*
Huomenta!

Minulle tuli joku päivä sitten ajatus, mutta en uskaltanut avata keskustelun peläten väärinymmärrystä, mutta silloin kaipasin hepreankieltä osaavia uskovia, joita voisin kans jututtaa kysellen ja keskustellen siitä, joka voisi avata lisää ymmärrystä siihen asiaan, jota nyt ajan.
Se ajatus puhutti minua pitkään, niin lopultakin uskallan varovasti aloittaa keskustelun ja toivon, että kysyminen kannattaisi, sillä se johtaa oikeaan ymmärrykseen, mitä tarkoitan ja mitä ajan asiaa.
Koin alusta saakka identiteettiäni revetyksi pois, kun sain tietää väärän termin kautta. Minähän elin valheessa sen takia jo kauan. En tarkoita pelastavaa uskon tilaa, vaan siitä, mitä Raamattu sanoo meidän (pakanakristittyjen ja juutalaisten kristittyjen) olevamme - Raamatun mukaisen uskon perusteella ja edistäen sitä Raamatun mukaista uskoa.
Jo alusta saakka minä en omistanut mitään Raamatun mukaista identiteettiä Raamatun mukaisen uskon perusteella, sillä alusta saakka se on oma identiteetti Jeesuksessa Raamatun opetuksen mukaan. Aluksi luulin, että kristuskeskeisen uskonkasvun kautta saa identiteetin ollakseen Hänen kaltaiseksi ja elin valheessa, että se on se oma identiteetti väärän termin
kristinusko perusteella, jonka mukaan pakanakristityillä ja juutalaisilla kristityillä on muka eroa uuden liiton voimissa.
Totuuden tuntemisen kautta aloin nähdä siitä oikeassa valossa, että väärä termi kristinusko varasti minulta Raamatun mukaisen identiteetin, joka on Jeesuksessa. Se on törkeä identiteettivarkaus väärän termin
kristinusko perusteella. Koska Raamatun mukaisen identiteetin kautta - totuuden tuntemisen rinnalla Jeesus alkaa kirkastaa minulle. Siksi se on minulle tärkeää.
Olen kuullut monta kertaa siitä uskovilta, joiden mukaan
se juhla ei kuulu meille, s
e kuuluu vain juutalaisille kristityille, joiden Herra on sama Jeesus, jota minähän seuraan. Se on osa identiteettiä Jeesuksessa.
Totuuden tuntemisen rinnalla en enää omista väärää termiä, sillä aloin etsiä Raamatun opetusta, mitä se sanoo meidän olevamme Jeesuksessa Raamatullisen uskon perusteella ja edistäen Raamatullista uskoa, joka tulee Jeesukselta.
Raamatun oikeassa Sanan opetuksen valossa juutalaiset kristityt ovat minun veljiäni ja siskojani Jeesuksessa. Se tarkoittaa, että meillä ei ole mitään erillistä identiteettiä Jeesuksessa. Siksi avasin tämän postauksen.
Totuus ja totuuden tunteminen oikeassa valossa on tärkeintä, joko olen väärässä tai oikeassa, sillä ei ole väliä, vaan totuudella on ja siksi se minua kiinnostaa eniten kohti Raamatun Jeesusta, niin löytäisin oman identiteetin ja tietäisin, kuka olen Jeesuksessa ja mikä oma identiteetti Jeesuksessa on ja Jeesuksessa kaikki on yhtä, siinä ei ole mitään eroa, niinkuin väärä termi kristinusko on väittänyt ja levittänyt valheen siitä erottaen toisistamme (pakanakristittyjen ja juutalaisten kristittyjen väliltä).
Juutalaisten kristittyjen Herra on Messias, mutta minkä uskon perusteella? Ei ainakaan kristinuskon perusteella, jonka varassa pakanakristityt, joiden Herra on sama, kuin juutalaisilla kristityillä on, vaeltavat ja elävät. Juuri se erottaa väärän termin perusteella toisistaan. Raamattuhan opettaa, että kaikki on yhtä Jeesuksessa.
Jeesus on minun Herra ja Jumala. Jeesus on lihansa puolesta juutalainen.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.