Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2018 13:14

*
Tänään klo 19.30 on presidentinvaalien ensimmäinen kierros.
Ennen sitä rukoilkaamme yhdessä tänään Jumalan mielenmukaista presidenttiä.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 28. Tammi 2018 19:13

kari kirjoitti:
Kansamme kohtalot eivät ole tulevan presidenttimme varassa. Tosin "ihminen päättää", mutta "Jumala säätää". Meidän ei siis mielestäni pidä niinkään rukoilla vaalien vaan kansan puolesta, joka valitsee maalle edustajansa; eduskunnan, jolla on korkein lainsäädäntövalta ja presidentin, jolla on enemmänkin vain "muodollista arvovaltaa". Toisin olivat asiat silloin, kun presidentit olivat Kekkosia :think2:

Mitä seuraavaan presidenttiimme tulee niin eiköhän se ole jo ratkennut, vaikka tiedotusvälineet pyrkivät esittämään asian toisin. Kolmen vuorokauden kuluttua te kaikki tiedätte sen, minkä minä tiedän jo nyt, ettei toista äänestyskierrosta presidentinvaaleissa tarvita. Seuraavat kuusi vuotta presidenttimme on Sauli Niinistö. Onko sen jälkeen meillä presidentin instituutiota tai edes Suomen valtiota, se on iso kysymys ja sen tähden varmasti kannattaa rukoilla hartaasti. Kaikki uhat eivät kohdistu maahamme vain idästä.

Kävin ennakkoon äänestämässä Huhtasaarta. Hän on ainoa ehdokas, joka sanoo uskovansa niin kuin Raamattussa sanotaan. Viime eduskuntavaaleissa äänestin Mika Niikkoa, koska hän kertoi
vaalikoneessa rakastavansa Jeesusta.

Toisaalta olen sitä mieltä, että vaalit Suomessa eivät ole rehelliset. Eli vaalitulos on manipuloitu ja voittaja/voittajia on se/ne, joiden halutaan olevan vallassa. Ne jotka saavat eniten ääniä eivät
siis Suomessa tule valituksi. Stalin sanoi aikanaan, että "ei sillä ole väliä kuka vaalit järjestää, vaan sillä kuka äänet laskee". Mark Twain totesi: "jos äänestämällä voisi vaikuttaa asioihin, ei meidän
annettaisi äänestää". Suomessa äänet laskee Tieto Oyj ja he voivat lopullista tulosta manipuloida ihan miten tahtovat/käsketään. Vaalisalaisuus takaa vaalivilpin. Mistään et voi tarkistaa, että
miten omalle äänelle kävi. Ja ennen vaaleja julkaistavat valheelliset gallup tulokset takaavat vilpin läpimenon.

Mielestäni uskova voi äänestää jos siltä tuntuu, tai olla äänestämättä. Olen samaa mieltä kuin Kari, että ennemmin tulisi rukoilla kansan puolesta. Ja sen puolesta että ihmiset omassa
elämässään etsisivät Jumalan tahtoa. Kyösti Kallion rukous on tänäänkin ajankohtainen. Kun kansa on jumalaton, niin se saa myös jumalattomat johtajat ja toisin päin.

Olin itse myös uskoontulon jälkeen isänmaallisuutta vastaan. Mutta nykyään tunnen olevani ensin Jumalan lapsi ja kotimaani on Taivaassa. Sen lisäksi olen sitä mieltä, että
tämän kauniin kotimaan, Suomen, on Jumala meille antanut ja sitä tulee vaalia ja sen hyvinvointia myös. Lähimmäistä tulee auttaa, mutta ei Suomi ja suomalaiset ole velvollisia auttaamaan
kaikkia maailman ihmisiä. Enemmän tulee ajatella asioista järjellä kuin tunteella. Ihan kuten uskon asioistakin.

Onneksi kohta tämä vaalivuohotus on ohi. Uskon kuten Kari, että Niinistö jatkaa seuraavat kuusi vuotta. Ja sen jälkeen ei ole väliä, kuka on Suomen presidentti. Silloin ollaan
EU:n liittovaltiossa, Eurostoliitossa (Petovaltakunta?). Suomessa on jo nyt meno osin kuin kommunistisessa Neuvostoliitossa. Sananvapautta ei ole. Poliisi valvoo ihmisten mielipiteitä
ja vääristä mielipiteistä sakotetaan. Laki ei ole sama kaikille. Televisiossa ja lehdissä kerrotaan asioista vain yksi puoli. Vaihtoehtoinen kanta on kielletty. Tuntuu että suurin osa päättäjistä
vihaa tavallisia suomalaisia...

Varmasti taas harmittaa, kun Niinistön voitto(valheellinen vaalitulos) pian julkistetaan. Miksi valheella ja itsekkyydellä täällä vain pärjää? Miksi köyhiä, sairaita, eläkeläisiä ja
lapsiperheitä sorretaan ja heidän sosiaaliturvaansa kavennetaan? Samalla rikkaat vain rikastuvat ja terveet hyväkuntoiset elintasopakolaiset saavat kaiken ilmaiseksi eteensä.
Kristinuskoa ja Jeesusta saa pilkata mielein määrin, mutta islamista, muslimeista ja Allahista ei saa sanoa edes totuutta. Miksi näin?

Luulisin että siksi, että sitä saa mitä tilaa. Suomikin on niin läpeensä syntinen maa, että omista teoista ja tekemättä jättämisistä tässä nyt satoa korjataan, Ja sanotaanhan Raamatussa, että
loppua kohti ihmiset tulevat vain Jumalalle entistä tottelemattomammiksi. Jumalattomuus vain lisääntyy ja lisääntyy ja kaikki laittomuus.

Mutta kävi miten kävi, niin lopulta onneksi käy hyvin. Ja kaikki menee kuitenkin lopulta Jumalan suuren suunnitelman mukaan.
Nyt täällä kärsitään, mutta kerran Taivaassa iloitaan! Kiitos Jumalalle, että uskovilla on turva ihan muussa kuin maallisessa! Ja kiitos Herralle
että tämä sama turva on kaikille ja ihan jokaiselle tarjolla!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2018 19:27

Uskotteko, että sellaisella nurisemisella ja valittamisella ei saa hyvää aikaan, vaan enemmän pahaa?
Meillä on kaikki hyvin ja demokratia toimii mainiosti. Uskon, että äänet lasketaan juuri niin kuin ne lippuihin kirjoitetaan. Uskon myös, että maailma on tällä hetkellä parempi paikka kuin koskaan ennen. Uskon myös, että tulevaisuus sekä Suomessa, että muualla maailmassa on valoisa ja muuttuu yhä valoisammaksi, kunnes lopullinen valo syttyy ja alkaa tuhat vuotinen rauhan valtakunta, joka ei ole Suomen eikä Israelin eikä minkään muun valtion rajojen sisällä, vaan koko maailmassa. Jumala on koko maailman ihmisten Luoja ja Isä. Ei Hän ajattele yhtään sen enempää meidän suomaisuuttamme kuin somalialaisen somalialaisuutta. Mikä edes on suomalainen? Minäkö? Venäjän karjalais-mustalais-pohjanmaalais-irlantilais -varsinaissuomalaissekoitus minä ainakin olen. Tekeekö se minusta suomalaisen? Vai tekeekö minusta suomalaisen Suomen kansalaisuus? Minun sudanilaissyntyisellä ystävälläni on myös kansalaisuus. Onko hänkin siis suomalainen? Olenko suomalainen jos äitini ja isäni ja isovanhempani ovat syntyneet ja asuneet Suomessa? Entä jos joku heistä onkin syntyisin Ruotsista tai Somaliasta? Mihin suomalaisuuden raja vedetään, että kenen hyvinvoinnista tulee huolehtia jos tulee huolehtia suomalaisten hyvinvoinnista?
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2018 19:34

*
Hei, seurasin tänään siitä uskovien keskustelua tuossa toisessa ryhmässä. Siten minä huomasin selkeää erotusta. Luulen, että Herra tahtoo puhua minulle tämän kautta siitä erotuksesta, siksi hän avasi silmiäni näkemään sitä. Nyt kirjoitan erotuksesta.

Kun ne kristityt joilla on vahva arvopohja lepää Jumalan Sanan päällä, niin heille on luonnollista äänestää julkisesti tunnustautuvaa kristittyä ehdokasta.

Toisaalta ne toiset kristityt, joilla ei ole vahva arvopohja, joka lepää Jumalan Sanan päällä, näyttävät nukkuvan ja nukkuneina he eivät näe asiaa selkeästi, äänestävät lihan mukaan, kun itse mieltyvät ehdokkaan kannatuksiin, eivätkä he nojaudu Sanan valoon tarkistaakseen, ovatko kannatukset Sanan mukaista. Koska heille Sana ei ole ensisijainen heidän uskon kohteena. He käyttäytyvät, niinkuin uskosta osattomat.

Taas ne toiset uskovat, joiden mukaan Suomessa on 90% kristittyä, kun ehdokas sanoo olevansa kristitty, se on heille itsestään selvää, mutta tässä asiassa se ei ole heille selvää, että kyseinen ehdokas toimii Jumalan Sanaa vastaan, eikä tee Sanan mukaan.

Heille määrä on itsestään selvää, muttei se määrä ratkaise, vaan ratkaisee vain se kysymys, onko Kristus Herra, kun hän tuo valoon vaelluksen teoineen ja toimii Sanan mukaan, on totisesti Jumalan lapsi, joka vaeltaa valkeudessa. Eli sydämessään Herraansa seuraavia löytyy vain murto-osa suullaan hänet Herrakseenkin tunnustavista.

Niin tämän kautta minulle alkoi valaistaa tajuakseni, että kyse on siis siitä, että vahva arvopohja lepää Jumalan Sanan päällä, on luonnollista vaeltaa Jumalan tahdonmukaisen Sanan mukaan, kuin ne, joilla ei ole taas se arvopohja, eivätkä he vaella Sanan mukaan. Siinä se erotus, joka avasi silmiäni näkemään selkeästi.

No kirjoitan seuraavaksi terveellä tavalla ojentautuneesta uskosta, jonka kautta he näkevät asioita selkeämmäksi.

Että niiden uskovien, joilla on vahva arvopohja, usko Kristuksen sisäisessä tuntemisessa on ojentautunut terveellä tavalla, niin heidän mukaan Lauran maahanmuuttopolitiikka on suomen kansan ja lisäksi maahanmuuttajien parhaaksi, että he hyötyisivät paljon siitä. Samoin Laura toisi Suomelle lisää töitä, koska suurin ongelma on työttömyys, niin suomalaiset ja maahanmuuttajat saisivat töitä. Heille se perussuomalaisuus on oikeassa valossa määritelty. Heillä ei kantautunut vääristelty määrittely edelleen. Siitä minä huomasin ilahtuessani.

Tuntuu hyvältä löytää tervehenkiset uskonveljet ja sisarukset, joiden kommentteja minä seurasin tänään. :thumb: Kiitos Herralle heistä, Jeesuksen Kristuksen nimessä! Amen!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2018 19:46

Miten Laura on ajatellut tuoda töitä työttömille suomalaisille ja maahanmuuttajille?
Jos joku haluaa töitä ja hänelle kelpaa mikä työ vain, niin kyllä töitä on saatavilla. Kaikkein eniten on pulaa siivoojista, tiskareista ja blokkaajista. Siivota voi vaikka monessa eri paikassa tunteja siellä ja toisia täällä niin varmasti saa kerättyä vähintään 38,83 tuntia työtä viikossa. Enemmänkin jos haluaa tehdä.
Tietenkin sitten on ongelmallisempaa jos asuu kovin kaukana lähimmistä taajamista. Silloin pitäisi olla auto käytössä, että pääsee töihin. Sen ymmärrän hyvin jos joku ei halua autoa pitää ympäristösyistä.
Mielestäni on vähän kyseenalaista määritellä ihmisen uskoa sen perusteella ketä hän äänestää presidentiksi. Enhän minä valitse työntekijöitäkään heidän uskonvakaumuksensa perusteella vaan sen perusteella, miten hyvin he työnsä hoitavat ja jos minulla ei siitä ole näyttöä, niin työkokemuksen perusteella. Silloin kun on maailman asioista kysymys, niin näin tuleekin tehdä. Joku muslimi voi olla paljon parempi työntekijä kuin joku uudestisyntynyt kristitty. Ei uudesti syntyminen ylhäältä tarkoita sitä, että ihmisestä tulisi jo tässä ajassa jotenkin läpeensä hyvä kaikissa asioissa. Hän on silloin sisällä pelastuksessa, mutta ei välttämättä hyvä ihminen/ työntekijä/ presidentti. Presidentin tehtävä on yksi työ muiden perusteella ja valinta tehtävään tulee tehdä järkevin perustein.
Olisitteko valmiita äänestämään ketä tahansa joka sanoisi olevansa uudesti syntynyt kristitty? Ihan kiva tietää, koska voisinpa itsekin asettua ehdolle jos riittää vain toitottaa, että on uudesti syntynyt :lol: . Se ei ole kovin vaikeaa. Vaikeampaa on tehdä pitkäjänteistä poliittista työtä ja näyttää pystyvänsä harkitsevaisuuteen ja kärsivällisyyteen siinä työssään.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2018 20:13

*
Jatkan vielä siitä Lauran maahanmuuttopolitiikasta. On puhetta, että värillisetkin lapset hyötyvät Lauran politiikasta, kun terrorismiuhka pienenee.

Oli ilahduttavaa lukea tämän kommentin, jonka mukaan uskovan ihmisen sisällä varmasti Pyhä Henki kertoo Jumalan mielen mukaisen valinnan, että kristillinen arvopohja pysyy ajatellen sukupolvia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2018 20:18

Pöyristyttävä sanontatapa: värilliset lapset :shock: Mikä väri on väri? Keltainen, musta, ruskea, beige? Miksi joku lapsi on muka värillinen ja toinen ei? Minusta kaikki ovat jonkun värisiä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 28. Tammi 2018 20:33

pekka kirjoitti:Onneksi pian tämä vaalihössötys on ohitse ja uskovatkin alkavat kenties puhumaan muustakin kuin vaaleista ja politiikasta ja siitä kuka äänesti ketäkin ja kuka ei mennyt äänestämään ollenkaan ja niin edelleen.

Tästä maailmasta ei voi kukaan ihminen paratiisia rakentaa vaan Raamatun mukaan maailma on tuhon tiellä joka on totaalinen tuho, mutta Jeesus voi pelastaa ne ihmiset tästä tuhoutuvasta maailmasta jotka uskovat sydämessään Häneen.

Maailma odottaa laittomuuden ihmisen ilmestymistä maailman näyttämölle mutta me uskovat odotamme pääsyä taivaan kotiin jossa on kaikki hyvin, silloin tulevat kaikki ahdistukset mitä saimme täällä maailmassa kokea olemaan ”menneen talven lumia” eli niitä ei enää muistella.

Raamattu ohjeistaa meitä uskovia panemaan toivomme Kristukseen, ei tähän maailmaan joka menee koko ajan kiihtyvällä tahdilla (synnytystuskien lailla) kohti totaalista tuhoa; niin kuin Raamattu sanoo: ”Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva."
(Matt. 24: 37-39)

Laittakaamme siis kaikki toivomme Kristukseen ja siihen että kerran Hän tulee meitä vielä hakemaan niin kuin on Sanassaan luvannut; ilmestyskirjan luku 19: jae 9: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

Minua siunasi tuo kirjoituksesi Pekka.

Me tässä ajassa elävät uskovat tarvitsemme samaa silmiemme avautumista ja näkökykyä, mitä Elisa rukoili palvelijalleen , joka näki vain luonnollisilla silmillään ylivoimaisen vihollisen eikä lainkaan Herran korkeutta. "Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi". Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä" (2. Kun 6:17).

Tahdon kirjoittaa lähipäivinä jotakin siitä, mitä olen oppinut tämän maailman valtakunnan ja Jumalan valtakunnan erosta ja kuinka ne kulkevat aivan eri suuntiin. Tätä asiaa pohdiskelin tänäänkin, kun kävin Karjalohjan koululla tutustumassa äänestystapahtumaan. Ihmisiä virtasi paikalle tasaiseen tahtiin ja jotkut joutuivat odottamaan äänestyslippuaan. Vaalivirkailijat arvioivat äänestäjiä käyneen enemmän uurnalla kuin edellisissä presidentin vaaleissa ja kunnallisissa vaaleissa. Avustin viime viikolla erään sairaalan osastolla äänestäjiä, jotka tarvitsivat ehdokkaansa numeron merkitsemisessä apua. Potilaidenkin keskuudessa oli havaittavissa äänestysintoa. Ehkä äänestysprosentti muodostuu korkeammaksi kuin viime kerroilla. Niin tai näin, vaalihuoneistot sulkeutuvat vajaan puolen tunnin kuluttua ja eiköhän tämän vuorokauden puolella tiedetä jo tuloksetkin. Homo proponit, sed Deus disponit -Ihminen päättää, mutta Jumala säätää. Näin meidän onneksemme asia etenee.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2018 20:55

*
Lisään vielä yhden uskovan kommentin, joka mietityttää minua.

yksi uskova kirjoitti:Meille valehdeltiin että markka säilyy. Minulla on lehtileike, jossa Ahtisaarti vannoo, että markka ei vaihu euroksi.

Katson samalla tuota presidentinvaalien kierrosta, joka on suorassa lähetyksessä. :pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2018 21:20

*
Vaalivalvojaisia seuratessani olin varautunut siitä, että koska me elämme lopunajassa, jossa nousee antikristus presidentiksi, joka pitää itseään kristittynä. Näyttää asia selvältä, että Suomelle tulee todella vaikea aika, niin rukoilkaamme Herran apua ja voimaa selvittämään siitä. Jumala on luvannut, että pysyy rinnallamme maailmaan loppuun asti.

Yksi uskonsisko avautui ja kertoi näystä, jonka sai aamulla.
yksi uskonsisko kirjoitti:Näin aamulla näyn, jossa Suomen lippu oli maassa ja sininen risti muuttui mustaksi. Sanoin miehellenikin siitä ja tuli samantien mieleen nää vaalit
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu