Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Syys 2017 12:35

Yksi tuttu laittoi fb:iin tällaisen päivityksen: "Oletko kiinnittänyt Johanneksen evankeliumia lukiessasi huomiota kohtaan Joh.10:26? Siinä sanotaan: "Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani."
Siinä siis ei sanota : "Mutta te ette ole minun lampaitani, koska te ette usko."
Kyse ei ole siitä, että sanajärjestys olisi käännettäessä muuttunut oudoksi... Kannattaa miettiä."

:think2:
Aamu-Usva

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Loka 2017 08:31

Luin tässä aamukahvilla kaiken muun puuhan lomassa apostolien tekoja. Siellä tuli vastaan Paavalin sanat: "...työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa' (Apt.20:35)."

Noihin sanoihin sisältyy todella paljon opetusta. Ensinnäkin tuli mieleen, että Paavali antoi esimerkin ja myös sanoi, että opettajien ja julistajienkin olisi paras itse tienata maallisella työllä elantonsa elleivät he sitten ole juuri näitä heikkoja, joista toisten tulee huolehtia. Minä uskon, että myös eläkeläisten on parempi tehdä työtä kuin jäädä kokonaan pois työelämästä. Ainoastaan silloin voi jäädä toisten ihmisten tuen varaan, kun ei todellakaan pysty enää työtä tekemään.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Loka 2017 14:21

*
Minä eilen vaihdoin uuteen kännykkään. Pari Raamattua on tallennettu sim-muistikorttiin. En vielä avannut ja hakenut ne esiin uudessa kännykässäni. Niin haluaisin kysyä mikä paras Raamattu sopii iPhoneen? Mikä Raamattua sinä käytät kun sinulla on iPhone? Ne kaksi Raamattua oli minun entisessä kännykässä, en käyttänyt ollenkaan toista Raamattua vaan toista jossa on Biblia ja 33/38 käännöstä. Toinen on se mitä en nyt muista nimeä. Mitä Raamattua sinä suosittelet ja se on kans ilmainen? :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juha » 01. Loka 2017 15:01

https://www.raamattukansalle.fi/

Raamattu Kansalle -käännös on nyt ladattavissa älypuhelimiin ja tabletteihin seuraavilla sovelluksilla:

- Android-laitteet:
Google Play -kaupasta, sovellus And Bible.
- Applen iOS-laitteet (iPhone, iPad):
Applen AppStore-kaupasta, sovellus PocketSword.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Loka 2017 16:27

*
Kiitos Juha! Minä mietin vielä otanko tämän vai ei koska RK-käännös joskus ontuu esimerkiksi se käyttää valkeutta sanana 'valo' ja se on ristiriitainen juttu nähden valkeuteen. Raamattu ei tarkoita valoa vaan valkeutta mutta on siinä paljon selkeästi ymmärrettäviä kielenkäännöksiä. Mietin vielä asiaa.

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Loka 2017 16:43

Aamu-Usva kirjoitti:Luin tässä aamukahvilla kaiken muun puuhan lomassa apostolien tekoja. Siellä tuli vastaan Paavalin sanat: "...työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa' (Apt.20:35)."

Noihin sanoihin sisältyy todella paljon opetusta. Ensinnäkin tuli mieleen, että Paavali antoi esimerkin ja myös sanoi, että opettajien ja julistajienkin olisi paras itse tienata maallisella työllä elantonsa elleivät he sitten ole juuri näitä heikkoja, joista toisten tulee huolehtia. Minä uskon, että myös eläkeläisten on parempi tehdä työtä kuin jäädä kokonaan pois työelämästä. Ainoastaan silloin voi jäädä toisten ihmisten tuen varaan, kun ei todellakaan pysty enää työtä tekemään.

Käsitykseni mukaan, ei eläke ole toisten ihmisten varaan jäämistä, vaan käsittääkseni useimmilla, ainakin ikänsä töitä tehneillä, eläke ansaitaan työvuosilla. En ymmärrä ajatusta, "saappaat jalassa kuolemisesta", tietysti jos ei ole perusduunari ja työskentelee aivoilla lähinnä niin... ilman alzeheimeriä tai dementiaa ja sopivan älykkäillä aivonystyröillä, varmasti se onnistuu melko pitkään.... tietyillä aloilla alkaa vanhuusikä tehdä melko mahdottomaksi työnteon ja työnantaja puolikin tulevaisuudessa, tuskin haluaa "sopeuttaa" kovin monen palkansaajan työtä, vastaamaan iälle sopivaa työtä. Ihmisen ei tarvitse olla sairas, kun hänellä on oikeus myös vanheta, seitsemänkymmpinen, ei ole yhtä jaksava kuin kaksikymppinen.

Toisaalta se tuki asia, että jos ei ole mahdollisuus ollut työhön, onneksi suomen yhteiskunta on säätänyt tietyn minimieläkkeen, että vanhuksilla olisi sitten edes jonkinlainen mahdollisuus maksaa palveluista, joita tarvitsevat... mielestäni on hieno järjestelmä luotu, myös niiden auttamiseksi, joilla ei ole ollut samoja mahdollisuuksia kuin toisilla.

Toki riippunee työstä ja kuinka palkitsevana työnsä on kokenut ja monesta asiasta... on aloja, esim. taiteelliset alat tai tutkijat jne... joille työn sisältö on vielä enemmän kuin vain tehdä työtä palkkansa eteen, se on jotenkin se heidän elämäntehtävänsä, silloin sitä työtä varmaan tehdään ilolla "saappaat jalassa kaatuen"... voisin ajatella niin?
Toki jokaisella tulee olla vapaus valita kuinka pitkään haluaa ja voi tehdä työtä ja tällä hetkellä niin onkin, enkä usko, että eläkejärjestelmää voi käyttää "hyväksi" millään keinoin tai sen ns. etuja.
lonelyrider

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Loka 2017 10:54

*
No onko sinulla kokemusta olivia klein -tuotteista? Netillä tilasin itselleni pari puhdasta kosmetiikkaa ja ne ovat hajusteettomia, väriaineettomia ja 99-prosenttisesti luontoperäisiä. Olivia Klein on suomalainen puhtaan kosmetiikan tuotesarja. Kammoan kemikaaleja ja otan aina selvää onko tuotteessa ne kemikaalit. En voi mitään että minä olen kemikaalikammoinen.

Se suomalainen firma on hyvä palvelu sillä saa tilaamansa tuotteen jo pari päivässä. Sain siltä tummaa minttu suklaata lahjaksi pienellä kullatulla ja vihreänvärisellä paperipaketissa. Ja lisäksi sain kaupan päälle ilmaiseksi se kuorintajauhe -tuote. On ihanaa olla hemmoteltu heh. Astmani ja iho-ongelman takia tilasin ne itselleni.

Kammoan myös sellaista tuotesarjaa joka on testattu eläinparalla. Yhtä asiaa en ymmärrä miksi mies ottaa partavaahdon hinnasta katsottuna joka on tosi halpa eikä huomioi sen tuoksua. Minun on vaikea hengittää jos se mies tulee lähelleni. Ihmettelen että miehelle hinta on tärkeä kohde eikä tuoksulla ole väliä mitään. Samoin miesten partavesi. Suosittelen ensin haistelemaan onko se vahva tuoksu vai mieto niin siten voi ostaa tämän. Hinta on viimeinen asia jos se tuntuu olla kohtuullinen hinta.

Jos se on mieto, se on hyvä ja vielä parempi on hajusteeton. No ensimmäisenä iltana menin kamun kanssa dynaattiseen venyttelyyn niin huone oli täynnä pyykinpesuaineen tuoksua niin minun oli vaikea hengittää. Kyllä pienellä pyykinpesuaineella liat saa lähdettyä kokonaan pois eikä tarvitse kaataa enemmän ainetta pesukoneeseen. Minä laitan aina pesukoneeseen liian vähän pyykinpesuainetta niin kuitenkin liat saa lähdettyä kokonaan pois.

Sanoin kamulleni että venyttelyhuoneen pitäisi olla tuoksuton paikka - huomioiden tuoksuallergisia ihmisiä ja astmaatikkoja.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Loka 2017 11:06

Mitä kosmetiikassa tai sen kaltaisissa tuotteissa tarkoittaa, ettei ole testattu eläimillä? Kokeillaanko jotain ainesosia eläimeen ja katsotaan, että kupsahtaako se ja sitten jos ei kupsahda, niin on "turvallinen ihmiselle" ... tuli vaan mieleeni tässä, että tuskin pupulle laitetaan sitä valmista tuotetta, huulipunaa, voidetta tai shampoota, tai luomiväriä. Voiteetkin on iholle usein mitä kaupataan, että ajellaanko se elukan karvakerros siitä jollain koneella ja katsotaan voiko iho paremmin ;)
...pitää olla silmänympärysvoiteita ja ties mitä... ikääntymisen esto voidetta... auttaakohan ne?
Eikait se ole markkinointikikka, tehdä kalliimpaa tuotetta brändillä eläinvapaa? Samoinhan on kaikkien terveystuotteiden laita, jokaisen pitäisi syödä jotain mifuja ja tofuja... ja ituja... hmmm...

Muuten, eikö apteekista saa jotain lääkevoiteita tai lääkekuureja, ainakin lääkärin määrämäänä(varmaan testattu eläimillä??? )... jotka auttaisivat atooppisen ihon hoitoon tms? tai ehkä olet jo kaikki ne keinot jo käyttänyt ja siksi etsit vaihtoehtoisia muotoja hoitaa...

Eikö me ihmiset saada kemikaaleja tietämättämme kaikkialta ja ei voida välttää niitä... kaikki kyllästetään kemikaaleilla, jopa sohvakalustot ja ostamasi verhot voivat sisältää eri kemikaaleja, samoin vaatteet mitkä ostetaan kaupasta... ja silloin kun itse on ollut lapsi, niin mistä lie intokiinasta on lelutkin tuotu tänne suomeen ja ei niitä varmaan kovin paljoa testailtu... että olisiko oikeasti maailma kemikaalivapaampi? olisi kyllä hienoa, jos se olisi myös koko maailman mittapuulla ajateltuna asia... mutta ihminen ei taitaisi olla valmis siirtymään takaisin "kivikauteen", jos joutuisi elämään ilman kaikkea tätä "mukavuutta"... elämästä tulisi "yksinkertaisempaa" ja ehkä samalla ihmisen "työtaakka" kasvaisi, kun ei olisi valmistuotteita jne... jos jonain päivänä, lämmittelisimmekin nuotioita ja lämmittelisimme vesiä padoissa "arktisessa ilmastossa", onhan täällä selvinnyt tosin ihminen ennenkin :)

Puhutaan kyllä nykyään kemikaalivapaista asioista, mutta ne ovat vähän kuin ne tofut ja mifutkin... että ne on vain osa brändiä ja ihmiselle luodaan ajatus, että säästyy kemikaalikuormitukselta, vähemmällä... ja tofuissa annetaan mielikuva, että ihminen eläisi terveellisemmin syömällä niitä tuotteita... kun käyttää jotain heidän tuotettaan... kun se kokonaissaldo, sitä ei tiedä, mistä on saanut joskus mitäkin ja mikä säilyy elimistössä vaikka koko eliniän... jollakin sen varmaan voisi testata kuinka kemikalisoitunut on, luultavasti siihen on menetelmänsä myös...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Loka 2017 12:06

*
Lonelyrider, mutta en meikkaa. En voi mitään kun kammoan niitä tuotteita jos saan tietoa kemikaaleista ja eläinkokeista. Siksi käytän luontaistuotetta joka ei ole testattu eläinparalla. En hyväksy eläinkokeita. Minulla on ne vaatteet joita itse olen ommellut ja ne ovat luomu kankaita. On sellaiset vaatteet joissa on enemmän kemikaaleja niin jätän ostamatta.

Lääkärin määräämät lääkevoiteet eivät yhtään auttaneet. Ostin omasta tahdosta arganöljyvoidetta apteekista ja käytän sitä vielä, vain silloin tällöin. Käytän nykyään aloe vera -voidetta päivittäin ja se auttaa atooppiseen iho-ongelmaan. No tänään minulla on aikavaraus SUP-valohoidosta. Otan 5 minsaa siitä. En osaa sanoa auttaako se mitään?!? Saa nähdä.

Harkitsen etelänmatkasta ja minun pitää selvittää kelan kanssa korvausmatkan juttua. Aurinko tekee varmaan hyvää iholle. ;gladly:

PS. En luota lääketeollisuuteen. On tiettyjä lääkkeitä ilman eläinkokeita ja ne on täyttä luontoperäistä ja se parempi ja ne löytyy myös luonteistuotekaupasta. Täytyy mennä kylpylään. Se on moido!

:pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 03. Loka 2017 13:09

Minä kanssa inhoan voimakkaita hajusteita ja pyykin pesuaineita, vaikka ei mitään astmaa ole. Jotkut naiset ja miehet
suorastaan kylpevät niissä tököteissä. Niitten partavedet ja hajuvedet ja muut tökötit löyhkäävät
metrien päähän. Ja haisee ne pyykkiaineetkin.

Pitäs varmaan tunkea korvatulpat nenän reikiin, kun tuolla kulkee.

Nuo monet saippuat, shampoot ja pyykin pesu aineet, yms. aiheuttaa kaikenlaisia allergioita.

Mutta inhoan myös sellaisia lemuavien "luonnonmukaisten" hippien ja muitten hikilemua, jotka ei käytä mitään.
Eivät varmaan enää haista
ite omia lemujaan. Minä olen saanu joskus siitäkin hajusta kovan migreenin.
Tirlittan

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu