Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 06. Joulu 2017 18:38

Kiitos vastineestasi Petri !

Yhäkään et vastannut kysymyksiini, vaan kiersit ne, ikävä kyllä.

Siis toistan yhä:

1) Miksi Paavaali siis kiitti Jumalaa siitä, että ei ollut kastanut kuin muutaman harvan, jos vesikaste oikeasti kuuluu uuteen liittoon ?

2) Miksi Paavali sanoi, että häntä Jeesus, joka hänelle opetuksen suoraan antoi, ei kehoittanut häntä kastamaan vedellä ?
( Siis varsinkin kun apostolin tuli olla siis henkilökohtaisena esimerkkinä teoissa ja opetuksissa)

Alan purkaa tuota muuta kirjoittamaasi sitten kun saan edes jonkilaisen vastauksen noihin esittämiini kysymyksiin.

Sen verran jo kommentoin, että minullla ei ole mitään ilmestystietoa, vaan olen saanut opetuksen asiasta Sanasta kohta kohdalta.

Ja Raamatun mukaan ilmestystiedossa ei itsessään olisi väärää, vai onko ?

1. Moos. 16:13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"

1. Kor. 14:6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

1. Kor. 14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.

Gal. 2:2 Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan.

Ef. 1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan

Ef. 3:3 että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;

Joten miksi sekoitat tuon asian tähän ?

Ja tarkoittaako se sitä, että katolilaiset ovat oppeineen oikeassa, kun he ovat oppiaan pisimpään levittäneet, ja tekeekö se herätysliikkeiden opin vääräksi koska katolilaisia on 1,2 mlrd ?

Ja mitä Raamattu opettaa lopun ajasta:

Dan. 12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.

Siis kuinka pahasti kaikki on laajamittaisesti kadotettu ?

Uskallatko tutkia ja koetella sen, mitä sinulle on "äidinmaidosta" asti opetettu totuutena ?
kurja

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 06. Joulu 2017 19:03

Ihan näin sopuisasti kurja ....lopeta tuo jauhaminen kasteen olemattomuudesta .
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja kurja » 06. Joulu 2017 19:13

Ihan näin sopuisasti... heti kun näytätte sen näkemyksen oikeasti vääräksi Raamatusta.

MrKerimäki kirjoitti:Ihan näin sopuisasti kurja ....lopeta tuo jauhaminen kasteen olemattomuudesta .
kurja

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Joulu 2017 19:45

kurja:

Minä vastasin ja perustelin sinulle sen kuinka Raamattu opettaa todella selkeästi, että Uuden Liiton järjestyksen mukaan uskoon tulleet pakanat pitää kastaa vedessä. Jos luet vastaukseni uudestaan, niin käyn siinä asian läpi Raamatun kohtien kanssa.

Raamattu opettaa Jumalan Hengen kautta annetusta ilmestyksestä tai tiedosta, joka on aina tietenkin yhtäpitävä Raamatun sanan totuuden kanssa. Raamattu ei opeta ilmestystietoa.

Katolilaisten 1,2 miljardia (tai kuinka paljon heitä onkaan) ei tarkoita, että heillä on totuus.

Nyt on kysymys siitä, että oletko sinä yksin (onko muita?) ymmärtänyt totuuden vesikasteesta ja seurakunta kaikkina aikoina olisi Pietarista ja Paavalista lähtien toiminut väärin eikä ymmärtänyt asiaa. Mieti pysähtymään tätä asiaa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja kurja » 06. Joulu 2017 20:09

Ok, eli et käsittele noita sanoja kunolla, vaan ohitat ne puolue näkemyksen vuoksiko ?

" Nyt on kysymys siitä, että oletko sinä yksin (onko muita?) ymmärtänyt totuuden vesikasteesta ja seurakunta kaikkina aikoina olisi Pietarista ja Paavalista lähtien toiminut väärin eikä ymmärtänyt asiaa. Mieti pysähtymään tätä asiaa. "

Yhä viittaan siis Paavalin omiin sanoihin, eli ne kohdat 1 ja 2 eli miten Paavali siis oiekasti asiat näki, vai onko kyse nyt siitä omasta tai puolueen tulkinnasta taas?

Eli Paavali siis noudatti itse vanhan liiton järjestystä, vaikka sanoi olevansa vapaa, tulisiko meidänkin siis noudattaa ?

Eli miksi Paavali suostui kastamaan, nuo mainitsemansa muutamat, ja miksi Paavali jopa ympärileikkautti Timoteuksen ?

Ap. t. 16:3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.

Pitäisikö siis meidänkin ympärileikkauttaa itsemme ja noudattaa vanhan liiton järjsestystä yhä Paavalin tavoin ?

Eli kuten jo sanoin, niin Paavali kastoi vedellä juutalaisia, koska he sitä itse halusivat, mutta ei siksi, että vesikaste kuuluisi uuteen liittoon.
kurja

ViestiKirjoittaja kurja » 06. Joulu 2017 20:12

Niin ja Petri, hyvää itsenäisyys päivää sinulle ja hienolle vaimollesi myös !

:wave:
kurja

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Joulu 2017 23:16

kurja kirjoitti:Niin ja Petri, hyvää itsenäisyys päivää sinulle ja hienolle vaimollesi myös !

:wave:

Kiitos samoin hyvää itsenäisyyspäivää sinulle ja perheellesi. Saa nähdä ehdinkö huomenna foorumille.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Jukka » 07. Joulu 2017 22:26

kurja kirjoitti:Eli kuten jo sanoin, niin Paavali kastoi vedellä juutalaisia, koska he sitä itse halusivat, mutta ei siksi, että vesikaste kuuluisi uuteen liittoon.
(yllä korostus jukan).

No jopas nyt! Yritätkös haastaa, etteivät pakanat (ennen Sinua) ole ymmärtäneet tuota kasteasiaa, kun ne ruojat ovat kastaneet ihmisiä melkein kaksi tuhatta vuotta!

Olen vetäytymässä syrjään tältä keskustelufoorumilta -kuten muiltakin- mutta esitit niin erikoisen "uuden asian", että oli vielä pakko esittää lyhyt kommentti.
Jukka

ViestiKirjoittaja kurja » 08. Joulu 2017 11:17

Kun sinä nyt ilmoittauduit itse kovasti asioita tietäväksi, niin selitä sinä sitten minulle nämä asiat.

1) Miksi Paavaali siis kiitti Jumalaa siitä, että ei ollut kastanut kuin muutaman harvan, jos vesikaste oikeasti kuuluu uuteen liittoon ?

1. Kor. 1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,

2) Miksi Paavali sanoi, että häntä Jeesus, joka hänelle opetuksen suoraan antoi, ei kehoittanut häntä kastamaan vedellä ?
( Siis varsinkin kun apostolin tuli olla siis henkilökohtaisena esimerkkinä teoissa ja opetuksissa)

1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-

Siis jos uskoisin tätä nykyä yhä vesikasteen kuuluvan uuteenliittoon, niin eihän Paavali ikinä voisi noin kirjoittaa, siis Paavali joka sai Herralta suoraan tarkat ohjeet kuinka toimia.

Siinähän siis pitäisi lukea seuraavaa:

1. Kor. 1:14 Minä(Paavali) häpeän todella sitä, että en ole kastanut teistä jokaista uudestisyntynyttä.

1. Kor. 1:17 Kristus lähetti minut evankeliumia julistamaan ja vedellä kastamaan kaikki sen kautta uudestisyntyneet.

Miettikää nyt edes pieni hetki tätä asiaa, ja selittäkää se edes itsellenne kunnolla, sitä vain pyydän.

Niin ja Jukka, tarkoittaako se sitä, että katolilaiset ovat vauvakaste oppeineen oikeassa, kun he ovat oppiaan pisimpään levittäneet, ja tekeekö se herätysliikkeiden opin vääräksi koska katolilaisia on 1,2 mlrd ?

Niin ja Jukka, kaikkea on ollut aina, mikään ei ole uutta, en ole uranuurtaja varmastikkaan, vaikka olen siis itse Herralta opetuksen tästä suoraan saanut Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, ja pitkään meni minulla kahlata kaikki asiat läpi, ennenkuin itsekkään uskalsin tähän uskoa.

Siis on todella vaativaa korvata oppimansa "totuus" uudella Totuudella ja se voi olla siis pelottavaa, mutta se joka halajaa Totuutta salatuinpaan asti, se voi löytää sellaistakin, mikä on ollut kauan salassa.

Paavali muuten viittaa omaan opetukseensa "oppi kasteista ja kätten päällepanosta", mutta miksi sitä ei löydy mistään ?

Hepr. 6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta,

Ja vaikka nyt siis löytyisi se kirjoitus, niin suurin osa kristikunnasta sen hävittäisi, jotta omat valheet eivät paljastuisi, sillä ei etsitä enää Totuutta, vaan sanotaan, että se jo varmasti tiedetään, ihan kuten sinä Jukka nyt toimit ja asenteesi on sama.

Eiköhän se juuri siksi ole pidetty salassa ja hävitettykin.
kurja

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 08. Joulu 2017 20:17

1kor 1/14----syynä oli riidat eri osapuolten välillä ja siksi paavali huumorin osaaluetta käyttäen sanoi ,että onneksi ei ole kastanut ,että tulisi taas riitaa ja osakaskuntia tai nurkkakuppikuntia siis kuka kenenkin puolella on.
Koko Paavalin alkutoiminta oli kaaosta ..niin minulle aukeaa koko kokonaisuus .Se oli siis RAADOLLISTA vaikka Pyhä Henki ohjasikin sillä vastassa oli juutalaiset ..ja pakanat joilla oli jos mitä jumalia ja silloin paavali ja varmaan muutkin apostolit ei laittanut alkuun liikaa opeteltavaa uusien srk ihmisten niskaan sillä siellä ,missä Jumalan Henki sai uusia seurakuntia ja siellä ,missä on uusia srk ta siellä on ihmisiä ja ihmisillä miljoonia kysymyksiä .
Jos paavali olisi ladannut kaikki puheet ,mitä Jeesus antoi tehtäväksi kertoa koko evankeliumi niin LUULEN ,että koko homma olisi mennyt aivan päin prinkkalaa.
Nyt paavali ja kumppanit lähtivät viisaasti ja varovasti matkaan kirjakääröineen ja sitten kun oli aikaa (myöhemmin ) paavali ja kumppanit jäivät opettamaan(pitkiäkin aikoja) ja voimme varmasti olla varmoja ,että sitten tuli tekstiä taivaan luomisesta maailmanlopunhetkeen ja kaikki siltä väliltä.

Siis tämmöinen ajatus minulla tulee Paavalin ja samalla muiden tärkeiden apostolien seikkailuista .
Sitten tehtäviin .....ihan näin talvisesta karvahatusta vedän selityksen paavalin kastamattomuuteen tai jos sitä vähän teki ...Hän oli silloin opettaja ja kenties kastajat olivat erikseen .Jos oikein ymmärrän muutaman tuhannen joukko kasvoi vauhdilla ja paavali pyrki ottamaan apumiehiä mukaan ,jotka tekivät sitten avustavia tehtäviä.

Tämä tämmöinen siis aukeaa minulle ..
MrKerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu