Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja rpe » 28. Tammi 2018 21:39

Miksi tämäkin ( presidentinvaalit) pitää hengellistää ja tehdä suuri ”raamatullinen” draama, vaikka kyseessä on maallinen instituutio? Jos toinen ystäväsi, arvon Vaisuliini, olisi nähnyt juuri toisenlaisen/ päinvastaisen ” näyn”, olisiko hän automaattisesti harhaoppinen? Miten mm EU:sta pitää taaskin vääntää hengellinen juttu, kuin pelastuskysymys.? ( ”katolisuuspeikko” ja islamin ekspansio ovat aika kummllisia argumentteja)Onko liittovaltio, ( mihin itse suhtaudun kyynisesti) ehdottoman väärin, jos perustarpeet ja uskonnonvapaus turvataan? ( minkä poistamisesta ei ole mitään selkeitä merkkejä), joten ei ehkä kannata panikoida. Raamattu ei tunne myöskään kansallisvaltion ajatusta as we know it.( Apt 17 ei puhu kansallisvaltioista)
rpe

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2018 21:46

Jaahas. Niinistö lähtee ilman toista kierrosta seuraavalle kaudelle :thumb:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2018 21:52

*
Rauhaa Rpe, voisitko lukea tämän osion läpi? Varmaan löytäisit vastauksen sinun esittämään kysymykseesi. Kyllä Jumala on asettanut asumisen rajat, että ihmiset etsisivät Jumalan.

Ap.t. 17:26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Rpe, voisitko lukea pääasiallisesti Raamattua, että saisit vahvan arvopohjan, joka lepää Jumalan Sanan päällä? Raamattu puhuu, että Sanan kautta ihminen pelastuu.

1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

Jumala rakastaa sinua, siksi Hän uhrasi Ainokaisen Pojan - rakkaudesta sinua kohtaan. Jeesus on täysin synnitön, tuli sinun sijaiseksi ja kärsi sinun puolesta Golgatan ristillä - rakkaudesta sinua kohtaan. Antaisit itseäsi pelastaa ja vastaanottaisit Jumalan Sanan vastaan, joka voi pelastaa sinut.

Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja rpe » 28. Tammi 2018 22:15

Hyvä Vaisuliini, oletko tehnyt kaiken sen, mitä toivot minulle? Kauniita ajatuksia tosin. Mutta olen eri mieltä Raamatun tulkinnoistasi liittyen (myös) valtion määritelmään. En haluasi pitää pitkää alustusta, mutta Raamattu EI PUHU valtiosta kuten me sen ymmärrämme. Toiseksi: valtio, kansa jne ovat yhteiskuntatieteellisesti usein aika haasteellisia ilmiöitä.Oliko Rooma kansallisvaltio, liittovaltio vai jotain muuta? (kuuluuko esim rajan takaiset karjalan kansat Suomeen?)Onko valtioiden rajojen muutokset Jumalan mielen mukaisia historian kuluesssa, jos uskomme kirjaimellisesti Raamattua tältä osin,kuten toivot?Onko ”maattomille kansallisuuksille”, kuten Burman rohinjat, Irakin kurdit tai palestiinalaiset ”omat kansojen rajat”? Toivon, että pohdit ja vastaat, ilman että kierrätät samoja Raamatun kohtia, joita olet käyttänyt. ( koska kovin moni muu uudestisyntynyt Jeesuksen oma tulkitsee ne täysin eri tavalla!)
rpe

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2018 22:28

*
Rpe, mitä valtioon tulee; löytyy vastaus Raamatusta ja siksi Jumala on asettanut esivallan, johon kuuluu presidentti ja vaalit.

Room. 13:1 Jokaisen tulee olla alamainen sille esivallalle, jonka alainen hän on. Eihän ole esivalta, joka ei olisi Jumalalta. Ne esivallat, jotka ovat olemassa, ovat Jumalan asettamia.

2 Joka siis asettuu esivaltaa vastaan, nousee Jumalan säädöstä vastaan, mutta ne, jotka nousevat vastaan, tuottavat itselleen tuomion.

3 Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siitä kiitoksen.

4 Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos sinä teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa.

5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen vaan myös omantunnon tähden. RK

............................................................

1Tim. 2:1 Kehotan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,

2 kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikin tavoin hurskaasti ja kunniallisesti.

3 Se on hyvää ja mieluista Jumalalle, meidän pelastajallemme,

4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. RK

Niin Jumala on asettanut kuninkaan ja myös presidentin hallitsemaan yhdellä ehdolla, että maassa rauha säilyy kansan vuoksi, niin me saisimme elää, siis viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikin tavoin hurskaasti ja kunniallisesti ja tällä tavalla kansa pääsisi tuntemaan totuuden ja tulisi uskoon ja pelastuisi.

Miksi Jumala tahtoo rauhaa kansan keskelle? Siksi että rauhan merkeissä ihmiset pääsisivät tuntemaan totuuden ja pelastuisivat. Siinä Herra tahtoo ilmaista tahtoaan ihmisiä kohti. Vaaleissa minä näen Jumalan ilmaisemaa. tahtoaan ihmisiä kohti, että he kaikki oppisivat tuntemaan totuuden ja pelastuisivat. Se on se päätavoite, miksi minä ajoin vaaleissa loppuun asti ja pysyn Sanassa vaalien loppuun asti. :bible:

Rpe, Jeesus on lihaksi tullut Sana, joka on täynnä armoa ja totuutta. Pysykäämme yksin Sanassa Jeesuksen tulemukseen ja ylöstempaukseen assti, niin pelastumme. Sana on ainut tie, jonka kautta pelastumme, - ei teologinen oppi, eikä kirkko, vaan Jumalan Sana, koska Sana on itse totisesti Jeesus lihaksi tulleena.

On vielä armonaikaa, niin kannattaisi lukea pääasiallisesti Raamattua saadakseen Kristuksen Sanat runsaasti siismpäämme täyteen.

Kol. 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Rpe, näetkö punaista väriä? Mieheni isoveljellä on värisokea, eikä pysty näkemään punaista väriä. Kristus rakastaa sinua.

:hearts:
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 28. Tammi 2018 22:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja paa » 28. Tammi 2018 22:29

Ihmeellisen hyökkääviä asenteita (pressanvaaleja vastaan) täällä. Tai ehkä osa uskovista on niin kovin hengellisiä ettei nenä nouse Raamatusta sen vertaa, että vaivautuu äänestämään, koska kaikki maallinen on niin pahasta :cool:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2018 22:43

Ehkä suurempi ongelma kuitenkin lienee hengellisten asioiden maallistuminen ja se, ettei uskovien nenät laskeudu tarpeeksi usein vähän lähemmäs Raamattua :think2:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 28. Tammi 2018 22:44

Eli jos äänestät vaaleissa, et ole niin hyvä uskova kuin tosi uskovat?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2018 22:54

En minä tiedä kuka on hyvä uskova, mutta vaaleissa äänestin. Ehdokkaani ei voittanut, mutta ei se mitään. Pidin jotenkin kaikista ehdokkaista. Kuka vain olisi voinut saada ääneni. Sauli on sellainen vakaa ja harkitseva, Haavisto ajattelee koko maailman parasta, Laura on sellainen raikas ja erilainen, Paavo on ainakin kokenut poliitikko, se vanha suomenruotsalaisherra on jotenkin sympaattinen ja vasemmistonaisenkin presidenttiys olisi ollut mukavaa vaihtelua. Matti Vanhanen on lempeän oloinen ja Tuula taas vaikuttaa tehokkaalta ja ahkeralta. Kaikissa olisi siis ollut paljon hyvää. Sydäntä lämmittää, että innokkaita hakijoita noinkin epäkiitolliseen tehtävään löytyy. Tosin siinä on melko hyvät edut ja palkkiokin verottomana.

En muuten ole huomannut, että täällä kukaan olisi sinänsä vaaleja vastaan. Joku on ehkä ilmaissut olevansa jossain määrin kaikkien muiden ehdokkaiden paitsi Lauran äänestämistä vastaan ;)
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 28. Tammi 2018 22:57

Aamu-Usva kirjoitti:Jaahas. Niinistö lähtee ilman toista kierrosta seuraavalle kaudelle :thumb:

Jes, eiköhän nyt saada ne puoli miljoonaa työpaikkaa vai mitä :good2:

Minä olisin mielelläni nähnyt jonkun Jumalaan uskovan presidenttinä, mutta täytyy vain rukoilla, että Niinistö tekee oikeita ratkaisuja. Onneksi Jumala on kaiken ja kaikkien yläpuolella.
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu