*
Ongelma on se seurakuntamattomuus, joka on pahasti iskoutunut uskovien keskuuteen. Kun he tulivat uskoon ja heitä kehotettiin liittymään erottavaan nimikyltteiseen seurakuntaan olemaan jäsen. Siitä Raamattu ei opeta mitään. Raamattu ei myös sano mitään, että vasta uskoontullut ihminen olisi vaille seurakuntaa.
Mitä raamatulliseen seurakuntaan tulee; kun vasta uskoontullut on jo Kristuksen seurakuntaan sisään ajettuna automaattisesti. Siksi Raamattu sanoo näin, että Jeesus on seurakunnan pää. Mutta mitä seurakunnankokoukseen tulee; se johtaa usein väärinymmärrykseen luullen, ettei saa jättää omaa seurakuntaa [rakennusta] - Jeesuksen päivän lähestyessään.
Hebr. 10:25 älkäämme jättäkö omaa
seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
KJV:n ja RK-käännöksen mukaan seurakunnankokous tarkoittaa yhteistä kokoontumista. Se ei todella tarkoita nimikyltteistä seurakunnan rakennusta. Jos se tarkoittaisi nimikyltteistä seurakunnan rakennusta, niin silloin se olisi ristiriitainen opetus katsottuna Jeesuksen rukoukseen ennen taivaaseen astumista. Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili uskovien ykseyden puolesta. Tuon tänne vain RK-käännöksen.
Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö
yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän. RK
Minä uskon, että hajaannus estää herätystä ja uskon myös, että kun ykseyttä ymmärrettyämme ja ykseyteen liityttyämme tuomme ilmielävän Kristuksen tänne maailmaan herätykseksi. Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili uskovien ja tulevien uskovien ykseyden puolesta jotta maailma uskoisi ykseyden kautta Jumalaan. Siitä Jeesus tarkoittaa suurella määrällä uskoontuloa, jota minä kutsun ykseydelliseksi herätykseksi.
Seurakuntamattomuudesta Raamattu ei puhu mitään, mutta uskovien keskuudessa katsotaan vasta uskoontullutta uskovaa seurakuntamattomuudeksi ja kehotetaan häntä liittymään nimikyltteiseen seurakuntaan, se on vastaan Raamatun opetusta, jonka mukaan hän on jo Kristuksen seurakuntaan sisään ajettuna ihan automaattisesti uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta.
Yksi uskonsisko FB:ssa kysyi minulta, mihin seurakuntaan minä kuulun. Vastasin, että kuulun Kristuksen seurakuntaa. Hän poisti minut kaverilistalta, koska hän koki sen epäraamatulliseksi opetukseksi. Niin se paljasti, että se on pahasti iskoutunut uskovien keskuuteen. Yksi uskonveli sanoi ihan oikein, kun hän sanoi näin: '
Jeesus on AINOA NIMI, jonka ympärille kokoonnumme!'

Ai niin, löysin itse muutaman kohdan Raamatusta, jonka mukaan uskovia tarkoitetaan seurakunnaksi, koska he kaikki olivat Kristuksen seurakuntaan sisään ajettuna. Laitan yhden kohdan tänne. Siinä lukee; että seurakunta kokoontuu. Seurakunta, [joka on itse uskovat, jotka ovat Kristuksen seurakuntaan sisään ajettuna,] kokoontuu.
Room. 16:5 ja
seurakunnalle, joka kokoontuu heidän kodissansa. Tervehdys Epainetukselle, rakkaalleni, joka on Aasian ensi hedelmä Kristukselle.
Hepr. 10:25 jakeen mukaan kehotetaan ettei jätetä yhteistä kokoontumista Jeesuksen päivän lähestyessään. Ykseys on se, että tulee kokoontua yhteiseen kokoontumiseen Jeesuksen päivän lähestyessään ja Jeesuksen nimen tähden. Sitä ei saisi läiminlyödä, koska se on Herran tahdon mukaista.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.