Peace In Rest kirjoitti:On kulttuureita joissa ihan yleisesti ja tunnetusti pidetään epäjumalina esim lehmiä tai muita eläimiä. Onko näiden eläinten kuvat toisen käskyn kieltämistä? Siinähän tehdään kuva epäjumalista. Jos käsky kieltää kuvien tekemisen Jumalasta ja epäjumalista. Jos esim lehmien ja muiden epäjumalien kuvat eivät ole kiellettyjä, niin selittäisittekö miksi ei?
lonelyrider kirjoitti:Peace In Rest kirjoitti:On kulttuureita joissa ihan yleisesti ja tunnetusti pidetään epäjumalina esim lehmiä tai muita eläimiä. Onko näiden eläinten kuvat toisen käskyn kieltämistä? Siinähän tehdään kuva epäjumalista. Jos käsky kieltää kuvien tekemisen Jumalasta ja epäjumalista. Jos esim lehmien ja muiden epäjumalien kuvat eivät ole kiellettyjä, niin selittäisittekö miksi ei?
Ei saa tehdä kuvaa palvottavaksi vieraista Jumalista.
Saako piirtää kuvan vieraan uskonnon jumalasta? En tiedä enkä osaa vastata, en tiedä miksi pitäisi piirtää... voiko joku antaa esimerkin, miksi Jeesukseen uskova, haluaa piirtää jotain muun uskonnon figuureja tai kuvia?
Aamu-Usva kirjoitti:Minä olen piirtänyt lehmän ja käärmeen ja puun, hevosen, kissan ja hiiren. Olen varmaan piirtänyt paljon muitakin muiden uskontojen jumalia, jopa auringon ja kuun. Nehän ovat ehkä yleisimmät jumalina palvottavat taivaan kappaleet. En ole kuitenkaan piirtänyt juttuja jumalankuviksi, vaan ihan vain kuviksi. Olisi eri asia jos joku hindu pyytäisi minua veistämään itselleen sellaisen monikäsityypin kotialttarille palvottavaksi. Sitä en voisi tehdä.
Peace In Rest kirjoitti:lonelyrider kirjoitti:Peace In Rest kirjoitti:On kulttuureita joissa ihan yleisesti ja tunnetusti pidetään epäjumalina esim lehmiä tai muita eläimiä. Onko näiden eläinten kuvat toisen käskyn kieltämistä? Siinähän tehdään kuva epäjumalista. Jos käsky kieltää kuvien tekemisen Jumalasta ja epäjumalista. Jos esim lehmien ja muiden epäjumalien kuvat eivät ole kiellettyjä, niin selittäisittekö miksi ei?
Ei saa tehdä kuvaa palvottavaksi vieraista Jumalista.
Saako piirtää kuvan vieraan uskonnon jumalasta? En tiedä enkä osaa vastata, en tiedä miksi pitäisi piirtää... voiko joku antaa esimerkin, miksi Jeesukseen uskova, haluaa piirtää jotain muun uskonnon figuureja tai kuvia?
Tämä kysymys juontui siitä ajatuksesta, kun kuvan kieltäjät ilmeisesti pitävät kiellettynä myös lastenkirjojen kuvituksia sekä historiankirjojen kuvia joissa on esillä Jeesusta esittäviä tauluja. Niin ajatus heräsi, että jos mitään kuvia ei saa olla myöskään epäjumalista, niin sitten ei voisi olla kuvia esimerkiksi lehmistä tai muista eläimistä jotka ovat tunnettuja epäjumalia maailmassa. Eli kotoa pitäisi kaikesta päätellen poistaa kaikki kirjat joissa on lehmien kuvia.
Ja raha on myös yksi epäjumala. UT:ssa sanotaan että ahneus on epäjumalanpalvelusta. Eli rahan kuvien pitäisi samalla logiikalla olla kiellettyjä.
Tätä mietin ja kyselin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa