Rakas Jukka veliseni:
Gal 1:
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Paavali sai opetuksensa ja julistuksensa Jeesukselta. Paavalin julistus on yhtä kuin Jeesuksen sanat
Apt 17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
Paavali Jeesuksen opettamana sanoo, ettei saa edes ajatella Jumaluuden (Raamatun Jumala) olevan sellainen miksi inhimillinen taide ja ajatus sen kuvailee, jolla tarkoitetaan piirroksia (kuvia) ja patsaita. Tässä on siis Jeesuksen kielto Uuden Liiton ajassa ettei saa tehdä Jumalasta kuvia.
Minä jo aiemmin kirjoitin ettei Uuden Liiton uskonkuuliaisuudessa ja Jumalan käskyjen noudattamisessa ole kyse Jumalan lain täyttämisestä. Jeesus täytti lain meidän puolestamme, siksi emme voi emmekä saa yrittää täyttää lakia, emmekä edes pysty täyttämään koko lakia.
Room 16:
25 ¶ Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,
1 Joh 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
Paavali Jeesuksen opettamana, eikä Johanneskaan opettanut lain täyttämistä, kun he toivat esille Uuden Liiton uskonkuuliaisuutta sekä Jumalan käskyjen noudattamista, vaan että Herraan Jeesukseen uskotaan Uudessa Liitossa noudattamalla niitä opetuksia, joiden mukaan Herraan Jeesukseen tulee uskoa.
En ole liittämässä armosta pelastumisen ehdoksi lain vaatimuksia tai lain täyttämistä, en edes yhtä pientä osaa, koska pelastuminen on Jumalan armosta, ei tekojen kautta.
Jos minua tarkoitetaan sillä, että saarnaan evankeliumin ja lain sekoitusta, niin silloin minua lukeva tai kuunteleva ei ole ollenkaan ymmärtänyt mitä sanon tai kirjoitan. Jos minua ei ymmärrä oikein, niin silloin vääristää sen mitä sanon ja opetan. Jos olen asian kuitenkin huonosti tai puutteellisesti tuonut esille, niin että siitä voi saada väärän käsityksen, niin olen halukas tekemään parannusta ja pyrkimään asiassa vielä selkeämpään ilmaisuun.
Jeesuksen ristintyö riittää pelastukseen, eikä uskonkuuliaisuus tai käskyjen noudattaminen ole itsensä pelastamista, vaan osa Uuden Liiton Raamatullista uskonelämää ja kilvoittelua uskossa. Kun ja jos lukee kirjoituksiani tai kuuntelee opetuksiani (ei ole pakko, vaan on vapaaehtoista), niin tulee huomaamaan, että puhun, julistan ja opetan Jumalan armosta pelastumista.
Kotisivuni tekstiä:
Tiit 3:
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
Raamattu opettaa, että Jumala ei pelasta (kadotuksesta iankaikkiseen elämään) meitä vanhurskaudessa (uskossa tehdyt teot) tekemiemme tekojen ansiosta, vaan uudestisyntymisen pesun (Jeesuksen veri pesee ja puhdistaa meidän synnit) ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta antamalla pelastuksen sinetiksi Pyhän Hengen meidän sisimpäämme. Pelastuksemme perusta on Herran Jeesuksen lunastustyössä, joka vastaanotetaan uskon kautta Herraan Jeesukseen. Herra Jeesus on uskon keskipiste ja ydin.
Pyhityselämän (uskon teot) kautta tehdyt teot pelastavat uskovan harjoittamasta syntielämää, mutta eivät pelasta kadotuksesta iankaikkiseen elämään. Tämä on tärkeä ymmärtää oikein, koska muuten uskovan uskonelämä suistuu väärille raiteille, jossa uskova pyrkii ansaitsemaan Jumalan hyväksynnän ja pelastuksen uskon tekojen kautta. Uskon teot eivät pelasta kadotuksesta iankaikkiseen elämään, vaan ovat pelastuksen seuraamus, jonka kautta pelastumme synneistä, jotka vaikuttavat maailmassa.
Sivultani:
https://www.kotipetripaavola.com/raamat ... rmuus.html