Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Loka 2019 07:55

*
Riivaajahenget käyttävät hyväksi ihmisen sielullisuutta ja lihallisuutta ja siksi sukukirous opetus onkin lähtöisin riivaajahengistä. Riivaajahenget vääristävät ihmisen elämänympäristön kokemukset ja suvun tekemät synnit koittaen uskotella ihmiselle, että suvun synnit siirtyvät sukukirouksena sukupolvelta toiselle. Tämän valheen päämäärä ja tarkoitus on sitoa ihminen muiden ihmisten synteihin sekä pitää ihminen erossa Raamatun totuudesta. Jos ihminen on päättänyt ja valinnut uskoa Raamatun Jumalaan, niin riivaajahenget pyrkivät tekeytymään Jumalaksi ja Pyhäksi Hengeksi alkaen ohjaamaan ihmistä uskomaan väärällä tavalla Raamattuun sanaan.

Näemme jo ensimmäisen Mooseksen kirjasta paratiisin tapahtumista kuinka saatana vääristi Jumalan sanan. Tämä on riivaajahenkien eräs päämäärä ja tavoite, Jumalan sanan vääristäminen. Raamatun sanan opetuksen mukaan lihallinen (sielullinen) ihminen ei ymmärrä Jumalan sanan opetusta, sillä vain ainoastaan hengellinen ihminen kykenee ymmärtämään Jumalan sanan opetuksen. Siksi riivaajahenget pyrkivät vääristämään koko ajan Raamatun opetusta, jota he sitten tarjoilevat uskoville ikään kuin "totuutena".

Kun ja jos uskova uskoo väärään opetukseen, niin hän harjoituttaa itseään lihalliseen ja sielulliseen ajattelutapaan ja toimintaan. Mitä enemmän hän ajattelee lihallisesti ja sielullisesti, niin sen vähemmän hän voi ymmärtää oikein Raamatun opetusta. Kun uskova uskoo sukukiroukseen ja pyrkii saaman anteeksiantamuksen ja sovituksen sukunsa synneistä, niin hän ei ymmärrä oikein Raamatullista sovitusta ja syntien anteeksiantamusta. Mitä enemmän ihminen ajattelee lihallisesti ja sielullisesti (vääriä oppeja), niin hän ei ole vaarallinen sielunviholliselle, vaan sen sijaan hän julistaa riivaajahenkien vääriä opetuksia, eli levittää synnin oppeja ympäristöönsä.

On varmasti riivaajahenkien tahdon mukaista, että uskovat askartelisivat väärien oppien kanssa sekä toimisivat vastoin Jumalan tahtoa. Aina kun uskova opettaa ja toimii vastoin Jumalan sanan opetusta, niin hän levittää ympärilleen sielunvihollisen valheita, ei totuuden sanaa, joka vain voi totisesti vapauttaa ihmisen. Väärä opetus johtaa valheeseen, ei vapauteen Hengessä ja totuudessa.

Sukukirouksen tunnustaminen ja murtaminen ei vapauta ketään mistään asiasta, sillä jokaisen on tunnustettava omat syntinsä ei muiden syntejä. Silloin kun koitat katkoa sukukirouksia, niin teet turhia tekoja, jotka eivät johda mihinkään ja ikävä kyllä ne erottavat sinua Jumalan sanan totuuden mukaisista teoista. Riivaajahenget varmasti nauttivat siitä kun uskova tekee turhia tekoja vääryyttä ja syntiä tukien. Mitä enemmän uskot vääriä oppeja ja toimit niiden mukaan, niin sitä enemmän sinua voidaan eksyttää vääristetyn opetuksen kautta.

Marilyn Hickey kirjoittaa kirjassaan Break the Generation Curse, Part I, että sana "huone" (kreikaksi oikos) voidaan tietyissä tapauksissa kääntää sanalla huonekunta ja siksi Matt 12:43-45:ssä oikos sana tarkoittaa sukupolvea. Hickeyn mukaan Jeesuksen puhdistama huone voi tarkoittaa sukukirouksen alla olevaa ihmistä.

Matt 12:
43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
44 Silloin se sanoo: ‘Minä palaan huoneeseeni (oikos), josta lähdin’. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."

Kreikankielen oikos sanan voi kääntää tarkoittamaan huonetta tai huonekuntaa, mutta ei sukupolvea. Kreikankielen sana genea tarkoittaa sukupolvea ja sukua.

Matt 12:43-45 todistaa selkeästi, että kyseessä oli yksilö ei sukupolvi. Jae 43 sanoo saastaisen hengen lähtevän ihmisestä (yksilöstä), ei suvusta tai sukupolvesta. Jae 44 sanoo saastaisen hengen palaavan huoneeseen, josta se lähti, eli ihmisestä (yksilö). Jae 45 sanoo saastaisen hengen ottavan mukaansa seitsemän pahempaa henkeä kuin se itse on. Jonka jälkeen jae 45 sanoo ja sen ihmisen (yksilö) viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset.

Matt 12:43-45 opettaa todella selkeästi yhdestä ihmisestä, ei sukupolvesta tai suvusta. Hickeyn opetus on valheoppia, jonka avulla hän koittaa pönkittää väärää opetustaan sukukirouksesta.

Väärien oppien levittäminen ei kirkasta Herraa Jeesusta, vaan tukee syntiä ja vääryyttä. Pahuuden henkiolentojen tavoite on synnin ja vääryyden levittäminen, jonka lopullinen päämäärä on iankaikkinen kadotus sille joka niitä uskoo. En nyt sitä sano, että jokainen uskova joka on erehtynyt uskomaan sukukirous harhaoppia joutuisi kadotukseen sen takia, ei tietenkään. Riivaajahenkien tavoite on saada uskova uskomaan koko ajan enemmän vääriä opetuksia ja heidän lopullinen tavoite on saada uskova ihminen uskomaan väärä evankeliumi, jonka päämäärä on iankaikkinen kadotus.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Marras 2019 19:13

*
Sukukirous kannattajien keskuudessa jotkut opettavat sukuhengistä, jotka aiheuttavat sukukirouksia. Alla on kaksi esimerkkiä epäraamatullisesta sukuhenki opetuksesta:

Jumalan lapsena minä tässä ja nyt hylkään kaikki esi-isieni synnit ja sanoudun niistä irti...Minä lakkautan kaiken sellaisen demonien toiminnan, joka on siirtynyt minuun esi-isiltäni...Käsken nyt kaikkia sukuhenkiä, joita minussa tai ympärilläni on, menemään helvettiin ja pysymään siellä aina tuomiopäivään saakka (Neil Anderson).

Pahojen henkien ulosajamisistunnossa me käsittelemme sitä seuraavalla tavalla: Kutsu esiin ne kiroukset, joiden on sallittu tulla sukupolvien takaa sukuhengen kautta—me murramme sen otteen ja käskemme sen lähteä Jeesuksen nimessä. Me käskemme sen mennä kuiviin paikkoihin ja kiellämme kirousta menemästä enää tuleviin sukupolviin. Sen voima ja ote on murrettu iankaikkisesti (Teresa Castleman).

Raamatussa ei ole opetusta, että Jumala sallisi sukuhengen kautta jonkin kirouksen kohdata ihmistä.

Raamatun opetuksen mukaan jokainen ihminen on vastuussa omista synneistään, ei toisten ihmisten tekemistä synneistä:

2 Aik 25:4 Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta: hän teki, niinkuin on kirjoitettu laissa, Mooseksen kirjassa, jossa Herra on käskenyt sanoen: "Älkööt isät kuolko lasten tähden älköötkä lapset isien tähden; kukin kuolkoon oman syntinsä tähden".

On täysin hyödytöntä sanoutua irti ja hylätä esi-isien synnit, koska jokainen on vastuussa vain omista synneistään. Raamatun opetuksen mukaan ei ole olemassa sukuhenkiä, jotka aiheuttavat ihmisille sukukirouksia, joiden kautta esi-isien synnit painaisivat heidän jälkeläisiään ja että heidän tulisi vapautua esi-isiensä synneistä.

Raamattu ei opeta mitään sukuhengistä, eikä tietenkään sitä, että uskovan tulisi käskeä sukuhenget helvettiin. Raamattu opettaa, että Jumala heittää kaikki synnin tekijät helvettiin (iankaikkinen kadotus), niin pahuuden henkiolennot kuin synnin orjina eläneet ihmiset. Uskova ihminen ei voi käskeä ketään helvettiin.

Tästä tulee ikävällä tavalla esille se kuinka väärä opetus ja harhaoppi synnyttää koko ajan uusia harhoja, vääristymiä ja valheita. Ensin opetetaan sukukirouksesta ja sitten sukuhengistä, jonka jälkeen seuraa opetus sukuhenkien helvettiin käskemisestä. Väärä opetus vääristyy koko ajan yhä enemmän kuten se käy selkeästi ilmi edellä olevista vääristä opetuksista.

Silloin kun ihminen uskoo väärän opetuksen sukuhengistä ja käskee niitä menemään helvettiin, niin hän toimii valheellisesti, eikä ihminen tietenkään voi käskeä ketään helvettiin, koska vain Jumala voi heittää ja käskeä pahuuden henkiolennot helvettiin:

2 Piet 2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

Eksytyksen kavala piirre ja tuntomerkki on valhe, jossa riivaajahenget valheen kautta valehtelevat ihmiselle ja johdattavat hänet tekemään, jotakin sellaista, jota hän ei voi edes tehdä. Riivaajahenget voivat eksyttää sukukirous ja sukuhenki oppiin uskovia ihmisiä siten, että kun ihminen käskee "sukuhenkiä" menemään helvettiin, niin ihmiselle annetaan valhenäky, jossa hän näkee kuinka "demonit" menevät helvettiin. Ihminen uskoo tätä valhenäkyä, joka perustuu väärään Raamatun opetukseen.

Jos ihminen uskoisi Raamatun sanan totuutta, niin hän ymmärtäisi, ettei ihminen voi käskeä riivaajahenkiä helvettiin ja että kaikki todistukset, joissa ihminen on käskenyt "sukuhenkiä" menemään helvettiin perustuvat valheeseen ja eksytykseen.

Sielullinen ja lihallinen uskova perustaa uskonsa epäraamatullisiin opetuksiin ja näkyihin. Kun hän ei tunne Raamatun totuutta, niin valhenäyt sekä kaikenlainen valhehenkien näkyvä toiminta johdattaa hänet hyväksymään eksytyksen. Riivaajahenget tietävät tämän, siksi he koittavat kaikin tavoin eksyttää ihmisiä uskomaan vääriä oppeja sekä valhevoiman ihmeitä ja tunnusmerkkejä.

Menestysteologian piirissä on ihmisiä, jotka opettavat sukukirousten katkaisemista ja sukuhenkiä. He perustavat sukuhenki opetuksen englanninkieliseen sanaa familiar spirit, joka on käännetty hepreankielen (אוב) sanasta, joka tarkoittaa kuolleiden henkeä sekä manaajaa joka manaa esiin kuolleita henkiä. Kuolleiden henget eivät ole kuolleita ihmisiä, vaan riivaajahenkiä, jotka matkivat ja ottavat kuolleen ihmisen hahmon eksyttääkseen maan päällä olevia ihmisiä. Familiar spirit ei siis tarkoita sukuhenkeä, että olisi erikseen riivaajahenkiä jotka ovat sukuhenkiä, jotka eksyttävät tiettyä sukua sukuhenkiä, vaan riivaajahenkiä, jotka eksyttävät kaikkia ihmisiä. Sukuhenki opetus sukukirouksen tuojana on harhaoppi.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Marras 2019 19:20

*
Jumalattomat sanovat, että usko, Raamattu ja uskovaiset manipuloivat ja ohjaavat ihmisiä uskomaan Jumalaan. Totuus on aivan päinvastainen, sillä jumalaton ihminen on koko ajan tässä maailmassa ja yhteiskunnassa manipuloinnin kohteena.

Jokainen lapsi Suomessa käy koulua, jossa opettajat opettavat hänelle uusia asioita kuten esim. evoluutioteoriaa ja monia muitakin aineita sekä oppeja. Kukaan ei koskaan sano, että lapsille pakkosyötetään evoluutioteoriaa ja valmiiksi pureskeltuja oppeja, joihin hän ei voi vaikuttaa, mutta silti hänen on otettava ne vastaan. Tällaisesta toiminnasta voisi ihan hyvin käyttää nimitystä manipulaatio, koska lapsella ei ole vapautta valita informaatiota, vaan hänen on kuunneltava ja omaksuttava se mitä hänelle opetetaan.

Jokainen ihminen joutuu "pakosta" ottamaan lapsena ohjausta vanhemmiltaan sekä opetusta koulussa opettajilta. Lapsi ja nuori on koko ajan toisten ihmisten tiedon ja ohjauksen varassa, eikä hänellä ole näissä ympyröissä mahdollisuutta kehitellä omaa elämänfilosofiaa, sillä joku toinen syöttää ("manipuloi") sen hänelle. Ihmisten rakentamassa maailmassa jokainen ihminen joutuu olemaan koko ajan "manipuloinnin" kohteena, koska hänelle syötetään valmiit vastaukset, opit sekä ideologiat. Minusta jumalattomien ihmisten pitäisi mennä itseensä kun ja jos he syyttävät uskovia manipulaatiosta, koska jumalattomat ihmiset ovat koko ajan manipuloinnin kohteena sekä manipuloivat muita.

Voitko sanoa rehellisesti, että kuinka paljon sinä olet oppinut ja omaksunut tietoa itsenäisesti ja kehittänyt jonkin ideologian vai onko niin, että suurin osa ja melkein kaikki mitä tiedät ja ymmärrät on opetettu sinulle? Oikea vastaus on, että jokainen ihminen joutuu toisten ohjaamaksi ja opetettavaksi ja näin meille opetetaan monista asioista "varmaa" tietoa, johon emme ole itse voineet vaikuttaa. Edellä olevasta todellisuuden kuvauksesta voisi käyttää nimitystä pakkosyöttäminen tai ihmisen mielen manipulointi.

Raamattu sanoo uskon olevan vapaaehtoista, eikä kenenkään ole pakko uskoa Jumalaan, koska Raamatun opetuksen mukaan jokaisen ihmisen on itse se vapaaehtoisesti valittava ja päätettävä sydämessään. Oikeaan ja Raamatulliseen uskoon ei ketään liitetä ymmärtämättömyyden tilassa sylivauvana, ei pakko liitetä, ei väkisin käännytä jne. koska ihmisen on itse henkilökohtaisesti uskottava ja päätettävä uskoa Jumalaan.

Kaiken tämän lisäksi Raamattu opettaa, että jokaisen uskovan ihmisen on itse henkilökohtaisesti tutkittava ja koeteltava, että ovatko ne asiat Jumalasta, joiden sanotaan olevan Jumalasta. Henkilökohtainen tutkiminen ja koetteleminen estää sen ettei kukaan voi manipuloida ja harhauttaa uskovaa ihmistä. Todellisuudessa jumalattomat ovat jatkuvan manipulaation kohteena maailmassa, mutta Raamattuun uskovat ihmiset eivät ole ihmismanipulaation kohteena uskoessaan Raamatun Jumalaan.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Marras 2019 19:27

*
Sukukirous opetuksen kannattajien joukossa on ihmisiä, jotka puolustavat opetustaan sanoen, että koska Raamatussa sanotaan isät söivät raakoja rypäleitä, niin siksi lasten hampaat heltyivät. Tällä he tarkoittavat sitä, että lapsen saavat perinnöksi sukukirouksena isiensä synnit.

Jer 31:
27 ¶ "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä kylvän Israelin maahan ja Juudan maahan ihmisen siementä ja karjan siementä.
28 Ja niinkuin minä olen valvonut repiäkseni ja kukistaakseni heitä, hajottaakseni ja hävittääkseni, tuottaakseni onnettomuutta, niin minä olen valvova rakentaakseni ja istuttaakseni heitä, sanoo Herra.
29 Niinä päivinä ei enää sanota: ‘Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät’;
30 vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Jeremian kirjan luku 31 tuo selkeästi esille, ettei tässä ole kyse mistään sukukirouksesta, sillä jokainen kuolee omien syntiensä tähden ja jokaiselta, joka syö raakoja rypäleitä heltyvät hänen omat hampaansa, kuten jakeesta 30 käy tämä selkeästi esille.

Mitä on isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät sanonnan taustalla? Hesekiel vastaa tähän kysymykseen:

Hes 18:
1 ¶ Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: ‘Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät’?
3 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
5 Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:
6 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei ryhdy naiseen, joka on kuukautistilassa,
7 ei sorra toista, vaan antaa takaisin velanpantin, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
8 ei anna rahaansa korolle, ei ota voittoa, vaan pidättää kätensä vääryydestä, tekee oikean tuomion miesten välillä,
9 vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on-hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.
10 ¶ Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä,
11 mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
12 sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia,
13 antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa-saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.
14 Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt-näkee ne eikä tee sellaisia:
15 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan-hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
18 Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
19 Ja vielä te kysytte: ‘Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?’ Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

Hesekielin kirjan mukaan isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät sanonta oli pilkkalause, jota Herra kielsi lausumasta israelilaisilta. Lausumiskiellon jälkeen Herra Jumala tuo esille, että sen sielun on kuoltava, joka tekee syntiä. Samoin Herra opettaa ettei poika kanna isänsä syntivelkaa, sillä jokaisen on kuoltava omien syntien tähden.

Jeremia luku 31 ja Hesekiel luku 28 opettavat selkeästi sen, ettei Raamattu opeta sukukirousta, vaan sitä että synti on ihmisen oma valinta ja jokainen kuolee omien syntiensä tähden, eikä kukaan joudu vastuuseen Jumalan edessä esi-isiensä tai sukunsa synneistä.

Raa'at rypäleet ja heltyvät hampaat opetus sukukirouksen tukemiseksi on väärä opetus.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2019 13:20

*
Kekrin, pyhäinpäivän ja Halloweenin juuret ulottuvat muinaiseen Babyloniaan. Raamatun opetuksen mukaan ihmiskunnan ensimmäinen uskonto syntyi Babyloniaan syntiinlankeemuksen seurauksena. Pahuutta täynnä oleva saatana eksytti ihmiset uskonnon pauloihin, jonka opetuksilla pyritään kumoamaan Raamatun Jumalan opetukset. Asiat esitettiin päinvastoin kuin Raamatussa sekä sielunvihollinen kehitteli kaikenlaisia uskomuksia ja taikamenoja, jonka kautta hän eksytti ihmisiä. Babyloniassa alkanut uskonnollisuus on kulkeutunut kautta historian myös nykypäivään, jonka vaikutus näkyy monissa asioissa, muun muassa tietyissä nykyisin juhlittavissa juhlissa.

Babylonian uskonnon jumalan temppeli oli seitsenkerroksinen rakennus, jonka viisi alinta kerrosta oli omistettu viidelle kiertotähdelle ja kuudes kerros, eli hopeinen torni oli omistettu kuulle sekä temppelin ylin kerros, kultainen torni oli pyhitetty auringolle. Ylin kerros oli omistettu Marduk jumalalle (epäjumala), josta hän hallitsi maailmaa. Jokaisen Babylonian kuninkaan tuli tässä temppelissä langeta polvilleen epäjumalan kuvan edessä ja kuninkaan tuli ottaa vastaan valtansa epäjumalansa kädestä.

Babylonian Marduk epäjumala (jonka taustalla oli todellisuudessa saatana) julisti hallitsevansa maailmaa temppelistänsä käsin. Babylonian temppelin eri kerrokset paljastavat meille sen minkä kautta saatana pitää valtaansa yllä maailmassa, orjuuttaen ihmisiä synnin kauheuksilla.

Temppelin viisi alinta kerrosta oli omistettu viidelle kiertotähdelle, joka kuvaa tiedettä, eli ihmisviisautta. Kaksi ylintä kerrosta oli pyhitetty uskonnoille, sillä kuudennen kerroksen hopeinen kuu torni kertoo muinaisesta kuunpalvonnasta, joka vallitsi Babyloniassa. Temppelin ylin kerros oli pyhitetty auringolle, jota palvottiin myös jumalana. Monet muinaiset kansat palvoivat auringonjumalia sekä aurinkoa.

Tämän maailman pimeyden ruhtinas piti yllä maailmanvaltaansa Babyloniassa yhdistäen tieteellisen ihmisviisauden ja uskonnot olemaan yhtä. Kun saatana rakentaa lopun aikana antikristillisen uuden maailman järjestyksen (Baabelin tornin), niin hän yhdistää ekumenian ja valheen kautta tieteellisen maailmankuvan ja vääristyneen uskonnon olemaan yhtä ja pitämään yhtä, tunnustaen toinen toisensa totuudeksi, vaikka kyse on valheesta ja eksytyksestä. Babylonian sotaisa luonne on myös mukana kuvioissa, joka huipentuu lopulta maailmanlaajuiseen sotaan, jossa ekumenian ykseydessä mukana olevat tahot sotivat aseellisesti toinen toisiaan vastaan liittolaisten kera sekä Israelia vastaan.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2019 13:25

*
Babylonian Akitu juhla

Pahuuden vallassa oleva saatana on rakentanut suunnitelmaansa koko ihmiskunnan historian ajan. Babyloniassa vietettiin Arakhsamma-kuun (marraskuu) ensimmäisestä päivästä kahteentoista päivään kestävän akitu-seremonioita, minkä yhteydessä tuotiin esille kohtalo- arpomisjuhlassa ennustuksia tulevan vuoden kuukausille. Akitu-seremoniajuhlassa kunnioitettiin Babylonin uskonnon Marduk ja Anu jumalia (epäjumalia). Juhlassa näyteltiin luomakunnan luominen jumalan (epäjumalan) kunniaksi sekä jumalan ja jumalattaren pyhä avioliitto maan hedelmällisyyden (menestys, hyvinvointi) varmistamiseksi. Akitu juhla oli ohran kylvämisen juhla.

Akitu juhlan kaksitoista päiväisen juhlan tapahtumia tutkimalla saamme ymmärrystä myös kekrin, pyhäinpäivän ja Halloweenin taustoille sekä monille muille asioille mitä maailmassa tapahtuu.

Akitu juhlan ensimmäisestä päivästä kolmanteen päivään Mardukin (epäjumala) temppelin pappi rukoilee Mardukilta anteeksiantoa sekä suojelusta Babylonille pyhälle kaupungille.

Akitu juhlan neljäntenä päivänä oli samat rituaalit kuin edellisinä kolmena päivänä. Neljäntenä päivänä kerrottiin kuinka maailma oli luotu ja kuinka Marduk oli voittanut pahan Tiamatin.

Akitu juhlan viidentenä päivänä tapahtui Babylonin kuninkaan nöyrtyminen ja alistuminen Mardukin edessä. Kuninkaalta otetaan pois kuninkaalliset jalokivet, valtikka ja kruunu, jonka jälkeen hän rukoili Mardukilta anteeksiantoa. Kuninkaalle palautettiin valtansa merkit, sillä hän oli osoittanut alistumista Mardukin edessä kunnioittaen Mardukin valtaa ja voimaa. Akitu juhlan perinteen mukaan viidentenä päivänä pahat jumalat yllättävät Mardukin vangiten hänet. Marduk jää odottamaan poikaansa Nabu jumalaa (epäjumala), joka pelastaa hänet ja palauttaa hänen kunniansa.

Akitu juhlan kuudentena päivänä Nabu saapuu mukanaan urheat jumalat. Kansa suurin joukoin kulkee kuninkaan perässä kohti paikkaa, jossa Marduk on vangittuna. Kansa laulaa hänestä, joka tulee palauttamaan vangitun isän kunnian.

Akitu juhlan seitsemäntenä päivänä Nabu vapauttaa Mardukin. Nabu vapauttaa Mardukin kolmantena päivänä vankeudestaan.

Akitu juhlan kahdeksantena päivänä Babylonin kuningas julistaa kaikkien jumalien olevan alamaisia Mardukille.

Akitu juhlan yhdeksäntenä päivänä juhlitaan Mardukin voittoa lohikäärme Tiamatista.

Akitu juhlan kymmenentenä päivänä Marduk juhlii ylä- ja alamaailman jumalien kanssa. Marduk palaa kaupunkiin juhlimaan avioliittoaan Ishtarin kanssa, jossa taivas ja maa yhtyvät. Ishtar oli sodan ja rakkauden jumalatar, jonka kulttiin kuului "pyhä" prostituutio. Ishtarilla oli monia rakastajattaria.

Akitu juhlan yhdentenätoista päivänä jumalat palaavat Mardukin luokse päättämään Mardukin kansan kohtalosta. Babylonian ihmisten tuli palvella jumalia ja ihmisten onnellisuus riippui siitä palvelivatko he jumalia. Marduk uudistaa liittonsa Babylonin kansan kanssa palaten sen jälkeen taivaaseen.

Akitu juhlan kahdentenatoista päivänä jumalat palaavat Mardukin temppeliin ja Babyloniassa alkaa uudestaan elämä jumalien alaisuudessa.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2019 13:28

*
Babylonian marraskuun juhla, jossa ihmiset olivat konkreettisesti tekemisissä henkivaltojen kanssa levisi kaikkeen maailmaan. Ihmiskunta on kautta historian ollut tekemisissä riivaajahenkien kanssa, jotkut tietoisesti ja toiset tietämättään. Juhlan tarkoituksena on vahvistaa ja lujittaa kontaktia henkimaailman kanssa.

Alkoholin tai jonkun muun päihteen vaikutuksen alla oleminen juhlassa kuuluu pahan saatanan suunnitelmaan, koska päihteet vievät ihmisen tietoisuuden tilaan, jossa hän on riivaajahenkien manipuloinnin kohteena. Tämän takia juuri maailman ihmisten juhla-aikoina, joiden alkuperä on riivaajahenkien alullepanemista juhlissa tapahtuu paljon ikäviä asioita muun muassa riitoja, pahoinpitelyä, surmia jne.

Ilm 9:21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

Ilmestyskirjan yhdeksännen luvun jakeessa kaksikymmentäyksi kerrotaan neljästä synnistä, jotka vaikuttavat todella voimakkaasti lopunajan ihmiskunnassa. Velhouksistaan sana on kreikaksi farmakeia, joka tarkoittaa noituus. Farmakeia sanalla on myös muita merkityksiä jotka ovat huumaavien aineiden käyttö sekä niiden jakaminen, myrkyttäminen, epäjumalanpalveluksessa käytettävä noituus sekä farmakeian kielikuvallinen merkitys on epäjumalanpalveluksen petos ja viettelys.

Jumalan sana opettaa, että noituuden kautta ollaan yhteydessä demonihenkiin. Huumaavien aineiden kautta ihminen kykenee avaamaan tietoisuuden taajuudelle, jossa hän saa yhteyden henkimaailmaan, eli yhteyden demonihenkiin:

2 Aik 33:6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi Ben-Hinnomin laaksossa, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja velhoutta ja hankki itsellensä vainaja- ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.

Huumeilla ja muilla päihdyttävillä aineilla (alkoholi) voi saada yhteyden henkimaailmaan. Tämän myös todistaa kreikankielen UT:ssa oleva sana farmakeia, jonka eräitä merkityksiä ovat huumaavien aineiden käyttö ja noituus, joka tarkoittaa että huumaavien aineiden kautta kyetään vaikuttamaan ihmisen mieleen, niin että ihminen kykenee olemaan yhteydessä pahojen henkien kanssa.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2019 17:50

*
Babylonian uskonnon menot ja uskomukset levisivät kaikkeen maailmaan, jonka seurauksena ne myös muuttivat muotoaan, mutta eksyttäjänä toimi yksi ja sama lähde, eli pahuutta täynnä oleva saatana.

Persiassa vietettiin vuodenvaihteessa Naurözia, Ahura-Mazdah-jumalan juhlaa ja päivää, jolloin uskottiin tapahtuneen maailman ja ihmisen luominen. Ihmisen koko kohtalo määrättiin vuodeksi eteenpäin.

Paha saatana on rakentanut vuodenvaihteen juhlan koko ihmiskunnan historian ajan. Tämän tarkoituksena on saattaa koko ihmiskunta palvomaan ja palvelemaan saatanaa ja riivaajahenkiä. Paha saatana on myös rakentanut seurakunnan valhejäljitelmän Rooman katolisen kirkon, jonka tarkoituksena on eksyttää ihmiskuntaa luulemaan, että katolinen kirkko edustaa Raamatun Jumalan uskoa. Paha saatana on kautta katolisen kirkon historian ujuttanut kirkkoon saatanallisia valheita, samoja valheita hiukan erilaisessa paketissa kuin muissa uskonnoissa, sekä osittain suoranaisia kopioita eri uskontojen opetuksista, joiden nimet ja käsitteet on muutettu kristillisyyden näköiseksi, mutta oppi ja alkuperä on pakanauskonnoista.

Pahan saatanan rakentamien juhlien tarkoituksena on saattaa juhlat näyttämään melkein kuin toistensa kopioilta, koska siten ihmiskunta voi yhdistyä yhdeksi palvelemaan saatanaa päivien lopulla. Paha saatana on rakentanut juhlansa siten, että esimerkiksi katolisen kirkon tietyt historiaan saattamat juhlat sisältävät osia pakanajuhlista. Näin ihmiskunnan on helpompi yhdistyä päivien lopulla palvelemaan saatanaa antikristuksen johdolla. Silloin kun on yhteinen tausta, pohja ja perustus, niin sen päälle on helppo yhdessä rakentaa. Tämän tähden kaikkien uskontojen asiat muistuttavat toinen toisiaan, vaikka niissä on eroja, niin silti yhteinen perusta on löydettävissä. Paha saatana on rakentanut ja vaikuttanut siten, että kaikilla synnin orjuudessa olevilla ihmisillä on tietty sama perusta, jonka varassa he päivien lopulla antikristuksen johdolla tulevat yhdessä palvelemaan hetken aikaa saatanaa.

Ilmestyskirjan kuvaama Babylon tarkoittaa uskontoa ja eksytystä, jota saatana johtaa maan päällä. Kun tutkimme kekrin, pyhäinpäivän ja halloweenin juuria ja taustoja, niin huomaamme niiden juurten olevan Babylonian uskonnossa.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2019 17:53

*
Kekri on muinnaissuomalainen sadonkorjuun juhla, jota vietettiin mikkelinpäivän (29.9.) ja nykyisen pyhäinpäivän välisenä aikana. Juhlan tarkka ajankohta määräytyi aina jokaisen vuoden syystoimien mukaan.

Kekri juhlassa vainajia kunnioitettiin uskomalla, että he olivat todellisia ja läsnä olevina mukana juhlassa. Kekri juhlassa oli tiettyjä taikoja ja ennustuksia. Vainajien uskottiin vierailevan kekrin aikaan maan päällä elävien luona. Kekrin aikana oli tapoja ja toimenpiteitä, joiden kautta henkiä koitettiin lepyttää, että he olisivat tuoneet seuraavksi vuodeksi onnen ihmiset elämään.

Kekrin aikaan (marraskuussa) vainajien uskottiin olevan erityisen paljon liikkeellä ihmisten keskuudessa. Kekrinä ja jakoaikana oltiin erityisen tarkkoja, siitä vanha loppuu ja uusi alkaa. Suomalaisessa perinteessä tämä aika oli pyhää aikaa. Seuraavan vuoden ilmoja ja muita tapahtumia ennustettiin muun muassa leivän paistista ja palaneista oksista. Vainajille jätettiin ruokauhreja, tehtiin taikoja ja ennusteltiin tulevaa vuotta. Ruokaa vietiin myös pihapiirin haltijoille, riihi- ja saunatontuille. Ihmiset uskoivat, että hyvät suhteet henkiolentoihin takasivat terveyttä ja hyvän sadon tulevana vuonna.

Kekrin perinteeseen kuului, että ukot olivat kovassa humalassa. Kekrin aikana kaikki tulevaisuuteen liittyvä oli tärkeää. Ihmiset tekivät silloin taikoja. Kekrin aikana tehtiin erilaisia viljelyriittejä.

Kekrillä ja Akitu juhlalla on paljon samoja yhtäläisyyksiä. Molemmat olivat sadonkorjuujuhlia, molemmissa lepytettiin henkiolentoja, molemmissa toivottiin onnea ja menestystä tulevalle, henkien lepytys takasi onnen ja menestyksen.

Kekrin vainajahenget ja henkiolennot eivät olleet mielikuvitusta eikä leikkiä, sillä ne olivat ihan oikeita henkiolentoja, eli samoja riivaajahenkiä, jotka eksyttivät Babylonian kansaa. Babyloniasta alkanut saatanallisen juhlan perinne on kulkeutunut kautta historian eri puolille maailmaa erilaisine nimineen, mutta juhlan alkuperä on sama ja juhlan isäntä on sama, eli saatana riivaajahenkineen. On sanomatta selvää ettei Herran Jeesuksen opetuslapsilla voi olla mitään tekemistä kekri perinteen kanssa.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2019 17:58

*
Halloween

Muinaiset keltit, jotka asuivat Brittein saarten alueella viettivät yli 2000 vuotta sitten sadonkorjuujuhlaa. Keltit päättivät kesän yhteisellä juhlalla, jonka jälkeen he siirtyivät talvikauteen ja uuteen vuoteen. Keltit uskoivat vainajien henkien olevan liikkeellä.

Halloween tulee nimestä all hallow's eve (kaikkien pyhien aatto). Pyhäinmiestenpäivä esiintyi Ranskan kelttiläisillä alueilla jo 700-luvulla. Pyhänmiestenpäivän yhteydessä kestitettiin suvun vainajia. Katolinen kirkko otti juhlasta vaikutteita opettaen vainajien olevan lomalla kiirastulesta marraskuun 2. päivänä, katselemassa entisiä asuinsijojaan.

Germaaniset kansat viettivät 1. päivä marraskuuta pyhäinmiesten päivää (Allerheiligen). Germaanisten kansojen keskuudessa vuodenvaihteen jälkeiseen aikaan liittyi runsaat vainaja- ja kummitustarinat.

1800-luvulla Halloween ja sen perinne tuli Amerikkaan irlantilaisten ja englantilaisten siirtolaisten mukana. Juhlasta tuli Amerikassa yhteinen kansanjuhla, joka sai myös uusia muotoja. Lapset kiertävät noidiksi ja kummituksiksi pukeutuneena kerjäämässä makeisia.

Halloween tunnetaan myös nimellä Samhain. Samhain on sadonkorjuujuhla, jossa muistellaan kuolleita ja kommunikoidaan kuolleiden kanssa. Samhain on myös iankaikkisen reinkarnaation juhla. Samhain aikaan wiccoilla ja muutamilla pakanauskonnoilla on suuri sapatin aika.

Eurooppalaisen tradition mukaan Samhain yönä vanha jumala kuolee ja jumalatar suree häntä kovasti seuraavat kuusi viikkoa. Kelttiläisen uskomuksen mukaan kaikki kuolleet sielut palaavat isoon elämän kattilaan, kuolema ja henkiin herääminen odottaa jälleensyntymistä.

Halloweenin aika on noitien, noituuden ja wiccojen suosikki vuoden ajanjakso. He uskovat että halloween yönä fyysinen ja henkinen todellisuus kohtaavat, jolloin voidaan olla yhteydessä kuolleiden kanssa sekä ennustaa tulevia.

Halloween ei ole leikkiä ja mielikuvitusta, vaan aikaa jolloin henkivallat aktivoituvat ja ovat voimakkaassa kontaktissa ihmisten kanssa. Noidat ja okkultiikot kokevat selkeästi yhteyden henkivaltojen kanssa, jotka esittävät kuolleita, mutta he eivät ole kuolleita, vaan riivaajahenkiä, jotka jäljittelevät kuolleita omaisia. Tavallinen kansa pitää Halloweenia leikkinä ja perinteenä, mutta he ovat tietämättään tekemisissä pahuuden henkivaltojen kanssa.

Samat henkivallat, jotka eksyttivät Babylonian kansaa marraskuun juhlan kautta, eksyttää ihmisiä Halloween juhlan kautta. Halloween juhlan juuret ja taustat löytyvät Babyloniasta kuten myös Kekri juhlan. Herran Jeesuksen opetuslapsilla ei tulisi olla mitään tekemistä Halloween juhlan kanssa.

-PP-
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta