Minua närästää aina kun tulee sellainen tarina tai video tms. vastaan, jossa joku kertoo, että kävin helvetissä tai kävin taivaassa.
Kovin helpolla en näitä usko, yhtäkään sellaista ei ole vastaan tullut, johon uskoisin. Jumala toki voi herätellä ihmisiä synneistään rankkojenkin asioiden kautta,
mutta se helvetti on edelleenkin tyhjä. Kun ihmiset kuolevat, olivatpa uskossa tai eivät, he menevät tuonelaan, joka mun Sanan ymmärryksen mukaan on alhaalla päin.
Pistän tuon viedon tekstin tähän tummennetulla ja kommentoin hieman.
Herra Jeesus armahti minua ja Hän antoi minun tulla takaisin. Olin tuossa vaiheessa pelastettu mies, olin hyväksynyt Herra Jeesuksen Herranani ja Pelastajanani, olin käynyt kasteella vedessä, olin saanut Pyhän Hengen kasteen, tunsin Herran äänen ja Hän puhui minulle. Mutta sinä aamuna heräsin kamalaan kipuun rinnassani ja kuolin. Löysin itseni matkalla alas syvään mustaan aukkoon ja tiesin olevani matkalla helvettiin. Anelin Herra Jeesukselta, että Hän antaa minun tulla takaisin. Hän antoi minun tulla takaisin kun anelin ja pyysin ja sanoin: "Herra, anna minun mennä ja kertoa maailmalle, kertoa ihmisille, että tämä on totta."Näen tässä samaa kuin muissakin tämän kaltaisissa jutuissa, tullaan takaisin kertomaan sanomaa hirveästä helvetistä, puuttuu risti ja veri ja evankeliumi ja armo.
Kuitenkin sieltä Luukkaan evankeliumin 16 luvusta löytyy se tarina rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta tuonelassa.
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Raamatun aikana tämmöistä ei sallittu, mutta nyt eletään merkillistä aikaa, kun helvetissä ramppaa ihmisiä kuin turisteja aurinkorannoilla. Miksi Jumala nyt sallisi tämmöisen?
Ja olikohan tuo mies nyt sitten ihan oikeasti uskossa?
Monet ihmiset ovat kysyneet minulta miksi olin matkalla helvettiin vaikka olin pelastettu. Rakkaat ystävät, syy oli se, että palvelin Jumalaa OMALLA TAVALLANI. Olin tavanomainen kristitty. Olin vakava kristitty. Olin henkilö joka tunsi Herra Jeesuksen äänen, mutta palvelin Herraa MINUN TAVALLANI. En ollut hedelmällinen. Ainoa tapa jolla voimme olla hedelmällisiä on palvella Jeeusta opetuslapsina, HÄNEN TAVALLA, ei minun tavallani, HÄNEN TAVALLAAN. Tietää Herran ääni on yksi asia, mutta Hänen seuraamisensa, Hänen odottamisensa, Hänen palvelemisensa Herrana, on aivan eri asia ja sitä Hän vaatii meiltä. Emme voi palvella Jeesusta meidän tavallamme. Hän ei ole kiinnostunut siitä. Emme voi kantaa hedelmää jos palvelemme Häntä tavallamme.Tämä on hiukan kummallinen kohta, mikä on oma tapa ja mikä Jeesuksen tapa? Tässä jätetään kuulija tyhjän päälle arvuuttelemaan, että mikäs on se Jeesuksen tapa palvella? ja onko kyse jostain palvelutehtävästä vai uskossa elämisestä yleensä. Ja mitähän mahtaa tarkoittaa tavanomainen kristitty tai vakava kristitty?
Onko tuossa kyse käännöskukkasista että tarkoitetaanko siinä uskonnollista ihmistä? Ja mikä vakava kristitty, on meillä niitä murheitakin, eikä kaikki ole samalaisia ilopillereitä?
Sitten tämä kertoo kuulleensa Jeesuksen äänen. Jos kuuli, niin kehoittiko ja opastiko Jeesus tätä miestä tekemään parannusta ennen tätä tapahtumaa? Ja oliko mies sitten kapinallinen, ettei tehnyt parannusta? Vai oliko koskaan tehnyt parannusta?
Kummalta kuulosta myös sanat "Jeesus vaatii". Kuulostaa siltä, kuin Jeesus huitelisi ruoskalla ja vaatisi meiltä täydellisyyttä. Minä kun luulin, että Jeesus kasvattaa meitä, kunhan suostumme kasvamaan. Kaikki parannuksen teko ja kasvu ei tapahdu hetkessä ja helvetin pelko taustalla voi saada aikaan kieroon kasvamisen.
Yritin sovittaa kristittynä olemisen ja liikemiehenä olemisen, elämällä "normaalia" elämää, kuten kaikki muut kristityt ja olin siinä käsityksessä, että minulla meni todella hyvin, mutta Jumalan silmissä se ei ollut tarpeeksi, olin matkalla helvettiin. Se oli pelottavinta mitä minulle on tapahtunut ja siitä päivästä lähtien en ole enää koskaan ottanut Jeesusta kevyesti koska pelkään Häntä, koska tiedän, että Hänellä on vain YKSI STANDARDI, ystävät, ja tämä on HÄNEN TAPANSA. Meidän tulee etsiä Häntä, meidän tulee kuulla Hänen äänensä. Sillä mitä minä ajattelen ei ole mitään väliä. Minun mielipiteitäni ei lasketa. Kaikki mikä merkitsee on Jeesus. Onko Hän mielissään minusta, onko Hän tyytyväinen minuun? Olenko tottelevainen Hänelle? Teenkö mitä Hän haluaa minun tekevän? Olenko opetuslapsi? Miellytänkö todella Häntä?Tätäkin olisi voinut avata hiukan enemmän. Mikä on normaali kristityn elämä, mitä hän eli? Mitä hän teki ammatikseen? Se on toki totta, että liike-elämässä pyörii raha ja kaikenlaiset pahat asiat, mutta mitä väärää hän teki?
Huijasi? Valehteli? Tekikö vilpillisiä kauppoja? Oliko rahan ahne? Myikö pakolla jollekin jotain? Vei vellin mummon suusta? Jos oli matkalla helvettiin koko ajan, niin oliko hän ikinä pelastunutkaan, oliko se pelastuminen vaan jokin pinnallinen juttu? Vai oliko tehnyt joskus parannuksen ja sitten langennut synti elämään takaisin?
Mitenköhän hän teki parannuksen niistä synneistään?
Jotain jää nyt kertomatta?
Muu onkin sitten sinänsä ihan totta, meidän tulee etsiä herran tahtoa kaikessa ja Jeesuksen pitäisi olla tärkeintä. Sekin on totta, me uskovat monesti puuhastelemme omiamme luullen sen olevan jotain hyvää ja hienoa.
Rakkaat ystävät, voimme olla hedelmällisiä ja miellyttää Jeesusta ainoastaan jos palvelemme Häntä HERRANA, MESTARINA, jos odotamme Häntä ja jos TEEMME mitä Hän KÄSKEE meitä tekemään. Opin tuntemaan Jeesuksen. Rakastan Häntä, pelkään Häntä, kunnioitan Häntä. Tulen kuolemaan uudelleen. Jätän tämän ruumiin, mutta silloin haluan olla valmis. Haluan olla menossa YLÖS, en ALAS ja siksi minä seuraan Jeesusta. Työskentelen Hänen valtakunnalleen.
Jumalan standardi ei ole meidän standardi, ystäväni. Jeesus haluaa KOKO, KOKO
omistautumisemme. Hän kutsuu sinua. Varmista, että kun aikasi tulee, et löydä itseäsi matkalla syvään mustaan aukkoon.
Siunatkoon Jeesus sinua.Tää loppu on ihan hyvää muistutusta, sävy vaan on käskevä ja kova, ja kuoleman jälkeen emme nouse ylös vaan menemme alas. Ylös lähdemme sitten, kun Jeesus tulee hakemaan.
Että oli tässä jotain ihan asiallista, mutta seassa oli jotain, mikä ei ole oikein. Koetelkaa kaikki..
Siunauksin ja sori että tuli pitkä kirjotus.