Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jukka » 28. Helmi 2018 03:02

vaisuliini kirjoitti:*
https://www.youtube.com/watch?v=0yCMV1cUdqI&feature=share

En ymmärrä, miksi youtubeella tämä ei onnistu?! No klikkaamalla saat kuunnella, mitä naisopettaja opettaa. Mielipiteesi hänen opetuksesta?

Tuota Carmen Heikkilän mitäänsanomatonta puhetta kuunnellessani mieleeni muistui tapaus 70-luvulta. Eräs seurakunta sai vieraakseen tunnetun ulkolaisen puhujan (piispa oli arvoltansa) ja tilaisuus innosti kirkkoherraa vuolaasti lausumaan hänet tervetulleeksi. Piispa istui kirkon etupenkissä tulkki vierellään ja kirkkoherra puhui ja puhui, mutta tulkki oli ääneti. Viimein piispa kuiskasi tulkkinsa korvaan: "Kääntäkää nyt hyvänen aika minullekin mitä hän sanoo!" Tulkki kuiskasi takaisin: "Hän on puhunut paljon, mutta ei ole sanonut vielä mitään!"

Mistä näitä tyhjänpäiväisiä turhanpuhujia ja suunpieksijöitä oikein kehkeytyy? Ihmiselämässä ei tapahdu muutosta muutoin kuin evankeliumin sanan kuulemisen (ts. vastaanottamisen) kautta. Tämä Heikkilä ei puhunut sanaakaan evankeliumia eikä opettanut mitään Jeesuksen rististä, joka voi muuttaa elämämme. Ei ole mitään oikopolkua ohi ristin Jeesuksen ylösnousemuselämän kokemiseen arjessa. "Tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden..."
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Helmi 2018 08:15

Mitä jos on jo kerran tullut ristin juurelle ja kulkenut sen kautta Jeesuksen seuraajaksi. Voiko silloin joskus puhua jonkun puheen mainitsematta ristiä? Kaikki uskovien puheet eivät ole evankeliumin julistamista uskosta osattomille. Voi puhua uskoville jostain muusta aiheesta.

En kuunnellut tuota puhetta, koska olen kuitenkin varma, ettei siinä ole mitään uutta ja ihmeellistä. En kuuntele ikinä kenenkään puheita muuta kuin livenä kokouksissa ja niissäkin käyn harvoin. Turhaa ajan tuhlausta puheiden kuuntelu. Kaikki on kuitenkin sanottu ennenkin ja tullaan sanomaan monta kertaa uudestaan.

Kyyninen aamu :wave:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Helmi 2018 09:38

*
Ok Jukka. No olin pari kertaa havainnut ristikohtaista kommenttia häneltä. Oli puhetta rististä, miksi uskovilla pitää olla risti seinällä tai kaulassa. Hän tulkkasi Raamatun kohdan ristikohtaiseksi opetukseksi. Raamatussa ei mitään kehota pitämään ristin, vaan että se kohta tarkoittaa, että sanoma Sanana rististä on Jumalan voima - pelastukseksi meille.

Toinen ristiriitainen opetus häneltä on se, että manifestaatio on hyvästä. :o :shock:

Hänen puoleen vetää paljon uskovia ja myös miesuskovia kuuntelemaan. Niin se alkoi minua huolettaa, koska minä olin itsekin mukana pari kertaa keskustelussa ja näin hänen kommentoineen ja koin hänen kommentit ristiriitaiseksi opetukseksi. Ja olin myös mukana keskustelussa, kun yksi sisko suututti häntä vilpittömällä kysymyksellä, kun se sisko halusi tietää, miten erottaa manifestaation - hyvän pahasta.

Hän suuttui ja sanoi sille siskolle, että se on itse yksi jonka kanssa ei viitsi selittää tuntitolkulla. :wtf: :? Mutta havaitsin siten piileskelevän ylpeyden, joka on hänessä. Saatan erehtyä mutta hän käyttäytyy sillä tavalla, ikäänkuin olisi saanut itse armoituksen olla opettaja. En vain uskaltanut kysyä siitä peläten, että hän suuttuisi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 28. Helmi 2018 10:40

Aamu-Usva kirjoitti:Mitä jos on jo kerran tullut ristin juurelle ja kulkenut sen kautta Jeesuksen seuraajaksi. Voiko silloin joskus puhua jonkun puheen mainitsematta ristiä? Kaikki uskovien puheet eivät ole evankeliumin julistamista uskosta osattomille. Voi puhua uskoville jostain muusta aiheesta.

En kuunnellut tuota puhetta, koska olen kuitenkin varma, ettei siinä ole mitään uutta ja ihmeellistä. En kuuntele ikinä kenenkään puheita muuta kuin livenä kokouksissa ja niissäkin käyn harvoin. Turhaa ajan tuhlausta puheiden kuuntelu. Kaikki on kuitenkin sanottu ennenkin ja tullaan sanomaan monta kertaa uudestaan.

Kyyninen aamu :wave:

Kuulehan Aamu-Usva. Olemme saaneet vaeltaa Jumalan yhteydessä jo useamman vuoden ajan, Jeesuksen ristin tähden. Raamattu ei opeta, että pelastuksen koettuamme pääsisimme rististä, päinvastoin, se on joka päivä uudessa elämässämme mukana ja sen varaan rakennamme kaiken. Rististä on muistutus läpi iankaikkisuuden, koska taivaassakin Jeesusta kuvataan yhä "teurastettuna karitsana, jolla on lunastustyöstä syntyneiden haavojen arvet". Risti ei jää pelastuksen koettuamme jonnekin hamaan menneisyyteen. "Joka ei ota joka päivä ristiään ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias", opetti Jeesus.

Kuuntelemassani ja katsomassani taltiossa Carmen Heikkilä opettaa (?) uudessa elämässä vaeltamisesta ja synnin voittamisesta irrallaan rististä. Uutta elämää ja voittoa synnistä ei voi irrottaa rististä. Uusi elämämme rakentuu kokonaan ristin perustukselle ja pysymme kuolemaamme saakka ristin tällä puolella. Vasta fyysisen kuoleman ja ruumiin ylösnousemisen jälkeen lupaukset saavat täyttymyksensä.

Kirjoitit: "En kuunnellut tuota puhetta, koska olen kuitenkin varma, ettei siinä ole mitään uutta ja ihmeellistä. En kuuntele ikinä kenenkään puheita muuta kuin livenä kokouksissa ja niissäkin käyn harvoin. Turhaa ajan tuhlausta puheiden kuuntelu. Kaikki on kuitenkin sanottu ennenkin ja tullaan sanomaan monta kertaa uudestaan." (korostukset minun).

Aivan käsittämättömiä kirjoitat. Miksi Jeesus asetti seurakuntaan opettajia ja käski opettaa uskovia, jos "kaikki on jo sanottu" Jumalan tutkimattomista rikkauksista? Kuinka voit sanoa olevasi varma, ettei puheissa "ole mitään uutta ja ihmeellistä" jos et edes kuuntele niitä? Minulle tuli kovin paha mieli tekstisi luettuani.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Helmi 2018 11:21

*
Jukka, olisi vielä kysyttävää. Minulle tuli äkisti mieleen kaksi Raamatun kohtaa, jonka mukaan ne uskovat haalivat opettajia korvasyyhyyn eikä kärsi kuulla totuutta, niin niistä opettajista voi olla hän itse, joka johtaa luopumaan uskosta Jeesukseen. Toinen Raamatun kohta puhuu valheenopettajista, joista voi olla hän itse. Mitä mieltä olet?

2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

Jukka, haluaisin sanoa, että Aamu-Usvan kommentit sai minutkin hämmentymään ja tuntui välillä siltä, että hän kääntäisi asiat ylösalaisin. En itse ymmärrä hänen tarkoitusta ja tuntui myös siltä, että hän olisi huomionkipeänä esittämällä noita omia mielipiteitä. Anteeksi, Aamu-Usva, että joudut lukemaan tämän.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Helmi 2018 20:56

Tuli ilmeisen kiireessä taas aamukahvin lomassa iskettyä tekstiä sen kummemmin ajattelematta :oops:
En kyllä ole yhtään varma onko nyt sen rauhallisempi hetki :happy:

En todellakaan tarkoittanut, että Jeesuksen rististä pitäisi tai voisikaan missään vaiheessa luopua, mutta ajattelin, että kaikissa puheissa sitä ei välttämättä tule mainittua. Kyseistä puhetta en kuunnellut eli siihen en ottanut kantaa.

En ole koskaan jostain syystä välittänyt kuunnella puheita netissä tai nauhoitettuina muutenkaan enkä katsoa puhevideoita. Kirjoja jaksan kyllä lukea, mutta koneella en edes lue kovin pitkiä aikoja. Silmät väsyvät. En kuitenkaan missään vaiheessa tarkoittanut pahoittaa kenenkään mieltä töksäyttelylläni :hearts: Anteeksi, Jukka! Eikä haittaa Vaisuliini, vaikka koet että kommenttini eivät asiasisällöltään ole arvokkaita. Eivät ne aina olekaan ;gladly:

"Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla. Jos jotakin on, josta sanotaan: 'Katso, tämä on uutta', niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä (Saarn.1:9-10)."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Helmi 2018 21:53

*
Aamu-Usva, voisitko ensin lukea läpi ennenkuin voit kommentoida ja samoin pätee youtubeeseen? Ettei lannistuttaisi taas tyhjänpäiväinen kommentti. Me olemme täällä foorumissa Jumalan Sanan tuntemisen rinnalla - opittavaksi - tullaksemme Jeesuksen opetuslapsiksi. :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Maalis 2018 12:06

*
Minulla olisi rukouspyyntö. Minulla kasaantui kokoajan uusia kysymyksiä, joihin en saanut vastauksia.
Muistelen, miten minun aikoinani sain vastauksia noihin kysymyksiin, mitkä minua mietitytti. Muistelen,
miten minun aikoinani kaikki keskustelivat tutkivin mielin avoimesti, mitä Raamattu tarkoittaa.

Mutta nykyään kyseenalaistaan ja kommentoidaan kärkkäästi lukematta huolellisesti mitään laittamalla
"hyeenan nauru"-hymiön perään, niin siinä menee halu keskustella enää. Kaipaisin sitä aikaa takaisin.
Voitaisiinko rukoilla yhdessä, että avoin tutkiva mieli tulisi takaisin ja samoin halu tutkia yhdessä?

Voitaisiinko rukoilla yhdessä, että tänne tulisi oikeita henkilöitä, joilla on vahva Raamatun tuntemus, osaisi
vastata kysymyksiin, mitkä mietityttää? Minulla on vielä noita kysymyksiä vaille vastauksia - Sanan valossa.
Voitaisiinko rukoilla yhdessä, että saisi takaisin ensirakkautta totuuteen?

- rakkaudesta totuuteen Sanan valossa - :bible: :hearts:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Maalis 2018 12:20

*
Minulla olisi vielä toinen asia. Erityisherkkyys minua tässä mietityttää. Olen itse välillä herkkä, niin reagoin voimakkaasti.
Sellainen kommentti saa minut reagoimaan voimakkaasti. Tulisi enemmän kommentoida h u o m i o i m a l l a toisen uskovan rakentumista.
Koska meitä on erilaisia yksilöuskovia, joilla on tunteita. Joilla saattaa olla herkkiä tunteita, joiden mukaan reagoidaan. Jotkut eivät saata reagoida.

Mutta se, joka on sellainen 'minä'-keskeinen ja lihallinen uskova, kommentoi esittämällä omia mielipiteitä, mitkä voi loukata toista uskovaa.
Se ei ajattele toisen uskovan rakentumista mitään, kuin itseään. Siksi tulisi ajatella keskinäistä ja yhteistä rakentumista, niin siihen tulisi myös
h u o m i o i d a kommentoimalla toisen uskovan parhaaksi.

Minä itse huomasin, kun minulle tuli paha mieli ja voimaton olo, niin se piti minut maassa koko päivän ja se venyi muutamaksi päiväksi.
Koska se yksi pieni kommentti on, niinkuin tuhoava ase, jonka Jumala tuomitsee. Pienein ruumiin jäsen on se oma kieli, jolla voi pahoittaa
toisen mieltä.

Huomasin myös, että sellainen pieni kommentti sai minut pystyyn. Sain paljon voimia pelkästään siitä pienestä ainoasta kommentista.
Niin nyt tajusin, että tulee huomioida lähimmäisten rakentumista kommentoimalla oikein.

Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juhani » 01. Maalis 2018 20:37

Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. (Kol.. 3:16).
ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne. (Fil. 2:3).
Juhani

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu