Uusi täällä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uusi täällä

ViestiKirjoittaja Uskova » 16. Loka 2019 14:02

ja uskon tiellä myös hyvin vauvan tossuissa.. mut moi kaikille!

Voisiko joku vähän avata mitä tarkoittaa seuraava lause: Jumalan Henki antaa ihmisille elämän ja osallisuuden Jumalan pyhyydestä.

Etenkin, että Jumala antaa elämän? Mitä se niinkuin käytännössä tarkoittaa? Maallinen ihminenhän ajattelee, että minullahan on jo elämä..
Uskova

Re: Uusi täällä

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Loka 2019 15:35

Uskova kirjoitti:ja uskon tiellä myös hyvin vauvan tossuissa.. mut moi kaikille!

Voisiko joku vähän avata mitä tarkoittaa seuraava lause: Jumalan Henki antaa ihmisille elämän ja osallisuuden Jumalan pyhyydestä.

Etenkin, että Jumala antaa elämän? Mitä se niinkuin käytännössä tarkoittaa? Maallinen ihminenhän ajattelee, että minullahan on jo elämä..

Tervetuloa tälle foorumille. Täällä on nykyisin aika hiljaista. Itse käyn aika ajoin tänne kirjoittamassa. Päätin muutamalla sanalla vastata kun huomasin, ettei kukaan foorumilla ollut Sinulle vastannut.

Kun sanomme, että Jumala antaa meille elämän niin sillä hengellisessä mielessä tarkoitetaan iankaikkista elämää, jonka osallisuuteen pääsimme uskoon tultuamme. "Jolla Poika on, sillä on elämä. Jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen*), tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä" (1.Joh. 5:12-14). Tietenkin Jumala antaa kaikelle myös ajallisen elämän (ihmiselle, eläimille, luonnolle), josta elämästä Jumalan luomakunta on päässyt osalliseksi. "Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme" (Apt. 17:28a).

*) Tuo Raamatussa useita kertoja toistuva ilmoitus "uskomalla Jumalan Pojan nimeen" tarkoittaa ihmisessä syntynyttä uskoa Jeesukseen Kristukseen, joka sovitti syntimme kuolemalla edestämme ja näin sovittaen syntiemme rangaistuksen. Jumalan Pojan nimeen uskominen merkitsee Hänen henkilöönsä ja lunastustyöhönsä uskomista sekä Hänen puoleensa kääntymistä. Tämän olet ilmeisesti tehnyt ja saanut kokea, että "missä on syntien anteeksiantamus, siellä on elämä ja rauha".

Uskoontulossa (uudestisyntymisessä) Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan ja Hän tahtoo opettaa uskovaisen tuntemaan yhä paremmin Jeesuksen. Hän ohjaa jokaista Jumalan lasta. Jumalan Henki on pyhä ja johdattaa uskovan pyhitykseen.

Hyvää syksyn jatkoa ja matkaa Jeesuksen kanssa. Laitan tähän lopuksi vanhan laulun jota Jeesusliikkeen aikana lauloimme 1970-luvulla. Se on semmoista vanhanajan renkutusta :think2: , mutta sanat ovat erinomaisen hyvät.

https://www.youtube.com/watch?v=YM3i2AJYXrM

Laitanpa vielä toisenkin. Äänite on vuodelta 1992 ja laulaja on Jaana Toivonen, joka tuossa on vielä sokea. Vuotta myöhemmin hän sai näkönsä.
https://www.youtube.com/watch?v=3EIRiCS1wTI
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Loka 2019 16:19

*
Tervetuloa tänne foorumiin! Sama juttu täällä, kun olen tossuissa, siis olen jo pitkään ollut uskossa niissä tossuissa, mutta olen kysellyt Raamattuun liittyviä asioita ja varmaan edelleen kyselen... Jukasta on ollut paljon apua myös. :)

Hyvä kysymys sinulla on... Maallinen elämä ei ole ikuinen. Jumalan Henki antaa elämää, joka on ikuista. ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Loka 2019 16:38

vaisuliini kirjoitti:*
Tervetuloa tänne foorumiin! Sama juttu täällä, kun olen tossuissa, siis olen jo pitkään ollut uskossa niissä tossuissa, mutta olen kysellyt Raamattuun liittyviä asioita ja varmaan edelleen kyselen... Jukasta on ollut paljon apua myös. :)

Hyvä kysymys sinulla on... Maallinen elämä ei ole ikuinen. Jumalan Henki antaa elämää, joka on ikuista. ;gladly:

Wau, Vaisuliini on oppinut vastaamaan aina vaan lyhyemmin. Hieno juttu. Rukoilen itselleni myös osaamista sanoa asiat lyhyesti ja ytimekkäästi. Minä tuppaan olla sellainen höpöttäjä. Muistaakseni sananlaskuissa sanotaan, että "missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä" ts. minä itse.
Jukka

Paluu Yleinen keskustelu