Aamu-Usva kirjoitti:Miten sitten perustelet Raamatun avulla sen, että sinä otat kuvia vaikka koirista? Raamatussa sanotaan, että älä tee mitään kuvaa mistään. Jos tämä ymmärretään ihan vain kuviksi, niin silloin ei pitäisi antaa lasten mennä koulukuvaukseenkaan. Paljon parempi vaihtoehto on ymmärtää käsky niin kuin kuuluu eli että ei pidä tehdä lapsenkaan kuvasta jumalaa.
Tosiaan jos Jeesus eläisi nyt, niin some olisi täynnä Hänen kuviaan. Sitten voisi käydä niin, että joku alkaisi kumartaa Hänen.kuvaansa niinkuin Hän olisi kuvansa kautta läsnä. Tuosta viattomasta kuvasta tulisi näin jumalankuva, jonka Raamattu kieltää.
2 Moos 20:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
Jos sinä lukisit Raamattua ja esim. tuon yllä olevan kohdan, niin huomaisit Raamatun puhuvan siinä jakeessa kolme, ettei saa pitää jumalia Herran rinnalla ja heti sen jälkeen Raamattu sanoo ettei saa tehdä kuvia niistä, jotka ovat taivaassa (Jumala on taivaassa) ja maan päällä jne. eli tässä on koko ajan kyse jumalankuvista, joita ei saa tehdä itselleen ei mistä tahansa kuvista, ei minun koirani kuvasta jne.
Jos ihan oikeasti joudun perustelemaan sen että miksi voin ottaa kuvia koiristani Toisen Käskyn perusteella, niin silloin sanon, että toinen käsky kieltää tekemästä jumalankuvia. Koira ei ole minulle jumala, vaan rakas lemmikki.
Lasten koulukuvauksella ei ole mitään tekemistä Toisen Käskyn kanssa, ei ainakaan minulle, koska meidän lasten (ovat jo aikuisia) koulukuvat ovat koulukuvia, eivät jumalankuvia.
Apt 17:29 sanoo, ettei saa ajatella Raamatun Jumaluuden (Isä, Jeesus, Pyhä Henki) olevan sellainen miksi inhmillinen taide ja ihmisen ajatus kuvaa Jumalaa (piirros, patsas). Jos et saa edes ajatella ja luulla Raamatun Jumalan olevan piirros tai patsas, niin miten ihmeessä sinulla olisi sitten Jumalan lupa tehdä Jumalasta kuva, kun Jumala kieltää edes ajattelemasta ja luulemasta Jumalan olevan sellainen kuin miten inhmillinen taide kuvaa Jumalaa.
Tätä kannattaa pysähtyä ajattelemaan ja tutkimaan! Jokainen Jumalan kuva on valheellinen esitys Jumalasta, eikä Jumalaa voi kuvata inhmillisen taiteen keinoin, koska Jumala on Totuuden Henki, ei inhimillinen taideteos. Kuva Jumalasta on yhtä kuin valheellinen kuva Jumalasta, eli ei oikea kuva Jumalasta, jolloin jokainen kuva (piirros, patsas) Jumalasta on epäjumalankuva ja epäjumalanpalvelusta.
Ihan oikeasti tämä asia ei ole vaikea ymmärtää, jos tutkii Raamattua ja rakastaa Jumalaa, niin asia ihan varmasti avautuu oikealla tavalla.