anjou kirjoitti:Miksi kristinuskotermi muutettaisiin. Messiaanisiakin on useita suuntauksia. Mukana ihmisviisautta. Olisiko Petri Paavolalla opetusta asiasta.
Roosa kirjoitti:Ei minua vaisuliini mikään loukkaa, mutta en koe että meidän kannattaa ottaa uusia termejä käyttöön, koska mehän ollaan kohta ihan sekaisin kaikista termeistä. USKO JEESUKSEEN riittää ja pelastaa, Raamatun mukainen usko. KEEP IT SIMPLE! Pitäkää uskonasiat yksinkertaisina, koska se ei oikeasti ole niin vaikeaa, vaan lapsikin pelastuu sydämen uskolla, ja niin mekin. Sydämen uskolla ovat meidän esi-isämme ja esiäitimmekin pelastuneet, ne ketkä ovat uskoneet Jeesukseen Vapahtajanaan.
Jumalalla on oma pelastussuunnitelma pakanakansoille ja juutalaisille. Pakanakansojen edustajat (myös katoliset) jotka tunnustavat Jeesuksen Messiaakseen ja juutalaiset jotka tunnustavat Jeesuksen Messiaakseen ovat Israel, "Te Olette Israel" = Lopulta koko Israel pelastuu. Kaikki tarvitsevat Jeesusta pelastuakseen, joka ainut ihminen maan päällä. Ja sitä tarkoitin "olla kristitty ja ylpeä siitä", ettei hävetä Jeesusta ja omaa uskoamme vaan julistetaan rohkeasti Jeesuksesta, koska ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa (ei mikään uskonto) ja Hän on ainut Tie Taivaaseen Jumalan Luokse!
anjou kirjoitti:Miksi kristinuskotermi muutettaisiin. Messiaanisiakin on useita suuntauksia. Mukana ihmisviisautta. Olisiko Petri Paavolalla opetusta asiasta.

vaisuliini kirjoitti:*Roosa kirjoitti:Ei minua vaisuliini mikään loukkaa, mutta en koe että meidän kannattaa ottaa uusia termejä käyttöön, koska mehän ollaan kohta ihan sekaisin kaikista termeistä. USKO JEESUKSEEN riittää ja pelastaa, Raamatun mukainen usko. KEEP IT SIMPLE! Pitäkää uskonasiat yksinkertaisina, koska se ei oikeasti ole niin vaikeaa, vaan lapsikin pelastuu sydämen uskolla, ja niin mekin. Sydämen uskolla ovat meidän esi-isämme ja esiäitimmekin pelastuneet, ne ketkä ovat uskoneet Jeesukseen Vapahtajanaan.
Jumalalla on oma pelastussuunnitelma pakanakansoille ja juutalaisille. Pakanakansojen edustajat (myös katoliset) jotka tunnustavat Jeesuksen Messiaakseen ja juutalaiset jotka tunnustavat Jeesuksen Messiaakseen ovat Israel, "Te Olette Israel" = Lopulta koko Israel pelastuu. Kaikki tarvitsevat Jeesusta pelastuakseen, joka ainut ihminen maan päällä. Ja sitä tarkoitin "olla kristitty ja ylpeä siitä", ettei hävetä Jeesusta ja omaa uskoamme vaan julistetaan rohkeasti Jeesuksesta, koska ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa (ei mikään uskonto) ja Hän on ainut Tie Taivaaseen Jumalan Luokse!
Hei, nämä termit eivät ole uusia, vaan kyse on siitä, mistä väärät termit ovat tulleet. Väärien termien kanssa on eletty valheessa. Tässä ei ole tarkoitus mennä kenenkään henkilökohtaisuuksiin.
Roosa kirjoitti:Tarkoitin sitä vaisuliini, kun aloituksessa olit kirjoittanut siitä että: "Mikä oma termi , jota sinä ja minä seuraamme?" Vastaus oli että: "Sinä ja minä olemme juutalais /messiaanispohjaisia UT:n Jumalan seurakuntaan kuuluvia ja raamatullista uskoa pitäviä. Se on UT:n apostolinen oppi ja usko."
En tiedä tarkoittiko tämä 'sinä ja minä' sinua ja tätä uskonveljeäsi, vai kaikkia palstalaisia, mutta minä sanoudun ainakin irti tuosta termistä. Kuulostaa vieraalta ja oudolta... Varo vaisuliini ettet eksy jonnekin vieraisiin oppeihin.
Odotan, että Herra alkaisi puhua PP:n sydämelle siitä asiasta. Pysykäämme rauhassa.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa