Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 20:08

*
Aamu-Usva, Laura on uudestisyntynyt uskova. Minä katsoin siitä suoraa lähetystä, jossa häntä jututti ja siten siinä rukoiltiin Lauran kanssa. Oli hieno nähdä sitä. Kaikki kannatukset, mitä Laura edustaa, ovat Sanan mukaista, sillä Laura tietää, mikä on Herran tahto, koska Herra tahtoo kansan parasta, ja samoin lasten parasta.

Sinä voit selailla tämän osion läpi lueskellen rauhallisesti, kun kerkiät. :) No tässä osiossa minä kerroin tutkineeni kaikki ehdokkaat läpi huolellisesti, jää vain yksi, jonka kannatukset ovat täydellisesti Sanan mukaista. Ajattele sinun lasta, jonka tulevaisuudesta on kyse, johon vaalit liittyy. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Tammi 2018 20:16

Juuri tuo vain yhden kansan parhaan ajatteleminen on minusta hieman huolestuttavaa, kun maailmassa on paljon kansoja, joiden kaikkien parasta tulisi ajatella. On itsekästä ajatella vain omia lapsiaan ja jättää maailman toisella puolella samanlaiset yhtä viattomat ja hienot lapset vaille turvaa ja apua.

Oletteko tehneet joitain vaalikoneita? Tein nyt Ylen koneen, joka antoi ykkösehdokkaaksi minulle Tuula Haataisen. Hän onkin hyvin mahdollinen ehdokas.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Tammi 2018 20:20

Aamu-Usva kirjoitti:En tiedä, ovatko kaikki Laura Huhtasaaren ajatukset Jumalan tahdon mukaisia. Hänen mielestään tärkeintä on huolehtia Suomen kansalaisten hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Tässä jätetään siis suurin osa maailman ihmisistä turvallisuuden ja hyvinvoinnin agendan ulkopuolelle. Minusta ainakin uskovien sydämen tulisi olla niin avara, että ei jättäisi hyvinvoinnin ja turvallisuuden ulkopuolelle ketään ihmistä maailmassa. Olen niin vähän isänmaallinen (=en ollenkaan), että en varmaankaan voisi äänestää Huhtasaarta. Tietenkään en ole kenenkään ehdokkaan kanssa kaikista asioista samaa mieltä, joten sillä perusteella voisin ehkä äänestää myös häntä. En ole vielä ehtinyt tehdä vaalikoneita.

Kiitos Aamu-Usva kirjoituksestasi.

En minäkään tykkää tuosta ylenpalttisesta isänmaa-hössötyksestä mitä monet suomalaiset "vouhottavat". Minun tarkoitukseni on päästä kerran taivaan kotiin ja en koe että minun tulisi kiinnittää toivoni tämän maailman "isänmaahan".

Monet poliitikot ovat hokeneet ja hokevat yhä tänä päivänäkin (myös L. Huhtasaari) että he kannattavat "koti, uskonto ja isänmaa"-iskulausetta koska se kuvastaa hyvin heidän arvojaan mitä he tässä maailmassa kannattavat, mutta itse en koe, että Jumala kehoittaisi minua hyväksymään jollain tavalla tuota iskulausetta. Minusta tuo iskulause on sielunvihollisen eksytystä ja tuosta iskulauseesta tulisi pysyä erossa että sitä ei levitä eteenpäin mitenkään.

"Koti, uskonto ja isänmaa"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Koti,_usk ... %C3%A4nmaa

"Koti, uskonto ja isänmaa on suomalainen konservatiivisia arvoja kuvaava iskulause.

Iskulause on suomalainen muunnelma saksankielisistä sanoista ”Kirche, Kinder und Küche” (suom. ”kirkko, lapset ja keittiö”), joilla keisari Wilhelm II:n puoliso Augusta Viktoria aikanaan kuvaili saksalaisten naisten keskeisiä arvoja.[1]

Sanontaa käytettiin Suomessa erityisesti maailmansotien välisenä aikana.[1]

Suomessa ylipäällikkö Mannerheim lopetti ensimmäisen päiväkäskynsä talvisodan alkaessa sanoihin ”me taistelemme kodin, uskonnon ja Isänmaan puolesta”.[2]

Suomen kristillisdemokraatit valitsi lauseen ”koti, uskonto, isänmaa” yhdeksi vuoden 2011 eduskuntavaalikampanjansa vaaliteemaksi.[3] Myös Kansallinen Kokoomus ja Perustuslaillinen oikeistopuolue ovat maininneet sen arvoikseen."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 20:22

*
Aamu-Usva, kirjoitin tässä osiossa Suomen kansan köyhyydestä. Jumalan lapsen tulisi äänestää vain uudestisyntynyttä ehdokasta, koska ehdokas toimii Herran tahdon mukaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Tammi 2018 20:24

Helsingin Sanomien vaalikone antoi minulle ykkösehdokkaaksi Merja Kyllösen.
Olen, Pekka, ajatellut ihan samaa tuosta "koti, uskonto ja isänmaa" -jutusta.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Tammi 2018 20:30

Vaisuliini: Suomen kansahan ei ole köyhää ainakaan jos katsoo bruttokansantuotetta. Maailmassa on ihmisiä, jotka ovat absoluuttisen köyhiä, eli he eivät pysty täyttämään perustarpeitaan. He eivät valittaisi jos saisivat mielin määrin kaurapuuroa, vaikka eivät saisi mitään muuta. Pohjoismainen köyhä on köyhien maiden standardeissa hyvävarainen.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 20:37

*
Aamu-Usva, Kysyn, kannattaako Merja Kyllöinen ja Tuula Haatainen eutanasiaa ja adoptio-oikeudet, että homo- ja lesbopareilla on samat avioliitto- ja
adopto-oikeudet kuin heteropareilla?

Aamu-Usva, minä olen paljoa seurannut, miten ihmisiltä loppui rahaa ruokaan. Samoin oli niitä rukouspyyntöjä, joiden puolesta olen rukoillut, että saisi rahaa vuokra-asuntoon ja on niitä pelon aiheita, että joutuisi asumaan kadulle. On paljon asioita, joita olen seurannut. Kirjoitin tässä osiossa, että heiltä leikattiin antaakseen EU:lle velkojen maksettavaksi. Niin tiedän, että Suomen tilanne on huolestuttavaa.

Kannattaisi lukea rauhallisesti läpi tämän osion ensin.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Tammi 2018 21:29

Aamu-Usva kirjoitti:Juuri tuo vain yhden kansan parhaan ajatteleminen on minusta hieman huolestuttavaa, kun maailmassa on paljon kansoja, joiden kaikkien parasta tulisi ajatella. On itsekästä ajatella vain omia lapsiaan ja jättää maailman toisella puolella samanlaiset yhtä viattomat ja hienot lapset vaille turvaa ja apua.

Oletteko tehneet joitain vaalikoneita? Tein nyt Ylen koneen, joka antoi ykkösehdokkaaksi minulle Tuula Haataisen. Hän onkin hyvin mahdollinen ehdokas.

Käsittääkseni jokaisen politikon tulee jokaisessa maassa ajatella ensin oman kansansa etua ja näin tehdäänkin poikkeuksetta.

Tämä ei tietenkään poissulje sitä että muista ei ollenkaan pidetä huolta, vaikka omat ovatkin etusijalla. Suomi on sitoutunut ja jatkaa kehitysapua oli kuka tahansa presidenttinä siitä on omat sopimukset. Eduskunta päättää kehitysavusta, presidentti ei tähän päätöksentekoon osallistu.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 27. Tammi 2018 21:30

Hmm minusta bruttokansantuotteessa on sellainen hieman kuivahko maku ja ei vatsaa täytä läheskään yhtä hyvin kuin esim liha tai kala tai ruisleipä.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Tammi 2018 21:33

Maailmanköyhyydestä purkkapalloilla demonstroituna, vasemmasta alakulmasta saa suomenkieliset tekstit.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu