Illanrauhaa! Minulla alkoi herättää ihmetystä, kun luin tämän loppuketjun. En voi ymmärtää tuota kovin tarpeellista puolustuskynnystä ikäänkuin kuvat olisi evankeliumiksi ja olisi Raamatun mukaiseksi opetukseksi, ne ei kuitenkin löydy Raamatusta. Kuvat ovat vesitettäviä uskon seassa ja siten usko alkaisi luopua Jumalan Sanaan [Raamattuun].
Jos kuvat ovat sydämen tärkeämpi kohde, kuin Jumalan Sana [Raamattu], se tarkoittaa, että on jo luopunut uskosta Sanaan, joka on totisesti itse elävä Kristus lihaan tulleena.
Ne kuvat eivät voi syntyä raamatullista uskoa, eikä saa uskoa ojentautumaan kohti Raamatun ilmoittamaa Kristusta. Jos kuvat ovat tärkeitä Sanalla koettelemattoman perinteen takia tai pelkästään kuvan takia, silloin olisi turha puolustaa ja väittää Raamattua vastaan. Se olisi vaarallista, jos toimisi näin Raamattua vastaan. Olen hämmästynyt, kun kuvia puolustaessaan ja väittäessään käyttäytyisi sillä tavalla, ikäänkuin Raamatun mukaan.
Asiasta saa olla eri mieltä, kunhan saa tilaa olemaan eri mieltä asiasta, siinä se tarkoittaa, ettei lähde väittämään Raamattua vastaan tuolla tavalla, ikäänkuin kuvat olisi Raamatun mukaiseksi opetukseksi ja evankeliumiksi. Ei kuvista vaadita luopumaan, niin annetaan tilaa olemaan eri mieltä asiasta, jos halutaan jutella kuvista, mutta älkää käyttäydy sillä tavalla, että kuvat olisivat Raamatun mukaiseksi opetukseksi ja evankeliumiksi.
Se sai minusta tuntumaan melkein siltä, että minua vaatisi uskomaan kuviin, että ne olisivat "evankeliumiksi". Koin törmäykseksi uskoni takia, koska Jumalan Sana on minun uskon kohde, - ei kuvat. Kuvista saa jutella, kunhan ne pysyy erossa Raamatusta. Pyhä Henki on paras Opettaja, kunhan kaikki opetukset tulee alistaa Pyhän Hengen alaisuuteen, niin Jumala avaa Pyhässä Hengessä ymmärryksemme ymmärtämään Raamatun opetuksia, miten asia on nissä Jumalan Sanan opetuksissa.
Toivottavasti osattaisiin keskustella asiat erikseen toisistaan, ettei velli ja puuro keskenään sotkeutuisi eli kuvat Raamatun mukaiseksi opetukseksi ja evankeliumiksi ja vielä Sanojen joukkoon. Keskinäisen rauhan ohessa asiat osattaisiin keskustella erikseen.