*
Jukka, pyydän anteeksi, että saatoin tällä kirjoituksella sinua väärinymmärrykseen.
Anteeksi myös siitä, että olen lyhytmuistinen, enkä muistanut, että pitää aina kirjoittaa selkeästi.
Oma mokani, etten muistanut. Anteeksi!
Nyt yritän muistaa, että pitää kirjoittaa selkeästi, niin sitä ymmärretään oikein.
En tue sitä opetusta, jonka mukaan yksin Kristuksen sovitustyö ei riitä.
Kyllä Hänen sovitustyö riittää täydellisesti.
Tarkoitan, että se sama malli, mitä Paavali on tehnyt, eli hän on puuttunut siihen, kun galatalaiset ovat äkisti kääntyneet pois Kristuksen yhteydestä toisenlaiseen evankeliumiin, joka on ihmisviisauden varassa, osoittaa, että se sama malli tarvitaan myös tänäkin päivänä nykyajan uskovien keskellä.
Eli sinä aikana Paavali piti huolen, että uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan. Se sama malli pitäisi toimia meidän nykyaikana, jolloin ihmisviisaus on yleistynyt ja kasvaa kokoajan lopunajan luopumusta kohtaan.
Siksi Paavali kirjoitti uskon perustumisesta ja hän kirjoitti, että Kristuksen risti mitätöidään pois ihmisviisauden perusteella, eli ihmisviisauden varassa risti on voimaton.
1.Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Siis Kristuksen sovitustyö ja sen jälkeen pidetään huolen (jatkuvasti), että uskon tulee perustua Jumalan voimaan. Ne molemmat, siis sovitustyö ja se sama malli kuuluu samaan pakettiin.
Evankeliumi ihmisviisauden varassa on voimaton ja siitä sanotaan "korvausteologiaksi". Se saattaa luopumaan uskosta Jeesukseen, koska usko perustuu ihmisviisauteen ja tällä tavalla haalitaan omaan korvasyyhyyn - omaksi kadotukseksi.
Kysy, jos et ymmärrä, mitä tarkoitan. Yritän selittää ja toivon osaavani selittää.
Olen nyt tällä hetkellä kotimatkalla ja vasta illalla kotiudun.
Siunausta sinun arkielämääsi ja voimia sinulle, Jukka!

Seuratessani näitä lopun aikojen uutisia ja profetioita, niin olen tuntenut Herran puhuvan minulle monta kertaa nämä sanat: ”valmistautukaa, tehkää valmisteluja”. Mieleeni tuli Nooa ja arkin rakentaminen. Tiedän silti sen, että Herra pitää meistä huolta ja olemme turvassa. Olen rukoillut ja tutkinut sanaa, mutta ole ymmärtänyt vielä mitä minun/meidän pitäisi tehdä? Onko Herra puhunut myös teille tästä asiasta? Miten te olette valmistautuneet?