Vapaamuurarit!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vapaamuurarit!

ViestiKirjoittaja Janne » 30. Tammi 2012 19:53

pekka kirjoitti:Patmos-säätiöön kuuluva Pasi Turunen kertoo blogissaan, että Niinistö kuuluu kristillis-ekumeeniseen Konstantinus Suuren Ritarikuntaan jonka suojelijana toimii paavi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Konstanti ... itarikunta

Tässä vielä linkki tuohon Pasi Turusen bloki kirjoitukseen josta selviää myös se että kyseinen Konstantinus Suuren Ritarikunta ei vapaamuurareiden järjestö.
https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukse ... ri_vastaus

Ja tämä Saulin liittyminenkin Konstantinus Suuren Ritarikuntaan on aika tuore juttu, siitä voi lukea seuraavista linkeistä.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113753 ... nen-tausta
https://web.archive.org/web/20110711172 ... -niiniston

Siunatuin terveisin Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Janne » 30. Tammi 2012 20:08

Kerroin eräälle tuttavalleni siitä, että niinistö olisi vapaamuurari ja tämä tuttuni väitti että niinistö on itse kumonnut jossain haastattelussa väitteet siitä ja että tämä tuttuni olisi katsonut netistä jotain vapaamuurareiden listaa(joka on kuulemme vapaasti siellä nähtävissä) ja siellä ei olisi ollut niinistön nimeä.

Tässä on linkki kyseiseen listaan. Lista on vuodelta 2008 joten siinä ei ole luonnollisesti 2009, 2010, 2011 eikä 2012 vaapaamuurareihin liittyneiden nimiä.
Uskoisin että listasta siis puuttuu noin 200-300 uuden jäsenen nimeä.

https://vaparit.blogspot.com/2008/10/vapaamuurarit-eli-vaparit.html

Suosittelen kopioimaan tuon listan, sillä eihän sitä koskaan tiedä vaikka se joskus katoaisi jonkun esim. lakipykälän takia :roll:
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Tammi 2012 20:31

Ok, kiitos vastanneille. Se minkä ymmärsin, niin lyhyesti siis Sauli Niinistö ei kuulu vapaamuurareihin, eli tässä olen ollut väärässä kyllä, mutta kuitenkin johonkin valtaapitävien ritarikuntaan, jossa toimii mm. maailman taloudenvaltaapitävät tahot ja toiminta salaista. Lisäksi ymmärsin, että oliko tällä jokin ekumeeninen lähtökohta myöskin.

Sinänsä minun ajatuksiani se ei muuttanut, eli en äänestä Saulia vaikka ei vapaamuurari olisikaan, mutta sitten vaikeampi kait Saulia fanaattisesti kannattaville uskoville mitään sanoa argumentteja, kun se ei varmaan heidänkään mielipiteitä muuta suuntaan tai toiseen, sanoi siis mitä sanoi. On nimittäin sellaisia uskovia paljon, joita ei hetkauta sekään että jollain järjestöllä olisi kytköksiä katolilaisuuteen tai paaviin. Mutta lähinnä kyselin asiaa, kun itseäni jäi mietityttämään olinko käsittänyt oikein ja en nyt ihan oikein ollutkaan käsittänyt asiaa, sinänsä nuo Saulin kytkökset tuohon valtaa pitämään eliittiin, ei nekään todellakaan hänen pisteitään nosta, näin uskovan näkövinkkelistä eli johonkin yhteiseen rahapolitiikkaan ja yhteiseen suurhallinnointiin kait se ajaa, liittovaltioon. En tiedä onko näissä ajatuksissa järkeä, mutta tällaisia tuli mieleen kuitenkin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Tammi 2012 20:37

Tuossa alkutekstissä sanottiin mielestäni, että lista on vuodelta 2007.

Ja voi olla, että tuossakaan listassa ei olekaan kaikkien nimiä jotka todellisuudessa kuuluvat vapaamuurareihin. Voi olla aivan hyvin, että esimerkiksi juuri poliitikot ovat järjestäneet asiat sillä tavalla, että heidän nimensä eivät listoilla näy koska he varsin hyvin tietävät, että siitä voi seurata huonoa julkisuutta.

Ja olen erään korkean asteen vapaamuurarin (Johan af Grannin) puheista saanut sen kuvan, että asia olisi juuri näin, että emme voi tietää kaikkia jäseniä pelkästään listoista ja sitten on vielä olemassa ikään kuin "kannatusjäseniä" eli asia ei ole aivan niin yksinkertainen kuin heti voisi luulla. Kytkökset ja lonkerot ulottuvat vähän joka puolelle kuten olemme jo huomanneet, vai kuinka? Itse en ainakaan luota siihen mitä joku poliitikko minulle sanoo tai lupaakin. Ei tarvitse olla samaa mieltä kanssani, tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni poliitikkojen luotettavuudesta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Tammi 2012 20:48

Aika vanha tuo lista tosiaan on.

No, näinkinhän se on toisaalta mitä Pekka sanoi, mutta toisaalta, jos jotain joku sanoo, niin kait se on niin kauan otettava niinkuin ihminen toiselle ihmiselle sanoo, ennenkuin toisin todistetaan varmasti ja näyttöihin perustuen. Ihminenhän kyllä luonteensa mukaisesti voi toimia ja näin myös poliitikot, heillähän on lisäksi tähtäimenä valtaan pääsy jollain tasolla ja joskus keinoja se ei kaihda.

Mutta vaalilupaukset, ne ei kyllä ole mistään kotoisin, jos niistä on puhe, niillä ei tunnu olevan mitään todellista painoarvoa, muuta kuin vaalien alla.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Tammi 2012 21:36

pekka kirjoitti:Tuossa alkutekstissä sanottiin mielestäni, että lista on vuodelta 2007.

Ja voi olla, että tuossakaan listassa ei olekaan kaikkien nimiä jotka todellisuudessa kuuluvat vapaamuurareihin. Voi olla aivan hyvin, että esimerkiksi juuri poliitikot ovat järjestäneet asiat sillä tavalla, että heidän nimensä eivät listoilla näy koska he varsin hyvin tietävät, että siitä voi seurata huonoa julkisuutta.

Ja olen erään korkean asteen vapaamuurarin (Johan af Grannin) puheista saanut sen kuvan, että asia olisi juuri näin, että emme voi tietää kaikkia jäseniä pelkästään listoista ja sitten on vielä olemassa ikään kuin "kannatusjäseniä" eli asia ei ole aivan niin yksinkertainen kuin heti voisi luulla. Kytkökset ja lonkerot ulottuvat vähän joka puolelle kuten olemme jo huomanneet, vai kuinka? Itse en ainakaan luota siihen mitä joku poliitikko minulle sanoo tai lupaakin. Ei tarvitse olla samaa mieltä kanssani, tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni poliitikkojen luotettavuudesta.

Tämä lainaus on vapaamuurareiden Vantaan killan kotisivuilta:
Vapaamuurariudessa toiminnan painopiste on jäsenistön henkisten ominaisuuksien rakennustyössä. Rituaali on vapaamuurariuden ydin. Siinä yhdistyvät eettiseen arvomaailmaan ja ikivanhoihin vertauskuviin perustuvat opetukset. Rituaalien salaisuudet voivat avautua vain henkilökohtaisesti koettuina, minkä vuoksi niitä ei voi esimerkiksi kirjoista lukemalla ymmärtää. Jotta rituaalien henkilökohtaisen kokemuksen tuoreus säilyisi, niistä ei etukäteen kerrota mitään. Rituaalit ovatkin vapaamuurariuden lähes ainoita salaisuuksia – miltei kaikesta muusta voi kertoa myös ulkopuolisille. Kuitenkaan ei pidetä soveliaana kertoa ulkopuolisille, keitä henkilöjä kuuluu vapaamuurareihin. Sen sijaan jokainen jäsen saa halutessaan vapaasti itse kertoa omasta jäsenyydestään.

Eli tuossahan sanotaan: "Kuitenkaan ei pidetä soveliaana kertoa ulkopuolisille, keitä henkilöjä kuuluu vapaamuurareihin" ja niin edelleen. Tuo perustuu ja johtaa käytännössä minusta salailuun ja valehteluun, saatanan vaikutuksesta.
Viimeksi muokannut pekka päivämäärä 30. Tammi 2012 21:45, muokattu yhteensä 1 kerran
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Janne » 30. Tammi 2012 21:43

Tuossa alkutekstissä sanottiin mielestäni, että lista on vuodelta 2007.

Kirjoitin hiukan huonosti.
Lista on siis julkaistu vuonna 2008 joten siitä puuttuu myös 2008 liittyneet.

Siihen en osaa sanoa mitään onko listalta poistettu nimiä vai ei. Poistaminen on toki mahdollista mutta ei sen varaan oikein voi laskea mitään kun ei tiedä keitä sieltä on mahdollisesti poistettu.

Minusta Saulia ei voi sanoa vapaamuurariksi koska hän itse kiistää sen ja sanonut että ei tule koskaan olemaankaan.
Toki hän saattoi valehdella mutta sitähän me emme voi tietää, mutta emme voi pelkkien arvailuiden varassa häntä vapaamuurariksi sanoa kun siitä ei ole mitään todellisia faktoja.

Itseni mielestä Sauli Niinistö ei ole vapaamuurari ennen kuin toisin vedenpitävästi todistetaan.
Jos sanoisin Saulia vapaamuurariksi niin saattaisin syyllistyä väärään todistukseen lähimmäisestä, ja itse asiassa olenkin syyllistynyt kyseiseen syntiin aiemmin ja olen väittänyt Saulia vapaamuurariksi ( en tällä foorumilla ).
Jumala sen minulle anteeksi antakoon Jeesuksen veren tähden.

Mutta, mutta, poliitikkojen puheisiin saa ja pitääkin suhtautua varauksellisesti. Onhan noita poliitikkojen puheita nähty ja kuultu :think2: ja kuullaan tulevaisuudessakin.

Ja se on myös totta että vapaamuurareiden lonkerot ulottuvat joka paikkaan, varsinkin sellaisiin paikkoihin missä vaikuttaa valta ja raha.

Siunatuin terveisin
Janne
Janne

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Tammi 2012 22:38

Tässä rajua tekstiä Vantaan killan vapaamuurarien kotisivuilta.
Suora lainaus:
Vapaamuurarius ei vaadi jäseniltään sellaisia vakuutuksia tai lupauksia, jotka olisivat ristiriidassa maan lakien tai jäsenten yhteiskunnallisten velvollisuuksien kanssa. Vapaamuurarivakuutusten keskeisin kohta on salassapitositoumus, joka koskee kunkin asteen rituaalia. Nämä vakuutukset sitovat miestä koko hänen elämänsä ajan, myös siinä tapauksessa, että hän jossain vaiheessa eroaisi vapaamuurarijärjestöstä.

Eli vaikka eroaa tuosta saatanallisesta vapaamuurarijärjestöstä (uskosta Herraan Jeesukseen) niin on sitoutunut olla paljastamatta heidän salaisuuksiaan ja suunnitelmiaan.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Tammi 2012 15:03

Tässä joitain tietoja salaisista rituaaleista, kuolemanrangaistuksesta ja kuinka pitää auttaa ja suojella vapaamuurariveljeään oli asia mikä hyvänsä: https://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/vapa ... t-ja-salat

https://manemck.wordpress.com/2011/02/0 ... muurarius/ https://www.sunpoint.net/~patato/cef1487.html

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Helmi 2012 15:41

pekka kirjoitti:
pekka kirjoitti:Tuossa alkutekstissä sanottiin mielestäni, että lista on vuodelta 2007.

Tämä lainaus on vapaamuurareiden Vantaan killan kotisivuilta:
Vapaamuurariudessa toiminnan painopiste on jäsenistön henkisten ominaisuuksien rakennustyössä. Rituaali on vapaamuurariuden ydin. Siinä yhdistyvät eettiseen arvomaailmaan ja ikivanhoihin vertauskuviin perustuvat opetukset. Rituaalien salaisuudet voivat avautua vain henkilökohtaisesti koettuina, minkä vuoksi niitä ei voi esimerkiksi kirjoista lukemalla ymmärtää. Jotta rituaalien henkilökohtaisen kokemuksen tuoreus säilyisi, niistä ei etukäteen kerrota mitään. Rituaalit ovatkin vapaamuurariuden lähes ainoita salaisuuksia – miltei kaikesta muusta voi kertoa myös ulkopuolisille. Kuitenkaan ei pidetä soveliaana kertoa ulkopuolisille, keitä henkilöjä kuuluu vapaamuurareihin. Sen sijaan jokainen jäsen saa halutessaan vapaasti itse kertoa omasta jäsenyydestään.

Eli tuossahan sanotaan: "Kuitenkaan ei pidetä soveliaana kertoa ulkopuolisille, keitä henkilöjä kuuluu vapaamuurareihin" ja niin edelleen. Tuo perustuu ja johtaa käytännössä minusta salailuun ja valehteluun, saatanan vaikutuksesta.

Sitten on vielä yleensä olemassa järjestön toiminnan tukijat ja rahoittajat erikseen jotka eivät välttämättä kuulu itse järjestöön jäseninä mutta haluavat kuitenkin tukea järjestöä rahoittamalla sen toimintaa ja olemalla yhteydessä eri loosien korkean asteen mestarimuurareihin ja tällöin varmaankin samalla myös tukijat ja rahoittajat yhtyvät mestarimuurareiden ajatuksiin ja suunnitelmiin ja lupaavat viedä asioita eteenpäin mestarimuurareiden toivomalla tavalla. Tällainen toiminta on yleensä mahdollisimman salaista ja luottamuksellista mistä ei ulkopuolisille kerrota mitään.

pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu