Eipä minulla ole salattavaa.
Olen kai osin luonteeltani tälläinen ?
Mutta suurin syy varmaan on se, että olen todella huono ilmaisemaan itseäni kirjoittamalla.
Siis minulla on lukihäiriö, joka näkyy varmasti kirjoitusvirheinä, joita itse en edes näe, vaan olen niillekin sokea.
Lisäksi tarvitsisin katse kontaktin, koska puhun asiat suoraan ja kiertelemättä, ja silloin pitäisi olla kontakti, että voi regoida heti turhiin väärinkäsityksiin, ja pääsee heti tuoreeltaan asiat selittämään oikein.
Muutamat täällä kirjoittavat ovat minut tavanneet, ja he varmaankin vahvistavat sen, että olen aivan toisen oloinen kokonaan kun olen kasvotusten.
Se ei tarkoita sitä että esittäisin jotakin muuta, mitä en ole, vaan minusta ei saa oikeaa käsitystä, jos ei minua näe.
Eli voin vaikuttaa kovalta ja raaaltakin, näin kirjoittaessa, vaikka en sitä suinkaan ole, mutta se asia paljastuu siis vasta kasvotusten.
Raamatusta olen löytänyt erään henkilön jolla oli selvästi sama ongelma, tosin toiset tulkitsivat sitä heiman eritavoin:
1 Minä, Paavali, itse kehoitan teitä Kristuksen laupeuden ja lempeyden kautta, minä, joka olen muka nöyrä kasvotusten teidän kanssanne, mutta poissa ollessani rohkea teitä kohtaan,
8 Ja vaikka minä jonkun verran enemmänkin kerskaisin siitä vallastamme, jonka Herra on antanut teitä rakentaaksemme eikä kukistaaksemme, en ole häpeään joutuva.
9 Tämän minä sanon, ettei näyttäisi siltä, kuin peloittelisin teitä kirjeilläni.
10 Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.
11 Joka niin sanoo, ajatelkoon, että samaa, mitä me poissaolevina olemme kirjeissämme sanoissa, samaa me myös olemme läsnäolevina teoissa.
Eli jopa Seurakunnassa oli vääristynyt käsitys Paavalista verrattuna kirjeisiin ja sitten läsnäoloon.
Itse kamppailen saman asian kanssa, vaikka en siis en todellakaan vertaa itseäni Paavaliin millään tasolla.
Selventääkö tämä oma näkemykseni itsestäni, tätä asiaa sinulle ?
Siis tuo on minun näkemykseni kokemani perusteella, Herran arvio voi olla toisenlainen !