Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Joulu 2017 14:24

*
Ymmärtämättömät uskovat tutkimatta asiaa lähtevät heti nimittämään sormiaakkosellista 'ily' -käsimerkkiä saatanalliseksi käsimerkiksi ja vapaamuurarien ja illuminiaattien käyttämäksi käsimerkiksi, vaikka sormiaakkosellinen 'ily' -käsimerkki ei ole sitä, mitä he väittävät, eikä se ole siinä käsimerkkien joukossa. Siksi katson tärkeäksi nostaa tämän selkeän erotuksen, jota uskovien tulisi ymmärtää.

Tässä on käsimerkkien kuva, selailkaa vähän alas niin näette käsimerkkien kuvaa ja tarkistakaa, että sormiaakkosellinen 'ily' -käsimerkki ei ole mukana siinä joukossa. Toivon että te ymmärtäisitte tämän selkeän erotuksen, älkää tutkimatta lähde mukaan tuomitsemaan asiaa.

;gladly:

https://www.renegadetribune.com/donald-trump-freemason/

Tämän linkin mukaan Trump on vapaamuurari. Sinisilmäiset uskovat pitävät Trumpia Jumalan valittuna. Niin siinä on ristiriitaa, koska Jumalassä ei ole yhtään vääryyttä, ei edes pikkasen pientä eikä Hän tue vääryyttä. Miten Jumala voi käyttää Trumpia, joka on vapaamuurari, joka on itse asiassa pimeydestä? Älkää olko sinisilmäisiä Trumpin suhteeseen!

;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 17. Joulu 2017 18:00

Mä olen miettinyt että Herra ei käyttäisi "isokenkäisiä" enää ollenkaan..yhtään valtiojohtajaa,poliitikkoa tai äveriästä liikemiestä, ainoastaan pieniä,hiljaisia seuraajiaan joilla ei juurikaan maallsta menestystä ole.. :think2:
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja Skoude » 18. Joulu 2017 19:05

Moikka, olen 25 vuotias mies. Kaipaisin vertaistukea / keskusteluseuraa aiheesta "päättynyt parisuhde". Minulla valitettavasti kävi nyt niin, että kesällä alkanut elämäni ensimmäinen parisuhde päättyi juuri äskettäin. Tässä nyt aprikoin, että mitä mieltä Jumala mahtaa olla asiasta ja mietin, että olisinko voinut tehdä vielä jotain tilanteen pelastamiseksi. Lisäksi en tahdo uskoa, vaikka useat ulkopuoliset henkilötkin sanoivat, että parisuhde oli kaikkea muuta kuin terve. Hirveää mustasukkaisuus / riitelydraamaa, epäasiallista käytöstä, kiristämistä ja ehkä jopa hyväksikäyttöä... Nyt on aikalailla tyhjä fiilis, kun käytin kuitenkin 110% omasta itsestäni kesästä asti tämän parisuhteen rakentamiseen ja panostin siihen niin paljon, kun 10 vuotta olen kuitenkin jo odottanut rakkauden löytyvän... :(
Skoude

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Joulu 2017 15:27

Skoude kirjoitti:Moikka, olen 25 vuotias mies. Kaipaisin vertaistukea / keskusteluseuraa aiheesta "päättynyt parisuhde". Minulla valitettavasti kävi nyt niin, että kesällä alkanut elämäni ensimmäinen parisuhde päättyi juuri äskettäin. Tässä nyt aprikoin, että mitä mieltä Jumala mahtaa olla asiasta ja mietin, että olisinko voinut tehdä vielä jotain tilanteen pelastamiseksi. Lisäksi en tahdo uskoa, vaikka useat ulkopuoliset henkilötkin sanoivat, että parisuhde oli kaikkea muuta kuin terve. Hirveää mustasukkaisuus / riitelydraamaa, epäasiallista käytöstä, kiristämistä ja ehkä jopa hyväksikäyttöä... Nyt on aikalailla tyhjä fiilis, kun käytin kuitenkin 110% omasta itsestäni kesästä asti tämän parisuhteen rakentamiseen ja panostin siihen niin paljon, kun 10 vuotta olen kuitenkin jo odottanut rakkauden löytyvän... :(

Jos olet uskossa niin silloin kannustan sinua rukoilemaan asian puolesta ja jos et ole niin kehoitan sinua etsimään Jumalaa kuule evankeliumi, jotta se voisi sinut pelastaa. Minusta ihmisen suurin ongelma on aina onko hän menossa kadotukseen vaiko onko hän pelastuksen tiellä, ihmisen sielu on iänkaikkinen ja siksi tämä on erittäin tärkeä asia.

En yhtään vähättele sinun asiaasi tai ongelmaasi, voin vain todistaa, että me vaimoni kanssa jo eräässä vaiheessa kun emme olleet uskossa olimme jo eronneet ja etsimme omia asuntoja ja rakkautta ei välillämme enää ollut, ainakaan enne sallineet enää itsemme sitä tuntea. Kuitenkin kun saimme Jumalan armosta tulla uskoon Herraan Jeesukseen ja uudistua uskossamme, eli tulla ihan oikeasti uskoon Herraan Jeesukseen, niin vasta tämä tämä pelasti avioliittomme, nyt olemme olleet iloisesti naimisissa jo 4 vuotta, vaikka olimme jo eroamassa.

Eli Jumalan vaikutus ihmisen elämään on todella suuri, oma avioliittoni on tästä todistuksena. Jumalaa ei kuitenkaan tulisi etsiä siksi, että avioliitto pelastuu vaan siksi että tahtoo pelastua ikuiseen elämään ikuisen kadotuksen sijasta.

Jumala sanoo etsikää Häntä ja Hänen valtakuntaansa ensin !

Matteus.6

21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

En osaa sanoa sinulle oikein mitään muuta kuin voimia vaikeaan tilanteeseen ja uskalla luottaa Herraan, Jumala rakastaa sinua ja tahtoo sinut yhteyteensä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Skoude » 19. Joulu 2017 18:06

Mikko Murpatti kirjoitti:
Skoude kirjoitti:Moikka, olen 25 vuotias mies. Kaipaisin vertaistukea / keskusteluseuraa aiheesta "päättynyt parisuhde". Minulla valitettavasti kävi nyt niin, että kesällä alkanut elämäni ensimmäinen parisuhde päättyi juuri äskettäin. Tässä nyt aprikoin, että mitä mieltä Jumala mahtaa olla asiasta ja mietin, että olisinko voinut tehdä vielä jotain tilanteen pelastamiseksi. Lisäksi en tahdo uskoa, vaikka useat ulkopuoliset henkilötkin sanoivat, että parisuhde oli kaikkea muuta kuin terve. Hirveää mustasukkaisuus / riitelydraamaa, epäasiallista käytöstä, kiristämistä ja ehkä jopa hyväksikäyttöä... Nyt on aikalailla tyhjä fiilis, kun käytin kuitenkin 110% omasta itsestäni kesästä asti tämän parisuhteen rakentamiseen ja panostin siihen niin paljon, kun 10 vuotta olen kuitenkin jo odottanut rakkauden löytyvän... :(

Jos olet uskossa niin silloin kannustan sinua rukoilemaan asian puolesta ja jos et ole niin kehoitan sinua etsimään Jumalaa kuule evankeliumi, jotta se voisi sinut pelastaa. Minusta ihmisen suurin ongelma on aina onko hän menossa kadotukseen vaiko onko hän pelastuksen tiellä, ihmisen sielu on iänkaikkinen ja siksi tämä on erittäin tärkeä asia.

En yhtään vähättele sinun asiaasi tai ongelmaasi, voin vain todistaa, että me vaimoni kanssa jo eräässä vaiheessa kun emme olleet uskossa olimme jo eronneet ja etsimme omia asuntoja ja rakkautta ei välillämme enää ollut, ainakaan enne sallineet enää itsemme sitä tuntea. Kuitenkin kun saimme Jumalan armosta tulla uskoon Herraan Jeesukseen ja uudistua uskossamme, eli tulla ihan oikeasti uskoon Herraan Jeesukseen, niin vasta tämä tämä pelasti avioliittomme, nyt olemme olleet iloisesti naimisissa jo 4 vuotta, vaikka olimme jo eroamassa.

Eli Jumalan vaikutus ihmisen elämään on todella suuri, oma avioliittoni on tästä todistuksena. Jumalaa ei kuitenkaan tulisi etsiä siksi, että avioliitto pelastuu vaan siksi että tahtoo pelastua ikuiseen elämään ikuisen kadotuksen sijasta.

Jumala sanoo etsikää Häntä ja Hänen valtakuntaansa ensin !

Matteus.6

21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

En osaa sanoa sinulle oikein mitään muuta kuin voimia vaikeaan tilanteeseen ja uskalla luottaa Herraan, Jumala rakastaa sinua ja tahtoo sinut yhteyteensä.

Homma lähti aika huonoon suuntaan kun synti tuli vahvasti mukaan kuvioihin, kova alkoholin käyttö alkoi yllättäen joka johti todella moniin ikäviin tapahtumiin ja siinä sitten itsekkin aloin vajoamaan alaspäin ja Jumalasuhde kärsi pahasti. Sekä minä että hän olemme molemmat uudestisyntyneitä kristittyjä, mutta synti tuli ja tuhosi kaiken... En siis ollut uskossani tarpeeksi vahva ja jämäkkä, mikä ahdistaa aika paljon :( Paineen alla itsekkin tosiaan sorruin takaisin synnin palvelukseen, aloin pelkäämään liikaa ihmisten mielipiteitä, vaikka tosiasiassa se menee oikeasti niin että ihmisiä ei tarvitse pelätä, vaan ainoastaan Jumalaa. Monta kertaa apostolien tekojen lause pyöri päässäni painostuksen aikana "ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä", mutta sorruin silti tekemään vääriä asioita mitkä eivät olleet Herran mielen mukaisia, koska halusin ennemmin miellyttää häntä kuin Jumalaa :cry:
Skoude

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Joulu 2017 21:34

Skoude kirjoitti:Homma lähti aika huonoon suuntaan kun synti tuli vahvasti mukaan kuvioihin, kova alkoholin käyttö alkoi yllättäen joka johti todella moniin ikäviin tapahtumiin ja siinä sitten itsekkin aloin vajoamaan alaspäin ja Jumalasuhde kärsi pahasti. Sekä minä että hän olemme molemmat uudestisyntyneitä kristittyjä, mutta synti tuli ja tuhosi kaiken... En siis ollut uskossani tarpeeksi vahva ja jämäkkä, mikä ahdistaa aika paljon :( Paineen alla itsekkin tosiaan sorruin takaisin synnin palvelukseen, aloin pelkäämään liikaa ihmisten mielipiteitä, vaikka tosiasiassa se menee oikeasti niin että ihmisiä ei tarvitse pelätä, vaan ainoastaan Jumalaa. Monta kertaa apostolien tekojen lause pyöri päässäni painostuksen aikana "ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä", mutta sorruin silti tekemään vääriä asioita mitkä eivät olleet Herran mielen mukaisia, koska halusin ennemmin miellyttää häntä kuin Jumalaa :cry:

Minä olen itsekin alkoholisti ja tiedän miten kierosti perkele osaa tuolla alkoholilla pelata.

Joka kevät kun terassit aukeavat ja kadut täyttyy iloisista kevätrinnassa ihmisistä ja joka bussipysäkille tulee siideri/olut mainoksia alkaa oma loputon painini asian kanssa, tai jos jotain menee isosti mönkään niin perkele tarjoaa heti viinaa mainoslauseella "No se on nyt ihan sama tässätilanteessa jos annat mennä vaan ja vedät sitten kunnolla". Mutta se on hyvä, että sinä kadut tätä kaikkea ja nyt olet harmillisesti joutunut syntisi pahaa hedelmääkin maistamaan, se on kuitenkin hyvä että kadut tätä ja haluat tehdä asiassa parannusta! Tämä on kaikkein tärkeintä ettet ole paatunut semmoiseksi jolla ei omatuntokaan enään kolota!

Se on myös hyvä ettet syytä Jumalaa, vaan reippaasti otat vastuun omista teoistasi, se on meinaa perkeleen toinen lempijuoni, että ensin saadaan uskova lankeamaan johonkin sitten hän syyttää sinua ja lopuksi koittaa saada sydämesi sanomaan että Jumalan syytähän tämä kun ei antanut voimia! Lopuksi perkele sanoo, että noniin se oli nyt siinä olet menettänyt pelastuksesi, turha enää noudattaa mitään Raamatun ohjeita anna mennä vaan kun se juna meni jo! Älä anna näille vanhoille juonille sijaa! Nämä on niin nähty!

Sen verran voin sanoa, että nämä tekosi eivät kuitenkaan ole mitään mitä miljoonat ja taas miljoonat muut uskovat eivät olisi omalla vaelluksellaan kokeneet, moni meistä töppäilee ja sortuu syntiin ja aina aika ajoin voi tulla haastavempia aikoja myös parisuhteessa, mutta kun me teemme parannuksen synneistämme ja katumuksessa pyydämme niitä anteeksi niin toden totta ne on sovitettu! Näin on sanassa luvattu monesti!

En oikein muuta käytännön neuvoa osaa antaa kuin , että vaikka näyttää huonolta ja sinusta tuntuu ette ole mikään "Jumalan lempilapsi" -tänään, niin roiku Herran helmoissa kiinni, älä hylkää uskoasi vaan luota Herran laupeuteen ja armoon, tee se sillä voimalla mikä on jäljellä ei tarvitse yrittää pumpata jotain superuskon tunnetta ja sitten vasta , ei vaan niillä voimilla mitä on jäljellä roikut Herran lupauksissa!.

Jumala voi vielä tuossakin tilanteessa vaikka miten kääntää tuon tilanteen hyväksi, estää sen menemisen pahemmaksi, tai antaa sinulle jotain sen tilalle tai vaikka mitä. Toivo ei ole menetetty!

Rukoilen sinun ja vaimosi tilanteesi puolesta, aika monesti muut lukevat näitä vaikka ei ole kirjautuneena ja ehkä moni muukin saa sydämelleen rukoilla tilanteesi puolesta!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Joulu 2017 17:36

Action kamera oli klipsillä kiinni rintataskussa, jonka tähden kuva vähän tärisee ja vaappuu, mutta Rafu koirulin ajatukset tulee kyllä hyvin selville.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Joulu 2017 12:14

PetriFB kirjoitti:

Action kamera oli klipsillä kiinni rintataskussa, jonka tähden kuva vähän tärisee ja vaappuu, mutta Rafu koirulin ajatukset tulee kyllä hyvin selville.

Hauska retki! :)

Hyvän kokoinenhan tuosta alaskanMammutista kasvoi! On varamsti kevytruokainen kaveri :D

Ei muuta kun satulaa selkään ja trakuja jakamaan, kaikki tulee ihmettelemään kuka ratsastaa sudella, mutta Petrihän se olikin jakamassa trakuja xD.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Joulu 2017 14:01

*
Tästä linkistä voi seurata kunkin päivän kirkon erotilastoa, jota klikataan ja odotetaan, niin ilmaantuu se määrä erotilastosta.

https://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/tanaaneronnut.html

Minä klikkasin sen katsoakseni erotilastoa aamulla. Siten uudelleen päivällä klikkasin sen ja huomasin, että erotilasto kokoajan kasvaa.
Olen ihmeissäni, kuinka on paljon kirkosta eronneita ihmisiä ja vielä joka päivä.

Tuli mieleen se juttu, minkä minä olen aiemmin kuullut. Että ihmisissä on se Jumalan jättämä kaipuu, joka vetää Raamatun ilmoittaman Jumalan luokse,
siis ei-uskovissa ihmisissä. Uskovat ovat varmaan niitä, jotka ottivat eron kirkosta, mutta myös ei-uskovat ihmiset.

He vaistovat jotain mätääntynyttä muutosta joka on tapahtunut kirkossa. Se mätääntynyt muutos lemuaa eikä vedä Jumalan luokse.
He vaistovat myös, että Jumalassa ei koskaan vaihdeta, sillä Jumala on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti [Hebr. 13:8]. Kirkko kokoajan vaihtuu.
Sen ihmiset huomaavat eivätkä he kaipaa vaihtelevaa muutosta vaan pysyvää, johon voi luottaa ja turvautua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Joulu 2017 16:00

*
Siitä erotilastoa seuratessani huomasin sen vaihtuvan liian paljon. Jumalassa ei koskaan vaihdu. Islam on pian liittymässä ekumeeiseen kirkkoon ja siitä johtuu äkillinen muutos kirkossa. Ruotsissa tapahtui jo ja seuraavaksi Suomessa. Perinteelliset kristityt, joilla on vanhoillinen kristillinen arvo, vierastavat ja oudoksuvat äkillistä muutosta ja ottavat eron kirkosta. Jouluna tv:ssa oli kai varmaan suora lähetys, niin katsojat olivat ihmeissään, että muslimit olivat mukana ja rukoilivat Allahia.

Jaak. 1:17 Kaikkinainen hyvä anto ja kaikkinainen täydellinen lahja tulee ylhäältä valkeuden Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta eikä valkeuden ja pimeyden vaihetusta. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu