Ahdistus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ahdistus

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 28. Syys 2017 20:39

Jos tekemisellä yritetään täyttää sisäistä tyhjyyttä, tai suorittaa tai näyttää pätevältä tai hakea hyväksyntää tms, niin silloin se tosiaan vaan pahentaa asiaa. Reippailu auttaa vaan kun sen tekee aidosti omaa hyvinvointia varten ilman tällaisia epäterveitä vaikuttimia.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 28. Syys 2017 20:39

Peace In Rest kirjoitti: Kun ymmärtää, että Jumala varjelee ne jotka vain valitsevat turvata Häneen, eikä ole meidän omasta kyvykkyydestämme kiinni, eksymmekö vai pysymmekö Hänen yhteydessä. Monesti ahdistus johtuu tästä, jos ei jopa aina pohjimmiltaan.

Tämä asia on kirkastunut viime päivinä entisestään, kun olen tätä asiaa miettinyt.

Muuten hyviä ajatuksia sinulla, mutta moni uskova on eksynyt monien asioiden kanssa. Miksi Jumala ei estänyt heitä eksymästä seuraamaan jotakin vääriä asioita ja missäköhän menee raja, että joutuu pois Jeesuksesta?
Raamatussa kuitenkin kehoitetaan varomaan ja valvomaan, jottei meitä eksytettäisi.

Matt24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Syys 2017 20:42

On toki ahdistusta ja masennusta, jotka ovat sairautta ja joihin tarvitsee hoitoa. Puhuin yllä lähinnä normaaliin ihmisen elämään kuuluvasta masennuksesta ja ahdistuksesta. Tuntuu siltä, että nykyään ajatellaan, että ihmisen kuuluisi olla pääsääntöisesti jotenkin hirmu tyytyväinen. Itse haluan, että minulle riittää vain selvitä tästä elämästä. Suuri osa maapallon ihmisistä ei voi edes puhua elämästä nauttimisesta. Miksi minulla siis pitäisi olla länsimaalaisena pullamössöposkena oikeus vaatia itselleni onnea ja nautintoa? Meillä on Suomessa ihan liikaa vapaa-aikaa. Jos aamulla aikaisin lähdettäisiin töihin ja illalla myöhään palattaisiin kotiin nukkumaan, niin ei tarvitsisi niin paljon olla ahdistunut ja masentunut. Sellaiselle ei vain olisi aikaa ja elämä olisi pian ohi ja autuus alkaisi.

No okei, myönnetään että vähän ehkä kärjistän asiaa :D
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 28. Syys 2017 20:44

Tirlittan kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti: Kun ymmärtää, että Jumala varjelee ne jotka vain valitsevat turvata Häneen, eikä ole meidän omasta kyvykkyydestämme kiinni, eksymmekö vai pysymmekö Hänen yhteydessä. Monesti ahdistus johtuu tästä, jos ei jopa aina pohjimmiltaan.

Tämä asia on kirkastunut viime päivinä entisestään, kun olen tätä asiaa miettinyt.

Muuten hyviä ajatuksia sinulla, mutta moni uskova on eksynyt monien asioiden kanssa. Miksi Jumala ei estänyt heitä eksymästä seuraamaan jotakin vääriä asioita ja missäköhän menee raja, että joutuu pois Jeesuksesta?
Raamatussa kuitenkin kehoitetaan varomaan ja valvomaan, jottei meitä eksytettäisi.

Matt24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Kun lukee Raamattua kokonaisuudessaan ja asettaa esim nuo lainaamasi jakeet tuohon kokonaisuuteen rinnakkain koko Raamatun sanoman kanssa, nähdään selkeästi että sydämessään vilpitöntä sielua ei voi kukaan ulkopuolinen eksyttää. Eksyminen tapahtuu aina ensin sydämessä.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 28. Syys 2017 20:50

Aamu-Usva kirjoitti:On toki ahdistusta ja masennusta, jotka ovat sairautta ja joihin tarvitsee hoitoa. Puhuin yllä lähinnä normaaliin ihmisen elämään kuuluvasta masennuksesta ja ahdistuksesta. Tuntuu siltä, että nykyään ajatellaan, että ihmisen kuuluisi olla pääsääntöisesti jotenkin hirmu tyytyväinen. Itse haluan, että minulle riittää vain selvitä tästä elämästä. Suuri osa maapallon ihmisistä ei voi edes puhua elämästä nauttimisesta. Miksi minulla siis pitäisi olla länsimaalaisena pullamössöposkena oikeus vaatia itselleni onnea ja nautintoa? Meillä on Suomessa ihan liikaa vapaa-aikaa. Jos aamulla aikaisin lähdettäisiin töihin ja illalla myöhään palattaisiin kotiin nukkumaan, niin ei tarvitsisi niin paljon olla ahdistunut ja masentunut. Sellaiselle ei vain olisi aikaa ja elämä olisi pian ohi ja autuus alkaisi.

Minä uskon, että ihmisen on tarkoitus olla onnellinen ja tyytyväinen. Jos joku ei ole, se johtuu siitä että hän yrittää löytää onnea ja tyytyväisyyttä vääristä asioista.

Ahdistuksen ja masennuksen kokemukset kuuluvat tietysti elämään, silloin kun siihen on syytä. Olisi epänormaalia jos ei ahdistaisi ja masentaisi tunnetasolla, kun maailma potkii päähän. Mutta halusin herättää keskustelua ja kysyä ajatuksia liittyen jatkuvaan ahdistukseen johon ei välttämättä näy päällepäin selkeää syytä.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 28. Syys 2017 20:51

Peace In Rest kirjoitti:Kun lukee Raamattua kokonaisuudessaan ja asettaa esim nuo lainaamasi jakeet tuohon kokonaisuuteen rinnakkain koko Raamatun sanoman kanssa, nähdään selkeästi että sydämessään vilpitöntä sielua ei voi kukaan ulkopuolinen eksyttää. Eksyminen tapahtuu aina ensin sydämessä.

Kiinnostaisi kuulla, miten sinun mielestä uskova eksyy sydämessään? Miten se tapahtuu?
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 28. Syys 2017 20:58

Tirlittan kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:Kun lukee Raamattua kokonaisuudessaan ja asettaa esim nuo lainaamasi jakeet tuohon kokonaisuuteen rinnakkain koko Raamatun sanoman kanssa, nähdään selkeästi että sydämessään vilpitöntä sielua ei voi kukaan ulkopuolinen eksyttää. Eksyminen tapahtuu aina ensin sydämessä.

Kiinnostaisi kuulla, miten sinun mielestä uskova eksyy sydämessään? Miten se tapahtuu?

Ajattelen että omatunto on meille annettu (Jumalan antama) "sisäinen tuomari". Se ohjaa meitä sydämestämme käsin tekemään oikeita asioita joka tilanteessa. Jos sydämessämme valitsemme vastustaa sitä, päästämme vääryyden sydämessämme valtaan. Silloin tapahtuu luopuminen rakkaudesta totuuteen, ja avaamme oven eksymiselle. Vasta tämän jälkeen voi joku ulkopuolinen eksyttää meidät. Silloin kun vaellamme puhtaalla sydämellä eli emme paaduta itseämme tekemään vastoin omaatuntoamme, niin silloin meitä ei voi eksyttää ulkoapäin. Voimme silloin kyllä erehtyä jossain opinkohdissa hetkellisesti, mutta Jumala paimentaa meidät takaisin tielle ja kirkastaa miten asiat ovat.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 28. Syys 2017 20:59

Peace In Rest kirjoitti: Reippailu auttaa vaan kun sen tekee aidosti omaa hyvinvointia varten ilman tällaisia epäterveitä vaikuttimia.

Köh.. tuota juu. Oon vastarannan kiiski, kun tiedän kertoa joka asiaan negatiivisen jutun. :-P
Minä olen lähtenyt masentuneena ulkoilemaan. Olen pakottanut itteni liikkeelle ja ajatellut, että kyllä se sitten piristää, kun saa vähän happea.
Siellä olen väsähtänyt vielä enemmän, hyvä kun olen jaksanut raahautua takaisin kotiin punkkaan. :lol:
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 28. Syys 2017 21:05

Peace In Rest kirjoitti:
Tirlittan kirjoitti:

Ajattelen että omatunto on meille annettu (Jumalan antama) "sisäinen tuomari". Se ohjaa meitä sydämestämme käsin tekemään oikeita asioita joka tilanteessa. Jos sydämessämme valitsemme vastustaa sitä, päästämme vääryyden sydämessämme valtaan. Silloin tapahtuu luopuminen rakkaudesta totuuteen, ja avaamme oven eksymiselle. Vasta tämän jälkeen voi joku ulkopuolinen eksyttää meidät. Silloin kun vaellamme puhtaalla sydämellä eli emme paaduta itseämme tekemään vastoin omaatuntoamme, niin silloin meitä ei voi eksyttää ulkoapäin. Voimme silloin kyllä erehtyä jossain opinkohdissa hetkellisesti, mutta Jumala paimentaa meidät takaisin tielle ja kirkastaa miten asiat ovat.

Ahaa, tajusin, mitä ajat takaa. Mutta mutustan leivän muruasi vielä. :think2:
Tirlittan

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 28. Syys 2017 21:06

Tirlittan kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti: Reippailu auttaa vaan kun sen tekee aidosti omaa hyvinvointia varten ilman tällaisia epäterveitä vaikuttimia.

Köh.. tuota juu. Oon vastarannan kiiski, kun tiedän kertoa joka asiaan negatiivisen jutun. :-P
Minä olen lähtenyt masentuneena ulkoilemaan. Olen pakottanut itteni liikkeelle ja ajatellut, että kyllä se sitten piristää, kun saa vähän happea.
Siellä olen väsähtänyt vielä enemmän, hyvä kun olen jaksanut raahautua takaisin kotiin punkkaan. :lol:

Tuo kuulostaa siltä, että ei ole pelkästään masennusta vaan myös väsymysoireita. Tarkoitin tuossa sellaista olotilaa jossa on vain henkistä ahdistusta ja masennusta.

Ei ole kyllä yksiselitteinen aihepiiri, kun oireet ja ilmenemismuodot eri ihmisillä on niin erilaiset.
Peace In Rest

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu