla etkä antanut tilaa olemaan eri mieltä asioista vapaasti ehdolla että keskustelusta tulisi hedelmällinen ja rakentava.

En voi nojautua sinun käsityksiin joiden ohessa keskustellaan Raamatun asioista. Raamattu on ainut yli kaikkea ja maailmaa auktoriteettinen Jumalan ilmoitus. Niin Raamattua lukemalla ja tutkimalla etsitään ensisijaisesti Herran tahtoa mitä Hän opettaa Raamatun kautta Hänen tahtonsa mukaan. Pidän aina huolen että tulee kieltää itseä ja ristiinaulita lihan tahtoa joka johtaa oikeassa olemiseen.

Tuossa alkupostauksessa kirjoitin sen että toivoisin että tulee kunnioittaa toisiamme, niin sillä tarkoitan että tulee joskus jättää kommentoimatta kunnioittaa toisiamme.

Herra johdattaa totuutta rakastavia Jumalan lapsia kaikkeen totuuteen ja oikeaan Sanan opetuksen valoon. Jos Jumalan lapsi on jostain asiasta eri mieltä niin Jumala ilmoittaa hänelle kuinka asia on. Itselläni on ollut kokemusta miten konkreettisesti Herra on ilmoittanut minulle miten asia on näin niin sen kautta pääsin tuntemaan totuutta.

Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä! :bible:

Suuhun perättömien sanojen syöttäminen on syntiä ja väärin. Minulle tuli ristiriitainen tunne koska tiedän mitä en ole sellainen ja tiedän mitä olen. Olen saanut kokea miten on tullut väärin ymmärretyksi niin sen kautta en syötä kenenkään suuhun enää ja pyrin välttämään sitä koska tiedän että se on syntiä ja väärin.

Yhteisymmärryksen kannalta kysyminen sekä taidollinen kuunteleminen että vuorovaikuttelu on keskustelun tärkein ydinasia, niin keskustelusta tulee hedelmällinen ja rakentava. Samoin kunnioittaminen lähimmäisenrakkaudesta jonka ansiosta jätetään joskus kommentoimatta ja samalla jätetään se Herran haltuun luottavaisin mielin että Herra on voimallinen rakentamaan Sanan kautta.

Ap.t. 20:32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.

:bible:

:hearts:
vaisuliini

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu