Kirjoittaja vaisuliini » 12. Joulu 2019 17:01
*
Kohta elämme taas sitä aikaa kun joka puolella raikaa Franz Schubertin laulu Ave Maria. Schubertin Ave Maria laulu on kuitenkin Marian palvonta laulu, joka tulee esille laulun sanoista.
Ave Maria (Franz Schubert)
Ave Maria, lempehin
Maria sun luokses taivaaseen asti
Maria nyt pyyntö nousee palavin:
pois sielun pyyhi syntitaakka!
Niin huoletonna uinahdamme
vaikk' syyllinenkin tunto ois.
Oi äiti, katso tuskiamme,
sä ällös käänny meistä pois!
Ave Maria!
Ave Maria, tahraton
Jos suojeluksessasi aina
me käymme täällä lepohon
niin mieltämme ei murhe paina.
Sun hymyilessäs ruusut aukee
maan päällä kylmän, kolkon tään.
Oi äiti, lapses tuskaan raukee,
sun armos huomaan yksin jään!
Ave Maria!
Joh 16:23 ¶ Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Apt 7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
Raamatun opetuksen mukaan Maria ei ole taivaassa pyyntöjemme (rukoustemme) kohde, vaan Isä Jumala Herran Jeesuksen kautta. Maria ei ole taivaassa, mutta Jeesus on taivaassa Isänsä oikealla puolella. Raamatun opetuksen mukaan meidän tulee rukoilla Jumalaa Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isä Jumalaa Jeesuksen kautta. Ave Maria laulun pyyntöjen kohdistaminen Marialle taivaaseen perustuu katolisen kirkon valheelliseen opetukseen, ei Raamatun totuuteen.
Ilm 12:1 ¶ Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.
Mal 4:
1 ¶ Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
2 Tim 4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
1 Pie 5:4 niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen.
Fil 2:15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
Katolista Maria taivaassa oppia esirukoilijana yritetään puolustella Ilm 12:2 Raamatun kohdan kautta, sanoen Marian olevan taivaassa näkynyt suuri merkki, vaimo. Ilm 12:1 vaimo ja hänen päässään seppeleenä oleva kaksitoista tähteä on seurakunta, sillä Jumalan armosta pelastetut uskovat saavat vanhurskauden seppeleen päähänsä. Kaksitoista tähteä on esikuva Jumalan seurakunnasta kahdentoista Israelin sukukunnan mukaan sekä Herra Jeesus valitsi itselleen kaksitoista opetuslasta Uuden Liiton aikakautta varten. Ilm 12:1 vaatetettu auringolla, tarkoittaa Herraa Jeesusta, sillä Mal 4:2 kertoo kuinka Herran nimeä pelkääville on koittava vanhurskauden aurinko. Jumalan armosta pelastetut ihmiset puetaan Herran Jeesuksen lahjavanhurskauteen, koska heidät on pelastettu Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön tähden.
Ave Maria laulussa lauletaan kuinka Maria pyyhkii pois sielun syntitaakan, joka on katolisen kirkon opin mukainen harhaoppi ja väärä evankeliumi.
Room 3:
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Raamattu opettaa, että ihminen saa synnit anteeksi ja vanhurskauden lahjaksi Jumalan armosta sen lunastuksen kautta, joka on Herrassa Jeesuksessa, uskon kautta Herran Jeesukseen ja Häneen vereensä.
Room 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
1 Kor 1:4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
Ave Maria laulussa lauletaan, että sun (Maria) armos huomaan yksin jään. Raamattu opettaa, että Jumalan armo annetaan ja vaikuttaa Messias Herran Jeesuksen kautta. Ave Marian laulu on väärän evankeliumin esille tuomista sekä Jumalanpilkkaa katolisen Maria opetuksen tähden.
-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.