Aamu-Usva kirjoitti:Jeesus on syntynyt ihmiseksi Mariasta ja kutsuikin itseään ihmisen pojaksi. Tietenkin Hänen olemuksensa on ollut olemassa aina. Hänhän on Jumalan Sana, joka tuli lihaksi eli ihmiseksi. Jumala on Henki eikä Hänellä ole lihaa. Jos Jeesuksella maan päällä ollessaan oli liharuumis, niin Hänen oli pakko syntyä ihmiseksi ihmisestä eli saada biologisesti alkunsa Mariasta. Hänellä olisi ensimmäisen Adamin tavoin ollut mahdollisuus langeta tottelemattomuuteen, mutta Hän pysyi puhtaana.
rpe kirjoitti:Minulla ei edelleenkään ole mitään syytä luopua apostolisesta opista, että Neitsyt Maria on jumalansynnyttäjä ja jumalanäiti ja Herran äiti.
PetriFB kirjoitti:kurja:
Laitan tähän suoran lainauksen aikaisemmasta kirjoituksestani:
Petri: "Kirjoitan sen vieläkin, että jos joku kieltää Jeesuksen lihaksi tulemisen, niin kuin Raamattu opettaa, niin sellainen ihminen on antikristuksen hengestä. Kyse ei ole ihan pienestä opillisesta erehdyksestä, vaan siitä että Jeesuksen lihaksi tulemisen kieltäminen on antikristuksen hengestä, eli toisin sanoen, jos ei tunnusta Jeesuksen lihaksi tulemista, niin kuin Raamattu siitä opettaa, niin silloin antikristuksen hengestä ja se onkin vakava asia. Koska olemme asiasta eri mieltä, niin jompikumpi meistä ymmärtää asian väärin ja on silloin myös antikristuksen hengestä, jos kumoaa sen mitä Raamattu opettaa asiasta. Tätä kannattaa tutkia tarkasti ja vakavasti."
Jos luet kokonaan mitä kirjoitin, niin huomaat, että kirjoitin koska olemme asiasta eri mieltä jompikumpi meistä ymmärtää asian väärin ja on silloin myös antikristuksen hengestä, jos kumoaa sen mitä Raamattu opettaa asiasta.
Huomaatko kuinka käytin sanaa jompikumpi, en sanaa kurja. Toisin sanoin sanottuna meistä jompikumpi on antikristuksen hengestä tässä asiassa. Tämä on vakava asia ja on syytä tutkia ja selvittää.
1 Joh 4:
2 Sillä te tuntekaat Jumalan Henki, että jokainen henki, joka tunnustaa Jesuksen Kristuksen lihaan tulleen, se on Jumalasta,
3 Ja jokainen henki, joka ei tunnusta Jesusta Kristusta lihaan tulleeksi, ei se ole Jumalasta: ja se on antikristuksen henki, josta te kuulitte, että hän on tuleva, ja on jo parhaallansa maailmassa. (Biblia)
Koska Raamattu sanoo sellaisen ihmisen olevan antikristuksesta, joka kieltää tai kumoaa Jeesuksen lihaan tulemisen (ihmiseksi tulemisen) niin kuin Raamattu siitä opettaa, niin on kyse todella vakavasta asiasta. Itse asiassa tämän asian takia osallistuin tähän keskusteluun, koska on kyse vakavasta asiasta, jos on osallinen antikristuksen hengestä. Koska olemme asiasta eri mieltä ja näyttää siltä, että me molemmat näemme toisen ymmärtävän asian vastoin Raamatun opetusta ja vääristävän Jeesuksen lihaksi tulemisen, niin se tarkoittaa sitä, että joko minä tai sinä on erehtynyt ja on antikristuksen hengestä. Meidän tulisi olla Pyhässä Hengessä, ei antikristuksen hengessä ja tätä minä ainakin haluan tässä kaikessa sävyisyyden hengessä selvittää ja tutkia Jumalan sanan totuuden kautta, että miten asia on.
En ole havaintoni kanssa yksin, sillä esimerkiksi myös Jukka on tehnyt tällaisen havainnon (suora lainaus jukan tekstiä tästä ketjusta): Nimimerkki kurja selvästi opettaa, että Maria ei ole Jeesuksen äiti ja tästä seuraa, ettei Jeesus ole samaa ihmissukua kanssamme eikä ole voinut tulla sukulunastajaksemme. Vain Aadamin jälkeläinen saattoi kantaa Aadamin suvun synnin rangaistuksen ja ihminen Jeesus Kristus teki sen ristillä. Kukaan ulkopuolinen ei sitä voinut tehdä ja juuri siksi Jeesus tuli kaltaiseksemme tosi ihmiseksi, viimeiseksi Aadamiksi.
Jukka toi minusta esille tiivistetysti todella tärkeän asian, joka myös johtaa siihen samaan näkemykseen minkä minä ymmärrän olevan iso ongelma sen kanssa mitä olet täällä kirjoittanut. Nyt siis kaikessa rauhassa ja sävyisyydessä selvittämään ja tutkimaan tätä asiaa. Jos minä ja me muut olemme erehtyneet tässä asiassa, niin olemme antikristuksen hengestä ja sinulla on siis mahdollisuus auttaa meitä. Mutta jos asia on toisinpäin, niin me voisimme auttaa sinua. Tehkäämme kaikki kuitenkin rauhassa toisiamme kunnioittaen ja kaikessa sävyisyydessä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa