systeri kirjoitti:Mä oon nyt kyllä vähän pihalla

mutta mietin täs sitä kun Jeesuksen veri on puhdas. Joku joskus sanoi, että äidin veri ei virtaa lapsessa,joten se on Jumalasta.Ja vihollinen taas kiusasi Jeesusta, että lihansa puolesta ihminen.Jollei hän olisi ihmisen lihaa, ei vihollinen voisi kiusata

Tuo kiusaamis asia on oma jännä juttunsa.
Jeesus siis oli: Lihaan tullut Jumala, mutta Hänen tuli ihmisen kaltaisena ja olennaltaan kuin ihminen täyttää laki !
Fil. 2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
Siis ihmisen KALTAINEN !
Olennaltaan KUIN ihminen !
Jeesus ei siis saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen vaan Hänen tuli siis ihmisen tavoin ja kaltaisena täyttää laki, johon Aadam siis ei kyennyt.
Huomaa tässä se, että Aadamin liha ei ollut ensin turmeltunut ja siten siinä tilassa hän olisi voinut kyetä synnittömyyteen.
Toinen Aadam eli viimeinen Aadam on siis Jeesus, ja Jeesus oli siis samassa tilassa kuin ensimmäinen Aadam johon häntä siis verrataan eli turmeltumattomassa lihassa, ja se siis ei olisi mahdollista Aadamin jälkeläisille Raamatun mukaan:
Room. 5:14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Tässä pitää ymmärtää nyt se tosiasia, että yksikään ihminen ei kykene synnittömyyteen, vain Jumala pystyy.
Siis yksikään ihminen ei kykene tietämään, joka ikisessä asiassa ja tapauksessa, täysin tarkkaan ja pilkulleen Jumalan tahtoa, joten on siten mahdotonta kyetä synnittömyyteen, kyetäkseen siis siihen ihmisestä pitäisi tulla itse Jumala.
Siis jokainen Jumalan tahdon vastainen teko on syntiä, ja jokainen Jumalan tahdon mukainen teko, jonka jätämme tekemättä on syntiä, ja jos emme ole varmoja asiasta sekin on syntiä:
Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.
Mutta palataan siis siihen, että mitä Saatana siis yritti saada Jeesuksen tekemään ja siten lankeamaan:
2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".
Jos siis Jeesus olisi muuttanut nuo kivet OMASTA tahdostaan leiviksi, olisi Hän toiminut Jumalana eli Luojana !
Silloin Hänen uhrinsa ei olisi ollut sovitukseksi kelpaava, vaan Hänen piti ihmisen keinoin selvityä voittajana ja synnittömänä, eikä siis Jumalan keinoilla ja tavoin !
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
Jeesuksen oma todistus siitä, miten Hän toimi ihmisen KALTAISENA ja OLENNALTAAN KUIN ihminen:
Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Joh. 17:7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
Joh. 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
Siis Jeesus on täysi ja Täydellinen Esikuva siitä, kuinka meidän uskovien tulisi toimia, eli kuunnella ja totella, eli olla kuuliaisia !
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
1. Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
Nämä asiat on hyvä käsittää tässä yhteydessä, eli Jeesus ei toiminut oman tahtonsa mukaan, vaan oli vain kuuliainen, kuten meidän ihmistenkin tulee olla suhteessamme Jumalaan.
Jeesus ei saanut toimia Jumalana eli siis Jumalan keinoilla, vaan vain kuten me ihmiset, kuuliaina Herran äänelle !