Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 06. Loka 2017 22:42

Tulipahan vaan mieleen. Täällä vähän ollaan eri mieltä jostain teologisesta kysymyksestä
silloin tällöin. Toivottavasti muistetaan, että näytetään ulkopuolisille kuitenkin, että Jeesukseen uskovat
eivät riitele pahasti, vaan rakastavat toisiaan Kristuksen rakkaudella parista erimielisyydestä huolimatta.

Uutisissa on pyörinyt tänään uutinen itä-helsingissä islamilaisen rukoushuoneen edustalla käydystä joukko tappelusta.
60 muslimia on tapelleet keskenään ja apuina on ollut vesuria ja golfmailaa. Lieneeköhän shiiat ja sunnit keskenään?
Onkohan niilläkin ollut erimielisyyttä jostakin koraanin opetuksesta? :o
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Loka 2017 22:54

Islamissa on niin paljon erilaisia suuntauksia, että varmaan pian voittaa jo kristinuskon oppikiistojen määrässä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Loka 2017 00:19

*
No kerron lyhyesti että minä jouduin näkemään lähes joka päivä rauhanmerkin eli peace merkin. Se tulee ensinnäkin siitä että se merkki on laajasti käytössä oleva symboli joka vastustaa sotaa ja ydinaseita. Sen syntymä on alun perin Lontoossa vuonna 4. toukokuuta 1958. Samoin jouduin näkemään myös unisiepparia joka karkottaa pahat unet ja luo unirauhaa.

Siepparin syntymä on alun perin Pohjois-Amerikan alkuperäisheimoilta intiaaneilta ja se sieppari on shamaanilääketieteen mukaan voimaväline. Täällä kotipuolessa oli se kurssi joka oli shamaanikoulutus. Shamaani on henkimaailmasta ja se on noituudesta. Rumputanssilla pääsy keskustellaakseen henkien ja jumalien kanssa ja shamaani vaipuu transsiin [hypnoottisluonteiseen tilaan tai uskonnolliseen hurmokseen niin siinä ihminen irtaantuu ympäröivästä todellisuudesta].

Miten sinä uskova suhtaudut rauhan eli peace merkkiin ja unisieppariin jos sinä elät Sanan varassa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Loka 2017 01:09

*
Minun on pakko kertoa että viime kesänä oli keskiaikaiset markkinapäivät niin se oli lähellä missä asustelen ja ajattelin mennä sinne katselemaan. Siellä kävelin katsellen ja huomasin yhden naisen. En ole koskaan nähnyt vastaavaa naista. Kasvoissa on niinkuin Afrikassa tehdään näin kun terävällä veitsellä tai puukolla arpeudutaan kasvoihin siististi niin kasvoissa näkyy arpit siististi niinkuin merkit tai tatuoinnit.

Nainen käytti kaavun hupparia eikä halunnut näyttäytyä kasvojen kanssa ja se kaapu oli keskiaikainen kaapu. Silmät olivat outoja ja katseet olivat niinkuin tyhjän tuntuista. Iho on sellainen ettei ole saanut aurinkoa mitään. Ennen naista ensin katselin käsitöitä ja huomasin että ne käsityöt mitkä he valmistivat itse omin käsin ja niissä on valmistusmerkki 'keltti'. Keltti on uskomus jota he käyttävät. Se minua mietitytti.

Olin keskiaikaisilla markkinoilla niin kävelin suoraan paavia päin ja siten pari vartijaa pysäyttivät minut ja käskivät minua väistymään. Minä väistyin ja siten paavi jatkoi matkaa. Katsoin paavia ihmetellen. Huomasin että ihmiset väistyivät automaattisesti kun paavi käveli suoraan. Siten menin katsomaan rautaseppää. Siellä mies teki rautaseppäää ja hänellä oli nahkaesiliina yläkeho paljaana. Pää ajateltu kaljuksi ja leukaparta letitettynä ja teki muutamaa pirullista rautapatsasta.

Niin haluaisin kysyä. Mistä tulee tällainen kaljupäinen mies kun ajaa päänsä kaljuksi ja antaa leukapartaa kasvamaan ja pukeutuu mustiin vaatteisiin ja ajaa harrikkaa? Tuleeko se keskiaikaisesta kaudesta vai? Kiinnostaisi tietää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Loka 2017 18:20

"Jotka tulevat suorinta tietä,
saapuvat tyhjin taskuin.

Jotka ovat kolunneet kaikki polut,
tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä
hauraassa säkissään.

Niin se ystäväni on, niin se on, että
eksymättä et löydä perille."

- Tommy Tabermann -
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Loka 2017 07:59

Mitä teillä on suunnitelmissa näin sunnuntaipäivän iloksi? Minä lähden pian kuntosalille ja yritän ehtiä sitten 11:ksi kokoukseen. Sitten olisi ne kirjamessut. Päivä näyttää sateiselta.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2017 09:18

*
Etkö vielä kommentoinut unisieppariin ja rauhanmerkkiin? Siksikö et ole vielä törmännyt unisieppariin ja rauhanmerkkiin mitään? ;gladly: Voi harmi...! Sillä se olisi tärkeää minulle syystä... :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Loka 2017 10:12

vaisuliini kirjoitti:*
Etkö vielä kommentoinut unisieppariin ja rauhanmerkkiin? Siksikö et ole vielä törmännyt unisieppariin ja rauhanmerkkiin mitään? ;gladly: Voi harmi...! Sillä se olisi tärkeää minulle syystä... :)

Eikös tuossa rauhanmerkissä ole kuvattu risti ylösalaisin vai mitä se merkki esittää?

Unisieppari on tietenkin samanlainen sieppari kuin pesäpallossa; jälkimmäisessä sieppari sieppaa pallon, edellisessä unen :lol:
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Loka 2017 10:12

Minä en osaa suhtautua tuollaisiin esineisiin kovin paatoksellisesti. Joskus omina hippiaikoinani kannoin rauhanmerkkiä kaulassani, mutta silloin se symboloi minulle vain rauhaa; ei uskoa mihinkään. Unisiepparin en usko voivan tehdä pahaa sen enemmän kuin hyvääkään. Niitä valmistetaan ihan tusinatuotantona manailematta suuntaan tai toiseen. Esineiden taikavoimaan uskominen on minusta jotenkin hämmästyttävää. Siis se, että Jeesukseen uskovatkin voivat uskoa taikakaluihin. Se on sama kuin uskoa mustan kissan tuovan epäonnea tai puuhun.koputtamisen onnea. No mutta olenpa kuullut jonkun uskovan sanovan, että vamoyyreitakin on oikeasti olemassa ja ne ovat pahoja henkiä :shock:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2017 10:20

*
Jukka tässä on se merkki. Jos osaat vastata kunhan sinä elät Sanan varassa
sillä minua ei kiinnosta mielipide siitä rauhanmerkistä. ;gladly: :bible:

Image
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu