Presidentinvaalit

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Tammi 2012 09:49

Olipa vähän ahdistavat fiilikset illalla.Jäljellä kaks vaihtoehtoa joista ei kumpikaan vastaa pätkääkään sitä mitä moni tai ainakin minä odotin :? Mutta näillä mennään,Jumalan käsi on kuitenkin se väkevin.
Sanotaan ...niin makaa kuin petaa..tai sitä saa mitä tilaa.Ja turha "pelotella Jumalalla"..ei Jumalan pelkoa enää oo kansalla,ei mitään käsitystä.Mutta se herää ahdistuksen aikana.
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Tammi 2012 12:46

Jos Haavistosta tulee pressa, eikö hän ole se joka tekisi uuden lain että homoutta syntinä (Raamatun mukaan) pitävät uskovat johtaisi tuomioihin / vankilaan? :o :?

*huolestunut*
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Tammi 2012 13:28

Kiitos kirjoituksistanne. Kun katsoin nuo linkit mitkä pataviisi oli laittanut (eilen) niin nyt kun muistelen niitä presidenttiehdokkaiden haastatteluja niin Jeesuksen nimeä ei kait kertaakaan mainittu?

Se on selvä, että suomalaiset ovat syvän luopumuksen tilassa. Koska jäljellä ovat enää Niinistö ja Haavisto.

Kaikkivaltiaan Jumalan käsissä tämä koko homma on kuitenkin. Ehkä Hän sallii Suomelle tulevan ahdistuksen ajat ja sitä kautta suomalaiset heräävät Jumalan sanan totuuteen, ne jotka heräävät... Joka tapauksessa näinä yltäkylläisinä vuosina on Jumalan pelko ihmisten sydämistä kaikonnut taivaan tuuliin ja tilalle on tullut syvä paatumus.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja JHK » 23. Tammi 2012 23:53

No, kumpi sitten, Haavisto vai Sauli? Toinen on avoimesti homoseksuaali, toisella kytköksiä Bildeberg-ryhmään, jota kohtaan tunnen mitä suurinta epäluottamusta...
No, Sauli on konservatiivisempi kuin Haavisto. Menee kai Saulille sitten.
JHK

ViestiKirjoittaja Herman » 24. Tammi 2012 00:07

JHK kirjoitti:No, kumpi sitten, Haavisto vai Sauli? Toinen on avoimesti homoseksuaali, toisella kytköksiä Bildeberg-ryhmään, jota kohtaan tunnen mitä suurinta epäluottamusta...
No, Sauli on konservatiivisempi kuin Haavisto. Menee kai Saulille sitten.

Pakkohan ei ole äänestää. Minun omatuntoni ei ainakaan sallisi antaa ääntä kummallekaan, vaikka olen myös sitä mieltä että Sauli on hieman vähemmän huono ehdokas. Häntä äänestämällä antaisin kuitenkin tukeni Bildeberg-miehelle, joka on aivan avoimesti on puhunut uudesta maailmanjärjestyksestä.

Eilen me upottiin jo syvemmälle suohon, ihan sama kumpi kapteeni purren johtoon valitaankaan. Herra meitä armahtakoon...
Herman

ViestiKirjoittaja pataviisi » 24. Tammi 2012 00:38

vaisuliini kirjoitti:
Jos Haavistosta tulee pressa, eikö hän ole se joka tekisi uuden lain että homoutta syntinä (Raamatun mukaan) pitävät uskovat johtaisi tuomioihin / vankilaan? :o :?

*huolestunut*

Näistä asioista varmasti keskusteltaisiin, mutta onneksi pressa ei yksin lakeja tee.
pataviisi

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Tammi 2012 00:56

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 24. Tammi 2012 10:34

Rauhaa!

Uskovan ei tarvitse olla huolissaan tulevista vainoista, kunhan pysyy Kristuksessa. Matt.24 tulee Raamatun mukaan toteutumaan Jeesuksen sanojen mukaan. Niinistön yhteyksistä vapaamuurareihin/Bilderbergeihin on liikkeellä ristiriitaista tietoa. Presidentiltä on karsittu paljon valtaa pois. Hän on lähinnä arvojohtaja enimmäkseen. Minulle Herra puhui ensimmäisellä kierroksella, että äänestä Saria. Hän uudestisyntyneenä uskovana on kuitenkin lähinnä minua - sisar Herrassa, vaikka aika monessa asiassa olemme eri linjoilla hengellisesti.
No nyt on toinen kierros. Avoimesti homoseksuaalia porttokirkon tukemaa ehdokasta en voi äänestää. Suuri osa kansamme suurimmista eksyttäjistä liputtaa Haaviston puolesta. En voi omalla äänestyskäyttäytymiselläni antaa ääntäni ehdokkaalle, joka arvoillaan antaa esimerkkiä homoseksuaalisen parisuhteen oikeutuksesta nuorille ja lapsille, jotka yleensä imevät kaiken, jos perhe ei ole elävässä uskossa ja kodista lähde Jumalan mielenmukainen kasvatus.
Siinä mielessä Jumalalla on kaikki piuhat käsissään, että Hänen sallimattaan ei tule Suomelle presidenttiä ylipäätään minkäänlaista. Muuten, minun mielestäni koko prsesidentti-instituutio jotaisi romukoppaan ja ehkäpä veroeuroja säästyisi johonkin tarpeellisempaan.
Olemme kuitenkin tilanteessa, jossa presidenttiä valitaan toisella kierroksella kahdesta ehdokkaasta. Minun äänestämäni ehokas ei ole koskaan mennyt läpi presidentinvaaleissa. Käyn kuitenkin äänestämässä ja Haavisto, jonka puolesta Suomen ev.lut.porttolahkon huijaripapit sosiaalisessa mediassakin suurella joukolla liputtavat, EI TULE SAAMAAN meidän perheeltä ääniä - tarkoitan vaimoani ja minua.
Toinen vaihtoehto on jättää äänestämättä. Se lisää varmasti Haaviston läpimenomahdollisuuksia. Tiedän monen uskovan äänestäneen Soinia ensimmäiselle kierroksella ja saaneen Jumalalta rukousvastauksenkin tehdä näin. Tällä hetkellä Soini, jota pidän puolipopulistisena katolisena, on selkeästi vihjannut äänestävänsä toisella kierroksella Haavistoa. Niin tai näin, itse en ainakaan vielä tunne omantunnon tuskia, mikäli äänestän ja annan ääneni Niinistölle.

Siunausta!
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Tammi 2012 11:49

Omasta puolestani voin sanoa, ettei omatuntoni anna äänestää kumpaakaan ehdokasta. Rikkaiden asioita ajavia kumpainenkin, oli sitten toinen homo tai toinen ei, niin ei se toisesta tee välttämättä sen "parempaa". Kumpikaan ehdokkaista ei ymmärrä tavallisen ihmisen arkea.

Jos äänestän niin äänestän sitten mieluummin vaikka aku ankkaa tai sitten laitan edellisen ehdokkaan numeron ja nimen uudemman kerran, mutta omatuntoni ei voi sanoa että toinen olisi silti sen parempi, vaikkei homo olisikaan, mielestäni asioita pitää katsoa laajemmin, eikä nähdä vain yhtä asiaa pelkästään. Näin näen asian. Ei kahdesta huonosta vaihtoehdosta tule valita kumpaakaan, se ei ole minun äänestäni kiinni kuitenkaan, mitä tapahtuu, vaan kyllä jommasta kummasta silti se presidentti joka tapauksessa tulee.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 24. Tammi 2012 12:23

lonelyrider kirjoitti:Omasta puolestani voin sanoa, ettei omatuntoni anna äänestää kumpaakaan ehdokasta. Rikkaiden asioita ajavia kumpainenkin, oli sitten toinen homo tai toinen ei, niin ei se toisesta tee välttämättä sen "parempaa". Kumpikaan ehdokkaista ei ymmärrä tavallisen ihmisen arkea.

"En tiedä ajavatko rikkaiden asioita vaiko, koska heillä ei perustuslain mukaan ole talouspoliittista valtaa ja yleensäkään sisäpoliittista valtaa. Eduskunta on Suomessa ylin päättävä elin, joka on demokratiassa kuva Suomen kansasta itseasiassa. Meillä on vapaus äänestää ja olla äänestämättä. Minusta on hyvä asia edustuksellinen demokratia, silloin kun kyseessä on rehelliset vaalit, mitä ei voi sanoa esim. naapurimaastamme Venäjästä puhumattakaan Pohjois-Koreasta. Presidentinvaalit ovat eri asia kuin eduskuntavaalit, joissa pääsee itse jokainen äänestyskelpoinen suomalainen vaikuttaamaan äänestämällä ns. tavallisen kansankin elämään. Näin tämän pitäisi ainakin toimia perustuslain mukaan. Presidentinvaaleja ei tule sotkea siis eduskuntavaaleihin, kuten näin vaan valitettavan usein käy."

Jos äänestän niin äänestän sitten mieluummin vaikka aku ankkaa tai sitten laitan edellisen ehdokkaan numeron ja nimen uudemman kerran, mutta omatuntoni ei voi sanoa että toinen olisi silti sen parempi, vaikkei homo olisikaan, mielestäni asioita pitää katsoa laajemmin, eikä nähdä vain yhtä asiaa pelkästään. Näin näen asian. Ei kahdesta huonosta vaihtoehdosta tule valita kumpaakaan, se ei ole minun äänestäni kiinni kuitenkaan, mitä tapahtuu, vaan kyllä jommasta kummasta silti se presidentti joka tapauksessa tulee.

Minun näkemykseni mukaan olemme siinä mielessä hyvässä asemassa, ettemme elä esim. Pohjois-Koreassa, joten en lähtisi äänestämään Suomessa Aku Ankkaa, vaan sellaisessa tapauksessa jäisin mieluummin kotiin ja olisin äänestämättä. Kannanottohan on sekin, että jättää äänestämättä, mihin on täysi oikeus ja viime vaaleissa ehdottomasti suurin "voittajapuolue" oli nukkuvien puolue, josta usein tuleekin eniten kritiikkiä esivaltaa kohtaan.
Toisaalta uskovan on toimittavakin omantunnon mukaan ja omatuntomme tulee olla sidottu Jumalan Sanaan. Itse en ole vielä varma, äänestänkö vaiko en. Sitä kysyn Jumalalta ja koetan tutkia Jumalan Sanasta. Tähän mennessä en ole löytänyt itse henkilökohtaisesti syytä olla äänestämättä toisellakaan kierroksella. Ja olen sitä mieltä, että koko presidentti-instituutio joutaa romukoppaan, koska Suomella ei ole varaa pitää niin kallista instituutiota yllä. Nekin rahat joutaisivat vaikkapa köyhien auttamiseen.

Siunausta, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu