Koska viimeeksi rukoilimme tämän foorumin jatkumon puolesta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Koska viimeeksi rukoilimme tämän foorumin jatkumon puolesta?

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Touko 2019 02:13

Tällä(kin) foorumilla käsitellään monia asioita ja aiheita, jotka eivät liity lainkaan Jumalan Pojan evankeliumiin ja Häneen edestämme ristiinnaulittuna ja ylösnousseena Vapahtajanamme. Keskusteluissa pyritään tuomaan esille aikanamme nopeasti lisääntyvään moraalittomuuteen ja yritetään todistaa tieteen keinoin Jumalan sanaa oikeaksi (esim. luomista, sen aikajanoja, maailmankaikkeuden syntyä, vedenpaisumusta, Nooan arkkia jne.).

Olen ollut uskossa Vapahtajaani Jeesukseen vuodesta 1971 ja saanut nähdä maassamme aitoa herätystä, mutta myös valheherätystä. Missä Jeesusta on saarnattu Herrana ja ainoana syntiemme sovittajana, siellä ihmisiä on tullut uskoon ja pelastukseen. Missä taas on saarnattu Kristusta puheen viisaudella ja tieteen todistuksin siellä ei ihmisiä ole tullut uskoon - eikä tule – sillä usko syntyy vain ja ainoastaan Kristuksen evankeiumin kuulemisesta ja sen vastaanottmisesta ts, siihen uskomalla.

Minä en tällä kirjoituksella tarkoita, että monet foorumilla käsiteltävät asiat olisivat väärin tai turhanpäiväisiä -ei toki- mutta nyt meidän pitäisi antaa evankeliumin sanoman kirkkaasti loistaa palstalla, jotta edes muutamat löytäisivät pelastuksen ja saisivat Jeesukseen uskomalla syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän, Jos olisin tämän foorumin (yksi) vastuullinen, niin jakaisin kirjoitukset siten, että pelastukseen ja evankeliumiin liittyvät asiat olisivat oma ryhmänsä ja nuo kehälliset ja ”kehällisen kehälliset” asiat sitten toinen.

Olen rukoillut tämän palstan ja sen jatkuvuuden puolesta ja muistanut niitä, jotka tänne kirjoittavat, Heidän määränsä vähenee vuosi vuodelta. Siihen voi olla ja onkin useita syitä; mm. sosiaalisten kanaavien nopea lisääntyminen (esim. facebook, messinger yms. jotka verottavat kirjoittajia) sekä foorumien määrän lisääntyminen, mutta suuri syy mielestäni on se, ettei palstalta ole luettavissa enää yksinkertaista evankeliumi vaan liian paljon ”tieteellistä ja toisarvoista”, joiden kertominen eivät voi ketään pelastaa. Maailman luomiskertomus, Raamatussa kerrotut ihmeet eikä mikään muu historiassa tapahtunut tosiasia voi palastaa ihmistä vaikka niihin uskoisimme. ”Pelastu tulee Jumalalta, joka valtaistuimella istuu ja Karitsalta *)... eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa kuin Jeesuksessa”.

”Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan” [1.Kor. 2:1-5].

Ehkä tämä kirjoitukseni (väsyneenä yömyöhällä) joitakin lukijoita suututtaa, mutta kirjoitin sen koko sydämestäni ja osoitan sen kaikille niin moderaattoreille kuin paltalle kirjoittajille – siis myös itselleni.

Pyydän yhdessä teidän kaikkien kanssa armoa ja siunausta Herralta Jeesukselta ja tämän foorumin elpymistä.

*) Karitsa oli eräs Jeesukseen viittaava esikuva Vanhassa Testamentissa ja toteutui Golgatalla, missä Hän kantoi koko ihmiskunnan synnin ja vei sen pois, niin että kuka tahansa Häneen uskoo, pelastuu.
Jukka

Re: Koska viimeeksi rukoilimme tämän foorumin jatkumon puole

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Touko 2019 11:09

*
Rauhanmorotus Jukka. :pc: Rehellisesti sanottuna olen odottanut sinun ja jonkun foorumilaisen aloittavan ensin kirjoittamaan jotain aihetta, jonka kautta Kristus alkaisi kirkastua meidän edellämme. :) Mutta tämä postaus paljastaa, että sinähän myös odotat meiltä jokaiselta. Voi hupsua! :D

Tämä foorumi voi totuuden tuntemisen rinnalla kirkastaa Kristusta ja Hänen tahtoaan, kun ohjataan tuntemaan totuuden, jonka ohessa Herra ilmoittaa tahtonsa. Totuuden tuntemisen rinnalla Kristus alkaa kirkastua meidän edellämme, niin se on tätä foorumia varten. Niin sitä minä olen odottanut.

Rukoillaan tämän foorumin puolesta siunaten toisiamme - Kristuksessa. :prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Touko 2019 13:10

Näitä tulee säännöllisesti tehtyä. Evankeliumia.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Tapani » 17. Touko 2019 11:13

Olen samaa mieltä, että harvat ovat ne ihmiset, joille esim. evoluutioteoria on uskomisen esteenä. Jonkin verran on tämmöisiä tieteen palvojia, mutta suurin osa ei koskaan ajattele jotakin evoluutioteoriaa. Kyllä se rakkaus syntiin on esteenä ihmisille, se synti kun lupaa niin paljon, mutta pettää aina lopulta. Joten ei ole aikaa uskoa, kun on niin hyvä tulevaisuus edessä ja paljon tekemistä.
Tapani

ViestiKirjoittaja kurja » 19. Heinä 2019 16:34

Jukka kirjoitti:Tällä(kin) foorumilla käsitellään monia asioita ja aiheita, jotka eivät liity lainkaan Jumalan Pojan evankeliumiin ja Häneen edestämme ristiinnaulittuna ja ylösnousseena Vapahtajanamme. Keskusteluissa pyritään tuomaan esille aikanamme nopeasti lisääntyvään moraalittomuuteen ja yritetään todistaa tieteen keinoin Jumalan sanaa oikeaksi (esim. luomista, sen aikajanoja, maailmankaikkeuden syntyä, vedenpaisumusta, Nooan arkkia jne.).

Olen ollut uskossa Vapahtajaani Jeesukseen vuodesta 1971 ja saanut nähdä maassamme aitoa herätystä, mutta myös valheherätystä. Missä Jeesusta on saarnattu Herrana ja ainoana syntiemme sovittajana, siellä ihmisiä on tullut uskoon ja pelastukseen. Missä taas on saarnattu Kristusta puheen viisaudella ja tieteen todistuksin siellä ei ihmisiä ole tullut uskoon - eikä tule – sillä usko syntyy vain ja ainoastaan Kristuksen evankeiumin kuulemisesta ja sen vastaanottmisesta ts, siihen uskomalla.

Minä en tällä kirjoituksella tarkoita, että monet foorumilla käsiteltävät asiat olisivat väärin tai turhanpäiväisiä -ei toki- mutta nyt meidän pitäisi antaa evankeliumin sanoman kirkkaasti loistaa palstalla, jotta edes muutamat löytäisivät pelastuksen ja saisivat Jeesukseen uskomalla syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän, Jos olisin tämän foorumin (yksi) vastuullinen, niin jakaisin kirjoitukset siten, että pelastukseen ja evankeliumiin liittyvät asiat olisivat oma ryhmänsä ja nuo kehälliset ja ”kehällisen kehälliset” asiat sitten toinen.

Olen rukoillut tämän palstan ja sen jatkuvuuden puolesta ja muistanut niitä, jotka tänne kirjoittavat, Heidän määränsä vähenee vuosi vuodelta. Siihen voi olla ja onkin useita syitä; mm. sosiaalisten kanaavien nopea lisääntyminen (esim. facebook, messinger yms. jotka verottavat kirjoittajia) sekä foorumien määrän lisääntyminen, mutta suuri syy mielestäni on se, ettei palstalta ole luettavissa enää yksinkertaista evankeliumi vaan liian paljon ”tieteellistä ja toisarvoista”, joiden kertominen eivät voi ketään pelastaa. Maailman luomiskertomus, Raamatussa kerrotut ihmeet eikä mikään muu historiassa tapahtunut tosiasia voi palastaa ihmistä vaikka niihin uskoisimme. ”Pelastu tulee Jumalalta, joka valtaistuimella istuu ja Karitsalta *)... eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa kuin Jeesuksessa”.

”Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan” [1.Kor. 2:1-5].

Ehkä tämä kirjoitukseni (väsyneenä yömyöhällä) joitakin lukijoita suututtaa, mutta kirjoitin sen koko sydämestäni ja osoitan sen kaikille niin moderaattoreille kuin paltalle kirjoittajille – siis myös itselleni.

Pyydän yhdessä teidän kaikkien kanssa armoa ja siunausta Herralta Jeesukselta ja tämän foorumin elpymistä.

*) Karitsa oli eräs Jeesukseen viittaava esikuva Vanhassa Testamentissa ja toteutui Golgatalla, missä Hän kantoi koko ihmiskunnan synnin ja vei sen pois, niin että kuka tahansa Häneen uskoo, pelastuu.

Eiköhän se Jukka ole kuitenkin niin, että jos toiminta on vääränlaista, niin uskovatkin äänestävät jaloillaan.

Eikä Jumala siis siunaa väärää toimintaa.

38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."

Ei siis auta rukoukset eikä pumppaamiset, jos toiminta tavat ja toiminta on väärää.

Olen tämän useita kertoja jo sanonut ja varoittanut ja kehoittanut aiemmin, mutta sitä ei ole haluttu kuulla.

Siksi olette nyt tässä tilanteessa.
kurja

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Heinä 2019 06:25

kurja kirjoitti:...jos toiminta on vääränlaista, niin uskovatkin äänestävät jaloillaan.

Kurja,

voitko ystävällisesti tarkentaa ja selventää mitä tarkoitat tuolla lauseellasi?

Siunausta päivääsi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Heinä 2019 06:35

kurja kirjoitti:Olen tämän useita kertoja jo sanonut ja varoittanut ja kehoittanut aiemmin, mutta sitä ei ole haluttu kuulla.

Kurja,

mistä olet useita kertoja varoittanut ja "sitä ei ole haluttu kuulla"?

Olisi kiva tietää mitä tarkoitat tuollakin lauseellasi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja kurja » 20. Heinä 2019 10:16

pekka kirjoitti:
kurja kirjoitti:Olen tämän useita kertoja jo sanonut ja varoittanut ja kehoittanut aiemmin, mutta sitä ei ole haluttu kuulla.

Kurja,

mistä olet useita kertoja varoittanut ja "sitä ei ole haluttu kuulla"?

Olisi kiva tietää mitä tarkoitat tuollakin lauseellasi.

Raamattu puhuu siitä ongelmastanne näin:

1. Piet. 5:3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

Eli kyse on autoritäärisestä pomottamisesta, jossa pomo on aina oikeassa ja alaiset väärässä.

Eikä sellaisessa tyylissä siis pomoa ja hänen toimintaansa saa arvostella.

Siihen kuuluu siis se, että jos kyseenalaistat pomojen toiminnan/toimintatavat, niin saat potkut eli bannia.

No täältä bannattiin paljon ja muut varmaan kyllästyivät "olemaan samaa mieltä" ja lähtivät itse pois.

"Oikeaoppisuus" on paha asia myös, eli jos ei enää ole haluakaan tutkia sitä, että mitä Raamattu opettaa, vaan uskotaan sokeasti se, mitä omat "vanhemmat" ovat opettaneet, eikä niitä oppeja kyseenalaisteta, eikä koetella itse kunnolla Sanalla, niin samat perinnäis säännöt vain valuvat sukupolvelta toiselle.

Tämä yhdistelmä on vaarallinen, eli autoritäärinen hallinta, ja se yhdistettynä "oikeaoppisuuteen", siinä tulee ja on siis tullut rumaa jälkeä.

Sen ruman jäljen näkee varmasti myös Herra.

Puuttuu siis laupeus ja pitkämielisyys, eli tulisi olla tämä asenne toininnassa:

Fil. 3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Eli uskova ei voi uskoa ennen kuin hän on saanut Herralta opetusta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.

Opetusta toiselle ei voi siten siirtää suoraan ja ikäänkuin pakottaa toista uskomaan, vaan asioiden oppimiseen pitää antaa aikaa, kuten Herra on meillekin aikaa antanut, ja todellista sydämen Uskoa ei synny siis muuten, kuin että uskova saa itselleen Hengeltä opetuksen.

Mutta täällä on siis pakotettu uskovia uskomaan kuten te uskotte, ja te olette asettautuneet "oikeaoppisuudesssanne" Jumalan asemaan tietämään ihan kaiken oikein.

Te siis herroina hallitsette toisten uskovien uskoa, eikä sellainen vain toimi.

Moni uskova myöntyy teidän oppeihinne, jotta ei tulisi hyljätyksi, vaikka ei sydämessään niihin kykene uskomaankaan.

Asenteenne pitäisi olla se, että yhdessä etsimme yhä Totuutta, eikä se, että me jo tiedämme Totuuden, ja se joka on kanssamme eri mieltä on väärässä.

Kyse on siis asenteesta ja toimintamallista.

Saan varmaan taas bannia itsekin nyt, kun usklasin nostaa kissat pöydälle.

Niin on aiemmin ainakin käynyt.

Mutta eipä täällä keskustele kuin pari ihmistä enää, joten tyhjät on seinät enää jäljellä.

Herra teitä siunatkoon, minä taidan itsekin poistua täältä vapaaehtoisesti, kävin vain katsomassa miten tämä teidän toimintanne on kehittynyt tai sitten ei ole.
kurja

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 20. Heinä 2019 11:42

Kurja ....millä lailla toiminta on vääränlaista ?? Ei foorumin tarvitse mihinkään kadota ,jos välillä on rauhallisempaa .Jos joku kehittää hyviä blogi aiheita ja kysymyksiä ,mitkä laittaa miettimään ja ottamaan kantaa niin ok .Silloin varmaan on montakin puhetta yhtä aikaa ilmassa .Nyt täällä on paljon otsikoita ,.joita on käsitelty ja joitakin lähes jankattu ,mutta kuitenkin läpi käyty .
Siis hyviä otsikoita keksimään lisää tai ottamaan jotain tarkennuksia asioista ,mitkä saa heräämään niin hyvä tulee.

Ei se avioliittokaan joka päivä ole yhtä juhlaa ..se on myös ruusun lehdillä tanssimista :)
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Heinä 2019 22:59

*
Saisinko kommentoida, jos sopii. Yhteisymmärryksen kannalta olisi hyvä kysyä aina ensin, niin tällä tavalla päästettäisiin yhteisymmärrykseen, koska henkilökohtaisuuksiin meneminen syyllistävin sanoin tai kehottavin sanoin - väärinymmärryksen perusteella voi olla erehdystä.

Olisi vielä kommentoitavaa. Että tulisi enemmän keskittyä Herraan tehdessä noita hyviä tekoja foorumin puolesta, kunhan keskinäinen rauha säilyisi keskuudessamme. Ei tarvitse mennä mukaan vääntämään, mikäli ei ole hedelmällistä, ja se murehduttaa Pyhää Henkeä.

Jos esimerkiksi joku on loukkaantunut ja elää yhä siinä, hän on yhä kiinni siinä ja elää menneisyydessä. Mutta emme elä menneisyydessä, vaan Kristus on meidän tulevaisuuden toivo, joten keskittykäämme yksin Häneen. Jos kaivetaan jotain toisen uskovan "viat" ja tuodaan ne esille, se tietää hajaannusta tänne foorumiin. Siksi tulisi ryhdistäytyä - katseet Kristuksessa - rukoillen anteeksiantamuksen voimaa, jonka avulla vaellettaisiin anteeksiantamuksessa toista kohtaan ja tulisi pitää huolen, ettei eläisi yhä anteeksiantamattomuudessa toista kohtaan.

Kol. 3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

Meillä yksilöillä on omat haavat, joiden takia törmäykset sattuu niin ja lisäksi vajavaisuudet ovat myös törmäyksiksi, niinkuin hiomaton kivi hioo toista vastaan ja se ottaa koville, niistä kärsimällä anteeksiantaminen varjelee katkeruuden juurelta pois, sillä Kristus tulee pian.

Hyvää yötä Jeesus myötä! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Paluu Yleinen keskustelu