Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Elo 2019 08:47

*
Huomenta, uskonveljet Jukka ja Juhani! :) Jukka, haluaisin kommentoida, jos sopii. Olen nähnyt Herraa Kristusta, mutta en inhimillisin silmin, vaan hengen silmin. Miten osaisin selittää sinulle.. Yritän nyt selittää omin sanoin. Toivottavasti osaan selittää.

Kun Jeesus ilmaantui minulle ja samalla minä huomasin hämmästyen ja ihmetellen, että Hän oli juuri täsmällinen, mitä Raamattu ilmoittaa Hänestä. Ajattele, sinä aikana olin aika huono lukemaan Raamattua ja itselläni oli lukihäiriöongelma ADHD-tyypillisen keskittymishäiriön kanssa, niin siitä huolimatta Raamatun ilmoittama täsmällisyys Hänestä ilmoitti minulle Hänen ilmaantuessaan ja jaksoin ihmetellä, miten mahdollista se on, vaikken lukenut kunnolla kaiken, mikä koskee Häntä. :wtf: :shock: Se oli ihmeellisintä. :)

Juhani, haluaisin kertoa yhdestä hauskasta jutusta. Kun tein taulun kokeilumielessäni ja tein pienemmät tekstit tauluun, koska oli tarkoitus saada ihmisen lähelle sitä taulua, eikä tarvitse lukea ne tekstit kauemmalta, siksi tein pienemmät tekstit ja laitoin taulun seinälle. Se veti ihmisen lähelle lukemaan, mitä siinä lukee ja taulussa oli Joh. 3:16 pikkuevankeliumi. Samalla se kylvi Jumalan Sanan siemenen lukijan sydämelle. Toivottavasti Sanan siemen meni perille hyvälle maaperälle siinä hänen sydämessä. :D

Tauluun voi laittaa mitä hengellinen lause tahansa vaikka 'Oletko koskaan ajatellut, missä vietät iäisyytesi?' Tai näin: 'Jumalan luona on paljon anteeksiantamusta. Jeesus Kristus, Messias maailman Vapahtaja tahtoo antaa sinulle synnit anteeksi, sillä Hänellä ei ole turmion ajatuksia sinua kohtaan, vaan hän tahtoo antaa sinulle tulevaisuuden ja toivon, siksi Hän rakastaa sinua. Käänny Hänen puoleen ja vastaanota Hänet elämäsi Herraksi ja Vapahtajaksi, niin Hän sinua armahtaa ja on Sinun Auttaja, myös sinun tulevaisuudessasi.

Jer. 29:11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon
.'

;gladly:

----------

No haluaisin vielä kirjoittaa siitä, että jotkut nousevat puolustuskannalle puolustamaan kuvia omien kokemusten perusteella ikäänkuin ne heidän saamat kokemukset olisivat enemmän auktoriteetti, kuin Raamattu, niin se paljastuu, että he eivät ymmärrä Raamatun asemaa, sillä Raamattu on ainoastaan auktoriteetti tässä maailmassa ja yli kaikkea. He eivät ole Sanan keskeisiä uskovia, vaan kokemuskeskeisiä uskovia. Se surettaa, sillä he eksyvät kokemusten mukaan pois totuudesta. He eivät ota vastaan rakkautta Raamattuun voidakseen pelastua.

Yksi vaarallinen asia on mahdollisuus eksyttää heidät pois kokemuksen perusteella, kun saatana tietää heidän olevan kokemuskeskeisiä, koska kokemus on heille auktoriteetimpi, kuin Raamattu ja koska Jumalan Sana ei ole heille ensisijainen kohde, vaan kokemus. Kun he tukevat kuvien tekoa, niin siinä tapauksessa he saattavat muita Jumalan Sanassa kokemattomia uskovia eksytykseen kokemuksen perusteella eli eksymään totuudesta pois. Heidän täytyy tajuta se.

Sillä Raamatun mukaan saatana on mestari naamioitumaan Häneksi ja myös valkeuden enkeliksi.

2Kor. 11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Elo 2019 14:49

Miksi YK on puolueellinen Israelia vastaan?

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Elo 2019 08:49

Arabien ja juutalaisten raiskaamat naiset

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja tuulikki » 07. Elo 2019 10:52

Kerrankin jotain katsomisen arvoista yleltä. Mind controllia parhaimmillaan. kesto noin 30min.

https://areena.yle.fi/1-50094809

tässä ohjelman kooste

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/07/2 ... en-mediaan
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Elo 2019 08:14

Musliminainen kertoo totuuden Israelista

PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Elo 2019 10:55

*
Haluaisin esittää kysymystä, seuraatko enemmän opetuksia facebookin kautta tai uskon foorumin kautta? Jos seuraat enemmän facebookin kautta noita opetuksia, silloin opetuksen lainaaminen olisi turhaa. :)

Olisi hienoa tietää, faceebotataanko uskovat nykyään aktiivisesti seuraten PP:n ja Petri Kuuselan opetuksia. No tärkeämpi on keskinäinen rakentaminen Kristuksessa, niin siksi esitän kysymystä. Jos facebook on mahdollisuus, sehän on hyvä juttu. Mutta jos facebook ei ole mahdollisuus, otappa hihastani kiinni rohkeasti vaikka yksityisviestillä tai anonyymilla sähköpostilla vaisuliini@gmail.com, jos haluat lukea ne opetukset suoraan täältä, siis tuosta osiosta 'Päivän sana'.

Päivän sana -osion tarkoitus on se, että jokainen voi laittaa itse jonkun opettajan opetusaiheen, joka pohjautuu Raamattuun. Voit myös laittaa Raamatun kohdat, mitkä sinua puhuttelee. Voit myös laittaa hengellisen kirjan tekstit, mitkä koskettaa, lohduttaa tai puhuttaa. Laita myös kirjan nimi ja kirjailija. :)

No ei kukaan varmaan jaksa lukea pitkää opetusta, voi laittaa lyhyempi, minkä verran jaksetaan lukea.

Sanon nyt se yksi lohdullinen juttu. Ettei kukaan meistä ole niin täydellistä, en minäkään. Siksi olen täällä, että saisin rakentua itse Kristuksessa. Mutta ilman Sinua en voi rakentua Kristuksessa. Siksi Sinua tarvitaan. :)

tuli mieleen äsken se uusi kysymys. Kiinnostaisi tietää, mitä mieltä olet uskonfoorumista ja mikä sinun käsityksesi mukaan uskonfoorumin tarkoitus on? :)

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2019 11:00

*
Rauhanmorotus kaikille!

No pari asiaa alkoi askarruttaa minua. Jos en saa täältä vastausta, ei se minua haittaa. Yritin avata ymmärrystä keskustellessani yhden uskovan kanssa, että uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan tai muuten menettää pelastuksen. Kun Ihmisen Poika tulee, löytänee uskoa maan päältä eli Jumalan voimaan perustavaa uskoa. Jollei Ihmisen Poika löytäne uskoa maan päältä, koska usko ei ole siellä, missä pitäisi olla, vaan ihmisviisauden varassa, johon uskoo. Itseasiassa hän ei ole pelastunut, vaikka luulee olevansa pelastunut.

Uskova sanoi, että riittäähän Kristuksen sovitustyö, jonka kautta pelastuu. Mutta se ei kuitenkin riitä, koska jos usko perustuu ihmisviisauteen, jonka varassa ei pysy Kristuksessa. Uskovan on vaikea ymmärtää sitä, enkä taas ymmärrä, miksi se on hänelle vaikea ymmärtää. Johtuuko, että hän on järjenperäinen uskova? Se asia minua vaivaa.

Toinen juttu vielä... Sellaiset järjenperäiset uskovat pitävät ihmisviisautta "uskon työkaluna", jonka kautta (muka) pelastuu. :wtf: :shock: :? :( Nyt tässä ajassa ollaan ja siinä ihmisviisauteen uskon perustuminen on yleistynyt - kohti lopunajan luopumusta. Miten siihen voisi puuttua? Ja miten osaisin selittää?

No voimia ja jaksamista sinun arkielämääsi. Kristus kanssasi. :pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Elo 2019 11:27

*
No jatkan vielä siitä samasta, siis edellisestä jutusta....

On mielenkiintoista huomata, miten alkuseurakunnan aikana apostoli piti huolen, että uskoontulleiden ihmisten uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan. Kun galatalaiset ensin tulivat uskoon, mutta äkkiä kääntyivät pois Kristuksesta, joka on kutsunut heitä armossa toisenlaisen evankeliumin takia. Se toisenlainen evankeliumi tuli ihmisviisauden perusteella, johon usko perustui. He menettivät pelastuksen uskomalla siihen toisenlaiseen "järjenperäiseen" evankeliumiin.

Niin Paavali puuttui siihen asiaan ja piti huolen heidän pelastuksesta, että se olisi kunnossa ja että uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan. Paavali kirjoitti paljon uskon perustumisesta.

Eli yksin Kristuksen sovitustyö, jonka kautta pelastuu, ei riitä. Koska uskon perustumisesta pitäisi myös pitää huolen, kuten Paavali on tehnyt eli hän piti huolen siitä uskon perustumisesta. Se sama malli pitäisi toimia vielä tänäkin päivänä, eli tulisi puuttua asiaan, jossa usko perustuu ihmisviisauteen, koska siinä on vaara menettää pelastuksen ja tulisi pitää huolen, että pelastus olisi kunnossa ja siitä, että usko tulee perustua yksin Jumalan voimaan.

Minusta se olisi hirveästi ajateltavaa, että järjenperäiset uskovat (joiden usko perustuu ihmisviisauteen) ovat matkalla kohti lopunajan luopumusta, jollei siihen puutu.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Elo 2019 02:34

vaisuliini kirjoitti:Eli yksin Kristuksen sovitustyö, jonka kautta pelastuu, ei riitä.

Jeesuksen Kristuksen sovitustyö riittää. Tästä pelastuksen horjumattomasta totuudesta ei ole tinkimistä: Jeesuksen sovintoveri piisaa kaikille, jotka siihen toivonsa panevat. Siinä ei ole yhtään erotusta.

"Me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha [yksikään ihminen] tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen [Jeesuksen usko]."
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Elo 2019 10:14

vaisuliini kirjoitti:… uskon tulee perustua yksin Jumalan voimaan tai muuten menettää pelastuksen. Kun Ihmisen Poika tulee, löytänee uskoa maan päältä eli Jumalan voimaan perustavaa uskoa. ...

Mieltäni jäi yhä vaivaamaan mitä tarkoitamme puhuessamme "Jumalan voimasta"? Raamattu opettaa, että evankeliumi on Jumalan voima.

"Minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi... Sillä siinä [evankeliumissa] Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta" (Rm. 1:16a-17).

Korinttolaisille Paavali opettaa vielä tarkemmin ja yksityiskohtaisemmin Jumalan voimasta.

"Sana rististä ... on Jumalan voima" (1.Kr. 1:18). Se Jumalan yliluonnollinen ja ihmismielelle käsittämätön voima, joka synnyttää syntisen ylhäältäkäsin, on kätketty Jeesuksen Kristuksen ristiin, "siis sanaan rististä". Niinpä Paavali kirjoittikin korinttolaisille: "Minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna" sekä evankeliumin ytimestä "Minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ... näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet" (1.Kr. 2:2, 15:3-4, 11b).

Yksinkertainen sanan saarna syntiemme tähden kuolleesta ja kolmantena päivänä ylösnousseesta Jeesuksesta Kristuksesta pelastaa kurjimmankin syntipolon, kun vastaanottaa Jumalan Pojan evankeliumin. Se on Jumalan voima.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu