Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2017 10:23

*
Unisieppari on tässä kuvassa.

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Loka 2017 13:40

vaisuliini kirjoitti:*
Jukka tässä on se merkki. Jos osaat vastata kunhan sinä elät Sanan varassa
sillä minua ei kiinnosta mielipide siitä rauhanmerkistä. ;gladly: :bible:

Tuota noin? SINÄ kysyit noista merkeistä. Älähän kysele jos et halua vastauksia.

Vaisuliini kirjoitti:Etkö vielä kommentoinut unisieppariin ja rauhanmerkkiin?
.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2017 13:48

*
Jukka, tarkoitan ettei minua kiinnosta se mielipide kun nojaudutaan omaan ymmärrykseen eikä etsi Herran tahtoaan mitä Hän sanoo tästä. Juuri minä kysyn siitä joka tulee Herran tahdosta. Ymmärrätkö? ;gladly: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Loka 2017 13:58

Jukka, tarkoitan ettei minua kiinnosta se mielipide kun nojaudutaan omaan ymmärrykseen eikä etsi Herran tahtoaan mitä Hän sanoo tästä. Juuri minä kysyn siitä joka tulee Herran tahdosta. Ymmärrätkö? ;gladly: :bible:

En :think2:
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2017 15:44

*
Anteeksi huono selitykseni, Jukka! Minua ei kiinnosta mitä uskova ajattelee etsimättä ollenkaan Herran tahtoaan mitä Hän tahtoo opettaa Kirjoituksien kautta koska se nojautuu ensisijaisesti omaan ymmärrykseen poikkeavan pois Herran tahdosta. Siinä vaara koska me elämme luopumuksen aikaa. Tarkoitan luopumuksen ajalla niitä uskovia jotka eivät käänny etsimään Herran tahtoaan vaan kääntyvät ja seuraavat ihmisviisauden varaisia opetuksia jotka tulevat riivaajien opeista.

Minua kiinnostaa tietää mitä Herran tahdon mukaan sanoo rauhanmerkistä. Koska Hänen silmät näkevät läpikotaisin mitä siinä rauhanmerkissä on. Onko soveliasta kantaa sitä merkkiä jos siinä on jotain mitä Herra tahtoo sanoa siitä. :bible: Selitänkö vielä huonosti?

:pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 08. Loka 2017 16:30

Nykypäivänä moni pitää sitä rauhanmerkkiä ja merkitsee monelle pelkästään rauhan ajatusta.
Moni ei varmaan tajua tuosta sen enempää. Sitten sitä kanniskelee hipit, anarkistit ja ihmiset,
joille sillä voi olla poliittista merkitystä.

Rauhan merkin keksi vissiin
englantilainen graafikko Gerald Holstom. Wikipedia kertoo, että Holstrom keksi merkin lippuviestitysjärjestelmän
kirjaimista N ja D, jotka tarkoittavat nuclear disarmament, eli ydinaseista riisuuntaa. Sitä käytettiin
ensimmäisen kerran vuonna 1958. Vietnamin sodan aikana 60-luvun lopulla se napattiin rauhanliikeen tunnukseksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rauhanmerkki

Patmos lähetyssäätiön Juha Ahvio on kirjoittanut blogissaan rauhanmerkin käytöstä ja kertoo jollakin filosofi Bertrand Russellilla
olleen näppinsä mukana rauhan merkin käyttöön otossa. Russelilla ilmeisesti on ollut jotain kommunistisympatioita ja lieneekö tuo ollut
kristillis vastainen tai juutalaisvastainen mielipiteiltään.

https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukse ... u_suomessa

Rauhan merkin on sanottu olevan risti ylöalaisin, josta on poikkipuut murrettu, mutta lähdettä en tälle väitteelle löytänyt.
Onkohan se nyt sitten oikeasti tarkoittanut sellaista?

Olipa tai ei, tuskin Jumala haluaa omiensa kanniskelevan mitään maailmallisen rauhan symboleita. Vaikka
rauha ja aseettomuus ovatkin hyviä ajatuksia, maailman rauhalla on myös toinen puoli, se väärä rauha.
Se tulee paholaiselta.
Mielummin uskovien pitäisi julistaa sitä rauhaa, jonka voi sisimpäänsä saada ainoastaan Jeesuksen kautta.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 08. Loka 2017 16:34

Siten menin katsomaan rautaseppää. Siellä mies teki rautaseppäää ja hänellä oli nahkaesiliina yläkeho paljaana. Pää ajateltu kaljuksi ja leukaparta letitettynä ja teki muutamaa pirullista rautapatsasta.

Niin haluaisin kysyä. Mistä tulee tällainen kaljupäinen mies kun ajaa päänsä kaljuksi ja antaa leukapartaa kasvamaan ja pukeutuu mustiin vaatteisiin ja ajaa harrikkaa? Tuleeko se keskiaikaisesta kaudesta vai? Kiinnostaisi tietää.

Ei tuo taida tulla keskiajasta. Taitaa olla enempikin nykyajan muotihumputuksia.

Rautasepät taas eivät ehkä pitäneet paitaa sen takia, että siinä ahjolla työtä tehdessä on kuuma ja paita
voi syttyä palamaan.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Loka 2017 10:01

*
Ok kiitos Tirlittan! Anteeksi, en heti vastannut tai kommentoinut. Minulla oli ihmeellinen laatuaika josta en halunnut luopua ja nautin paljon siitä laatuajasta. En kokenut olevani yksinäinen. Nautin askartelusta ja tykkään askarrella omin käsin. Nautin myös luonnosta. Tykkään metsäilyä. Niin en vastannut kommentteihin. Anteeksi, että sinä jouduit odottamaan kommenttiani!

No siitä rauhanmerkistä vielä. Minä harrastan plannerointia niin oli tosi hyvännäköisiä tarroja siitä rauhanmerkistä. Oli kovin houkuttavaa mutten ostanut mitään. No ostin toisen tarra-arkin jossa ei näkynyt mitään rauhanmerkkiä eikä unisiepparia mutta kotosalla avasin sen ja huomasin että on siinä muutamia unisieppari -tarroja. On tosi hyvännäköisiä tarroja.

No minä planneroimalla tein omasta halusta niin laitoin syrjään hengelliset tarrat joissa on Jeesuksen nimi ja englanninkieliset sanat kuten God bless! Siten bujoillessani huomasin vasta identiteettikriisiä :? Se ilmaantui vasta bujoillessani traveler's notebook journalin kanssa. Pitäisikö huolestua vai?

Ok Tirlittan, no kaljuksi ajaminen ja partaleuan kasvattaminen ja harrikalla ajaminen on kai nykyajan muotihumputuksia. Pari miesuskovaa kasvatti leukapartaa muttei ajanut päänsä kaljuksi. Heistä yhdellä on pitkä tukka. He ajavat vielä harrikkaa. Miksi uskovan pitää ottaa saman mallin ei-uskovien muotihumputuksista? Minä en ota mitään vaatetus mallin ei-uskovien muotihumputuksista. Minä koen sen vaatetuksen omaksi identiteetiksi 'kuka minä olen' ja sen mukaan pukeudun eli en ota mitään mallin ei-uskovien muotihumputuksista.

Shabbat shalom kaikille! :pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Loka 2017 11:57

*
Bujoilusta vielä... Laitan tänne linkin niin te tietäisitte mitä bujoilu on. Mitä mieltä olette siitä? Uskovien mielipiteitä minä kyllä kysyn koska tämä juttu mietityttää minua. Raamatun näkökulman mukainen juttu eniten kiinnostaa. Mieleeni juolahti että uskova elää maan päällä muukaisena muttei mukaudu maailman menojen mukaan. :roll:

https://www.kalenterimania.com/?s=bujoilu

Minä selailin ja törmäsin yhteen miesuskovaan joka harrastaa midori traveler's journalia ja siinä on risti-koru ja Raamatun paikat ja vielä kynä. Se on aitoa nahkakansi jota se mies esitti ja mies oli innostunut esittämään sitä youtubeella. Luin myös muiden kommentit ja siten silmiini pisti englanniksi sana joka sanoi 'God bless you'. Niin tajusin että tämä mies taitaa olla uskova ja harrastaa samaa plannerointia kuin minä.

Minä liimasin tekstin siihen ja siinä lukee; 'Bujoile rakkaudesta'. Olen aiemmin pitänyt päivyriä mutta mieheni pikkusisko tiesi missä minä pidän päivyrin niin minun poissaollessani hän luki salaa päivyriä. :D Siinä kerroin uskon asioista ja muista jutuista. No pidätkö sinä päivyriä myös? Jos pidät niin sinulle sopisi traveler's journal joka on aitoa nahkaa ja kallis. Varo, siihen voi rakastua. Myönnän syyllistyneeni samaan syntiin että liimasin siihen tekemäni tekstini 'Bujoile rakkaudesta!'.

Niin siinä ilmaantui identiteettikriisi. Ja koin jakaantuneeni kahtia. Että olen Jumalan lapsi ja teen samaa mitä maailman ihmiset tekevät. Entä neulominen? Sama juttu pätee plannerointiin koska olen allerginen villalangalle. En ole kiinnostunut siitä neulomisesta. Mutta uskova voi neuloa ja askarrella ja planneroida kans.

Image
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Loka 2017 12:16

Minä ostin bujoilukirjan siskolleni syntymäpäivälahjaksi. Itse en oikein jaksa keskittyä sellaiseen.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu